تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۲۰۱۰۸۵

ایجاد منطقه ویژه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد منطقه ویژه گردشگری در استان پیشنهاد داده شده است.
پژمان نیک‌اقبالی در نشست ظهر امروز کارگروه گردشگری با بیان اینکه امروزه آسان، ارزان و کوتاه‌‌ترین زمان برای ایجاد درآمد و رونق اقتصاد بحث گردشگری است، اظهار کرد: این روش در سطح جهان به خوبی شناخته شده است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کشور و استان ما پتانسیل این روش را دارد، گفت: به گفته رئیس جمهور گردشگر تنها برای دیدن آثار تاریخی به مکانی سفر نمی‌کند بلکه در کنار گردشگری باید پذیرش فرهنگی و استقبال مردمی وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته نگاه به گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تنها ایجاد زباله بود، گفت: خوشبختانه این ذهنیت در حال از بین رفتن است و پیوند گردشگری با اقتصاد و فرهنگ با فراهم آمدن زیرساخت‌ها در حال انجام شدن است.
این مسؤول تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان چندین طرح در حوزه گردشگری با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد اما زیرساخت‌های استان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.
نیک‌اقبالی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد منطقه ویژه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شده که با ایجاد این منطقه زمینه رونق گردشگری استان فراهم می‌شود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین طرح آمایش سرزمین تصریح کرد: در سه سال گذشته حوزه گردشگری استان اقدامات خوبی صورت گرفته که در این طرح آمایش سرزمین آب و گردشگری به عنوان دو عامل توسعه استان مطرح است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به برگزاری مطلوب جشنواره‌ها گردشگری در استان اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره‌هایی که در تقویم سالانه استان گنجانده شده مانند جشنواره برفی، انگور، تابستانه و ورزش‌های هوایی برگزار شود که برگزاری این جشنواره‌ها در رونق گردشگری مؤثر است.
این مسؤول با اشاره به در نظر گرفته شدن اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در استان، خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان دفتر امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، استانداری استان و بانک سینا به کسانی که متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و کشاورزی در روستاها هستند تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی افزود: گردشگر به تنهایی برای دیدن آثار تاریخی به این کشور نمی‌آید در کنار آن باید پذیرش و استقبال مردمی یعنی فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در پیوند آن با اقتصاد وجود داشته باشد.
نیک‌اقبال با تاکید بر اینکه ذهنیت شکل گرفته در این استان که گردشگر تنها تولید زباله می‌کند در حال حذف شدن است عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان به صورت نمادین چند طرح در حوزه گردشگری کلنگ‌زنی شد اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این استان خبر داد و افزود: در این زمینه اعلام آمادگی شده که امیدواریم با احداث منطقه ویژه گردشگری استان بتوانیم زمینه را برای رونق بیشتر گردشگری فراهم کنیم.
نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته همزمان برنامه آمایش سرزمین استان را پیگیری می کردیم در این برنامه که مراحل طولانی داشته و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال آماده کردن آن هستند در این برنامه رقابت شدیدی برای آب و گردشگری در توسعه استان بود که کدام می تواند به عنوان پتانسیل اول استان در آمایش سرزمین خود را نشان دهد.
وی تصریح کرد: آب و گردشگری به عنوان دو عامل توسعه استان در حال پیگیری هستند زیرا آب زمینه و پتانسیلی برای گردشگری است و البته گردشگری هم می تواند مکمل آب باشد.
نیک‌اقبالی گفت: زیرساخت‌های گردشگری در استان در حال شکل‌گیری است و دولت ۱۴۰ میلیارد تومان سود تسیهلات را برای کسانی که می‌خواهند در استان سرمایه‌گذاری کنند، اختصاص داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1