تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۹۹۱۹۲

در صنعت چاپ کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟ (+عکس)

۲
۰
کبنا ؛آیین پایانی جشنواره صنعت چاپ در اداره‌کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره گفت: کانون‌های تبلیغاتی بدون مجوز در کهگیلویه وبویراحمد ساماندهی شود.

محمدی با بیان اینکه حوزه استانداری از هر فردی که برای ایجاد اشتغالزایی تلاش کند حمایت می‌کند، اظهار داشت: باید جلساتی به صورت منظم و مستمر با حضور اعضای چاپخانه‌دار در استان برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه باید چاپخانه‌داران دغدغه‌ها و نظرات خود را بیان کنند، عنوان کرد: بخشی از مشکلات به خود این صنف و عدم توجه به حقوق صنوف برمی‌گردد و بخشی نیز متوجه مسئولان است.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت و کنترل دقیق تر و بیشتری بر این صنف انجام شود، گفت: کار صنعت چاپ یک امر ارزشمند است و بخش مهمی از نیازهای دستگاه‌های اجرایی از این طریق برطرف می‌شود.

محمدی با بیان اینکه توجه به حقوق صنوف و قانونمداری باید در بین چاپخانه‌داران استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید نظارت دقیق تر داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد کنند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: مدیرکل ارشاد در نشست بعدی شورای اداری استان برای آشنایی هر چه بیشتر مسئولان به ارائه مشکلات این صنف بپردازد تا مسئولان استانی برای رفع مشکلات این صنف اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در آینده نزدیک نشست‌های تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های تعزیرات حکومتی، امور صنفی، اداره کل ارشاد، صنعت و معدن، استانداری و دو نماینده از چاپخانه‌داران استان برای بررسی وضعیت صنعت چاپ استان برگزار می‌شود.

محمدی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان به جای اینکه برای سفارشات خود به استان‌های همجوار مراجعه کنند موظفند از تولیدات و صنعت چاپ در استان کمک بگیرند.

وی پیرامون پرداخت تسهیلات به متقاضیان صنعت چاپ در استان، اظهار داشت: فرد متقاضی طرح خود را آماده، ارائه و ارسال کند و استانداری این طرح را برای دریافت تسهیلات به صنعت و معدن ارجاع می‌دهد و به طور قطع از آنها حمایت می‌شود.

۲۰ چاپخانه بدون مجوز در کهگیلویه و بویراحمد

رضا خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تشکیل اتحادیه چاپخانه‌داران کهگیلویه وبویراحمد برای رفع مشکلات این صنف ضرروری است.
خردمند با بیان اینکه چاپخانه‌داران استان باید اتحاد و همدلی را در بین خود حفظ کنند، اظهار داشت: می‌طلبد نشست‌های تخصصی به صورت فصلی برای حل و بررسی مشکلات چاپخانه‌داران استان با حضور این افراد برگزار شود.
معاون فرهنگی ارشاد کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ۳۰ چاپخانه‌دار  در سطح استان دارای مجوز هستند، عنوان کرد: اکنون ۲۰ چاپخانه بدون مجوز در استان نیز در حال فعالیت است که براساس قانون با وجود ۵۰ چاپخانه مجوز‌دار می‌توان نسبت به ایجاد اتحادیه صنف چاپخانه‌داران اقدام کرد.
خردمند افزود: به طور قطع با تشکیل اتحادیه چاپخانه‌داران بخش زیادی از مشکلات این صنف برطرف می‌شود و فرد متقاضی برای ایجاد چاپخانه از صافی این اتحادیه می‌گذرد و براساس ظرفیت و نیاز استان نسبت به تاسیس چاپخانه اقدام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۲ هزار نفر یک چاپخانه افست یا دیجیتال لازم است، اظهار داشت: اکنون به نسبت تراکم جمعیت و پراکندگی استان تنها ۳۰ چاپخانه مجوز‌دار در استان وجود دارد.
خردمند تصریح کرد: کار چاپخانه‌داران یک حرفه تخصصی و ۱۰۰ درصد فرهنگی است و براساس ماده ۲۰ قانون مالیاتی این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.
معاون فرهنگی ارشاد کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برخی از وظایف چاپخانه‌داران مشترک است، بیان کرد: متاسفانه برخی از موازی کاری‌ها از خود چاپخانه‌داران شروع می‌شود و اداره کل ارشاد تا کنون بدون نامه مدیر ارشاد هر شهرستان حتی یک مجوز تاسیس چاپخانه را صادر نکرده است.
خردمند ضمن ابراز گلایه از امور صنفی که بدون هماهنگی با ارشاد نسبت به صدور مجوز برای برخی از چاپخانه‌داران اقدام می‌کند، تاکید کرد: وظیفه ارشاد فقط نظارت است ولی از این به بعد به بررسی وضعیت دقیق چاپخانه‌داران می‌پردازیم.
گلایه‌های نماینده چاپخانه‌ها / بازی تسهیلات با چاپخانه‌ها

به گزارش کبنا، مرتضی رحیمی نماینده چاپخانه در این جشنواره، اظهار کرد: همیشه نرخ‌ها بروز می‌شود اما متأسفانه برخی چاپخانه‌ها نرخ را پایین می‌آورند پایین آوردن نرخ مشکلاتی را ایجاد می کند.

رحیمی افزود: در تسهیلات تکلیف چاپخانه‌داران مشخص نیست، وقتی بحث تسهیلات می‌شود، می‌گویند گروه کاری هستید؛ وقتی بحث کار می‌شود، می‌گویند تولیدی هستید.

نماینده چاپخانه‌ها با اشاره به این که، هر شخصی اثری دارد بیرون از چاپخانه‌ها بسته‌بندی را آماده می‌کند، افزود: تداخل شغلی با چاپخانه است و بر اساس قانون، صنف آگهی و تبلیغات مشکلاتی را با این کار برای چاپخانه‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: قانون اجازه نمی‌دهد که صنف‌های آگهی و تبلیغات دستگاهی را در دفتر خود راه‌اندازی کنند، اما متاسفانه در استان ما به راحتی این کار انجام می‌شود.

رحیمی در ادامه افزود: برای هر کاری نرخ خاصی در نظر گرفته شده است ولی برای برخی چاپ نرخ تعیین نشده است و هر چاپخانه نرخی تعیین می‌کنند.

وی با ابراز تأسف از وضعیت چاپ در استان کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: نرخ مصوب برای ادارات برده می‌شود ولی برخی چاپخانه برای قرارداد با اداره‌ای نرخ پایین‌تر پیشنهاد می‌دهد و این کار درست نیست.

رحیمی گفت: لیست موجود اسامی چاپخانه‌های در ادارات با لیست اداره‌کل ارشاد متفاوت است و اسامی برخی چاپخانه‌ها در ادارات وجود ندارد.

IMG_2658 IMG_2660 IMG_2663IMG_2656
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی لباس آستین کوتاه در..یست.
Iran, Islamic Republic of
آقای . لباس ... یک سید اولادپیغمبر نیست.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1