تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۱۹۸۹۰۹

تمام پشت‌پرده‌های انتصاب مدیران مدارس بویراحمد / حاج زارعی دخالت نمی‌کند / مگر می‌شود مدیر توانمند حتی مخالف فکری را حذف کرد

۲۳
۰
کبنا ؛رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: نمی‌شود مدیران نخبه مدارس شهرستان بویراحمد را حذف کرد، حتی اگر آن فرد مخالف فکر سیاسی من باشد.hashmi221
مسائل سیاسی را در انتخاب مدیران مدارس ملاک قرار ندادم
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، علی‌اکبر هاشمی در نشست با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به برخی از مسائل مربوط به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از جمله موضوع انتصاب مدیران مدارس و برنامه‌های مهم آن اداره پرداخت.
هاشمی‌پور با بیان اینکه انتخاب مدیران را ضابطه‌مند کردیم، اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی‌ها، تجزیه و تحلیل‌های انجام گرفته از مدارس و آزمونی که برگزار کردیم مدیران مدارس را انتخاب کردیم و یک شاخص را هم ملاک قرار ندادیم.
وی با بیان اینکه باید خودم را هزینه کنم تا به اصلاح جامعه‌ام کمک کنم، گفت: هیچ‌گاه مسائل قومی، سیاسی و جناحی را در انتخاب مدیران ملاک قرار ندادم بلکه تنها بر اساس عملکرد مدیران مدارس را انتخاب کردم.
رئیس اداره آموزش و پرورش بویراحمد افزود: من برای آقای زارعی نماینده مردم در مجلس حرمت می‌گذارم، هیچگاه در انتصاب مدیران مدارس مداخله نکرده است و هرگاه هم زنگی زده است، توضیح دادم که برای بچه‌های شهرم این کارها را می‌کنم و ایشان هم پذیرفتند.
نماینده بویراحمد هیچ‌گاه در انتخاب مدیران مدارس مداخله نکرده
وی با تکذیب دخالت برخی افراد در گزینش مدیران مدارس گفت: نماینده مردم بویراحمد و دنا تاکنون هیچ گونه دخالتی در این کار نداشته و همه عزم خود را برای اعتلای آموزش و پرورش این شهرستان به کار گرفته و در جاهایی که تنگناهایی وجود دارد و مشکلاتی که داریم آموزش و پرورش را با همه توان پشتیبانی و یاری می‌کند.

هاشمی‌پور گفت: در همان ابتدا شعار دادم که بر اساس «عدالت» عمل خواهم کرد و برای منافع دانش‌اموزان از همه چیز می‌گذرم.
وی با رد این موضوع که من صرفاً مسائل سیاسی، خطی و سردسیری و گرمسیری را در انتخاب مدیران مدنظر قرار می‌دهم، گفت: اگر کسی یک مورد را معرفی کرد من به او جایزه می‌دهم، بروید نگاه کنید ببیند مدیر مدرسه فرهنگیان، مدیر هنرستان‌ها چه کسانی هستند و بچه کجا هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه مدیران توانمند در جای خودش می‌ماند، اظهار کرد: ما تنها به جای کسانی که بازنشسته شدند نیروی جایگزین معرفی کردیم.
مدیران توانمند تنها بر اساس امتیاز کمیته انتصابات انتخاب شدند
وی تصریح کرد: مدیران توانمند تنها بر اساس امتیاز کمیته انتصابات انتخاب شدند، مگر می‌شود مدیری که نخبه است و من در جشن ستارگان از او تقدیر کردم، حذف کرد، حتی اگر این فرد مخالف فکر سیاسی یا به آقای هدایت‌خواه رأی داده باشد.
هاشمی‌پور با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش بویراحمد احکام بیش از ۴۵۰۰ نفر را مورد بازنگری قرار دادیم، اظهار کرد: حق هزار نفر از آنها ضایع گردید و اگر کسی در بیرون می‌گوید حق من بوده که مدیر شوم، حاضر بر اساس رتبه‌بندی‌ها و امتیازدهی‌ها به او ثابت کنیم که عملکردش مناسب با مدیریت نبوده است.
این مسئول با بیان اینکه آمادگی کامل را برای آغاز سال تحصیلی داریم، اظهار کرد: همه مدارس ما معلم دارند، اگر چه شاید یک معلم در چند پایه تدریس کند و یا کلاسی ۴۰ نفره باشد اما هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نیست.
وی یکی از کارها و اقداماتی را که ذیل پروژه مهر و در یکی از کمیته‌های ۵‌گانه این پروژه صورت گرفت بحث سازماندهی مدیران و معلمان و سایر فرهنگیان ذکر کرد و گفت: برای مثال در سال تحصیلی گذشته حتی تا آخر آبان مدارسی داشتیم که معلم نداشتند اما امسال تاکنون سازماندهی کامل صورت گرفته و مدرسه‌ای در این شهرستان در روز اول مهر نخواهیم داشت که معلم نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در شهرستان بویراحمد تعداد ۳۲۲ مدرسه ابتدایی، ۹۶ دبیرستان متوسطه اول و تعداد ۷۳ دبیرستان متوسطه دوم به همراه تعداد ۱۲ هنرستان وجود دارد، تصریح کرد: در زمینه ثبت‌نام دانش‌‌آموزان در این شهرستان رشد ۱۱۰ درصدی را شاهد هستیم که در کشور بی‌نظیر است.

هاشمی در ادامه به برخی از حرف و حدیث‌ها در زمینه انتخاب مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: همه ما را به عنوان فردی آموزش‌محور می‌شناسند و اعتقاد داریم که باید از همه کسانی که عاشق و دلسوخته آموزش و تربیت دانش‌‌آموزان و نسل فردای جامعه هستند استفاده کرد.

هاشمی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد: علاوه بر بازگشایی مدارس یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها مربوط به کنگره بزرگ یک‌هزار و ۸۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: در مهرماه امسال و از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ مهرماه استان ما شاهد برگزاری کنگره ملی بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ شهید است.

هاشمی افزود: یکی از روزهای این کنگره ملی که با حضور مسئولان طراز اول کشور برگزار می‌شود به اجلاسیه شهدای دانش‌آموز اختصاص دارد.

دبیر اجلاسیه شهدای دانش‌آموز استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌هایی که در همین زمینه در دستور کار قرار گرفته اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه در کنار اجلاسیه شهدا یکی از کارهای ما خواهد بود.

وی افزود: به همین مناسبت بیش از دو هزار دانش‌آموز در اجلاسیه شهدا شرکت خواهند کرد تا بتوانیم آن‌ها را بیش از گذشته با فرهنگ ایثارگری و معنویت آشنا کنیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به فرمایشات رهبری در خصوص لزوم توجه به قشر جوان و نوجوان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما در مناسبت‌های مختلف این است که برای بصیرت‌افزایی در بین این قشر جوان و نوجوان با برگزاری برنامه‌های متناسب بتوانیم آن‌ها را با شخصیت‌ها و به خصوص با سیره و روش و منش ائمه اطهار (ع) آشنا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید در خصوص کمک به آموزش و پرورش، تصریح کرد: در یک قلم آموزش و پرورش در طرح رتبه‌بندی که داشت اعتبارات برای اجرای آن از مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان به ۳۰٫۵ هزار میلیارد تومان رسید.

کار بزرگ آموزش و پرورش استان

هاشمی‌پور گفت: در خود استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از کارهای بسیار خوبی که انجام شد پرداخت مطالبات معوق پاداش مناطق محروم در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که بر همین اساس ۳۵ میلیارد تومان مطالبات معوق فرهنگیان در استان ما پرداخت شد.

قدردانی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد

وی با اشاره به برگزاری سال تحصیلی جدید و لزوم آماده‌سازی مدارس برای تحصیل دانش‌آموزان تصریح کرد: مسئولان استان و به خصوص استاندار برای آموزش و پرورش اهمیت زیادی قائل هستند و با توجه به اعتباراتی که دارند و مقدوراتی که در استان هست اعتبارات خوبی به حوزه آموزش و پرورش تخصیص دادند.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: در بحث آب و برق و گاز نیز مسئولان استانی آموزش و پرورش را یاری کردند و در شورای آموزش و پرورش دستور اکید دادند که نباید آب و برق و گاز هیچ مدرسه‌ای قطع شود و انجام این کار را نوعی کج‌سلیقگی دانستند.

هاشمی سپس به موفقیت‌های آموزش و پرورش این شهرستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش، ورزش، پژوهش و همچنین در رده فرهنگیان و در جشنواره‌ها و مسابقات کشوری توفیقاتی کسب شد که هیچ‌گاه در سال‌های گذشته به این اندازه نبود.

وی با بیان برخی از این موفقیت‌ها گفت: برای نمونه یکی از موفقیت‌ها که اخیرا به دست آمد قهرمانی تیم فوتسال دختران شهرستان ما در کشور بود که مقامی بسیار ارزشمند را به دست آوردند و برای آموزش و پرورش بویراحمد و مجموعه این شهرستان افتخاری بزرگ بود.

رئیس آموزش و پرورش پبویراحمد گفت: کسب رتبه اول مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه در قسمت صحیفه سجادیه توسط دانش‌آموز بویراحمدی یکی دیگر از افتخارات کم‌نظیر به شمار می‌رود.

هاشمی گفت: کسب رتبه اول احکام در کشور و همچنین چندین و چند رتبه برگزیده در قرائت و حفظ قرآن کریم دستاوردی فراموش نشدنی برای آموزش و پرورش بویراحمد است.

وی کسب ۷ رتبه در پرسش مهر را از دیگر موفقیت‌های خوب این شهرستان دانست و گفت: کسب رتبه برتر مدیر آموزش و پرورش این شهرستان به عنوان تجربه برتر وظیفه ما را برای خدمت به مردم سنگین‌تر کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در جشنواره‌های مهم نیز در سطح ملی دانش‌آموزان و فرهنگیان ما خوش درخشیدند که از جمله در جشنواره ابن‌هیثم و در جشنواره نوجوان خوارزمی این دستاورد فرزندان شهرستان مثال‌زدنی بود.

هاشمی در ادامه به اقداماتی که در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در طول سال گذشته و سال جاری صورت گرفته اشاره کرد و گفت: اقدامی که انجام دادیم و باعث برگزیده شدن ما به عنوان مدیر برتر کشور با عنوان تجربه برتر بود به طرح مدیران ارزیاب برمی‌گشت که آن را در سطح مدارس شهرستان اجرا کردیم.

این مسئول گفت: بر این اساس مدیران مدارس را به گروه‌های ۱۰ نفره تقسیم می‌کردیم و این مدیران وظیفه داشتند یک نفر را به عنوان سرگروه انتخاب کرده و هفته‌ای یک بار این مدیران از مدارس سرکشی می‌کردند و ارزیابی دقیقی از وضعیت مدارس صورت می‌گرفت.

وی افزود: در نهایت مدیران برای این که کیفیت‌ها در مدارس بهبود یابد و برای اصلاح مشکلات برنامه‌ریزی و رایزنی لازم را انجام می‌دادند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران گفت: از طرح‌های مهم دیگر ما اجرای طرح آراستگی و شاداب‌سازی مدارس به شمار می‌رود.

هاشمی در توضیح این طرح گفت: کمیته آراستگی و شاداب‌سازی در آموزش و پرورش شهرستان راه‌اندازی شد و این کمیته بر نحوه کار در زمینه رنگ‌آمیزی میز کلاس‌های درس، دیوارها و سایر کارها در مدارس نظارت می‌کرد که توانستیم بخشی از مدارس خود را از این طریق برای مهرماه امسال آماده کنیم.

نام شما

آدرس ايميل شما

ایران
Iran, Islamic Republic of
سلام.خدمت اقای هاشمی..من خودم پیش یکی از معاونت های اداره نشسته بودم که اقای . بهش زنگ زده گفت این نفر را بزارید ..امسال مدیر هست
داور
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی علیرغم تایید برخی زحمات شما متاسفانه شما کاملا سردسیر گرا هستید.بله شما بحرف آقای زارعی نیستید ولی مطیع کامل آقای دکتر بهرامی هستید چون نمی خواهید اصلاح طلبان حامی بهرامی ازتون ناراحت وشاکی باشند.ازنظر شما زارعی دیگه مشکل ایجاد نمیکنه اون
.درسته؟؟
م
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت کیلویی چند؟ آقای هاشمی اینقدر //تا کمی.بی حرمتی به فرهیختگان تا کمی.کاش ذره ای معرفت و انصاف داشتید و اینگونه /نمی گفتید.معلمی با سابقه سه ساله در کمیته رای آورده برای مدیریت ولی مدیری با بیست سال سابقه درخشان مدیریت در مدارس خاص و نمونه فاقد صلاحیت مدیریت هست.چرا چون به کاندید مورد نظر رای /.خدا رو شکر حداقل کاندید مورد نظر در اینمورد حرفش خریدار داره چون در ادارات کل زورش نمیرسه
Iran, Islamic Republic of
اینهمه دروغ چرا ؟ خیلی تابلویه که مدیران مدارس شاهد توحیدی..تیزهوشان.همه فامیلای زارعی هستند..اخه چرا اینهمه فکر میکنید مردم هیچی حالیشون نی..برو بابا تو هم با مدیریت دروغینت.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اینهمه /چرا ؟ خیلی تابلویه که مدیران مدارس شاهد توحیدی..تیزهوشان.همه فامیلای .هستند..اخه چرا اینهمه فکر میکنید مردم هیچی حالیشون نی..برو بابا تو هم با مدیریت ..
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی لطفا حقیقت را انکار نکنید
جنترمن
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی عزیز نامه ها وسفارشات جناب نماینده کجا خریدار داره که پیش شما داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
هاشمی عزیز شما همش در حال تبلیغ خودتون هستید.نماینده را عددی حساب نمی کنید.فرهنگیان را تحقیر می کنید تا خودتونو بزرگ نشان دهید.بخت با شما یار نخواهد بود.شما نماینده مردم عملا تحقیر میکنید.بزودی خواهید دید کسی از شما حمایت نخواهد کرد.
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگی اسامی مدیران و معاونین جدید مدارس و تغییرات صورت گرفته نسبت به سال قبل رو منتشر کنید تا مردم و خود فرهنگیان که خط و باند سیاسی هر کس رو می شناسم، قضاوت کنند. مدیران و معاونین که جای خود داره، شما حتی به معلمان بعضی مدارس هم رحم نکردید. ان شاءالله در روز بزرگداشت شهدای دانش آموز، از خجالت شما و تیم کاریتون در بی احترامی به خانواده شهدا، در خواهیم آمد. بنده خودم صدای ضبط شده شما در این زمینه رو دارم. حتما روز کنگره، خواهم آمد تا جلوی رییس مجلس، وزیر محترم و مسئولین، حرفم رو بزنم، صدای شما رو هم براشون پخش کنم.
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگی اسامی مدیران و معاونین جدید مدارس و تغییرات صورت گرفته نسبت به سال قبل رو منتشر کنید تا مردم و خود فرهنگیان که خط و باند سیاسی هر کس رو می شناسم، قضاوت کنند. مدیران و معاونین که جای خود داره، شما حتی به معلمان بعضی مدارس هم رحم نکردید. ان شاءالله در روز بزرگداشت شهدای دانش آموز، از خجالت شما و تیم کاریتون در بی احترامی به خانواده شهدا، در خواهیم آمد. بنده خودم صدای ضبط شده شما در این زمینه رو دارم. حتما روز کنگره، خواهم آمد تا جلوی رییس مجلس، وزیر محترم و مسئولین، حرفم رو بزنم، صدای شما رو هم براشون پخش کنم.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اگر راست میگی اسامی مدیران و معاونین جدید مدارس و تغییرات صورت گرفته نسبت به سال قبل رو منتشر کنید تا مردم و خود فرهنگیان که خط و باند سیاسی هر کس رو می شناسم، قضاوت کنند. مدیران و معاونین که جای خود داره، شما حتی به معلمان بعضی مدارس هم رحم نکردید. ان شاءالله در روز بزرگداشت شهدای دانش آموز، از خجالت شما و تیم کاریتون در بی احترامی به خانواده شهدا، در خواهیم آمد. بنده خودم صدای ضبط شده شما در این زمینه رو دارم. حتما روز کنگره، خواهم آمد تا جلوی رییس مجلس، وزیر محترم و مسئولین، حرفم رو بزنم، صدای شما رو هم براشون پخش کنم.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای هاشمی برخلاف گفته هایش دارد تاروپود آموزش وپرورش شهرستان را نابود می کند صرفا وصرفا سیاسی کاری می کند و مدیران توانمند آموزشی را کنار می گذارد
نتیجه نابودی آموزش در سالهای بعد مشخص خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
هاشمی تو را به همه مقدسات سکوت کن زیرا که حرف زدنت و باد به غب غب انداختن اصلا بهت نمیاد و زجر اور هست.برگرد برو خونت بنشین وهیچ گپ نزن که سنگین تری
زهرا
Iran, Islamic Republic of
چرا/// صداقتی ////اقای حیدرزاده میرتیزهوشان نوبت اول رابرای چه برداشتی ومعاون اوکه من بعنوان اولیای دانش اموز اوراخوب می شناسم بینی وبین الله ادم توامندی هم نیستم
دلخون
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی شما که حامی بهرامی بودی قطعا نامه وسفارشات نماینده در تصمیم گیری های شما تاثیر ندارد دلم سی خوم ایسوز که نماینده ای که اینقدر براش زحمت کشیدیم خیلی بیخیال از کنار نیروهای مخالف میگذرد ووووووووووووووو
مهاجر
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی نصف دانش آموزان ومربیان مهاجرین (گرمسیری) هستند افراد بسیار توانمند ونخبه ای هم هستند تا جایی که سراغ دارم یکنفر با سابقه هشت سال مدیریت (ب..گرمسیری بر میداری ) ویک نهض.. ی مسائل سیاسی + قومیتی + ناسیونالیستی ..
آینده
Iran, Islamic Republic of
با اسناد ومدارک در همین سایت همه چیز را ان شاء اله ثابت خواهم کرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا یاد دکتر شریعتی بخیر
رضا
Iran, Islamic Republic of
بالی کارله نادرستت حداقل دروغ شاخ دار نکن .خودتی ....
ممدو
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده عزیز کجایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا بیدار شو هرچه بهت میگیم همش میگی چشم ولی کو وکجا وکی الان ۵ ساله در دوره نمایندگی شما نیروهای مخالف تاخت وتاز میکنند وبه .. لطفا اگه جناب ...اجازه میدن یه کمی هم یه تکونی بخور این ۴ سال داره تمام میشه
ستار
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هاشمی عزیز شما هم مثل خیلیها به زارعی خیانت کردید واسمشو میذاریددعدم دخالت نماینده دردمسایل.بیجاره زارع که شمادبازیشون دادید.فرهنگیان بدبخت نمیدونن چطور هزینه تبلیغات شما بدن!
متاسفانه نماینده هیچکاره است

... بهرامی بهتراستمردم بروندسراغ
ایران
Iran, Islamic Republic of

آگر هاشمی ... اقای نوروزی.کارشناس مسئول راهنمایی..شاهین ظهرابی وارشناس مسئول تربیت بدنی..فریدون عابدی کارگزینی...جهانبازی پژوهش...ارسلان نژاد امور تربیتی...سامان پور بایگانی..ارژنگ ابتدایی..تیموری.تعاون..عزیزی اردوها..بادام فیروز امتحانات..ویسی دبیرخانه..همت پور.معاون مالی اینها را عوض کن بعد ببین واقعا اموزش و پرورش بویراحمد .. و گلستان شده...بعد کل نیروهای بویراحمد طرفدارت میشن ۱۰۰ درصد
معلم دلسوز
Iran, Islamic Republic of
معاون مالی آموزش و پرورش بویراحمد همت پور را برکنار کنید
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1