تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۲۰۲۵۵۰

جاوید شکایت دانشگاه یاسوج را پیش استاندار برد

۲۸
۰
کبنا ؛ 
 

شهرادر یاسوج نسبت به برخی کارهای غیر قانونی دستگاه‌ها به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نامه نوشت.
 KHAVJAVID

شهردار یاسوج در نامه سرگشاده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی اقدامات غیر قانونی دستگاه‌های این استان نامه نوشت:

محمدعلی جاوید در این نامه آورده است: احتراماً ظرفیت‌های طبیعی، اقلیمی و سوق‌الجیشی به عنوان پارامترهای اصلی در کنار سایر پارامترهای فرعی هماهنگ شدند تا یاسوج را به یک پدیده شهری در بین همه شهرهای ایران تبدیل کردند و در کمتر از ۵۰ سال از یک ده با جمعیت کمتر از یکصد نفر یک شهر با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر ساختند.

در این نامه آمده است: از آن جا که امروز دنیا با سرمایه‌گذاری روی این ظرفیت‌های طبیعی قصد طعمه‌گذاری برای گردشگری را دارد ما نه تنها به لطف این ظرفیت‌ها از این بابت نیاز به صرف انرژی مضاعفی نداریم بلکه دائماً در فصول پیک گردشگری بیم ورود گردشگر به این شهر را داریم و متأسفانه گاهاً با اقدامات غیرعلمی و غیر کارشناسانه نقش یک سم در طعمه‌های طبیعی را بازی می‌کنیم.

جاوید به استاندار نوشته است: امروز چنانچه ظرفیت‌های طبیعی این شهر را کنار بگذاریم یاسوج روستای بزرگ نابه‌سامانی بیش نیست که ذیلاً اینجانب به شرح و دلایل برخی از این اشکالات که مانع توسعه یافتگی می‌شوند می‌پردازم.

۱- اولین آیتم برای زیباسازی شهری و توسعه یافتگی منابع مالی است و منابع مالی در قانون شهرداری‌ها جزء عوارضات قانونی تعیین نشده است من جمله عوارضات ساختمانی، نوسازی و عوارض پسماند و ... و در قانون راهکارهایی برای وصول این عوارضات پیش بینی شده است من جمله ماده ۱۲ قانون نوسازی و عمران شهری، همینطور مفاد مواد ۷۷ و ۱۰۰ قانون شهرداری

در ادامه این بند آمده است: اینکه صدها هزار مترمربع فضای مربوط به اشخاص حقوقی در این شهر بدون پروانه ساختمانی و پرداخت عوارض ساخته شده‌اند یا در حال ساخت می‌باشند کار عجیبی است و عجیب‌تر اینکه ده‌ها میلیارد تومان آراء ماده ۱۰۰ و ۷۷ ضمن طی مراحل قانونی در اجرائیات اداره ثبت اسناد و املاک خاک می‌خورند و هیچ محلی از اعراب ندارند و همچنین علی‌رغم مکاتبات متعدد با دستگاه‌های خدمات‌رسان و دستور صریح حضرتعالی در خصوص قطع انشعابات دستگاه‌هایی که عوارض نوسازی پرداخت نمی‌کنند مطابق ماده ۱۲ قانون نوسازی دریغ از حتی یک اقدام یک روزه.

در ادامه ذکر شده است: ظاهراً اینجا باز دیواری کوتاه‌تر از دیوار مردم نیست و مردم باید برای اینکه شهرداری سرپا بماند تا بتواند حداقل پسماندهایشان را جمع‌آوری کند عوارضات ساختمانی و نوسازی که هیچ، جور هزینه حمل پسماندهای این دستگاه‌ها را هم بکشند.

جاوید متذکر شده است: این در حالیست که به استناد تبصره ذیل ماده ۱۸۱ قانون برنامه پنجم توسعه و تبصره ۳ ماده ۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده هیچ شخص حقیقی و حقوقی مشمول بخشودگی عوارض نمی‌شود حتی مدارس آموزشی و حوزه‌های علمیه که به عنوان استثنایی‌ترین دستگاه‌ها معافیت داشتند امروز به استناد قوانین ذکر شده ملزم به پرداخت عوارض می‌باشند و مجدداً و موکداً عرض می‌نمایم که هیچ شخص حقیقی و حقوقی معافیت ندارد.

۲-  برابر مفاد ماده ۱۰۰ قانون شهرداری هر ذینفعی که بنای بر انجام هر کار عمرانی را در محدوده خدمات شهری و حریم شهر داشته باشد قبل از هرگونه اقدام عمرانی (حتی شخم زدن) باید به شهرداری مربوطه مراجعه و مجوزات لازم را کسب کند اما در این شهر ده‌ها تعاونی با عنوان تعاونیهای دستگاه‌های دولتی ایجاد شده‌اند بدون تصویب طرح تفکیک، واگذاری سرانه‌ها و رعایت اصول شهرسازی اراضی اطراف این شهر را قطعه‌بندی و در بنگاه‌های معاملات ملکی دست به دست فروخته و مالکین شبانه اقدام به ساخت و سازهای غیر فنی و غیر اصولی و نهایتاً وصل انشعابات غیرمجاز کرده و در آن سکونت می‌یابند.

در ادامه این بند آمده است: هیچ دستگاهی هم در این خصوص پاسخگو نیست که لازم است اقدامی صریح و عاجل از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ به همراه مسؤولان این دستگاه‌ها برای این موضوع که روزانه ارباب رجوع‌هایشان در راهروهای شهرداری سرگردان می‌باشند، کنند.

۳-  برخی از دستگاه‌ها خود را مستثنی از قانون می‌دانند و ظاهراً اینها ایجاد شده‌اند که برای قانون تعیین تکلیف کنند نه قانون ایجاد شده است که برای اینها تعیین تکلیف کنند، خود مجوز می‌دهند خود پروانه صادر می‌کنند و خود اجراء می‌کنند مصداق دانشگاه یاسوج که درب ورودی این دانشگاه را به روی عوامل اجرائی شهرداری بسته است و بدون هرگونه مجوزی در حال تخریب زیباترین تپه طبیعی به همراه قطع درختان آن است غافل از اینکه این ملک از محل منابع ملی به عنوان یک چشم‌انداز زیبا می‌تواند نوازشگر چشمان شهروندان، دانشجویان و گردشگران این شهر باشد و در عوض هفتاد هکتار از اراضی کشاورزی مردم زیرتل را که حدود ۳۰ سال بلاتکلیف گذاشته‌اند و اجازه هیچ خرید و فروشی ندارند و در طرح تفصیلی این شهر به این موضوع اختصاص داده شده است تملک کنند.

در این بند آمده است: اگر عنوان کنم که بروز این اقدام بیشتر از سوی دستگاهی که قرار است مردانی قانونمند پرورش دهد جای اعلان عزای عمومی دارد گزاف نگفته‌ام و در واقع آنچه بهانه شد تا این نامه سرگشاده ارسال شود همین موضوع بود که جبران آن امکان‌پذیر نخواهد بود مگر دستور صریح حضرتعالی و دستگاه قضا مبنی بر بازگرداندن تپه به حالت اول و تمکین همه ما از قانون چراکه گفته‌اند قانون بد بهتر از بی‌قانونی است.

محمدعلی جاوید
شهردار یاسوج




 
نام شما

آدرس ايميل شما

منتقد
Iran, Islamic Republic of
دکتر رحیمی بدجور صندلی مدیریت رو چسبیدی.دوره تو هم تموم میشه
کورش
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه یاسوج؟؟؟
دانشگاه ..
دانشگاه ..
محمد
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا نامه سرگشاده وخوبی است جا دارد استاندار محترم جلوی خودسری برخی از این دانشگاهیان را بگیرد ان موضوع دهل در دانشگاه فرهنگیان ...واین هم قطع درختان تپه دانشگاه که خدا می داند قریب ۳۰ سال با خون جگر کارگران زحمت کش تعدادی درخت سبز حاصل شدند وحالا با لودر انها را ریشه کن می کنند واز طرفی قریب ۳۰ سال است که اراضی روستای زیرتل را با کاربری اموزشی معطل گذاشته اند فقط برای اینکه این مر دم انقلابی دوستدار شهدا و حامی انقلاب را ناراضی نگه دارند انشاالله ما مردم وزن حقیقی استاندارخویش را در صدور فرامین قاطعی همچون موارد بالا خواهیم دید موفق و پیروز باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر چه از لحاظ گرایش سیاسی مخالف شهردار یاسوج هستم اما حقیقتا یکی از پر کارترین شهرداران بوده او را حمایت کنید درست می گوید مدیریت دانشگاه یاسوج دنبال چه می گردد؟ چرا صدها هکتار از زمینهای کشاورزان زیرتل را بلا تکلیف گذاشته نه انها را می خرد نه انها را ازاد می کند ؟ در همین زیرتل که در مر کز واقع شده دقیقا جلوی توسعه شهر را گرفته از طرفی این تپه زیبا را مثل اقای نیکزاد لودر گذاشته دارد تخریب می کند؟معاونت عمرانی استاندار - دفتر فنی - استاندار به گوش باشید نیکزاذ دیگری در دولت تدبیر امید درست شده جلوی اون بگیرید وتکلیف زمینهای زیرتل را روشن کنید!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از شهردار محترم کمال تشکر را دارم خصوصا در مورد زمینهای کشاورزان زیرتلی که هر چه رودتر ار این بلاتکلیفی در بیایند و از استاندار محترم و محبوب متشکرم تقاضامندیم این موضوع را پیگیری نمایند
علی
ان موقع که کل تپه رو خراب کردند یا درختان قدیمی خیابان جمهوری را قطع کردند شما کجا بودید
رضا
از استاندار محترم تقاضا داریم ضعف های شهردار را هم گوشزد کنند
یاسووووووووووووج
Iran, Islamic Republic of
ما شاهد بدترین دوره شهرداری و شورای شهر در یاسوج هستیم .

عملکرد بینهایت ضعیف . فقط بفکر خودشون هستند و خانوادهایشان .

شهر ول شده به امان خدا .
هیات علمی دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار محترم. اولا آنچه که در دانشگاه یاسوج در حال انجام هست جهت رفاه دانشجویان و رفت و آمد آنها در مسیر خوابگاه هست و نه استفاده شخصی و بر عکس ادعا.. شما آنچنان هم در مسیر دید شهروندان نیست. ثانیا اگر جنابعالی نگران از دست رفتن چشم انداز طبیعی شهر هستید چطور دیدگان شما به سمت تخریب توام با هزینه سرسام آور  معروف ترین و زیباترین تپه شهر که از همه جا بخصوص ورودی شهر زیباترین چشم انداز را داشت، معطوف نگشت و . اعلام عزای عمومی نکردید!؟ اگر دغدغه چشم انداز دارید بهتر است به خیابانهای منتهی به دانشگاه یاسوج نظری بیاندازید که تداعی کننده هر مسیری غیر از ورودی دانشگاه هست. چرا این قدر همت ندارید که ورودی خیابان دانشگاه از ترمینال را که یکی از مهم ترین نقاط حادثه خیز شهر هست با احداث جاده اختصاصی برای دانشگاه سروسامان دهید؟ جای . هست که خروجی دانشگاه ما...هست که نمی داند برای فرهیخته ترین مجموعه استان دلیل و منطق به کار آید نه خط و نشان با لعاب پپولیستی! 
Iran, Islamic Republic of
وقتی اطلاع ندارید قضاوت نکنید .. مردم در این دوره در شورای شهر وشهرداری بی نظیر بود خبر ندارد... .. نکنید ۲۰۰برابر جریمه کمیسون ماده ۱۰۰وبکار گیری ن... خارج کردن زمینهای..ر از فضای سبز وطر حای شهری. پیمانکاران ... اخراج کارکران بی پارتی....... املاک شهرداری
Iran, Islamic Republic of
تشکرویژه از شهردار شجاع درخصوص اراضی زیرتل که قریب به سی سال بلاتکلیف هستنداز استاندارمحترم میخواهیم به رییس دانشگاه جهت تعیین تکلیف این اراضی (که انگارزمین .. هست)فشاربیشتری بیارند
خداداد
Iran, Islamic Republic of
انچه در این نامه روشنه دیدکاه صریح شهردار محترم در مورد دانشکاه یاسوج و ظلمیه که این دانشکاه به اهالی. زیرتل روا داشته از استاندار محترم در خواست رسیدکی دارم
خداداد
Iran, Islamic Republic of
انچه دراین نامه به نظر میرسه نظر صریح شهردار در مورد اینده یاسوج... ریاست دانشکاه یاسوج در عدم استفاده از عراضی زیرتل ودر نتیجه ظلم به مردم زیرتل به عنوان مالک چراکه اعلام اراضی زیرتل به عنوان فضای اموزشی. اجازه استفاده را از مردم کرفته ومانند پرنده ای هستند که بالش را بسته واز او لب پرواز کنی
احمدی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از دکتر جاوید که چنین درخواستی رو مطرح کرده و امیدوارم که بتونه حق مردم ستم دیده زیرتل را بگیرد و دیگه نگذارن حق این مردم پایمال بشه.
Iran, Islamic Republic of
باسلام ازشهردار واستاندار محترم کمال تشکر داریم که این معضل بزرگ اهالی زیرتل راپیگیری می نماید
Iran, Islamic Republic of
زمین مال دانشگاهه شاید بخواد صافش کنه گندم بکاره ترب من ایگپ نی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با احترام به جناب استاندار محترم و شهردار محترم تقاضا داریم که وضعیت بیست ساله و مشکلی که دانشگاه دولتی یاسوج هر بار بیشتر مدیران این دانشگاه ما را در ان غوطه ور کرده اند و به ساکنین زیرتل ظلم شده است تقاضا داریم که مشکل اراضی ما حل شود ما مردم زیرتل برای این انقلاب شهید داده ایم و با بی عدالتیهایی که در حقمان میشود تا آخر خواهیم ایستاد
Iran, Islamic Republic of
تحرکات پایان سال کاری شهردار و اعضای شورا جهت.. اعتراض و نارضایتی مردم نسبت به عملکرد آنها است مسئولین و سایت ها بگوش و به هوش باشند
Iran, Islamic Republic of
آن موقع که کل تپه رو خراب کردند همین جاوید مدیرکل شهری استانداری بود
جانی
Iran, Islamic Republic of
از استاندار محترم خواهشمندیم هر چه سریعتر تکلیف زمینهای زیرتل را مشخص کنند و جلوی قانون گریزی و بی نظمی های دانشگاه در تخریب درختان و منابع طبیعی شهرمان را بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
تشکرویژه ازشهردارشجاع ومتعهد،ازاستاندار محترم تقاضای رسیدگی به وضعیت اراضی زیرتل راداریم که قریب به سی سال است درتملک دانشگاه یاسوج میباشد
مرادیان
Iran, Islamic Republic of
با تشکرویژه ازشهردار محترم یاسوج از استاندار محترم خواهشمندیم هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف اراضی زیرتل اقدامات لازم را مبذول فرمایند با تشکر
ع ، م
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تشکر از جناب جاوید ، ساکنان زیرتل خواهان بررسی و تعیین تکلیف فوری اراضی این منطقه میباشند.
م فخار
Iran, Islamic Republic of
سلام بعد از مدتها یک نفر حرف دل مردم زیرتل را زد ممنونم از اقای جاوید..خواهش میکنم جناب استاندار شما هم مردم رو درک کنید و تکلیف این اراضی را مشخص کنید...تا مثل همیشه این مردم زیرتل نباشند که در حقشا ظلم شود...
Iran, Islamic Republic of
باسپاس از شهردار محترم،ازاستاندارمحترم تقاضاداریم تکلیف اراضی زیرتل که قریب به سی سال به ناحق وبدون هیچ گونه توجیه قانونی درتصرف دانشگاه یاسوج میباشد رامشخص نمایند
ف زارع
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترجاویدسپاسگزاریم بخاطر پیگیری وضعیت اراضی زیرتل،ازاستاندارمحترم تقاضاداریم باجدیت بیشترپیگیراین خواسته به حق اهالی زیرتل باشند،سی سال تصرف این اراضی ازطرف دانشگاه یاسوج بدون هیچ گونه توجیه قانونی واقعا ظلم اشکاری درحق اهالی زیرتل میباشد
ف زارع
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترجاویدسپاسگزاریم بخاطر پیگیری وضعیت اراضی زیرتل،ازاستاندارمحترم تقاضاداریم باجدیت بیشترپیگیراین خواسته به حق اهالی زیرتل باشند،سی سال تصرف این اراضی ازطرف دانشگاه یاسوج بدون هیچ گونه توجیه قانونی واقعا ظلم اشکاری درحق اهالی زیرتل میباشد
امین
Iran, Islamic Republic of
شهردار محترم شما همه مشکلاتی که مربوط به خودتون و در حیطه خودتون هست پل کردید نامه می نویسید. ایرادات مرتبط به خودتون در صدها نامه هم قابل نوشتن نیست. از دست اندازها و شکل ظاهری شهر و جمع اوری نشدن آشغال در اکثر مناطق(که یک شهروند آشغال هاشو که مامورهای شهرداری نبرده بودند و آورده بود گذاشته بود توشهرداری)و.........رد شدی نامه سرگشاده درمورد دانشگاه می نویسی، خودتو ببین
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1