تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۲۰۰۲۶۷

لغو سفر آیت‌الله نوری به یاسوج / ۷۴۰هزار دلار گیاه دارویی و دام زنده صادرات شد

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
فراهم نبودن زیرساخت‌های صادرات صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیرساخت‌های صادرات صنایع‌دستی از گمرک این استان فراهم نیست.
«محمود باقری» در نشست توسعه صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین علت پیش‌بینی می‌شود صادرات یک میلیون دلاری محصولات صنایع‌دستی در سال ۹۵ از استان محقق نشود.
وی خاطرنشان کرد: امسال صادرات یک میلیون دلاری صنایع‌دستی از گمرک این استان هدف‌گذاری شده است که با توجه به نبود  زیرساخت‌های لازم این پیش‌بینی محقق نمی‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود وجود شرکت توسعه صادرات در استان خاطرنشان کرد: تجار برای ورود به بخش صادرات کهگیلویه و بویراحمد علاقه‌مندی نشان نمی‌دهند.
باقری تصریح کرد: چند نفر متقاضی تشکیل شرکت توسعه صادرات بودند که به دستگاه‌های مربوطه معرفی شدند.
وی ادامه داد: صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق گمرک استان‌های دیگر صادر شده و هیچ صادراتی از طریق گمرک این استان انجام نمی‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی را پیش‌نیاز بحث توسعه صادرات این محصولات دانست و یادآور شد: در این بخش نیز چند متقاضی داشتیم که برای اختصاص زمین مورد نیاز به شهرداری یاسوج معرفی شدند.

۷۴۰هزار دلار گیاه دارویی و دام زنده از کهگیلویه و بویراحمد صادرات شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۴۰ هزار دلار گیاه دارویی و دام زنده سالجاری از این استان به خارج کشور صادرات شده است.

جعفر گوهرگانی با اشاره به ظرفیت های بالای صادراتی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: یکهزار راس دام زنده این استان سالجاری به ارزش ۲۴۰ هزار دلار از گمرک هرمزگان به خارج کشور صادرات شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۱۲تن گیاه دارویی خشک شامل پنیرک، به لیمو و استویا به ارزش ۵۰۰هزاردلار از گمرک غرب تهران به خارج کشور صادرات شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشتر گیاهان دارویی صادر شده در شهرستان باشت این استان تولید شده است.
گوهرگانی نبود تجار صادره کننده محصولات کشاورزی از گمرک کهگیلویه و بویر احمد را یکی از موانع تحقق برنامه های صادراتی بخش کشاورزی استان دانست و افزود: سیب درختی و دیگر محصولات تولیدی این بخش از گمرکات دیگر استانها صادرات می شود.
وی تصریح کرد: سال ۹۵ یکهزار دلار صادرات از گمرگ استان و ۵۰۰ هزار دلار از گمرک دیگر استانها برای بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده بود که این استان تجار صادرکننده محصولات کشاورزی ندارد.


 طرح هادی در ۵۵ روستای چرام اجرا شد
رئیس بنیاد مسکن چرام گفت: تاکنون طرح هادی در ۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

فرشید آروین افزود: ۱۰۵ روستا در شهرستان چرام وجود دارد که از این تعداد ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است.
وی ابراز داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم، سالجاری با اولویت بندی طرح هادی در دیگر روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا خواهد شد.
آروین اعتبارات سالجاری بنیاد مسکن چرام را ۱۶ میلیارد ریال دانست و گفت: ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از این اعتبار مطالبات پیمانکاران است.
وی با اشاره به اینکه روستاهای تل باوینه و کره شهبازی دارای موقعیت گردشگری خوبی هستند افزود: در سالجاری با تخصیص اعتبارات لازم عملیات طراحی و اجرای طرح هادی این روستاها آغاز خواهد شد.
آروین بیان کرد: این روستاها به عنوان روستای نمونه گردشگری معرفی خواهند شد.


افتتاح سومین بیمارستان صحرایی در کهگیلویه/ روزانه ۱۰۰۰ نفر خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند
مسؤول کانون بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه از افتتاح سومین بیمارستان صحرایی در این شهرستان خبر داد و گفت: روزانه هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.
خیرالله رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه «تنگ هیگون» کهگیلویه اظهار کرد: سومین بیمارستان صحرایی را در شهرستان کهگیلویه برپا کردیم.
مسؤول کانون بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه با بیان اینکه برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه «تنگ هیگون» به مناسبت گرامیداشت ۱۸۸۰ شهید و آغاز هفته دفاع مقدس برپا شده، گفت: روزانه قریب به هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی این بیمارستان بهره‌مند می‌شوند.
رضایی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان صحرایی پیرو شعار سال، منویات مقام معظم رهبری و خدمات‌رسانی به مناطق محروم برپا می‌شود، گفت: با برپایی بیمارستان صحرایی خدمات رایگان نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی تا آخرین روز از هفته دفاع مقدس ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه منطقه «تنگ هیگون» در ۱۵ کیلومتری دهدشت واقع شده پیش‌بینی می‌شود تا آخرین روز پنج هزار نفر از خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی بهره‌مند می‌شوند.
این مسؤول اذعان کرد: در بیمارستان صحرایی «تنگ هیگون» کهگیلویه پزشکان داخلی، اطفال، زنان و چشم پزشک و جراح عمومی مستقر هستند.
مسؤول کانون بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه بیان داشت: خدمات بهداشت عمومی، دهان و دندان، مشاوره روانشناسی و تغذیه، کنترل قند و کلاس‌های بهداشتی ارائه می‌شود.
رضایی در پایان تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت ۱۸۸۰ شهید استان تیم‌های بهداشتی و درمانی و اکیپ‌های سلامت به مناطق روستایی و شهری شهرستان به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان اعزامی‌شوند.

ورزشکاران دو و میدانی استان در طرح استعدادیابی فدراسیون حائز رتبه شدند
رئیس هیات دو و میدانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت نفر از ورزشکاران دو و میدانی این استان شامل ۶ آقا و یک خانم در طرح استعدادیابی فدراسیون حائز رتبه برتر شدند.

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویرحمد، امید محمدی اظهار داشت: پس از برگزاری آزمونهای استعدادیابی رشته ورزشی دو و میدانی در چند مرحله و برگزاری رقابتهای نهایی در شهر اصفهان هفت نفر از ورزشکاران دو و میدانی استان به دلیل کسب رتبه برتر در طرح استعدادیابی فدراسیون زیر پوشش حمایتهای آن قرار گرفتند.
وی گفت: سجاد افشون، حمیدرضا ایروان نژاد، ابوالفضل هاشمی، احمدرضا غلامیان و درنا صداقت در پرتابها و نیما غلامیان و محمد طاهری در پرشها و پرتابها رتبه های برتر را بدست آوردند.
رئیس هیات دو و میدانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امید است با توجه به درخشش هفت ورزشکار دو و میدانی استان در این طرح شاهد حضور آنان در تیمهای ملی باشیم.
کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۴۶ هزار ورزشکار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته های مختلف است.

لغو سفر آیت‌الله نوری همدانی به کهگیلویه و بویراحمد
مسؤول روابط عمومی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفر آیت‌الله نوری همدانی به استان لغو شد.
سید جواد رامی با بیان اینکه قرار بود مرجع عالیقدر آیت‌الله نوری همدانی در روز هفتم مهرماه به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سفر کند، افزود: طبق اعلام دفتر آیت‌الله نوری همدانی به دلیل تقارن سفر وی با اجلاسیه ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد و به خاطر کیفیت بیشتر این اجلاسیه سفر این مرجع عالیقدر لغو شد.
مسؤول روابط عمومی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: احتمالاً آیت‌الله نوری همدانی در پایان ماه محرم به استان سفر می‌کنند، که در صورت اعلام زمان سفر اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه سفر آیت‌الله نوری همدانی برای روزهای هفتم تا دوازدهم مهرماه برنامه‌ریزی شده بود، افزود: دیدار با اقشار مختلف مردم از جمله خانواده محترم شهدا، دیدار با نخبگان، تشکل‌های دینی، علما و روحانیون منطقه از اهداف سفر این مرجع عالیقدر به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بود که به دلیل برگزاری اجلاسیه ملی ۱۸۸۰ شهید استان این سفر لغو شد.

برگزاری مسابقه انشا نویسی با موضوع مشکلات شهری
به ۱۰ دانش آموز که در زمینه معضلات و مشکلات شهری با ارائه راهکار انشا بنویسند جوایزی اهداء می شود
شهردار یاسوج از دانش‌آموزان خواست مهم‌ترین مشکلات شهر برگزاری مسابقه انشا نویسی با موضوع مشکلات شهرییاسوج را به صورت انشاء ارائه دهند و جایزه بگیرند.
محمدعلی جاوید با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ خدمت توسط شهرداری به شهروندان ارائه می شود گفت: دانش آموزان می‌توانند در زمینه موضوعات مختلف از جمله حفظ فضای سبز شهری، کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا، استفاده درست از ناوگان حمل و نقل شهری، پرتاب نکردن زباله در معابر و حفظ نظم عمومی شهر همیاران شهرداری باشند وانشا بنویسند .
محمدعلی جاوید به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری استان و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مقرر شد شهرداری در زمینه پیشگیری از حوادث و اطفای حریق به دانش آموزان آموزش های لازم راارائه دهد .
وی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگیان و دانش آموزان در زمینه های مختلف افزود: شهرداری قصد دارد از استعداد فرهنگیان ودانش آموزان برای با لابردن شاخص‌های شهری یاسوج و فرهنگ سازی بهره مند شود.
شهردار یاسوج با اشاره به اینکه دانش‌آموزان می‌توانند سفیران فرهنگی در حوزه شهری باشند و با ایده‌های خود به تمیزی و سلامت شهر کمک کنند گفت:   به ۱۰ دانش آموز که در زمینه معضلات و مشکلات شهری با ارائه راهکار انشا ارائه دهند جوایزی اهداء می شود
رمز موفقیت در همه عرصه‌ها اطاعت محض از ولایت‌فقیه است
فرمانده سپاه گچساران گفت: رمز موفقیت در همه عرصه‌ها اطاعت محض از ولایت‌فقیه است.
سرهنگ علی‌اصغر نورایی اظهار کرد: اقتداری که امروز نیروی بسیج و سپاه دارد حاصل ایمان و اراده قوی بود که نزد این نیروها وجود داشت و این تفکر و اراده در زیر سایه ارشادات و نصایح امام(ره) و پس از آن نایب برحقش به وجود آمد.
نورایی گفت: دوران ۸ ساله جنگ که از این رویداد بزرگ به عنوان هشت سال دفاع مقدس یاد می‌شود یکی از مهمترین وقایع تاریخ معاصر این مرز و بوم محسوب می‌شود که همچون برگ زرینی در تاریخ خواهد ماند.
وی با اشاره به برکات جنگ تحمیلی و دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مقاومت مردم ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی و کسب توفیقات بزرگ در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی مرهون ایستادگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس علیه دشمنان است.
نورایی‌اصل ادامه داد: با توجه به این که ایران به عنوان یک کشور استراتژیک نفتی در دنیا به شمار می‌رفت غرب و استکبار جهانی منافع خود را با پیروزی انقلاب در خطر می‌دیدند و از این رو به سراغ صدام رفتند که روحیه قدرت‌طلبی داشت و به دنبال این بود که خود را به عنوان رهبر جهان عرب معرفی کند.
وی با اشاره به قرارداد الجزایر تصریح کرد: عراق با حمایت استکبار جهانی رسما حملات هوایی و زمینی خود را شروع کرد و همزمان ۱۹۰ شهر ما را بمباران کرد.
فرمانده سپاه گچساران گفت: صدام ابله در سخنان خود این ادعا را داشت که در کمتر از ۳ روز ایران را به دست خواهد گرفت اما غافل از این بود که مردم با بصیرت و انقلابی ایران در مقابل او قرار دارند.
وی در ادامه با یادآوری خیانت‌های بنی‌صدر خائن عنوان کرد: در اوایل جنگ فرماندهی جنگ بر عهده این عنصر خائن بود که اجازه در اختیار گذاشتند تسلیحات را به رزمندگان نمی‌داد.
فرمانده سپاه گچساران افزود: با عزل بنی‌صدر توسط امام(ره) شکل و رویه جنگ تغییر کرد و فردای آن روز عملیاتی طراحی شد و سپاه قدرت خود را نشان داد و در ادامه عملیات‌های بیت‌المقدس و ثامن‌الائمه بود.
نورایی اصل بیان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم ما با دست خالی و متکی به خداوند وارد عمل شدند و در مقابل دشمن ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک را از دست دهیم که این افتخاری بزرگ است که رژیم بعثی و صدام و حامیانش سیلی محکمی از دست سربازان ولایت خوردند.
وی با بیان اینکه درست است که جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقی است، تاکید کرد: امروز باید بتوانیم گوش به فرمان ولی‌فقیه زمان خود باشیم تا بتوانیم در جهاد کبیر موفق شویم.
 
ضرورت رعایت قوانین توسط سرویس مدارس گچساران
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گچساران از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس خبر داد و بر ضرورت رعایت قوانین توسط سرویس مدارس تأکید کرد.
علی‌کرم بازیان با اشاره به آمادگی کامل پلیس و نیروی انتظامی برای بازگشایی مدارس اظهار داشت: ماه مهر، ماه شور و نشاط جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی است.
وی گفت: مهر آغاز بهار تعلیم و تربیت است و شمیم دل‌انگیز آن روح را جان و حیات دوباره می‌بخشد.
این مسؤول گفت: از همین رو نه فقط دانش‌آموزان عزیز و دانشجویان با رغبت و اشتیاق وصف‌ناپذیر به پیشواز آن می‌شتابند بلکه کل جامعه و اقشار مختلف به این روز ورود پیدا می‌کنند.
بازیان در ادامه افزود: لازم است آغاز سال تحصیلی جدید را که مقارن با آغاز هفته دفاع مقدس و دوران ایثار و استقامت و مجاهدت در راستای آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای والامقام نظام مقدس جمهوری اسلامی است به همه به خصوص دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها تبریک بگویم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گچساران تصریح کرد: نیروی انتظامی مصمم است با رویکرد مدیریت جهادی و توجه ویژه به جایگاه رفیع فرهنگ و با جلب مشارکت بیشتر و بهتر همه اعضای خانواده بزرگ تعلیم و تربیت، ضمن برقراری نظم و امنیت مطلوب، فضای اجتماعی سالم و با نشاطی را برای شکوفایی، نوآوری و پیشرفت همه قشرهای جامعه به ویژه دانش‌آموزان فراهم کند.
بازیان در ادامه چند توصیه به دانش‌آموزان کرد و گفت: دانش‌آموزان اگر در راه مدرسه دچار مشکل شدند بلافاصله موضوع را با والدین خود یا اولیای مدرسه در میان بگذارید.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان محیط مدرسه را بدون هماهنگی مسؤول مربوطه ترک نکرده و پس از تعطیل شدن از مدرسه مستقیماً به منزل مراجعه کنند.
این فرمانده انتظامی در ادامه با توصیه و تاکید به سرویس‌های مدارس بیان داشت: رانندگان سرویس مدارس از سوار کردن سرنشین اضافه خودداری کنند زیرا پلیس با رانندگانی که فاقد برگه معاینه فنی و یا سرنشین اضافی باشد برخورد قانونی لازم خواهد کرد.
بازیان یادآور شد: جهت برقراری هر چه بیشتر نظم و ارتقاء سطح امنیت، فرماندهی انتظامی شهرستان گچساران نسبت به استقرار نیرو در جلوی درب ورودی مدارس و گشت‌های منظم در سطح شهر اقدامات لازم را کرده است تا دانش‌آموزان در کمال آرامش سال تحصیلی را سپری کنند.
تعامل دستگاه‌های خدمات‌رسان بویراحمد با مدارس
فرماندار بویراحمد بر ضرورت تعامل و همکاری ادارات خدمات‌رسان با مدارس شهرستان برای عدم قطع آب، برق و گاز آن‌ها تاکید کرد.
سید محمد کاظم نظری با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی برای سال اولی‌ها خاطره بیاد ماندنی خواهد بود لذا باید خاطره فردای نسل امروز را با شادابی و نشاط در مدارس به آن‌ها هدیه دهیم.
فرماندار بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نهادی آموزشی و در این ایام مستلزم همکاری هرچه بیشتر دیگر دستگاه‌ها است، گفت: با توجه به اهمیت آموزش انتظار می‌رود ادارات خدمات‌رسان نهایت همکاری را با مدارس داشته باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید انتظار می‌رود ادارات خدمات‌رسان از قطع آب، برق، گاز و تلفن مدارس خودداری کنند و همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.
نظری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در اعتبارات امسال برای حق انشعابات مبالغی در نظر گرفته شده ولی برای بدهی آب‌بها از محل هزینه‌های داخلی آموزش و پرورش باید پرداخت شود.
فرماندار بویراحمد در پایان با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن را داریم، گفت: خوشبختانه اطلاع‌رسانی خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته که مدارس از این قاعده مستثنی نبودند.
وی اذعان کرد: برپایی مسابقات نقاشی و روزنامه‌دیواری در مقاطع مختلف تحصیلی و توزیع کارت همیار سرشماری ویژه دانش‌آموزان ابتدایی را برای دانش‌آموزان جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخش جامعه در خصوص سرشماری نفوس و مسکن داریم.
تکمیل ۵ اردوگاه تفریحی در اولویت برنامه‌های توسعه گردشگری بویراحمد است
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد گفت: تکمیل ۵ اردوگاه تفریحی بویراحمد در اولویت برنامه‌های توسعه گردشگری است.
محمد حسین‌زاده با اشاره به میزان اعتبارات تخصیص یافته به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بویراحمد اذعان کرد: سرجمع اعتبارات ۷۰۶ میلیون تومان بود که در سه حوزه کاری توزیع شدند.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌ها است، گفت: از محل اعتبارات امسال برای احداث سرویس بهداشتی در مناطق گردشگری شهرستان ۱۵۰ میلیون تومان، تکمیل سرویس بهداشتی تنگ گنجه‌ای ۵۰ میلیون تومان و آبرسانی و دیوار کشی اردوگاه خهکلون ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
حسین‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه در اردوگاه‌های خهکلون، تنگ تامرادی، دو آب مهریان، کمپینگ پارک جنگلی و تنگ گنجه‌ای که وابسته به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند اقدامات خوبی صورت گرفته به همین منظور در سال جاری اولویت کار را تکمیل این اردوگاه‌ها قرار دادیم.
وی تصریح کرد: در امکانی که تردد مسافران زیاد بوده در سال جاری اعتباراتی را برای افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی در این مکان‌های گردشگری در دستور کار قرار دادیم که پس از تخصیص اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری شهرستان اذعان کرد: با توسعه زیرساخت‌ها می‌توان در جذب گردشگر موفق‌تر عمل کرد.
این مسؤول ادامه داد: در سال گذشته در راستای معرفی شهرستان بویراحمد و ظرفیت‌های گردشگری آن اقداماتی از جمله چاپ بروشور، کارگاه‌های آموزشی و کارهای تبلیغاتی صورت گرفت.
حسین‌زاده تصریح کرد: برای معرفی شهرستان بویراحمد در سال جاری تهیه کاتالوگ‌های تبلیغاتی به منظور معرفی هرچه بیشتر شهرستان و در دست چاپ کتابچه جاذبه‌های گردشگری شهرستان را در دست اقدام داریم.
اظهار رضایت ارزیابان وزارتی از اجرای پروژه مهر در آموزش و پرورش بویراحمد
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد از اظهار رضایت ناظر و ارزیابان وزارتی از نحوه اجرای پروژه مهر توسط این اداره خبر داد.
سید علی‌اکبر هاشمی با اشاره به اجرای پروژه مهر در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: از ابتدای شروع تعطیلات تابستان و همزمان با تعطیل شدن مدارس اقدامات خود را برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در ذیل پروژه مهر انجام دادیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: با توان مضاعف و با همه استعداد و امکاناتی که داشتیم و توسط همه همکاران در معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش شهرستان برنامه‌های مربوط به بازگشایی مدارس را پیش بردیم.
این مسوول گفت: کمیته‌های پنج‌گانه را ذیل پروژه مهر راه‌اندازی کردیم و هر یک از کمیته‌ها با برنامه‌ریزی کامل اهداف خود را اجرایی و عملیاتی کردند.
وی از بازدید ناظران وزارتی و نشستی که با مسؤولان آموزش و پرورش این شهرستان داشته‌اند خبر داد و گفت: همه اقداماتی را که در پروژه مهر انجام داده‌ایم به سمع و نظر ناظران محترم رسانیدم.
هاشمی از حضور باقری معاون قرآن و عترت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شهرستان بویراحمد در راستای پروژه مهر به عنوان ارزیاب خبر داد و گفت: خوشبختانه اقدامات همکاران ما در کمیته‌های پنج‌گانه ذیل پروژه مهر مورد تأیید قرار گرفت.
هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: مسؤولان استانی از جمله استاندار، نماینده مردم در مجلس و مدیرکل آموزش و پرورش به جد به دنبال رفع مشکلات آموزش و پرورش در کل استان به خصوص در شهرستان بویراحمد هستند.
وی با بیان برخی از مشکلات تصریح کرد: شهرستان بویراحمد به دلیل مهاجرت بسیار زیادی که هر ساله در آن صورت می‌گیرد و جمع زیادی به حواشی شهر یاسوج مرکز استان مهاجرت می‌کند از نظر فضای آموزشی تا اندازه‌ای با مشکل روبه‌رو است که امیدواریم با همت و همکاری همه دستگاه‌های مربوطه این مشکل برای آینده برطرف شود.
این مسؤول با بیان برنامه‌هایی که خود و همکارانش برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در این شهرستان دارند، تصریح کرد: در زمینه‌های مختلف آموزشی و پرورشی به دنبال ارتقای این جایگاه هستیم و همچنین به حفظ دستاوردهای آموزش و پرورش در سطح ملی می‌اندیشیم.
وی با اشاره به موفقیت‌های کم‌نظیری که آموزش و پرورش این شهرستان در سال گذشته و سال جاری کسب کرده‌اند، افزود: درخشش فوق‌العاده‌ای در جشنواره‌ها و مسابقات ملی داشتیم و رتبه‌هایی کسب کردیم که تاکنون دست نیافتنی به نظر می‌رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

زیبا
Iran, Islamic Republic of
اینا همه شعار های قشنگی هستن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1