تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۲۰۰۳۳۰

چنبره سلف خوران بر سفره باغداران کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌دلیل نبود زیرساخت‌های صادرات، سود کشاورزان و باغداران این استان به جیب دلالان و سلف‌خوران می‌رود.
جبار کیانی  اظهار داشت: محصولات تولیدی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن قابلیت صادارت ولی به دلیل بی توجهی به توسعه زیرساخت‌ها در استان، توسط دلالان و سلف‌خوران با کمترین قیمت خریداری می‌شود.
وی با اشاره به تولید سیب و انگور شهرستان دنا ابراز کرد: همه ساله سیب تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فروش با مشکل روبه‌رو می‌شود و در آخر نیز دلالان با کمترین قیمت محصول تولیدی باغداران را خریداری می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سیفی‌جات تولیدی استان روی دست تولید کنند که با هزاران سختی و زحمت روز را سپری می‌کند می‌ماند و هیچ فریاد رسی ندارند.
کیانی با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی کشاورزی با هدف اشتغال و افزایش درآمد در مناطق روستایی استان باید ایجاد و توسعه یابد افزود: رشد صنایع تبدیلی به عنوان عاملی که می‌تواند بهره‌وری از منابع را افزایش دهد از طریق تامین اعتبار و اختصاص منابع مالی ارزان به سرمایه‌گذاران ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی خواستار توسعه محصولات باغی به روش مکانیزه و مدرن شد و افزود: دولت باید در بخش توسعه مکانیزاسیون و اصلاح نظام بهره‌برداری تلاش بیشتری انجام دهد تا قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد.
کیانی با تاکید بر اینکه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم استفاده از آبی که سهم و حق خود می باشد عقیم مانده است تصریح کرد: این استان با وجود داشتن ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور و داشتن خاک حاصلخیز و داشتن دو اقیلیم متفاوت پتانسیل مطلوبی برای توسعه کشاورزی دارد که انتظار می‌رود در این زمینه دولت چاره‌اندیشی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدرزاده از گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام. لطفا اگر امکان دارد شماره تلفن آقای مهندس کیانی و یا اداره ایشان را اعلام تا مطالبی را برای ایشان ارسال کنم متشکرم .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1