تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۲۰۰۴۰۰

جوابیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص یک خبر

۳
۰
کبنا ؛روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد بعد از انتشار مطلبی با عنوان «تصاویری که مسئولان منابع طبیعی نمی خواهند ببیند» با ارسال مطلبی نسبت به آن واکنش نشان داده که از منظر خوانندگان می‌گذرد؛
متن این پیام بدین شرح است؛
مدیر محترم سایت خبری کبنا نیوز
با سلام
احتراما پیرو درج خبری باعنوان «تصاویری که مسئولان منابع طبیعی نمی خواهند ببیند» در آن سایت خبری با کد ۱۹۸۹۸۰، جوابیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد جهت تنویر افکار عمومی ارسال می گردد، خواهشمند است نسبت به انتشار آن اقدام نمایید.
به اطلاع مدیر محترم سایت خبری کبنا نیوز، خوانندگان گرامی و مردم عزیز استان می رساند در مناطق جنگلی اطراف شهر سی سخت بعضی از سودجویان اقدام به کاشت درخت مثمر به منظور تصرف عرصه های جنگلی نموده اند که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و اداره منابع طبیعی شهرستان دنا، در سالهای گذشته اقدام به شناسایی محل و افراد متخلف، تشکیل پرونده تخلف تخریب و تصرف نموده و پرونده های نامبرده به مراجع قضایی ارسال نموده اند که بعد از طی روند قانونی برای متصرفین و متخلفین به اسامی «ا.م، ر.ز، ع.آ، س.ک، ف.ج، خ.ب و ن.ز» حکم خلع ید و قلع وقمع نهال های کاشت شده صادر گردیده که در اولین فرصت اقدام مقتضی در این خصوص به عمل خواهد آمد. علاوه بر این در سالهای گذشته چندین بار متخلفین اقدام به کاشت نهال به منظور ایجاد باغ به طورغیرقانونی در اراضی ملی در این شهرستان کرده بودند که این اراضی طی اقدامات قانونی و انجام مراحل قضایی از دست متخلفین بازپس گرفته شد.
قابل ذکر است طی بازدیدی که از مناطق جنگلی اطراف سی سخت صورت گرفت و نماینده محترم ولی فقیه در استان، ریاست محترم دادگستری استان و شهرستان دنا و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان حضور داشتند موارد تخلف عینا مشاهده گردیده که همانطور که در بالا توضیح داده شد برای متخلفین در این مناطق رای قطعی صادر گردیده و بر خلاف خبر منتشر شده این گونه نیست که مسئولان منابع طبیعی بی اطلاع باشند یا نخواهند اقدامی انجام بدهند.
در ادامه جهت روشن شدن اذهان عمومی به اطلاع می رساند در دوسال و نیم گذشته (از ابتدای سال ۹۳ تا پایان نیمه اول سال ۹۵) تعداد ۱۵۲ فقره پرونده تخریب و تصرف در شهرستان دنا از سوی منابع طبیعی این شهرستان تنظیم و به مرجع قضایی ارسال شده است و در همین بازه زمانی تعداد ۱۰۷ فقره پرونده رای قطعی اجرای احکام مبنی بر خلع ید در این شهرستان صورت گرفته است که نشان دهنده برخورد جدی و قاطعانه مسئولان و کارکنان منابع طبیعی (علیرغم فشارهای وارده به این پرسنل جهت عدم پیگیری و انجام روند قانونی و نادیده گرفتن تخلفات) با متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و بازپس گیری این عرصه ها از دست این متخلفین می باشد.
در پایان این نکته ذکر میشود که مساله اطلاع رسانی و آگاهی بخشی که رسالت مهم خبرگزاریها و سایتهای خبری است و میتواند موجب شکوفایی و توسعه سرزمینمان گردد در صورت شتابزدگی، عدم کسب اطلاعات، عدم تحقیق و یکسویه نگری، معنا و مفهوم خود را از دست میدهد و نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد داشت، بلکه موجب تشویش افکار عمومی می گردد که لازم است مدیر و خبرنگاران محترم این سایت خبری نسبت به این مساله توجه نمایند، تا با یاری یکدیگر بتوانیم طبیعت زیبای استانمان را از کلیه مخاطرات نجات دهیم.
روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

شهر وند
Iran, Islamic Republic of
البته بستگی داره که رای به بهشتی مدیر کل منابع طبیعی داده باشند یا نه، اگه دادن حکم اجرا نخواهد شد در غیر این صورت، قلع و قم قطعی است
زیبا
Iran, Islamic Republic of
مامورین منابع طبیعی کجا تشریف داشتن که این همه باغ به ثمر نشستن
د ر جواب زیبا
Iran, Islamic Republic of
این نهالها عمدتا در ساعات غیر ادارای و شبانه و در زمانهای متفاوت کاشت می شوند واینجور نیست که همه یک دفعه کاشت شوند بلکه هر چندتایی را بک بار می کارند و قاعدتا چندماه بعد دیده میشوند . روند اجرایی پرونده ها در مراجع قضایی طول می کشد و برای این تخلفات از چند سال پیش پرونده تشکیل شده است و تا حکمی از مراجع قضایی صادر نشود نمیتوان اقدامی کرد.اینگونه نیست که ماموران منابع طبیعی الان دیده باشند و سهلذ انگاری کرده باشند. در ضمن همه مردم در قبال تخلفات و تصرفات مسئولند که در اولین فرصت به منابع طبیعی گزارش دهند. چون با توجه به گستردگی عرص های منابع طبیعی و کوهستانی بودن مناطق تشخیص زود هنگام تخلفات خیلی هم اسان نیست.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1