تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۱۹۸۶۳۳

دلیل بی ثباتی سیاسی بزرگواری چیست؟

۳
۰
کبنا ؛علی آذرنژاد
« امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که رئیس جمهور ما، از یک اصالت سیاسی و اخلاقی بالا و سعه صدر برخوردار نبوده‏، اما به دلیل اینکه منتخب مردم بوده و برابر قانون اساسی رئیس جمهور است، باید در چارچوب همین قانون اساسی او را قبول کنیم/ وی در ادامه به برخی از سخنان احمدی‌نژاد در خصوص انسان کامل اشاره کرد و گفت: من احمدی‌نژاد را در آن حدی که برخی از این حرف‌ها را بزند نمی‌بینم، حتی وقتی در جلساتی که خدمت آقا (مقام معظم رهبری) و علمای دیگر، این حرف‌ها را تکرار می‌کند، معلوم است که این حرف‌ها را کسانی برایش انشاء کردند و خودش از مطالعات علمی دقیق برخوردار نیست؛ این بحث انسان کامل و... را امثال مشایی مطالعه کرده و به صورت دست نویس به احمدی‌نژاد می‌دهند.» ۲/اسفند/۹۱ - خبرگزاری ایلنا
سطور بالا بخشی از سخنان تند و تیز و انتقادات سید علی محمد بزرگواری نماینده سابق کهگیلویه بزرگ، بر علیه دکتر احمدی نژاد بوده است که در زمان نمایندگی مجلس شواری اسلامی ایراد کرده است.
این در حالی است که اخیرا بزرگواری به همراه تعدادی از همفکران اصولگرای خود در کهگیلویه، با رئیس دولت های نهم و دهم دیدار کرده است و پس از آن در کانال تلگرامی خود با انتشار مطلبی، حمله تندی به دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب کرده و گفته است که: اصولگرا و اصلاح طلبان مرکز سر و ته یک کرباس هستند و تنها کسی که آنها را شناخته است احمدی نژاد است.
این مواضع متناقض و برگشت از سخنان سابق توسط بزرگواری، آن هم در سال منتهی به انتخابت ریاست جمهوری ۹۶ از دو حالت خارج نیست:
۱- اینکه سید علی محمد بزرگواری در امر سیاست دارای ثبات فکری نیست و به دلیل عدم تحلیل مناسب سیاسی و ساده لوحانه، هر از چندگاهی مواضع متناقض و بعضا شگفت انگیزی بیان می دارد که سخنان سابق خود را نقض می کند.
۲- و حالت دوم این است که پس از عدم شرکت در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدا و دوری از قدرت سیاسی و از طرفی هم همسو نبودن با دولت فعلی، و احتمال شرکت احمدی نژاد در انتخابات ۹۶ و شانس پیروزی وی، سخنان جدیدی به حمایت از ایشان مطرح کرده است تا اگر محمود احمدی نژاد بر صندلی پاستور تکیه زد و برنده نهایی انتخابات شد، به قدرت سیاسی بازگردد.
نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که نقد ایشان به جریان اصولگرای مرکز، به اصولگرایان و همفکرانش در کهگیلویه هم وارد است چرا که در انتخابات مجلس ۹۴ از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی که مدام ورد زبان آنان است، تبعیت نکرده و از کاندیدایی حمایت کردند که زندگی اشرافی و تجملی خود و اطرافیانش، شهره عام و خاص است و کارنامه خوبی از خود به جای نگذاشتند و جالب آن جاست که کاندیدای مورد حمایت آنان، که خروجی جلسه حکمیت آنان بود هم به نفع کاندید فوق کناره گیری کرد.
و نکته پایانی این که چند روز پیش حجت الاسلام بزرگواری در واکنش به فیش های نجومی مدیران بانکی، بیان داشت که این مدیران وابسته به هیچ کدام از جناح های اصولگرا و اصلاح طلب نیستند و اینها افراد خاصی اند و نباید جناح ها را متهم کرد.
حال سوالی پیش می آید و آن اینکه دلیل این همه بی ثباتی نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی، در تحلیل سیاسی وضع موجود چیست که در طول چند روز این چنین تغییر موضع می دهد؟
کدام یک از دو گزاره فوق را می توان پذیرفت؟
والعاقبه للمتقین

*عضو شواری مرکزی جریان عدالت خواه استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدوی
Iran, Islamic Republic of
چماق ثبات نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب آذر نژاد اتفاقا با ثبات ترین چهره های سیاسی استان هدایتخواه وبزرگواری هستند که ازاول گفته اند اصول گرا هستند واصول گرا ماندند نقد وتعریف از احمدی نژاد توسط بزرگواری یک مسئله درون گروهی است بزرگواری مثل بعضی دوستان سیاسی نیست که با اصول گرا اصول گراین وبا اصلاح طلب هم اصلاح طلبن وبوقلمون صفت وآدم باد هستن
عظیمی فر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا یکی از باثبات ترین و محکم ترین افراد در افکار و ارا خود اقای بزرگواری می باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1