تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۲۰۰۵۷۲

بیش از ۲۰ هزار تن ذرت تولیدی کشاورزان استان خرید تضمینی می‌شود

۰
کبنا ؛بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از نخستین تجربه در سال قبل، امسال نیز آماده می‌شود تا ۲۰ هزار تن تولید ذرت این استان را خرید کند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، علی لاهوتی امروز چند مسئول سازمان بورس کالای ایران و مسئول طرح ذرت وزارت جهاد کشاورزی را به این استان دعوت کرد، تا زیرساخت‌های خرید محصول ذرت کشاورزان در خش آموزش تکمیل کند.
در این نشست که با حضور مجتبی گودرزی، مدیر پذیرش مشتریان بورس کالا، برمک هوشیار، مدیر اطلاعات و فناوری بورس کالای ایران، مصطفی عربی مسئول طرح ذرت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، علی لاهوتی از جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی خبر داد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته در یک تجربه جدید، ۱۴ هزار تن ذرت تولیدی کشاورزان این استان خرید شد.
وی با بیان اینکه امسال نیز عزم این شرکت برای خرید محصول درت کشاورزان جزم است، ادامه داد: در فضای انباری مشکل جدی داریم که نیازمند همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل هستیم.
وی گفت: پیش بینی می‌شود، امسال حدود ۲۰ هزار تن ذرت در کهگیلویه و بویراحمد تولید شود که اگر بخواهیم عمده آن را خرید کنیم، حداقل به فضای انباری ۶ هزار تنی نیاز داریم.
لاهوتی، ظرفیت فعلی انبارهای این شرکت را کمتر از چهار هزار تن اعلام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، سیاست قیمت تضمینی محصولات را شیوه کشورهای پیشرفته جهان دانست و اظهار کرد: این شیوه به علت علمی بودن و حساسیت بالای آن نیازمند برنامه‌ریزی و حرکت همگام با کشاورز از مزرعه تا فروش است.
جعفر گوهرگانی افزود: همه فضای انباری لازم به ذخیره محصول ذرت اختصاص می‌یابد تا در  این زمینه مشکلی نداشته باشیم.
ابوالحسن صداقت‌کیش نیز در همین زمینه گفت: امروز حاصل دسترنج کشاورزان و تلاش همکاران بخش کشاورزی در محصول ذرت به ثمر می‌نشیند و بنابراین هیچ کوتاهی و سهل‌انگاری پذیرفتنی نیست.
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: پرداخت به موقع مطالبات ذرت‌کاران خستگی را از تن کشاورزان بیرون می‌کند که لازم است از هم‌اکنون در سطح ملی پیگیر پرداخت مابه‌التفاوت قیمت فروش این محصول در بورس باشیم.
وی تصریح کرد: از آنجا که کشاورزان بلافاصله به کشت گندم و جو مشغول می‌شوند، می‌بایست نقدینگی لازم را داشته باشند.
مسئولان و کارشناسان سازمان بورس در این کارگاه، آموزش‌های لازم را به ویژه در نحوه آشنایی با سامانه مخصوص ثبت اطلاعات ذرت‌کاران و بورس ارائه کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1