تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۹۹۴۶۰

فریاد دامداران در بازار لنده به هیچ جا نمی‌رسد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛

هر روز ، شاهد افزایش قیمت انواع کالاها و مایحتاج مردم هستیم ، کالاهایی که قرار بود پس از برجام سیر نزولی را داشته باشند اما هر روز سیر صعودی خود را طی می کنند.

 فریاد بی صدا,مشکلات دامداران ,خبرلنده, شیر, فروش شیر, علوفه, وعده های رنگین مسئولان ,شیرروزانه ,اداره دامپزشکی, جهادکشاورزی, تورم, لنده





وعده های رنگین مسئولان برای بهبود وضعیت معیشتی مردم طوری شده که دردی از هزار مشکل مردم جامعه را دوا نکرد.

افزایش قیمت علوفه دام و سایراجناس و کالاها باعث شد که قدرت خرید دامداران و مردم را نیز کاهش داده است.



دستفروشی شیرروزانه گاو در خیابان اصلی به یکی از مشاغل اصلی دامداران شد که با توجه به فساد پذیری شیر در دمای نامناسب و شیوه عرضه آن به روش های غیربهداشتی باعث شد که دامدارانی که در ساعات اولیه صبح موفق به فروش شیرخود نشوند متضرر شوند.



نبود خودروی مخصوص حمل شیر در سطح شهرستان لنده و قیمت خرید پائین خرید شیر از دامداران  از مهمترین مشکلات فراروی دامداران در این شهرستان است که دامداران را ناچار به عرضه شیر در ساعات اولیه صبح در دبه های پلاستکی می کند.



قطعاً مهمترین وظیفه اداره دامپزشکی شهرستان نظارت و بازرسی در خصوص تهیه وتوزیع شیر است که به دلیل نبود خودروی مخصوص حمل شیر و نگهداری غیربهداشتی آن می تواند برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کند.

در همین رابطه نیز چندین نفر از دامداران در این خصوص ضمن اشاره به مشکلات دامداران در خصوص تامین هزینه های نگهداری و علوفه دام های خود اظهار داشتند: باتوجه به بحث گرانی و تورم موجود در بازار، دامداران در خصوص نگهداری و تامین هزینه دام خود بامشکلات جدی روبرو هستند.

دامداران نبود خودروی مخصوص حمل شیر و عدم خرید تضمینی آن را از مهمترین مشکلات خود بیان کردند و خواستار خرید شیرخود توسط جهادکشاورزی و شرکت های خصوصی شدند.

به هرحال برای مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی دامداران نیازمند عزم راسخ مسئولان جهادکشاورزی و دامپزشکی در سطح شهرستان لنده هستیم.

---------------------------------------------

گزارش و عکس: سیداسماعیل میری




نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1