تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب : ۲۰۴۱۵۵

رابطه سیاسی تاجگردون و علی لاریجانی /اعتراض دانشجویان پرستاری به اضافه شدن نامتعارف شهریه / ادارات خودشیرین از نظر بزرگواری /استخدام‌های سئوال برانگیز در ادارات

۳
۰
کبنا ؛نگاهی به خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
تحلیل «تاج گردون» از سفر «لاریجانی» به «گچساران»
خانه ملت نوشت؛ نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور دکتر لاریجانی و بازدید ایشان از مناطق مختلف شهرستان گچساران باعث می‌شود در روند توسعه این شهرستان تسریع شود.
«غلامرضا تاج گردون» در خصوص بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از بافت فرسوده شهرستان گچساران گفت: شهر دو گنبدان مرکز شهرستان گچساران از دو بافت جمعیتی برخوردار است، بخشی از مردم در بافت قدیمی ساکن هستند که اصطلاحا به آن شهر قدیم گفته می‌شود.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از مردم گچساران نیز در بخشی از شهر نیز که به بافت نفت معروف است، زندگی می‌کنند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزود: بافت قدیمی شهر گچساران بافتی فرسوده است که حدود ۱۶۰ هکتار از عرصه شهری را شامل می‌شود که باید این بافت فرسوده نوسازی شود، البته در چند سال گذشته تلاش‌هایی برای انجام این مهم از سوی دولت صورت گرفته است.
تاج گردون افزود: ارائه وام‌های قرض‌الحسنه به ۳ هزار واحد برای نوسازی منازل مسکونی در نظر گرفته شده، همچنین مقرر شده بخشی از وام‌ها در این رابطه به صورت بلاعوض پرداخت شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن سفر رئیس مجلس به گچساران، تاکید کرد: حضور رئیس مجلس و بازدید وی از بافت فرسوده گچساران باعث شد که دکتر لاریجانی بیشتر با مسائل مردم این منطقه آشنا شود؛ به دلیل اینکه تفاوت نوع زندگی مردم در بخش بافت فرسوده نسبت به مناطق دیگر کاملا مشهود است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم با حمایت‌ها و مساعدت‌های دکتر لاریجانی و تاکید ایشان نهادهای دولتی در روند توسعه شهرستان گچساران و نوسازی بافت فرسوده شهر تسریع شود.
 نگاهی به رابطه سیاسی تاجگردون و علی لاریجانی
فانوس نوشت؛ دگرگونی سیاسی در کشور ما به گونه‌ای است که شاید دیگر خیلی تعجب انگیز نباشد شخصی همچون علی لاریجانی با آن پیشینه قوی اصولگرایی امروز مورد هجمه و انتقاد و حتی طرد شده نو اصولگرایان تندرویی باشد که وی را یک اصولگرا نمی‌دانند.
علی لاریجانی یکی از سیاستمدارانی است که در طیف اعتدالگرایان قرار دارد که هم مورد امین و اعتماد مقام معظم رهبری بوده هم رابطه صمیمی با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته که مطلوب برخی گروهای اصولگرای مخالف رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست.
برخی تحلیل گران بر این باورند دوره مدیریت ده ساله وی (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۳) بر صداوسیما بهترین دوران شکوفایی و اوج این دانشگاه فرهنگی بود و در آن دوران آثار هنری بی‌نظیری توسط صداوسیما تولید شد.
وی مدت کوتاهی دبیر شورای امنیت ملی کشور در زمان ریاست جمهوری محموداحمدی‌نژاد شد و بعد از آن به مجلس شورای اسلامی رفت و در سه دوره مجلس تاکنون ریاست قوه مجریه را در دست داشته که یک رکورد محسوب می‌شود.
علی لاریجانی یکی از خطوط مقدم مقابله با احمدی‌نژاد بود و همواره تنش میان این دو نفر در سالهای پایانی دولت دهم در فضای سیاسی کشور تنش‌های زیادی به همراه داشت.
لاریجانی با دولت حسن روحانی رابطه خوبی داشته و همواره تلاش داشته است بتواند دولت را برای رسیدن به مدیریت بهتر کشور یاری کند.
اما شاید یکی از نقش‌های مهمی که علی لاریجانی به خوبی آن را ایفا نمود مقابله و کنترل برخی نمایندگان تندرو و دلواپس مجلس نهم بود که همین امر باعث گردید همواره وی مورد انتقاد و تخریب برخی جریانات اصولگرایی قرار گرفته و در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز وی حاضر به قرار گرفتن در ائتلاف اصولگرایان به دلیل حضور برخی افراد یک جبهه خاص سیاسی و دلواپس نشد و به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرد.
علی لاریجانی در حال حاضر در سفری دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و فردا قرار است در شهرستان گچساران سخنرانی داشته باشد و در این سفر غلامرضا تاجگردون با علاقه و احترام خاصی وی را همراهی خواهد نمود.
رابطه سیاسی غلامرضا تاجگردون و علی لاریجانی از مجلس نهم تاکنون همواره مورد توجه موافقان و مخالفان نماینده گچساران و باشت بوده که بار‌ها این صمیمیت و حضور تاجگردون در فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم که نزدیک به لاریجانی است باعث انتقاد برخی اصلاح طلبان به تاجگردون شد که وی نیز بار‌ها اعلام نموده است با رئیس مجلس اشتراکات فکری زیادی دارد.
اما نوع صمیمیت و گرمی رابطه سیاسی تاجگردون و لاریجانی نشان می‌دهد چیزی بیشتر از خوش و بش سیاسی و نزدیکی اشتراکات فکری باشد و نوعی رابطه استاد و شاگردی میان این دو چهره اعتدالی مجلس دیده می‌شود.
برخی تحلیل گران بر این باورند در زمان انتخابات مجلس نهم که شرایط سختی برای حضور و فعالیت اصلاح طلبان حاکم بود شخص علی لاریجانی در تایید صلاحیت تاجگردون نقش مثبت داشته (هرچند که این تحلیل‌ها مورد تایید قطعی نبوده) و همچنین علاقه لاریجانی به تاجگردون و دوستی عمیق سیاسی میان آنان ریاست تاجگردون بر کمیسیون برنامه بودجه مجلس نهم و دهم را فراهم آورد و حتی غلامرضا تاجگردون برای برخی اقدامات سیاسی مهم خود از جمله در نوشتن نامه به رئیس جمهور از رئیس مجلس مشورت می‌گیرد.
در بحث انتخابات هیئت رییسه مجلس دهم و رقابت میان عارف و لاریجانی برخی گمانه زنی‌های سیاسی که مورد تایید قطعی نیست بر این بود که گزینه لاریجانی برای تاجگردون مطلوب‌تر از عارف بوده و حتی به وی رای داده است.
در پایان می‌توان گفت علی لاریجانی یک برند و وزنه سیاسی بوده که شخصیت اعتدالی وی می‌تواند قوه مقننه را از تسخیر تندرو‌ها در امان نگه دارد.

واکنش بزرگواری به نصب بنرهای خوش آمدگویی به لاریجانی توسط مدیران

نماینده سابق کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده درمجلس شورای اسلامی گفت: کاش این ادارات خودشیرین این هزینه را برای ترویج فرهنگ عاشورای حسینی پرداخت می‌کردند.
حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری در سخنرانی خود در هیئت حیدر کرار گچساران با بیان اینکه محرم ماه پیروزی خون برشمشیراست، افزود: امام حسین (ع) و هفتادوتن از یارانش با حماسه ماندگار و زنده عاشورا به تاریخ و جهانیان درس آزادگی و دینداری و اطاعت از ولی امر را دادند.
نماینده سابق کهگیلویه بزرگ درمجلس تصریح کرد: حادثه عاشورا همیشه برای مسلمانان و دیگر مردم جهان زنده است.
بزرگواری عنوان کرد: امام حسین (ع) حتی کوچک‌ترین اعضای خانواده خود را دراه اسلام و دین از دست داد ولی هیچگاه سرتعظیم درمقابل ظلم و جور معاویه خم نکرد.
وی گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند مردم ایران همواره با عشق به اهل بیت و ادامه دهنده سیره معصومین و اطاعت از ولی فقیه در برابر آن‌ها ایستادند.
نماینده سابق کهگیلویه بزرگ درمجلس خاطرنشان کرد: ادارات استان کهگیلویه وبویراحمد و به خصوص شهرستان کوچک این استان به خاطر سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این استان و برخی از شهرستان‌ها هرکدام با پرداخت هزینه‌ای معادل ۳۰۰ هزار الی ۴۰۰ هزارتومن بنر خوشامدگویی برای دکتر لاریجانی جهت خودشیرینی درمقابل رئیس مجلس چاپ کردند.
بزرگواری با بیان اینکه این هزینه بنر‌ها همه از بیت المال پرداخت شده است، افزود: کاش این ادارات خودشیرین این هزینه را برای ترویج فرهنگ عاشورای حسینی پرداخت می‌کردند نه جهت تملق گویی.
وی ادامه داد: دکتر لاریجانی نیازمند اینگونه تبلیغات پرهزینه نیست و نخواهد بود و مطمئنن وی رضایتی به اینگونه کار‌ها و پرداخت اینگونه هزینه ندارد.
نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دکتر لاریجانی به دنبال خدمت به نظام و مردم است، گفت: ادارات بهتر است دست از اینگونه خودشیرینی‌ها برداشته و به جای آن به دنبال خدمت به مردم باشند.
 

اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج به اضافه شدن نامتعارف شهریه
جمعی از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه ازاد یاسوج از اضافه شدن نامتعارف شهریه تحصیلیشان در سال جاری اظهار تعجب کردند.
به گفته این دانشجویان طی هرسال ۱۵ درصد بر شهریه رشته‌های دانشگاه آزاد افزوده می‌شود ولی دو هفته بعد از انتخاب واحد و شروع سال تحصیلی به دانشجویان پرستاری ورودی ۹۴ اعلام شده است ۶۰۰ هزارتومان دیگر باید پرداخت کنیم.
شهریه ثابت دانشجویان ورودی ۹۳ این دانشگاه ۲۵۰ هزارتومان بوده که در سال ۹۴ یک میلیون شصت هزارتومان شده است و با احتساب واحد‌های اخذ شده و شهریه ثابت چیزی حدود ۳و نیم میلیون تومان باید پرداخت کنند.

استخدام‌های سئوال برانگیز و یواشکی در ادارات    
جمانیوز نوشت؛ همانطور که همگان اطلاع داریم بیکاری یکی از پدیده‌های اجتماعی است که گریبانگیر خانواده‌ها و دولت‌ها شده و استان کهگیلویه و بویراحمد این بار برخلاف سایر مقام‌های بر‌تر در مهم‌ترین موضوع مرتبط با مردم و جوانان‌ها در رتبه بیکاری مقام اول را دارد که استان را دچار بحران‌های خودکشی و ناهنجاری اجتماعی اعتیاد و طلاق نموده است.
‬‎
شهرستان چرام به لحاظ موقعیت آب و خاک و معادن فسفات و بوکسیت همچنان از بیکاری جوانان فارغ التحصیل رنج می‌برد و تاکنون همه وعده‌ها از دولت‌های گذشته و نمایندگان سابق تاکنون فقط در حد‌‌ همان وعده باقی مانده است.
حال استخدام‌های سوال برانگیز۱۲ نفر در اداره برق شهر چرام بدون ضوابط استخدامی چرا و چگونه انجام گرفته است؟ بر طبق شنیده‌های موثق، دیگر ادارات شهر چرام نظیر، ثبت احوال، شرکت گاز، بنیاد مسکن و شهرداری با اعمال نفوذ اعضای شورا و دانشکده صنعت و معدن چرام هم چندین نفر را بدون ضوابط استخدامی بکار گرفته‌اند. این درحالیست که مشاهده می‌شود این خیل عظیم نیروهای بکارگرفته شده از جوانان شهر چرام نمی‌باشند و افراد دیگری هستند از شهرهای مجاور و عمدتا ازنیروهای نزدیک به مدیران، سیاسیون و بعضی نمایندگان سابق و کنونی استان. با توجه به آمار بیکاران شهر چرام و متقاضیان کار این شهر که اکثرا دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی بوده و هنوز که هنوز است بیکار می‌باشند و یا دارای مشاغلی هستند که امیدی به آینده آن‌ها نیست (مشاغلی مانند دست فروشی، مغازه داری و دیگر مشاغل کاذب). ضمن اینکه بعضی نهاد‌ها هم بدون آگهی عمومی اقدام به جذب نیرو نمودند.
بر اساس این گزارش این استخدام‌های بدون ضابطه از ۴سال گذشته تاکنون در ادارات این شهرستان شروع شده و روز به روز بر تعداد آن‌ها به صورت غیرقانونی و یواشکی ادامه دارد و هیچکس هم پاسخگو نیست
مگر اینگونه نیست که دستگاههای دولتی اجازه بکارگیری و استخدام نیروی جدید بدون طی مراحل قانونی را ندارند و تمام ادارات، سازمان‌ها و دستگاههای دولتی که مجوز استخدام نیرو را دریافت کرده‌اند، موظفند پس از طی مراحل قانونی نسبت به بکارگیری آن‌ها اقدام کنند و خارج از این روال مورد پذیرش دولت نیست. پس ادارات شهر چرام با چه مجوزی و با چه قانونی این کار را انجام داده‌اند؟!!
از هرکدام از مسئولان هم که سوالی در خصوص این معضل و استخدام‌های غیرقانونی و بدون ضابطه مطرح می‌شود فقط یه یک موضوع اشاره می‌کنند و آن هم بحث شرکتی بودن است که همانطور که‌‌ همان مسئولان خودشان بهتر می‌دانند اول با بحث شرکتی وارد می‌شوند و بعدا با قراردادی و سپس پیمانی و رسمی سال به سال این استخدام‌های یواشکی انجام می‌شود.
اگر هم بحث جذب نیروی شرکتی و قراردادی است می‌بایست اولویت بکارگیری با جوانان همین منطقه باشد نه از شهرستان‌های دیگر آیا سزاست که جوانان بیکار این منطقه کنج خانه باشند و بکارگیری نیرو ولو شرکتی که البته مثل سایر موارد راهی برای دور زدن قانون است از جاهای دیگر یا بدون آزمون باشد. استخدام‌های غیرقانونی در شهرستان چرام
این در حالی است که خیلی از جوانان مستعد و حتی فرزندان شهدا و ایثارگران در شهرستان چرام بیکار هستند اما زد و بند‌های مدیران و لابی‌های قدرت و ثروت باعث شده که اقدامات خلاف قانون و ضوابط همچنان ادامه داشته باشد.
به طوریکه اگر سازمان‌های بازرسی و نهادهای نظارتی به ادارات و شرکت‌های برق، گاز و راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد زحمت بررسی ورود نیرو به این سه اداره را بکشند متوجه خواهند شد چه ظلمی به جوانان این شهرستان و استان شده است که دستشان به لابی‌های قدرت و ثروت بند نیست.
امیدواریم نهادهای مسئول صدای مظلومیت و محرومیت این جوانان که سال‌ها با هزینه‌های گزاف تحصیل نمودند را بشنوند و این نهاد‌ها که چشم بینای نظام هستند به طور ویژه این موارد را بررسی نمایند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای بزرگواری نمی دانم کی به شما رای داد و چرا اصلا شما وارد مجلس شدی و ی کرسی را اشغال کردی؟؟؟؟؟!!!!!!!!! کامپیوتر یاد بگیر
ایل
Netherlands
اقای بزرگواری مگه نگفتی بعد از نمایندگی و خدمتگزاری به مردم به سوریه میروم و مدافع حرم میشوم.لباس مقدس نمایندگی نمیذاره به مفدافعان حرم به پیوندم. علی یارت تموم شد برو سوریه
نفتی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا شرکت نفت گچساران هم از بحث استخدام های یواشکی و بدون سر وصدا بی نصیب نیست ابتدا از حراست و واحدهای بیرون شروع وبعد تقسیم بین ادارات مختلف عدالتی نیست ومنتظر خشم خدا وخلق خدا در آینده ای نه چندان دور باشید .......
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1