تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۲۰۰۴۱۹

۳۵ درصد شغل پایدار در روستاهای استان محقق شد

۰
کبنا ؛
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۳۵ درصد پروژه ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی استان در سال ۹۵ محقق شده است.


پژمان نیک‌اقبالی در نشست بررسی پروژه ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این پروژه در چارچوب اقتصاد مقاومتی برای ایجاد شغل پایدار در روستاها تعریف شده که در این راستا برای بعضی از دستگاه‌های اجرایی وظایفی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای تعداد محدودی از دستگاه‌ها در چارچوب خدمات کشوری وظایفی در نظر گرفته شده، افزود: بر این اساس، برش استانی تعداد شغل پایدار ایجاد شده در حوزه روستایی توسط هر کدام از این دستگاه‌ها نیز ابلاغ شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه ارتقاء تولید و  ایجاد اشتغال پایدار روستایی در این استان نیز به تبع کشور آغاز شده و روند رو به جلویی دارد، به طوری که تاکنون ۳۵ درصد تعهد استان برای این شغل پایدار روستایی در سال ۹۵ محقق شده است.
نیک‌اقبال با بیان اینکه در نیمه دوم سال وارد فضای عملیاتی اقتصاد مقاومتی شدیم، عنوان کرد: در این حوزه نتیجه کار ایجاد اشتغال بود که از این لحاظ استان کهگیلویه و بویراحمد روند خوبی را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود شاهد روند بهتری نیز باشیم.
وی با اشاره به اینکه طبق آمارها دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد هر شغل پایدار روستایی بین ۱۲ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه می‌کنند، خواستار گستردگی خدمات در روستاها شد.
۸۲۰ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی ایجاد شد


مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اردیبهشت تا پایان شهریورماه امسال جمعا ۸۲۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در استان اجرا کردیم.

 فرید محبی امروز در نشست بررسی پروژه ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کل تعهد اشتغال امسال کمیته امداد استان در حوزه‌های روستایی و شهری ایجاد یک هزار و ۹۴۰ نفر طرح است که از این تعداد باید ۸۰۰ طرح در حوزه روستایی اجرا شود.
وی افزود: از اردیبهشت تا پایان شهریورماه امسال جمعا ۸۲۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در استان اجرا کردیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد، ۵۲۹ طرح معادل ۶۵ درصد کل طرح‌های اجراشده تاکنون مربوط به جامعه روستایی بوده است.
محبی عنوان کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای ایجاد این ۵۲۹ طرح در حوزه روستایی حدود ۷ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان است.
وی طرح‌های ایجاد شده در حوزه روستایی را در بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی شامل دامداری، صنایع دستی، خدمات، کشاورزی، صنفی و صنعت عنوان کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1