تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۰۰۲۲۲

پاسخ فرماندار بهمئی به ابهاماتی در خصوص اعتبارات شهرداری

۱
۰
کبنا ؛
فرماندار بهمئی به ابهامات طرح شده در خصوص برگشت اعتبارات شهرداری لیکک پاسخ دادند.


به گزارش کبنا نیوز، اینجانب ضمن آگاه بودن به تنگناهای شهرداری در تامین منابع مالی جهت اجرای پروژه های عمران شهری، اعلام می دارم مبلغ ۴۴۴۴۵ میلیون ریال برگشت نخورده است و نیاز به تسریع در جذب؛ تعیین و تکلیف و چگونگی راه و کار هزینه کرد قانونی در سطح شهرستان را دارد.

بهمئی به مرکزیت شهر لیکک شهرستانی محروم است و نیاز به عمران و آبادی در تمام حوزه های شهری و روستایی آن کاملا مشهود است که تلاش دو چندان مدیران اجرائی، سیاسی و نخبگان را می طلبد با این وجود بعضاً در فضای مجازی مواردی طرح می گردد که نه تنها کمکی به عمران و آبادانی نمی کند بلکه موجب هدر رفت انرژی مدیران سیاسی و اجرایی میگردد. شهریور ماه سال جاری در یکی از سایت های خبری گزارشی مبنی بر برگشت اعتبارات عمرانی شهرداری از محل کمک به «عمران مناطق نفت خیز» درج گردید، که باعث برخی واکنشها و مجادلات در بین  کاربران شبکه های اجتماعی شد.

درهمین راستا در جلسه شورای اداری چهارشنبه مورخ  ۱۳۹۵/۶/۳۱ که با حضور اعضای شورای اداری، شورای تأمین، امام جمعه محترم و مدیر کل سیاسی و انتخابات برگزار گردید فرماندار به ارائه گزارشی در این خصوص پرداخت.
سلطانعلی رحمانی در ابتدا ضمن بازگوئی تنگناهای شهرداری جهت تأمین منابع مالی پروژه های عمرانی شهری گفت: بخش زیادی از جمعیت روستایی شهرستان به شهر لیکک کوچ نمودند و شهرداری به منظور ایجاد عمران شهری نیازمند منابع مالی مضاعف است. لذا اینجانب نسبت به توسعه عمران شهری و سعی و تلاش شهردار و شورا نظر مساعد و مثبتی دارم.
وی ادامه دادند: جهت دریافت منابع مالی از محل اعتبارات کمک به "عمران مناطق نفت خیز" از سال۱۳۹۲ و به استناد نامه شماره ۱۴۵ مورخه ۱۳۹۲/۶/۱۷ موضوع توسط آقای سید علی محمد بزرگواری نماینده وقت پیگیری شد؛ و چندین جلسه در این خصوص با مدیران نفت برگزار شد و در ادامه این روند طی نامه شماره م ط/۳۰۶۰۶۸/ع ک ط مورخ ۹۳/۷/۱  مسئول طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز مبلغ ۱۶۶۳۵۲میلیون ریال به شهرستان بهمئی اختصاص یافت که از این عدد مبلغ ۴۴۴۴۵میلیون ریال جهت آسفالت معابر شهری منظور گردید.
اما  ۶ ماه بعد به تاریخ ۲۵/۱۲/۹۳ طی نامه شماره م ط/۶۱۷۲۳۸ع ک ط،  آقای امیریان  (مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز) خطاب به آقای جهانگیری مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان اعلام نمود که مبلغ ۴۴۴۴۵  میلیون ریال به منظور بهسازی جاده های روستائی منظور گردیده است.  و بعد از پیگیری مشخص شد علت این موضوع موانع قانونی است که  به استناد ماده ۵ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و سایر قوانین مربوطه  نمی توان مبلغ ذکر شده را در پروژه های شهرداری هزینه نمود. لذا اینجانب طی نامه شماره ۳۲۵۲ مورخه ۱۱/۱۱/ ۹۴ به جناب آقای بزرگواری  مکاتبه و ضمن اعتراض به بلا تکلیفی اعتبار یاد شده، خواهان جذب و جلوگیری از برگشت اعتبار شدم و پیشنهاد دادم اعتبار مزبور در سایر حوزه های عمران شهری از جمله: احداث پیست دو میدانی در مجموعه ورزشی لیکک به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال-احداث دیوار صخره نوردی به مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال-احداث سالن ژیمناستیک به مبلغ ۲۵۰۰ میلیون ریال و کف پوش سه سالن ورزشی به مبلغ ۱۳۰۰ میلیون ریال  و بخشی هم در راه های روستایی هزینه گردد.
متعاقب نامه فوق الذکر  ۷ روز بعد و بنا به درخواست شورا و شهرداری، طی نامه شماره ۳۳۵۱ مورخه ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ خطاب به جناب آقای مهندس جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت به عدم امکان استفاده شهرداری از  اعتبار ۴۴۴۴۵ میلیون ریال اعتراض  و تقاضا نمودم که با توجه به اینکه( ۶۰ درصد معابر شهر لیکک فاقد آسفالت می باشد و همچنین نظر به حجم بالای ترافیک وسایل حمل و نقل شرکت نفت در معابر شهری  و  زیان های ناشی از آلایندگی چاه های نفت در حوزه شهری) مبلغ ۴۴۴۴۵ میلیون ریال کما فی السابق در ردیف های مربوط به پروژه های عمرانی شهرداری لیکک هزینه گردد. لیکن علی رغم پیگیری موضوع از سوی شورا و شهرداری، این بار نیز نتیجه ای حاصل نشد.
فرماندار بهمئی ادامه داد اینجانب در نامه دیگری به شماره ۳۲۷/۹۵ مورخه  ۱۳۹۵/۵/۱۱  به جناب آقای سردار هاشمی پور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش کار روند جذب اعتبارات طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز مجددا از ایشان تقاضا نمودم تا آن مقام از ظرفیت قانونی و شخصی خود جهت تسهیل در هزینه کرد اعتبار(۴۴۴۴۵ میلیون ریال) در پروژه های عمرانی شهرداری لیکک بهره گیرند.
لذا ضمن آگاه بودن به تنگناهای شهرداری در تامین منابع مالی جهت اجرای پروژه های عمران شهری، اعلام می دارم این مبلغ ۴۴۴۴۵ میلیون ریال برگشت نخورده است و نیاز به تسریع در جذب؛ تعیین و تکلیف و چگونگی راه و کار هزینه کرد قانونی در سطح شهرستان را دارد و با حسن نیت و همگام با جناب آقای سردار هاشمی پور نماینده محترم مجلس، شورا و شهردار مصمم هستیم موانع ذکر شده به استناد ماده ۵ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و سایر موارد برطرف شود و شهرداری از این محل ذینفع گردد.
-------------------------------------
متن ارسالی
نام شما

آدرس ايميل شما

بهمیی
Iran, Islamic Republic of
اولا که این جابجایی بودجه را یک ذیحساب میتونست انجام دهد و نیازی به نامه نگاری نبود .///
در ثانی قصد ایشون عدم هزینه در روستاها و خرج کردن بودجه در شهر لیکک بصورت اخذ مجوز قانونی بود //


در هر دو صورت نتوانستند یک راه حل پیدا کنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1