تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۰۲۵۵۸

نامه تند دانشجویان اصلاح طلب گچساران به دکتر میرزاده

۳۴
۰
کبنا ؛.
دانشجویان اصلاح طلب گچسارانی به  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور جهت برخورد با نیروهای اصلاح طلب در دانشگاه این شهرستان نامه نوشتند.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، این نامه بدین شرح است:

جناب اقای دکتر میرزاده
ریاست محترم دانشگاه ازاد اسلامی
با سلام
همانطور که مطلع هستید، اساتید، کارمندان، دانشجویان اصلاح طلب و تحول خواه و تشکل‌های دانشجویی در دوره مدیریت فرهاد دانشجو، متحمل خسارت‌های جبران ناپذیری از جمله حذف اساتید تحول خواه، ستاره دار کردن دانشجویان اصلاح طلب و راکد کردن فعالیت تشکل‌های سیاسی شدند.
بعد از رای به تغییر مردم عزیز ایران در خرداد ۹۲ و انتخاب دکتر روحانی با حمایت تمام قد بزرگان جریان اصلاحات، و متعاقب ان انتخاب حضرتعالی به عنوان رییس دانشگاه ازاد اسلامی، انتظار می‌رفت که فضای دانشگاه‌ها هم با توجه به وعده‌های داده شده به جوانان و دانشجویان در مورد تغییر مدیران ناکارامد و اتوبوسی، تغییر کند و حداقل فضا برای نفس کشیدن اساتید، دانشجویان و کارمندان مذکور فراهم شود و اندکی از زیر بار فشار سیاسی خارج شوند.
اما متاسفانه در دانشگاه ازاد اسلامی واحد گچساران، علارغم تغییر رئیس اصولگرای واحد مذکور، با توجه به جایگزینی یک اصولگرای دیگر به جای ایشان، نه تنها تغییری در وضعیت اساتید، دانشجویان و کارمندان اصلاح طلب واحد مذکور حاصل نشده است، بلکه هیئت رئیسه دانشگاه به جز معاونت پژوهشی در اختیار طیف اصولگراست و هر روز عرصه بر اصلاح طلبان تنگ و تنگ‌تر می‌شود.
مدیر اصولگرای واحد مذکور که در زمان مدیریت فرهاد دانشجو هم گزینه ریاست دانشگاه ازاد گچساران بود، در روز معارفه خود در ۶ مهر ماه ۹۳، شمشیر را بر روی نیروهای اصلاح طلب کشید و با حذف معاون پژوهشی اصلاح طلب واحد مذکور که اتفاقا رقیب ایشان در تصدی ریاست واحد هم بود، به قول خودش هم زهر چشم گرفت و هم نشان داد که مثل اکثر مدیران ناکارامد سازمان‌ها یا ادارات مختلف سعی دارد با حذف افراد کارامد و توانمند سازمان تحت مدیریت خود، ناکارامدی خود را که‌‌ همان اول راه به ان ایمان داشت، بپوشاند.
شمشیر حذف مدیر احمدی نژادی واحد گچساران روز به روز برنده‌تر شد، تا جایی که اکثر اساتید و دانشجویان اصلاح طلب و تحول خواه اجازه نفس کشیدن را هم ندارند و همینطور تنها تشکل دانشجویی واحد مذکور کمترین فعالیت سیاسی_ فرهنگی خود را در این دو سال داشته است و اکثر برنامه‌های تشکل همراهان با مخالفت و کارشکنی هییت ریسه اصولگرای واحد مذکور مواجه شده‌اند (لغو مجوز سخنرانی دکتر کواکبیان، لغو مجوز مناظره زیباکلام و ثابتی، عدم صدور مجوز برای سخنرانی دکتر شجاع پوریان و...)
در جدید‌ترین مورد از برخورد با اساتید اصلاح طلب، ندادن حتی یک واحد تدریس به تنها دکترای حسابداری هیئت علمی واحد مذکور و اوردن اساتید حق تدریس از شهرستان‌های دیگر، تنها به این دلیل که ظاهرا استاد مذکور زیحساب دانشگاه‌های استان با حکم حضرتعالی می‌باشد و تخلفاتی از دانشگاه ازاد گچساران توسط بازرسان بعد از حسابرسی مالی واحد گچساران به مرکز گزارش شده است..!!!!!!
جناب اقای دکتر میرزاده؛
وضع دانشگاه ازاد واحد گچساران بسیار بد است. این را همه می‌دانند، اما کمتر کسی می‌تواند مانند هنری ژیرو، استاد برجستۀ تعلیم و تربیت، تبعات آن را نشان دهد. ژیرو می‌گوید ده‌ها سال است که دانشگاه‌ها مهم‌‌ترین نهاد انتقادگر در جوامع بوده‌اند، اما تجاری‌سازی بی‌محابای آن‌ها، اصلیترین فایدۀ آن‌ها، یعنی توان انتقاد و اعتراض را از آن‌ها گرفته است. بنابراینجای تعجب ندارد که روزی چشم باز کنیم و ببینیم جهل، نژادپرستی، نابرابری‌های غیرانسانی، دوباره دامان ما را گرفته است.
لذا ما جمعی از جوانان و دانشجویان اصلاح طلب شهرستان گچساران، که در دو روز مانده به ۲۴ خرداد ۹۲ به تبعیت از بزرگان اصلاحات قدمی در راه تغییر شرایط در هشت سال گذشته برداشته‌ایم، ضمن اعلام حمایت مجدد از دولت تدبیر و امید و شخص رییس دولت جناب دکتر روحانی، نسبت به وضعیت موجود واحد گچساران به شدت معترض هستیم و خواهان اصلاح وضع موجود در برخورد با تحول خواهان و نشستن یک اصلاح طلب بر کرسی ریاست واحد گچساران بعد از ۳۰ سال هستیم. (در ۳۰ سال گذشته به طور مطلق مدیریت واحد گچساران در اختیار اصولگرایان بوده است)
پس تا وقت هست نسبت به اصلاح رویه حذفی و خفقان واحد گچساران اقدام کنید و به برخورد با دانشجویان و اساتید اصلاح طلب و تحول خواه پایان دهید.
با تشکر
جمعی از جوانان و دانشجویان اصلاح طلب شهرستان گچساران
رونوشت: دبیرخانه محترم هییت امنا دانشگاه ازاد کشور
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند.
Iran, Islamic Republic of
دوره ریاست جمهوری یازدهم به ‍‍آخر رسید شما تازه بیدار شدید.میذاشتید یه شیش ماه دیگه.
حمید
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد، دکتر عوض زاده افتخار شهرستان و استان در رشته حسابداری هستند بجای رشد، فقط بخاطر منافع شخصی بعضی از آقایان باید حذف بشه... همش کار حمید تاجگردونه
شریف
Iran, Islamic Republic of
فتبارک الله ب این نوشتار و بیان حقایق. ولی ای کاش فقط دانشگاه ازاد رو نمیگفتین و هنه رئسای دانشگاه های شهرستان رو میفرمودی ک اقای تاجگردون باعث و بانی این حرف بوده. رئیس دانشکده نفت ک از اول انقلاب تا ب امروز حامی طیف اصولگرا بوده و سال قبل چونکه توی یک همایش و حمایت از تاجگردون شرکت کرد باید رئیس باشه و #### چرا نمیگین ک رئیس دانشگاه پیام نور از روزی ک بوده تا بحال حامی طیف اصولگرا و از یاران اقای جعفری بوده و####
باور تاجگردون داره اصولگراهارو بزرگ میکنه ک اصلاحات توی خونواده اصولگرای خودش(البته ب جز حاج بهرام عزیز و دوست داشتنی) باقی بمونه و حاضر نیست ک اصلاح طلبان ب جایی برسن. شماهایی ک ب اسم جوانان مطلبو نوشتینه کدوم یکیتون ####اجازه پیشرفت پیدا کردین?? بجز اینه ک بازیچه این اقایین و شمارو بحساب نمیاره?? ای کاش ۳ رئیس دانشگاه گچساران هر چ سریعتر تغییر کنن
میلاد
Iran, Islamic Republic of
ای کاس واقعا اصلاح طلب بودند ولی حیف که..هستتند..
ن اف..ب...
فقط انقلابی خط امام و رهبری
گچساران
Iran, Islamic Republic of
اینم از فامیل بازی های جناب دکتر تاجگردونه اصلاح طلب چه کشکیه فقط دوست وفامیل .
انسان
Iran, Islamic Republic of
بی خیال بابا.این داستان جدید چیه دیگه.بذارید ملکزاده کارشو بکنه
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
کسی که این نامه رو نوشته باید خجالت بکشه.هیچ چیزی نتونستید بهش ببندید حالا اینو نوشتبد.بابا برید کشکتون رو بسابید.درود بر ملکزاده
اصغر
Iran, Islamic Republic of
شماها دارید میترکید که دکتر ملکزاده همچنان باقی هست.دارید میترکید.براتون متاسفم.چون واقعا خوب کار انجام میده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دکتر ملکزاده دانشگاه رو آباد کرد. لطفا دست از این مسخره بازیها بردارید.اصلاح طلب ،اصولگرا.بذارید دانشگاه علمی بره بالا.بذارید بچه های مردم با سواد باشن
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
واقعا از دکترملکزاده تشکر قدردانی باید کرد که اینطوری دانشگاه رو نجات داد.حالا چه اصولگرا چه اصلاح طلب.هرچند میدونیم دکتر ملکزاده جزء هیچ گروه و حزب و باندی نیست.اصلا دکتر ملکزاده سیاسی نیست یک فرده علمی هستن
گچساران
Iran, Islamic Republic of
مگه ملک زاده اصلاحطلب نیست؟
تلاش
Iran, Islamic Republic of
مسخره میکنید یا جدی این نامه رو نوشتید؟؟؟؟؟آخه دکتر میرزاده وقت طنز خوندن رو نداره
آبیار مارین
Iran, Islamic Republic of
آقای ملکزاده بسیار خوب کار کرده و برای دانشگاه بسیار زحمت کشیده و میکشند و دلسوز شهر و دانشگاه هستندخواهشمندیم با این بحثا دانشگاه را به حاشیه نبرید.
یاسر
United States
اگر این مدیران اصولگرا در دانشگاهعا تغییر نکنن دیگه نه خودم و نه خانوادم رو نمیذارم به روحانی رای بدن
رای بدن که چی بشه فقط از ما استفاده بشه
Norway
تو کدوم دانشجویی که داری به جای علم، سیاست وارد دانشگاه میکنی؟! خواهشا بشین سر جات به اندازه کافی دانشگاه سیاست بازی خودش داره. فقط دانشگاه گچساران اینجوری، دانشگاه گچساران روزی جز برترین دانشگاه کشور بود و الان باید به رویاها سپاردش.
Iran, Islamic Republic of
درجواب حمیدتعجب میکنم اگرمن دوباربه حمیدتاجگردون برای مشکلم مراجعه کردم بهم گفت اصلابادانشکه ارتباط ندارم ازدوستان اصلاخطلب هم پرسیدم تاییدکردند
کارمند دانشگاه
Canada
آقای ملکزاده به قول خودشون دارن انگلیسی حکومت میکنن یعنی تفرقه بنداز و حکومت کن . یکی از دوستان فرمودن همش کار ح# ت# . شایدم کار ایشون باشه ولی اگه واقعا تیم تاجگردون فکر میکنن ملکزاده نیروی خودشونه باید به سیاست تاجگردون خندید. چون به غیر از عکس پروفایلش که با تاجگردونه دیگه هیچ حرف شنوی هم از دار و دسته تاجگردون نداره . تازه تو بیشتر جلساتش افتخارش اینه که ح# ت# زنگ زد جوابشو ندادم چون تاجگردون نیتش زمین زدن دانشگاه آزاد گچساران و پر و بال دادن به دانشکده ی نفته . ایشون از اون دسته آدمایی هستن که نمک میخورن و نمکدون میشکنن. آقای آ# شما هم برا چند روز سر صندلی نشستن نمیخواد خودشیرینی کنی . جا اینکه به صندلیت فکر کنی بشین و به حق فکر کن ببین توی دوران مدیریت دکتر ملکزاده چقدر شخصیت و جایگاه کارمند و استاد زیر سوال رفته و بعد بیا کامنت بذار .
----------
کبنا؛ حق پاسخگویی برای مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی گچساران محفوظ می باشد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چه ئانشجویان هوشیاری ؟؟؟
سال و ماه و ...خواب بودید؟؟؟
دانشگاه آزاد گچساران روزگاری سزآمد بود اما حالا چه ؟؟؟
روزگاری رشته شیمی کچساران در ایران تک بود اما حالا چه ؟؟؟
در گچساران اصلاح طلبی با حاح بهرام تاجگردون رفت .
کسانی که دم از اصلاح طلبی می زنند امروز ؛ بدانند ؛ این اشی است که سالها برای دانشگاه پخنه شده و باید بخورید .
دانشگاه محل بجث .و گفتگو برای بهتر شدن است . ایران اسلامی امروز نیازمند جوانان متفکر و لایق است .
سیستم آموزشی دانشگاه به جز چند استاد بقیه با واسطه و سفارش کلاس گرفته اند . چگونه می خواهید پیشرفت را و ...شاهد باشید
عضو هیئت علمی دانشگاه گچساران
Iran, Islamic Republic of
احسنت .حقیقت ها را تاحدودی فرمودید . موارد روانی ، شخصیتی و انسانی و تحقیر های زیادی وجود دارد که امیدوارم در صورت بدون پاسخ ماندن این نامه در نامه دوم برملا کنید . حرفهای ناگفته زیادی هست.
عضو رسمی دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
من آدم واقع بینی هستم وباید حقایق گفته شود ... با حرمت و. کارمندان واساتید .. ه و.. را در دانشگاه شکل داده پزشک معتمد دانشگاه راازبستگان خود انتخاب کرده که هیچ تخصص دراین زمینه ندارد .تعداد زیادی از فامیلها وهم ولایتیهای ...ود را به دانشگاه آورده وبصورت حق التدریس مشغول کرده.وپست مدیریت داده.با کارمندهاییکه قبل ازمدیریت ایشان حسب قانون دانشگاه غیبت ایشان را گزارش کرده ویا قبلا بحث ومشاجره لفظی داشته است بعد از رسیدن به پست ریاست بشدت برخورد کرده.کلا با ..کارکنان براحتی ..می کند . با همت دکتر تاجگردون به این مقام رسید ولی اکثر انبارهایی که مقابل جناح ایشان بودهاند لیشتر نیروهائی که موقع رای گیری رای شان را به صندوقهای کهگیلویه واریز نمودند مثل دهدشتیهایی که در دانشگاه حضور دارند .پست های مدیریتی رابه آنها داده.واز طرفی اقای ... هم که این نامه را نوشته اصلا به درد ر...چون مدام دنبال منافع خودش میباشد.(..).به ..هم نمیخوره.باید جناب دکتر تاجگردون یه گزینه مناسب را هرچه زودتر معرفی نماید
کارمند ساده
Iran, Islamic Republic of
یادتان رفت ملک زاده چه موقع به دانشگاه آزاد گچساران وارد شد. درست زمانی که دانشگاه ۶ میلیارد بدهی داشت.یادته دانشجویان به ۲۰۰۰ نفر رسیده بود.یادته ۱۸۰ نفر کارمند با این همه بدهی دانشگاه زیان دیده چگونه قبل از دولت یعنی بیست و هفتم هرماه حقوق کارمندان را پرداخت می کرد. یادته ملک زاده ۵۲ رشته ارشد و دکتری آورد یادته ملک زاده کل بدهی را با هزار بدبختی با درایتی که داشت چگونه طلبهای از بوشهر و سازمانهای دیگر را گرفت و یادته ملک زاده پیشنهاد پارک علم و فناوری را داد .و یادت رفته آزمایشگاه و پرستاری را چگونه ارتقا داد و چگونه دانشگاه را سر پا نگه داشتند.و یادت رفته نیروهای قراردادی را می خواستند اخراج کنند. دکتر گفت تامن هستم قراردادی هم هست. یادته دانشکده غشاء را راه اندازی کرد. هیچ کس اندازه دکتر ملک زاده زحمت شبانه روزی نکشید به خدا شاهد بودم که تا۳ بعد ازنصف شب بیدار می ماند. تا دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران از بین نرود و دست آخر یک سالی می شود که دانشگاه از زیان دهی درآمده و به سودهی کامل رسید . من شاهد بودم که ملک زاده کاربه هیچ جریانی نداشته و کسانی را که کاربلد و کاردان و کارشناس بودند درجای خود قراررداد. واین طور شد که دانشگاه نجات پیدا کرد. وسلام.
دوست
Iran, Islamic Republic of
واقعیت دارد ،ملک زاده برابر چه بخشنامه ای بدون هماهنگی با ریاست عالیه دانشگاه به کارکنان دانشگاه آزاد گچساران حق تدریس نمی دهد
دانشجوی ارشد
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه که جای این بحث ها نیست ،اصلاح طلب یعنی چی؟ یعتی بقیه چغندر هستند آقای عزیز! دانشگاه جای تعلیم است نه تسویه حساب،البته من از حق التدریسی ها اعتراض دار...هستند و اگر بشون بگوییم استاد به علم ..کرده ایم ،ولی متاسفانه حق التدریسی ها توسط مدیران گروه و با .. انتخاب میشوند که اینکار درست نیست چون دانشگاه جای کارآموز نیست و باید افراد باسواد در سمت استادی بکار گرفته شوند
محسن
Iran, Islamic Republic of
بعضی از آقایان با اول یه سوزن به خودشون بزنن یه جوال دوز به مردم .۱-.. استان خودشون تمام مزایایی که بانکها به کارمندا ن میدادند از جمله تسهیلات رو کتبا بخش نامه کردن که باید افراد مستقیما به بانک مراجعه و پرداخت کنند و نباید از حقوق کسر بشه .۲- هیچ کارمندی حق ضمانت چه در بانک برای دیگران یا در خود دانشگاه (صندوق رفاه )رو نداره ۳- و ......در مورد اصولگرایی و اصلاح طلبی خود آقای...موقع استعفای م.. که از اقوام ایشان بود داشت سکته میزد که فامیلش رو در آوردن در صورتی که خودشون استعفا داده بود و اون موقع نمیگفت که ایشون اصولگرا هست .حالا هم که تو استان صاحب منسب شده فقط به فکر زمین زدن واحد گچساران هست ، و مدام دانشگاه گچساران رو زیان ده معرفی میکنه و هیچ کمکی هم به این واحد نمیکنه .در زمان ریاست اصولگرایان بر دانشگاه ایشون رییس دانشکده بود ، پس چرا اون موقع قبول کرد با اصولگرایان کار کنه ؟حالا ما نمیگیم که ملکزاده همه کارهاش خوبه حقیقتا بعضی از کارهاش هم در حد یک ریاست دانشگاه نیست .اما انصاف هم خوب چیزیه کی میتونست جای ملکزاده دانشگاه رو جمع کنه و این همه رشته رو از دست واحد یاسوج دربیاره و دانشگاه رو نجات بده ، از موقعی که اومده حقوق پرسنل به موقع پرداخت میشه حالا درسته به دلیل مشکلات مالی بعضی مزایا قطع شده . معاونتها هم به جزء دانشجویی تقریبا اگر اصلاح طلب نباشن حتما اصولگرا نیستن .بنده خدا ملکزاده زن و بچه و زندگی شو ول کرده اومده اینجا ، حالا این هم دستمزدشه . خیلی از صحبتها هم اینجا جاش نیست
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی نوشتید، اما این فقط گوشه ای از دریای پرتلاطم دانشگاهست. نمیدانم چه مدت زمانه دکتر ملک زاده رییس شدند اما اندازه ده سال به ما هیات علمی و کارمندان گذشته و بسیار سخت گذشته...که .. بشه تو دوران حسینی هم از..شد یه معاونت پژوهشی برای مدتی بهش دادند کارهایی برای دانشگاه انجام دادند روسای واحدهای کوچک هم همونها رو بدون هیچ منتی انجام داده اند.این جریانات هیچ ربطی به آقای ح#ت# نداره و ایشون فرهنگی بازنشسته ای هستند که بسیار قابل احترامند و الحق آدم شناس و تیزبین. حرف آخر خواهشمندیم جناب دکتر تاجگردون هر چه سریعتر رییس رو عوض کنید با برخی معاونین که به میزشون چسپیده اند.
Iran, Islamic Republic of
حالا کجاشو دیدید بذار اقای زراعت کیش که طرفدار احمی نژاده بشه رئیس دانشگاه ازاد استان بعدش ببین چه بر سر دانشگاههای استان و اصلاح طلبان می اید
جای تاسف است برای سازمان مرکزی دانشگاه و انتصاباتش
متتتتتتتتتاسفیم اقای میرزاده واقعا متاسفیم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
حالا کجاشو دیدید بذار اقای زراعت کیش که طرفدار احمی نژاده بشه رئیس دانشگاه ازاد استان بعدش ببین چه بر سر دانشگاههای استان و اصلاح طلبان می اید
جای تاسف است برای سازمان مرکزی دانشگاه و انتصاباتش
متتتتتتتتتاسفیم اقای میرزاده واقعا متاسفیم
عضو رسمی دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
کبنا. شو آوردی بالا چرا کا منتهای من وچند نفر از دوستان از کارکنان دانشگاه را نداشتی وحدف کردی ملک زاده بهت گفته فقط کلمات خوب و براش ردیف کنی.باید در سایتتو گل بگیر آقای .. با حرمت واعتبار کارکنان داره.. .دیگه ...بالا .به .. شما هم الا ماشاالله کلی واحد داده نترس حذفشان نمیکنه .واقعیت را بیان کن .فقط نفتانیوز واقعیت می نویسه.متاسفم برات
Iran, Islamic Republic of
.. میکنه. احسنت بر کسانی که این نامه را نوشته اند ، ... کارمندان و هیت علمی .کارش رو انجام میده حق کارمند رو نمیده.... این که نشد مدیریت
Iran, Islamic Republic of
هه هه معلوم این کامنتا رو.. خودش گذاشته .....
سلطان
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی اصولگرایی یا اصلاح طلبی نیست مشکل . مدیریتی آقای ملک زاده است که دانشگاه آزاد .. وآقای تاج گردون متاسفانه به این امر بی توجه وحتی دارند حمایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ملک زاده، اینکه خوابش نمیبره شب تا ساعت ۳دانشگاه هست، مشکل اختلال خواب داره،ویه نوع وسواس واسترس هست که متاسفانه همین رو به تمام دانشگاه منتقل کرده و سمی است برای مدیریتش
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تاجگردون، دانشگاه آزاد گچساران نیاز به ریس لایق داره
امیر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باید دکتر میرزاده راستود که دانشگاه آزاد گچساران را به دست یک نیروی علمی و بومی سپرد تا این دانشگاه را که در معرض خطر تعطیلی بود نجات بده و این امر برای خود آقای دکتر میرزاده که بیشتر از هر کسی بر دانشگاهها اشراف دارند محرز و روشن است و به آقای دکتر تاجگردون هم باید تبریک گفت که از ین نیروی مخلص و زحمت کش حمایت می کند. لذا از زحمات آقای دکتر ملک زاده کمال تقدیر و تشکر را داریم
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1