تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۱۹۹۸۲۷

شرکت نفت مگر جزئی از این استان نیست؟ از دستمال کاغذی حمایت می‌کنیم از هتل نه

۱۱
۰
کبنا ؛

 در کنار بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های ناموفق در استان کهگیلویه و بویراحمد که عمده افراد برای تصاحب زمین و تسهیلاتی ارزان‌قیمت وارد عمل شدند، در جنوب این استان یک هتل ۴ستاره مجهز با حدود هفت میلیارد تومان بنا شده است که اگر چه ترکش مشکلات اقتصادی گذشته به او نیز اصابت کرده ولی با مدیریت صحیح، همچنان روی پای خودش ایستاده است.
محمدهاشم صالحی نام سرمایه‌گذار هتل پاسارگاد گچساران است که به زعم عمده مسئولان و گردشگران برای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان گچساران آبروداری کرده است.
نه تسهیلات منحرف شد، نه در اوج مشکلات کرکره هتل پایین کشیده شد و نه هم خانواده‌ای از نان خوردن افتاد

او همه تسهیلات اعطایی را در کنار سرمایه‌گذاری‌های خودش صرف احداث هتلی کرد که امید داشت رونق بازارش حتی توان پاسخگویی به گردشگران و میهمانان را هم ندهد اما به دوره رکود خورد و به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از تولید، نرخ پایین سود، کمک‌های یارانه‌ای و دیگر امتیازات نخورد؛ صالحی آنقدر در کاری که شروع کرده مصمم و جدی بود که با وجود بدهی ۴ میلیارد تومانی و درآمد ناچیز، کرکره هتلش را پایین نکشید تا خود را بازنده جنگ با مشکلات کشوری تولید نبیند و ۵۰ خانواده‌ای که در سایه این خدمت نان می‌خورند، یک روز هم نان از سفره‌شان دور نشود و کسی از کار بیکار نشود.
او تنها هتل‌دار مناطق گرمسیری در جنوب این استان است که در کنار یک هتل در یاسوج تنها هتل‌های یک استان گردشگرپذیر هستند اما با این وجود، توان سرمایه‌گذاراین هتل بخاطر برخی بی‌مهری‌ها رو به اتمام است.
امروز هجدهمین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از دستورکارهایش را به بررسی مشکلات این هتل اختصاص داد؛ هتلی که تفاوتش با بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های دیگر در این استان این است که احداث شده و اکنون نیز با وجود همه مشکلات فعال است هر چند رمق سرمایه‌گذارش را گرفته است.
اهتمام بانک صادرات برای پایان دادن به دوران کمای هتل پاسارگاد
بر اساس گزارش رئیس سازمان صنعت و معدن این استان، هتل پاسارگاد گچساران که با هزینه‌های زیاد و تسهیلات بانک صادرات بنا شده است با وجود گردشگرپذیربودن این استان ولی درآمدهای لازم را ندارد و اگر چه اکنون با همت مدیر آن، فعال است ولی سودی ندارد و بخش زیادی از اقساط آن معوق شده است.
داریوش دیودیده با قرائت پیشنهادات آقای صالحی گفت که اعطای یک دوره تنفس پنج تا ۱۰ سال، جلوگیری از اقدامات قضایی، بخشودگی جرائم و پرداخت تسهیلات تکمیلی می‌تواند حمایت ما از این واحد خدماتی فعال برای کاهش مشکلاتش باشد.
مشکلاتی که مدیرعامل بانک صادرات کهگیلویه و بویراحمد از تمایل فراوان خود به حل آن‌ها می‌گوید و در کارگروه امروز نیز از اهتمام خود و همکارانش برای اعطای مجوز از مرکز برای تنفس پرداخت اقساط، بخشودگی جرائم تأخیر و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت سخن گفت.
هزاران راه برای کمک به این هتل وجود دارد
نقیبی گفت: دغدغه‌های مدیرکل گردشگری، اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و سرمایه‌گذار زحمت‌کش این هتل را درک می‌کنم ولی باید بدانید که با پذیرفتن مسئولیت در بانک صادرات، پیگیری قضایی علیه این هتل را متوقف کردم و نهایت انعطاف را نیز به خرج داده و می‌دهیم.
او گفت که هزاران راه برای حمایت وجود دارد و به نحوی عمل می‌کنیم تا در جاهایی که اختیارات استانی هم نداریم از تهران مجوزات لازم را بگیریم و این هتل را سرپا نگه داریم.
صحبت‌های مدیرعامل بانک صادرات در حالی است که پیش از او محمود باقری و جبار کیانی مدیران گردشگری و اتاق بازرگانی با حمایت کامل از فعالیت‌های این هتل خواستار حمایت عملی و بدون قید و شرط از این سرمایه‌گذار شدند.
آدم گریه‌اش می‌گیرد/ مقایسه هتل‌های ترکیه با گچساران
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه آدم از مشکلاتی که بر سر سرمایه‌گذاران این استان آمده، گریه‌اش می‌گیرد چرا که همین روز قبل از مسافرت ترکیه برگشتم، آنجا هتل‌ها برای میزبانی از گردشگران ایرانی پاسخگو نیستند ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد فردی که زندگی و عمر و سرمایه زن و بچه‌اش را به پای یک هتل ریخته است، به این روز افتاده است.
وی از دستور رئیس کل بانک مرکزی برای ممنوعیت محاسبه پلکانی جرائم تأخیر و سود خبر داد و تأکید کرد: در تمام دنیا سود تسهیلات گردشگری بالاتر از ۶ درصد نیست ولی نرخ تسهیلات اخذ شده در هتل پاسارگاد گچساران بالای ۳۰ درصد است که با این وضعیت چه کمکی می‌توانیم به صنعت گردشگری و هتل‌داری بکنیم؟
اگر صالحی نبود، در میزبانی از مهمانان ویژه آبروداری نمی‌شد%d8%b5%d8%a7%d9%84%d8%ad%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1-%d9%87%d8%aa%d9%84-%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%a7%d8%af
کیانی گفت: باید اذعان کنم که اگر آقای صالحی و هتلش نبود، در میزبانی از این همه وزیر و مسئول کشوری که به این استان و شهرستان گچساران سفر داشتند، به مشکل جدی برمی‌خوردیم و قادر به آبروداری نبودیم.
وی این هتل را در حالت کما دانست و از بانک صادرات و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خواست تا به فکر اقدامات عملی و فوری برای رفع مشکلات آن بکنند نه اینکه منتظر تصمیمات تهران باشند.
دلگرمی مسؤلان در حمایت از هتل پاسارگاد
محمود باقری، مدیرکل گردشگری این استان نیز با تأیید صحبت‌های کیانی می‌گوید: در این استان ۲ هتل ۴ ستاره بیشتر نداریم که هتل پاسارگاد حقیقتا آبروی این استان در مناطق گرمسیری آن است.
وی گفت: از بد حادثه سرمایه‌گذار این طرح زمانی شروع به کار کرد که سود تسهیلات بالا بود و کشور غرق در مشکلات رکود اساسی بود.
باقری افزود: در همین شرایط بسیار بد اقتصادی ولی نکته امیدوارکننده این است که سرمایه‌گذار این هتل  با همه مشکلات، علاقمند و پای کار بوده و اجازه تعطیلی آن‌ را نداده است.
شرکت نفت مگر جزئی از این استان نیست؟ از دستمال کاغذی حمایت می‌کنیم از هتل نه
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از برخی ادارات در حمایت از این هتل، گفت: مگر شرکت نفت گچساران جزئی از این استان نیست که به جای حمایت از صنعت هتلداری، خودش به صورت اختصاصی از مهمانان و گردشگران پذیرایی می‌کند و حتی یک قرارداد هم با این هتل در گچساران نبسته است؟
وی گفت: در حالی که ما برای خرید یک دستمال کاغذی تولید استان نامه نگاری کردیم و دستگاه‌ها را موظف به استفاده از آن کردیم چگونه است که برای حمایت از چنین هتلی این کار را نمی‌کنیم و شرکت نفت را موظف به عقد قرارداد با آن نمی‌کنیم.
باقری گفت: به لحاظ قانونی شرکت نفت چنین حقی ندارد و به لحاظ عقلانی نیز لازم است از سرمایه‌گذار حمایت کنیم.
حمایت‌های عملی یا کاغذی در جلسه ویژه بررسی راهکارهای رفع مشکلات هتل معلوم می‌شود
موضوعی که پیش از این نیز از سوی جبار کیانی با تعبیر رقابت شرکت نفت با صنعت هتلداری مطرح و به شدت به آن انتقاد شد.
با این وجود، محمدهاشم صالحی که نشان داده اهل کار است و مشکلات فعلی‌اش به ضعف مدیریت او، انحراف در تسهیلات و یا اهلیت او مربوط نیست، اکنون روی کاغذهای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مورد حمایت مسئولان اجرایی و بانکی است و به نظر می‌رسد این حمایت‌ها هم جدی باشد.
حمایت‌هایی که از خروجی جلسه ویژه‌ای که به همین منظور و با دستور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در چند روز آینده برگزار می‌شود، قابل ارزیابی است.
او درخواست سه میلیارد نقدینگی و کمک‌های یارانه‌ای برای روی پا نگه داشتن این هتل و توسعه آن را هم داده است تا در جنگ با ترکش‌هایی که از رکود تولید خورده است، همچنان به خدمات خود ادارمه دهد و پایه‌ای برای رونق صنعت پاک گردشگری باشد.
-------------------------------
کریم بنام-ریواس جنوب
-------------------------------

نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مدیر گردشگری از ساختار سازمانی شرکت نفت خبر نداره . شرکت نفت از قانونمند ترین و با سابقه ترین سازمان دارای ساختار ۱۰۰ ساله می باشد .
Iran, Islamic Republic of
در راستای خصوصی سازی باید شرکت نفت به این سمت پیش برود که برخی خدمات دهی به شرکت توسط بخش،خصوصی انجام شود. مثل هتل داری، تعمیرات قطعات و شرکت فقط به کار تولید نفت بپردازد تا این امور به سرمایه داران استان واگذار شود
نیروی سابق
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه هر که در این .. میخواهد برود به کار بهتری از ایشان تسویه حساب میگرند و حق و حقوقشان را ب.. و ما هم ایشان را به خدا واگذار کرده ایم ،در ضمن حقوقی که.. به پرسنل میدهد زیر قانون کار هستش نباید هم کرکره پایین بیاید..
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات ما به همین خاطره که شرکت نفت خودشو جزیی از گچساران نمیدونه. شرکت اومده تو هر کاری خودشو وارد کرده و باعث شده اقتصاد شهر لطمه ببینه. شاید خیلیا به این چیزایی که می نویسم دقت نکرده باشن ولی همین یکی از دلایل عدم پیشرفت گچساران هست. شرکت میاد واسه خودش هتل اختصاصی مزنه، فروشگاه اختصاصی می زنه، کارگاههای تعمیراتی اختصاصی میزنه، سینمای اختصاصی میزنه و باعث شده که مرفه ترین مردم شهر،بینیاز از استفاده از مغازه ها و امکانات بخش،خصوصی بشن، این خود باعث شده کارمندان شرکت هم پولشونو جمع کنن و خرج دو کار کنن، می رن مسافرت و پولاشونو خاج از،استان خرج می کنن و ملک و املاک در شهرهای بزرگ می خرن. در حالی که این پول باید صرف ایجاد کارگاههای تعمیراتی خصوصی میشد، یا در فروشگاههای گچساران خرج میشد. شر کت بهتره به جای سینما داری و هتل داری که تخصصش نیست برای کارکنانش از سینمای اصلی شهر که به دلیل همین عدم حمایت بسته شد، بلیت تهیه کنه و این کارا رو بسپاره به بخش خصوصی تا با ارایه خدمات مناسب به اقشار پر درامد شهر مانع از خارج شدن پولهای نفتی از شهر بشن. به جای اینکه اسباب مسافرت کارکنانش به صورت رایگان به اقصی نقاط،کشور رو فراهم کنه، کمک کنه تا موزه و باغ وحش و پارکهای خصوصی شکل بگیرن و با قرارداد بستن با این جاها کاری کنه که تاسیس اینجور جاها به صرفه بشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از آنجایی که من شنیده ام آقا.. وامی که برای ساخت هتل دریافت کرده است مقداری از آن را سپرده کرده است و با .. آن حقوق پرسنل را پرداخت میکند پس نگران نباشید آقای.. جایی نمیرود که...............
Iran, Islamic Republic of
باور نکنید .آ...بجز..ل زمین زیاد داره.نمی خواد زمیناشو بفروشه.با رسانه ای کردن این موضوع میخواد .. کنه.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
خبر از اداره خودت نداری. همه و گسنی مردنه. فقط..
Iran, Islamic Republic of
آقا این آقای صالحی خودشو به موش مردگی زده.خیلی مال داره.اون هفتا خونه رو بانک برداره تا وام ازدواج جوانان زودتر داده بشه.
Iran, Islamic Republic of
آقا این آقای صالحی خودشو به موش مردگی زده.خیلی مال داره.اون هفتا خونه رو بانک برداره تا وام ازدواج جوانان زودتر داده بشه.
بومی
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این مسولینی که اینجور اظهارنظر میکنن قوانین رو هم میخونن یانه! اولا که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است مگه میشه شرکت نفت واسه خودش و پزسنلش مهمانسرا داشته باشه بعد مجبورش کنی باید مهمانات رو ببری تو هتل؟!!! اخه یکم فکرکنید بعد قضاوت کنید عزیزان
دوم اینکه اگر مقامات کشوری و یا لشکری را شرکت نفت در مهمانسراهای خود میپذیرد بدون هماهنگی و دستور فرماندازی و یا مقامات بالاتر که اینکارو نمیکنند پس کار از جای دیگه اشکال داره و نیازه مسولین گردشگری و استانداری و...این موضوع رو به جد دنبال کنن که در سفر به گچساران انتظاری از خدمات دهی شرکت نفت نداشته باشند و مهمانهای خودشونو مستقیم به هتل پاسارگاد معرفی کنند نه به شرکت تفت تا بدین صورت کمکی هم به جناب صالحی کرده باشند.فقط اینجوری میتونند به صنعت گردشگری و هتل پاسارگاد کمک کنند و از ورشکستگی اون جلوگیری کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای شهرم که قدر صالحی و امثال وی را نمی داند. واقعا آدم گریه اش می گیرد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1