تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۰۰۴۱۷

دانش‌آموز بدون معلم در لنده وجود ندارد / اجرای طرح «حیاط پویا» در کهگیلویه / ضرورت احداث پارک علم و فناوری

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
توزیع ۱۶ هزار پاکت جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان به جشن عاطفه‌ها در مدارس گچساران
رئیس کمیته امداد امام خمینی گچساران از توزیع ۱۶ هزار پاکت برای جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان به جشن عاطفه‌ها در مدارس گچساران خبر داد.
قباد قربانی با تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس اظهار داشت: یکی از کارهای نیک و سنت‌های حسنه کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است.
وی گفت: شاد کردن دل یک دانش‌آموز دبستانی بهترین خوبی و نیکی است که یک انسان می‌تواند انجام دهد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد برای این کار از ابتدای شروع به کار این نهاد حمایتی از سه دهه پیش برنامه داشته است، تصریح کرد: کمیته امداد تاکنون کمک‌های بسیار زیادی به دانش‌آموزان و دانشجویان در راه تحصیل علم و دانش کرده است.
این مسؤول تصریح کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها یکی از کارهای ارزنده کمیته امداد در همه سال‌های اخیر بوده است.
وی در همین خصوص گفت: کمیته امداد امام خمینی برای مشارکت همگانی دانش‌آموزان خیر در جشن عاطفه‌ها و کمک به هم‌نوعان نیازمند ۱۶ هزار پاکت را در مدارس شهرستان گچساران توزیع می‌کند.
این مسؤول افزود: در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها همزمان با نخستین روزهای سال تحصیلی جدید ۱۶ هزار پاکت در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود و تا تاریخ ۱۰ مهرماه جمع‌آوری خواهد شد.
قربانی با بیان اینکه ۳۲۰ دانش‌آموز شهرستان گچساران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، افزود: هدایای نقدی که در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری می‌شود به حساب همان مدرسه و مدارس نیازمند توزیع می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام گچساران تصریح کرد: مهرماه بهار تعلیم و تربیت است و فرصتی مناسب برای کمک کودکان و نوجوانان به همنوعان مستمند خود است.
این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته امداد با برپایی جشن عاطفه‌ها ضمن جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و کمک به ارتقای سطح دانش آنان تلاش دارد که فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در بین کودکان و نوجوانان بیش از پیش رواج دهد.

هیچ دانش‌آموز بدون معلم در لنده وجود ندارد / وجود معلم در روستاها حتی به خاطر یک دانش‌آموز
رئیس اداره آموزش و پرورش لنده با اشاره ضرورت تحصیل گفت: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان در روستاهایی که حتی یک دانش‌آموز وجود دارد معلم اعزام می‌شود.
سیف‌الله محمدی‌نسب با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه و بستر تحصیل آسان برای دانش‌آموزان حتی در دور افتاده‌ترین مناطق کشور هم فراهم شده است.
وی افزود: امر تعلیم و تربیت یکی از مهمترین اموری است که در طول عمر پر برکت انقلاب رشد چشمگیری داشته و شاهد تحولات شگرفی در این زمینه بوده‌ایم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده در ادامه به تلاش آموزش و پرورش برای جلوگیری از ترک تحصیل و عدم تحصیل کودکان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: با تلاش و پیگیری زمینه و بستر آموزش در همه مناطق دارای دانش‌آموز شهرستان لنده فراهم شده است.
محمدی‌نسب یادآور شد: در آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز روانه مدارس در سه مقطع تحصیلی در نظام آموزشی (۳،۳،۶) شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: امسال هیچ دانش‌آموزی در سطح شهرستان بدون معلم و دبیر باقی نمانده و همه از نعمت تحصیل بهره‌مند خواهند شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده در ادامه به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اشاره و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ پاسداری از دین، نظام و ارزش‌های انقلابی و اسلامی سرلوحه و از مهمترین برنامه‌های تعلیم و تربیت خواهد بود.

اجرای طرح «حیاط پویا» در ۶۵ آموزشگاه ابتدایی کهگیلویه
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: طرح حیاط پویا با هدف ایجاد تحرک و نشاط دانش‌آموزان در ۶۵ آموزشگاه ابتدایی شهرستان اجرا می‌شود.
سید لطف‌الله فروزان اظهار داشت: با هدف تحرک و پویایی دانش‌آموزان و شاداب‌سازی محیط مدرسه طرح «حیاط پویا» در مدارس ابتدایی شهرستان اجرا می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: این طرح همزمان در ۶۵ آموزشگاه ابتدایی برگزار و باعث ایجاد نشاط و پویایی در دانش‌آموزان این مقطع می‌شود.
فروزان تصریح کرد: در این طرح تلاش می‌شود با مناسب‌سازی فضای حیاط مدارس از طریق رنگ‌آمیزی، نصب وسایل برای فعالیت بدنی تحرک، پویایی و نشاط در دانش‌آموزان علاقه و انگیزه ایجاد شود.
وی اجرای طرح «حیاط پویا» را زمینه مناسب برای ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در ساعت‌های زنگ تفریح دانست و گفت: در این طرح تصاویر و الگوهای آموزنده با رویکرد آموزشی بر دیوار و حیاط مدارس نقاشی می‌شود که دانش‌آموزان را به پویایی هر چه بیشتر تشویق می‌کند.
فروزان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از ورود ۱۸ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز به مدارس شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز در ۲۹۰ واحد آموزشی با بیش از یک هزار کلاس درس ساماندهی شدند.
این مسئول تصریح کرد: ۹ هزار و ۵۶۹ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴ هزار نفر در متوسطه اول و ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مستلزم توجه ویژه مسؤولان است/ ضرورت احداث پارک علم و فناوری
عضو هیأت علمی موسسه مهر بر ضرورت احداث پارک علم و فناوری تأکید کرد و گفت: برای توسعه و ارتقاء استان و انجام فعالیت‌های پژوهشی در سطح دانشگاه‌ها حمایت مسؤولان بسیار اثرگذار بوده است.
علیرضا فرخنده‌زاده با بیان اینکه صنعت و دانشگاه باید با هم ارتباط تنگاتنگ داشته باشند، گفت: با برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه بخشی از مشکلات بیکاری برطرف و با استفاده از توانایی و ظرفیت اعضای هیأت علمی شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.
عضو هیأت علمی مؤسسه مهر از مشکلات اصلی کهگیلویه و بویراحمد را نبود پارک علم و فناوری عنوان کرد و گفت: با تلاش و همراهی همه‌جانبه مسؤولان استانی می‌توان مشکلات پیش روی پارک علم و فناوری استان را برطرف کرد و در آینده‌ای نزدیک استان پارک علم و فناوری را راه‌اندازی کند.
وی بیان کرد: در سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد بودجه‌ای برای پارک علم و فناوری در نظر گرفته شد که بنا به گفته مسئولان استانی این میزان اعتبار تنها برای زمین پارک در نظر گرفته شده است.
فرخنده‌زاده در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه وجود شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در پیاده‌سازی ایده‌ها موثر باشد، گفت: قطعاً با راه‌اندازی پارک علم و فناوری و وجود شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری موفق عمل کنیم.
عضو هیأت علمی مؤسسه مهر با تأکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد، گفت: قطعا با شناسایی ظرفیت‌های استان و داشتن برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت می‌توان به اهداف والای توسعه استان دست یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه پژوهش و نوآوری در بین دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره و  اظهار کرد: دانشگاه یاسوج به نسبت دیگر دانشگاه‌های استان از توانایی بالایی برخوردار است.
عضو هیأت علمی مؤسسه مهر با اشاره به عمر کم دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: با همه تفاسیر پژوهش جایگاه چندانی در بین دانشجویان استان ندارد که برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی و کارگاه آموزش مهارت زندگی می‌تواند مشوق خوبی برای دانشجویان باشد.
فرخنده‌زاده بیان کرد: ایجاد و تأسیس شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری، حمایت از موسسه‌ها، شرکت‌های تحقیقاتی و مهندسی نوآور، توسعه همکاری‌های بین‌المللی برای استفاده از تجارب جهانی و حضور مؤثر در بازارهای فناوری جهان را مهمترین راه‌های کیفیت بخشی به دانشگاه‌ها عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه طی دهه گذشته فعالیت‌های خوب پژوهشی صورت گرفته گفت: فعالیت‌ها باید مضاعف و در جهت رسیدن به اهداف تلاش بیشتری صورت گیرد.
عضو هیأت علمی موسسه مهر تصریح کرد: خوشبختانه روند فعالیت‌های علمی و پژوهشی نسبتاً خوب بوده و با همکاری و همدلی اساتید، دانشجویان و نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها اهداف در این راستا دنبال می‌شوند.
فرخنده‌زاده مهمترین عامل موانع حرکت در راستای فعالیت‌های علمی و پژوهشی را کمبود منابع مالی عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود مسؤولان استانی توجه ویژه‌ای به مقوله پژوهش و اعتبارات دانشگاه‌ها داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1