تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۲۰۰۳۲۵

تجارت کهگیلویه و بویراحمد دیده نمی‌شود / سفر سفیران عمان و عراق به یاسوج

۱
۰
کبنا ؛رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از عدم اختصاص اعتبار از سوی سازمان توسعه تجارت به کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد.
جبار کیانی‌پور ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات محصولات غیرنفتی به لزوم دعوت استان از هیأت‌های تجاری خارجی تأکید کرد و گفت: تا زمانی که از هیأت‌های تجاری خارجی دعوت نکنیم و یا هیأت تجاری استان به کشورهای خارجی سفر نکنند زمینه برای توسعه و فروش محصولات غیرنفتی استان فراهم نمی‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به تلاش برای عرضه محصولات در بازارهای بین‌المللی اظهار کرد: استان باید تا پایان سال از چندین هیأت تجاری خارجی دعوت کند که در همین راستا سفرای کشورهای عثمان و عراق به استان سفر می‌کنند.
وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی برای دعوت از هیأت‌های تجاری خارجی و سفر به کشورهای خارجی گفت: سازمان توسعه تجارت متولی توسعه تجارت خارجی کشور است اما تاکنون یک ریال هم برای توسعه تجارت به استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه نداده است.
این مسؤول اضافه کرد: استان‌هایی که در تجارت خارجی پیشرفت کردند از ظرفیت این سازمان به خوبی استفاده کردند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت این سازمان استفاده نشده است.
کیانی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین سیاست وزارت صنعت تقویت تشکل‌ها است، افزود: چطور انتظار داریم تشکل قوی داشته باشیم در حالی که از این تشکل‌ها به خوبی حمایت نمی‌کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه دولت در توسعه تجارت چه سهمی داشته خواستار فعال شدن کمیته توسعه تجارت استان شد و گفت: این کمیته سهم سالیان گذشته استان از سازمان توسعه تجارت را بگیرد.
وی با اشاره به توانمندسازی تشکل‌ها افزود: اتاق بازرگانی آمادگی حمایت از محصولات استانی برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی را دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج گفت: سفیران کشورهای عمان و عراق با هدف توسعه صادرات در آینده ای نزدیک به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کنند.
کیانی ادامه داد: هماهنگی لازم برای انجام سفر این ۲ سفیر که در آینده نزدیک انجام می شود در وزارت امور خارجه صورت گرفته است.
وی ابراز کرد: این سفر فرصتی برای معرفی ظرفیت های صادراتی کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای عربی است.
رئیس اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی یاسوج بیان کرد: رونق صادرات به بازار کشورهای عربی ، حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها نیازمند اعزام گروه های اقتصادی و دعوت از هیات های تجاری دیگر کشورها به استان است.
وی اضافه کرد : برخی تاجران کشور بلغارستان آماده سرمایه گذاری دربرخی بخش های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در کشاورزی و بسته بندی لبنیات هستند.
کیانی تقویت روابط بین المللی را لازمه توسعه صادرات غیرنفتی دانست و افزود، توسعه صادرات استان نیازمند اعزام بازاریاب و ایجاد غرفه های معرفی تولیدات صادراتی در دیگر کشور هاست.
وی در زمینه تاخیر در تهیه طرح سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اطلاعات بخش های مختلف جمع آوری و نشست های مختلفی با سازمان های صنعت و معدن، صنایع دستی و کشاورزی برگزار شده است.
کیانی با بیان اینکه تهیه و تدوین این سند نیازمند کار علمی و کارشناسی دقیق است اظهار کرد: اجرای آن توسط یک تیم از استادان دانشگاه و صاحبنظران به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
صادرات دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری کهگیلویه و بویراحمد در بخش صنعت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش ماهه اول سال جاری دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار محصولات بخش صنعت به خارج کشور صادر شده است.
داریوش دیودیده با اشاره به صادرات محصولات استان در شش ماهه اول سال جاری گفت: صادرات استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد پیشرفت نشان می‌دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گیاهان دارویی، پودر و عصاره شیرین بیان و محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله محصولات صادراتی استان است که به کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، سوئیس و امارات صادر شده است.
وی عنوان کرد: تمام محصولات صادر شده به خارج از کشور در بخش صنعت بوده و از طریق گمرک استان صادر شده است.
این مسؤول با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی استان برای صادرات سال جاری ۷ میلیون دلار است، افزود: برای بخش صنعت، معدن و تجارت ۵ میلیون و بخش‌های کشاورزی و صنایع دستی هر کدام یک میلیون دلار پیش‌بینی شده که در سال ۹۵ صادرات محصولات داشته باشند که تاکنون در بخش کشاورزی و صنایع دستی اتفاقی رخ نداده است.
دیودیده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند توسعه راهبردی صادرات غیرنفتی گفت: اطلاعات سه بخش گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن گرفته و این دستگاه‌ها برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند و قرار شده اتاق بازرگانی سند دقیق‌تری ارائه کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
باید با برنامه ریزی درست کاری کرد تا محصولات استان ما از طریق گمرک خود استان صادر به و به اسم استانهای دیگه تموم نشه. همچنین باید درست دلالان از این صنعت قطع شده و کشاورز رو کمک کرد تا سود عمده به کشاورز برسه. زیتون ، مرکبات، لبنیات، گیاهان دارویی و میوه های سردسیری ظرفیت های خوبی رو می تونه برای صادرات ایجاد کنه.
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
1