تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۲۰۰۷۴۵

ایجاد ۵۲۹ طرح اشتغال‌ در روستاهای استان

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد ۵۲۹ طرح اشتغال‌ پایدار در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است.
فرید محبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش کمیته امداد در ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: کمیته امداد استان از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته ۶۵ درصد طرح‌های خود در حوزه روستایی را اجرایی کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کل تعهدات اشتغال کمیته امداد در سال جاری یک هزار و ۹۴۰ طرح اشتغال‌زایی بوده و پیشنهاد ما اجرایی کردن ۸۰۰ طرح در حوزه روستایی است.
وی عنوان کرد: کمیته امداد استان از اردیبهشت تا شهریور سال جاری ۸۲۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان را اجرایی کرده که سهم روستاها ایجاد ۵۲۹ طرح با اعتبار ۷ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان است.
این مسؤول اضافه کرد: عمده طرح‌های اشتغال‌زایی ایجاد شده در مناطق و روستاهای استان طرح‌های صنعتی، دامداری، صنایع دستی و ... است که موجب ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان شده است.
محبی در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به خدمات کمیته امداد به دانشجویان تحت پوشش گفت: کمیته امداد از دو هزار و ۸۱۰ دانشجوی نیازمند استان حمایت می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد حمایتی در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ مبلغ ۲۴ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان را پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های آزاد، شبانه، پیام‌نور و غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.
۲۴ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان نیازمند کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۲۴ میلیارد ریال شهریه دانشجویان نیازمند استان خبر داد و گفت: دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای حمایت می‎شود.


فرید محبی ظهر اظهار داشت: کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور کمک به ادامه تحصیل دانشجویان تحت حمایت در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ بیش از ۲۴ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان تحت حمایت پرداخت کرده است.
وی ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان را یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: کمیته امداد از ۲ هزار و ۸۱۰ دانشجوی تحت پوشش و نیازمند در استان حمایت می‌کند و در سال تحصیلی ۹۵-۹۴، ۲۴ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه به این دانشجویان پرداخت شد.
محبی با اشاره به اینکه این دانشجویان در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاهه‌ای آزاد، شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: کمیته امداد استان با توجه به اولویت توانمندسازی فرهنگی خانواده‌ها، خدمات فرهنگی مختلفی به خانواده‌ها بویژه دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت ارائه می‌کند.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات مشاوره تحصیلی و شغلی، ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین برگزاری اردوهای تخصصی توسط کمیته امداد برای این گروه از جامعه هدف را از جمله برنامه‎های این نهاد عنوان کرد.
محبی تاکید کرد: تمامی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد، کمک هزینه تحصیلی دریافت نمی‌کنند بلکه تنها بخشی از آن‌ها مشمول دریافت شهریه هستند که بیشترشان از میان دانشجویان فنی حرفه‌ای انتخاب شده‌اند.
وی در مورد پرداخت شهریه نیز گفت: کمیته امداد براساس قانون مکلف به پرداخت شهریه دانشجویانی بوده که موظف به پرداخت شهریه هستند اما به علت آنکه تامین اعتبار به طور کامل صورت نمی‌گیرد این نهاد حمایتی در این راه با مشکلاتی روبه‌رو شده و به اجبار محدودیت‌هایی را ایجاد کرده و اجبارا برای پرداخت شهریه برخی رشته‌ها را مصوب و برخی دیگر را غیرمصوب کرده‌؛ علاوه بر آن نیز بعضی از دانشگاه‌ها را پذیرفته و برخی دیگر نیز پذیرفته نمی‌شوند.
محبی با تاکید بر اینکه رشته‌های بدون کاربرد و بدون آینده شغلی توسط کمیته امداد حمایت نمی‌شود افزود: به همین دلیل تمرکز کمیته امداد بیشتر بر رشته‌های فنی و حرفه‌ای مانند کامپیوتر و ... است به علت آنکه این رشته‌ها برای فرد بازار کار ایجاد کرده و می‌تواند وی را در مسیر توانمند سازی قرار دهد، اما برخی رشته‌ها چون ادبیات، جغرافی و غیره در اولویت کمیته امداد برای پرداخت شهریه نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ای داد ای بی داد
Iran, Islamic Republic of
لطفأ معاونت مسکن دکتر کمالی رو عوض بفرمایید بقیه کارها پیشکش خخخخ
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1