تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۲۰۲۵۸۴

ماجرای دردسرهای بد اینستاگرام و عکس‌هایی که از آن باج خواهی می‌شود

۰
کبنا ؛ 
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینستاگرام بیش از سایر شبکه‌های مجازی همانند تلگرام و واتس آپ برای شهروندان یاسوجی و استان مشکلاتی را ایجاد کرده است.
mosaviathr
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید قدرت موسوی‌اطهر امشب در جمع خبرنگاران با تشریح برخی از آسیب‌های فضای مجازی و عملکرد این پلیس، اظهار کرد: آموزش یکی از اولویت‌های کاری پلیس فتا در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: جامعه هدف ما دانش آموزان و دانشجویان است که در دو سال اخیر آموزش‌های زیادی توسط کار‌شناسان ما در مدارس و دانشگاه به آن‌ها ارائه شد.
موسوی اطهر ادامه داد: آموزش بازاریان و حوزه‌های علمیه به لحاظ آشنایی با معضلات و آسیب‌های فضای مجازی در دستور کار پلیس فتا است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ما برداشت پول از حساب افراد توسط سودجویان و منفعت طلبان است، افزود: کار‌شناسان پلیس فتا در بسیاری از ادارات بویژه بانک‌ها، آموزش‌های لازم را در خصوص معایب و مسائل مربوط به فضای مجازی را ارائه داده‌اند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعامل برخی دستگاه‌های فرهنگی با پلیس فتا، گفت: برخی از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای حضور کار‌شناسان پلیس فتا جهت آموزش اعلام آمادگی کرده‌اند.
موسوی اطهر تاکید کرد: بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در کلاس‌های آموزشی پلیس فتا شرکت کنند.
وی برداشت غیرقانونی از حساب دیگران را از مهم‌ترین مشکلات جامعه دانست و افزود: افرادی در سطح جامعه با تماس‌های فریبنده با دیگران بیان می‌کنند که شما‌ها برنده فلان چیز شده‌اید و با این ترفند افراد را پای دستگاه‌های خود‌پرداز می‌کشانند و با به دست آوردن رمز دوم کارت بانک از حساب آن‌ها پول برداشت می‌کنند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مردم به تماس‌های تلفنی افراد نا‌شناس اعتماد نکنند، تصریح کرد: مردم هیچ وقت اعتماد نکنند و بی‌جهت رمز دوم خود را به کسانی که تلفنی با آن‌ها تماس می‌گیرند، ندهند.
موسوی اطهر افزود: بیش از ۵۰ درصد از عملیات‌های پلیس فتا در برگرداندن پول‌های مردم به حسابشان که توسط افراد سودجو غیرقانونی برداشته شد، موفقیت آمیز بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت رسانه‌های مجازی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سایت‌های خبری و رسانه‌های مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آمد و رفت اصحاب رسانه به پلیس فتا نسبت به گذشته کمتر شده است.
وی با بیان اینکه اینستاگرام نسبت به سایر شبکه‌های مجازی دردسرهای بیشتری برای شهروندان یاسوجی و استان کهگیلویه و بویراحمد بوجود آورده است، تصریح کرد: اینستاگرام در شهر یاسوج مشکلات زیادی را بوجود آورده است، بطوریکه عکس‌هایی را افراد به درخواست هم رد و بدل می‌کنند و از طرفی این عکس‌ها مورد سوء استفاده و باج خواهی می‌شود.
موسوی اطهر گفت: عکسی که فردی بر اساس اعتماد برای کس دیگری ارسال می‌کند، توسط آن فرد مورد روتوش یا ویرایش قرار می‌گیرد، تا جایی که آدم احساس می‌کند، اتفاق خاصی افتاده است.
وی تشریح کرد: یکی از مشکلات اینستاگرام این است که فرد عکس خود را برای فرد مورد اعتمادش ارسال می‌کند و آن فرد با انجام برخی اعمال از جمله رتوش یا ویرایش عکس را در فضای مجازی پخش می‌کند و از آن فرد درخواست پول یا انجام دیگر کار‌ها را می‌خواهد.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: پلیس فتا با سایر نهادهای امنیتی همکارهای لازم را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1