تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۱۹۹۹۳۹

سفر معاون بنیاد مسکن کشور به کهگیلویه و چرام (+عکس)

۱
۰
کبنا ؛

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور از بعضی روستاهای شهرستانهای کهگیلویه و چرام بازدید کرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در بازدید از شهرستان  چرام، گفت: در مجموع فعالیت‌های خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسکن روستایی و همچنین اجرای طرح هادی  صورت گرفته است.

محمدرضا شاملو افزود: کار گسترده ای بنیاد مسکن استان در زمینه آسفالت معابر انجام داده که در سال جاری نیز ادامه دارد.
در این بازدیدمعاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ابراز رضایت از فعالیت های بنیادمسکن در شهرستان چرام گفت: خوشبختانه طرح هادی تمام روستاهای بیش از بیست خانوار این شهرستان مصوب شده است.
همچنین این مقام کشوری از روستاها و مسکن مهر چرام بازدید کرد.

در این بازدید که عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ، پوزش فرماندار کهگیلویه، فتاح پور فرماندار چرام و دیگر مسئولان حضور داشتند از روستاهای تل بابونه، تنگ پیرزال، کره شهبازی، دره آخوند سادات، راک و چنگلوا بازدید کردند.
این مقام مسئول اضافه کرد: در زمینه بهسازی محیط روستاها در مقایسه با روستاهای استان به نسبت از کیفیت پایین تری برخوردار است که طی گفتگویی که با نماینده مجلس شورای اسلامی این شهرستان و همچنین فرماندار چرام داشتیم،قرار شده است که فعالیت های اجرایی را  به همت انها انجام دهیم و  با تخصیص هزینه هایی که برای این فعالیت ها صورت می گیرد،کارهای اجرایی را توسعه دهیم.

وی در پایان با اشاره به وضعیت روستاهای چرام افزود:در شهرستان چرام چندین روستا از موقعیت خوب گردشگری برخوردارند که کارهای طراحی و همچنین تهیه طرح های اجرایی را شروح خواهیم کرد و متناسب با اعتبارداده شده انشالله عملیات اجرایی را شروع خواهیم کرد.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: سال گذشته از محل اعتبارات قیر، یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه معابر روستایی در کشور اجرا شد.محمدرضا شاملو اظهار داشت: سهمیه قیر استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند تا از فرصت کاری برای بهسازی و آسفالت روستاهای این استان استفاده شود.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: برای جلوگیری از تخریب بهسازی روستاها در چارچوب سقف قیر استان آمادگی داریم به پیمانکارانی که از سوی بنیاد مسکن معرفی شوند حواله دهیم.
وی با بیان اینکه سهمیه استان بر اساس شاخص‌ها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار در هر سال ۶ هزار تن بوده است، تصریح کرد: با توجه به تلاش و همکاری خوبی که در این زمینه در استان وجود داشته است این سهمیه به ۲۷ هزار تن طی دو سال افزایش یافته است.
شاملو بیان کرد: بیش از دو سوم سهمیه اختصاص داده شده به این استان جذب شده است.
وی اعتبارات ملی برای طرح‌های هادی در کشور را ۲۵۰ میلیارد تومان دانست و گفت: هنوز تخصیص ابلاغ نشده و به همین خاطر فعلاً توزیع استانی انجام نمی‌شود.
شاملو با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری روستاها و نقش آن در شکوفایی اقتصاد، گفت: با توجه به موقعیت آب و هوایی، قدمت تاریخی و جاذبه‌های طبیعی در برخی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد امکان استفاده از این ظرفیت‌ها وجود دارد.
این مسؤول اضافه کرد: در صورت حمایت مسؤولان استانی و همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روستاهای هدف گردشگری طی برنامه پنج ساله ششم در چارچوب زمانبندی با اعتبارات مشخص بهسازی می‌شوند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات قیر تبصره یک بودجه یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه معابر در روستاهای کشور اجرا شد.
وی با بیان اینکه میزان درخواست‌ها با حجم اعتبارات و قیر تعلق گرفته شده تناسب ندارد، گفت: امسال این کار با جدیت ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

/
Iran, Islamic Republic of
درود برسردار
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1