تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۲۰۴۳۷۵

شهرک صنعتی یاسوج در مرداب مشکلات

۰
کبنا ؛نامناسب بودن جاده ورودی شهرک صنعتی شماره یک یاسوج و چندین مشکل دیگر موجب اختلال در تولید و فعالیت‌های واحدهای این شهرک صنعتی شده است.
sanaat-gofl
شهرک صنعتی شماره یک یاسوج (بلکو) قدیمی‌ترین شهرک صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال ۱۳۶۳ در زمینی به مساحت ۲۶ هکتار به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ۷۴ واحد صنعتی در این شهرک وجود دارد.
اما شهرک صنعتی یاسوج مدتی است که دچار مشکلات فراونی از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز، نامناسب بودن راه دسترسی و جاده ورودی شهرک صنعتی، عدم جداسازی راه شهرک صنعتی از راه مسکن مهر، فرسودگی ساختمان‌ها، انباشت نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهرک و فرسوده بودن تابلوهای واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شده است.
به همین منظور ظهر امروز نشستی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک شماره یک یاسوج(بلکو) برگزار و در آن نشست بر رفع مشکلات موجود تأکید شد.
سهراب بنام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی یاسوج گفت: در پایان ماه جاری هیأت تجاری روسیه برای مذاکره به استان سفر می‌کند و بازدیدی از شهرک صنعتی استان خواهند داشت که باید هر چه سریع‌تر مشکلات موجود رفع و حل شود.
وی بیان کرد: ساختمان مسکن مهر در مجاورت این شهرک قرار دارد و ساکنان زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی خود را در مسیر شهرک قرار می‌دهند و همین موضوع چهره زشتی را برای ورودی شهرک صنعتی شماره یک یاسوج ایجاد کرده است.
بنام تصریح کرد: ورودی ساختمان مسکن مهر و شهرک صنعتی یکی است که لازم است از تلطیف فضای مسکونی و فضای صنعتی شهرک جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به ورودی‌های غیرمجاز در شهرک صنعتی یاسوج افزود: ورودی‌های غیرمجاز شهرک بلکو در کمیسیون ماده ۵ بررسی و راه‌های غیرمجاز مسدود شود.
بنام خواستار تأمین امنیت در شهرک صنعتی شماره یک شد و افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک باید دغدغه تولید داشته باشید و مسائل امنیتی و زیرساختی موجب اختلال در کار و فعالیت آنها نشود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات موجود روند فعالیت واحدها را با اختلالاتی مواجه کرده، تصریح کرد: دستگاه‌های استانی از جمله راه و شهرسازی، شهرداری، سازمان همیاری و دفتر فنی استانداری در رفع مشکلات موجود نهایت تلاش خود را انجام دهند.
در ادامه این مراسم معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهرک صنعتی یاسوج اولین و قدیمی‌ترین شهرک در استان است، افزود: مشکلات جاده ورودی و راه‌های غیرمجاز شهرک حل شود.
پژمان نیک‌اقبالی بیان کرد:‌ جاده‌های غیرمجاز مشخص و مسدود شود و به منظور تسهیل در رفت و آمد صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر، این مسأله در کمیسیون ماده ۵ طرح شود.
وی با اشاره به سفر آخر ماه جاری هیأت تجاری کشور روسیه به استان افزود: با توجه به احتمال بازدید هیأت تجاری خارجی از این شهرک صنعتی و انعقاد قرداد همکاری لذا راه‌های دسترسی جداگانه‌ای برای شهرک و مسکن مهر پیش‌بینی و تعریف شود.
نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه ۳۰۶ واحد مسکن مهر در مجاورت شهرک در حال احداث است، افزود: رفع مشکلات جاده شهرک و مسکن مهر می‌تواند در ارائه خدمات بهتر به واحدهای صنعتی و رونق تولید مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه مدیران کنونی وارث تصمیم‌گیری‌های اشتباه گذشته هستند، گفت: هیچ‌کدام از مدیران و مسئولان در مشکلات گذشته  نقشی نداشتند و به جای متهم کردن یکدیگر درصدد رفع مشکلات باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1