تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۰۰۸۲۹

راه اندازی سرای محله در بویراحمد

۰
کبنا ؛سید محمدکاظم نظری در جلسه بررسی مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر یاسوج که با حضور کارشناسان دفتر امور اجتماعی استانداری و مدیران و مسؤولان مربوطه برگزار شد با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها اظهار کرد: بررسی و رفع آسیب‌های اجتماعی امری مهم و ضروری بوده لذا توجه به این مهم باید در دستور کار تمامی مدیران و مسؤولان مربوطه قرار گیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان این‌که حاشیه‌نشینی و عدم امکانات لازم خود زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: به دلیل رشد مهاجرت به مرکز استان حاشیه‌نشینی به معضل بزرگی برای شهرستان تبدیل شده که باید چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده شود.
نظری در ادامه با تاکید بر اینکه جمعیت شهرستان بویراحمد بیش از ظرفیت آن است و روزانه شاهد مهاجرت به مرکز استان هستیم، گفت: حاشیه شهرها باید جدا از مرکز خدمات رفاهی، آموزشی و ..را داشته باشد تا از بروز آسیب‌ها جلوگیری کند.
این مسؤول تصریح کرد: در نظر گرفتن پروژه‌های فرهنگی برای حاشیه شهر یاسوج در کاهش آسیب‌ها به ویژه در بحث پیشگیری از اعتیاد، خودکشی و تکدی‌گری موثر خواهد بود.
وی ضمن تاکید به تمامی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در توجه به آسیب‌های اجتماعی و طرح برنامه برای کاهش این آسیب‌ها بیان داشت:دستگاه‌های مربوطه باید اولویت‌های مشخصی در بحث آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
فرماندار بویراحمد با اشاره به رشد مهاجرت و بروز آسیب‌ها در حاشیه شهر یاسوج تاسیس سرای محله برای ادارات ذیربط در حاشیه سر رود شمالی و جنوبی را مهم عنوان کرد و گفت: نهادها و ارگان‌هایی از جمله فرهنگ و ارشاد، کمیته امداد، بهزیستی و …برنامه لازم در این خصوص را داشته باشند.
نظری ادامه داد: مدارسی که در بحث آموزشی مشکل و نواقصات دارند باید به کانکس و تجهیزات اداری مجهز شوند چرا که آموزش در کاهش آسیب‌ها موثر خواهد بود.
این مسؤول خاطرنشان کرد: روشنایی معابر و تجهیز کتابخانه سیار کانون پرورش فکری از دیگر مواردی است که باید برای حاشیه شهرها مجهز شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1