تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۱۹۸۴۵۳

ماجرای ماژیک ۵ تایی و عکاس بزرگ کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛ 

هنرمند برجسته کهگیلویه و بویراحمدی گفت: پیشنهاد می‌دهم که به سبک فاتحه‌خوانی‌ها در این استان جوانان را به هنر علاقه‌مند کنیم.

 حسن غفاری امروز در آیین افتتاح نمایشگاه عکس ولایت که به همت حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکه هنرمندان بالقوه زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، اظهار کرد: برای به فعل درآوردن توان این هنرمندان باید آن‌ها را تشویق و ترغیب به هنر و روی آوردن به این عرصه کنیم.

عکاس برجسته کشور گفت: خودم این گونه وارد فضای هنری شدم و اکنون اگر حسن غفاری هستم این شخصیت را مدیون یک بسته جایزه ماژیک ۵‌ تایی می‌دانم.

این هنرمند برجسته کشور گفت: هنگامی که در کلاس چهارم ابتدایی مشغول به تحصیل بودم به صورت اتفاقی یکی از درس‌ها را ۲۰ گرفتم و دوان‌ دوان به خانه دایی رفتم و فریاد کشیدم که نمره ۲۰ گرفته‌ام.

غفاری افزود: مسیر کنونی در زندگی من زمانی باز شد که زن دایی به من یک بسته ماژیک ۵ تایی جایزه داد و از آن پس بود که توانستم خودم را باور کنم.

وی با بیان اینکه نباید فرزندان خود را هنگام بازی سرزنش کنیم، افزود: شاید در همین بازی‌های کودکانه است که هنرمندان آینده استان و کشور شکل می‌گیرند.

غفاری در ادامه با انتقاد از این که هنرمندان هم استانی کمتر افراد غیر هنرمند را به وادی هنر وارد می‌کنند با ارائه یک پیشنهاد در همین زمینه گفت: فاتحه‌ خوانی‌های دسته جمعی در استان رسم خوبی است که باید برای کارهای دیگر هم از آن الگو گرفت.

وی افزود: دیده‌ایم که افراد برای حضور در برنامه‌های فاتحه‌خوانی دست چند نفر دیگر را هم می‌گیرند و به مراسم می‌روند.

هنرمند برجسته کهگیلویه و بویراحمدی در پایان تبیین کرد: در عرصه هنر هم پیشنهاد من این است که هنرمندان برای حضور در عرصه‌های هنری مانند نمایشگاه‌ها و سایر برنامه‌های هنری دست افراد را بگیرند و آن‌ها را وارد وادی هنر کنند شاید این افراد استعدادی نهفته داشته باشند که با ورود به چنین اماکنی ذوق و قریحه هنری آن‌ها شکوفا شود و در آینده هنرمندان بیشتری در استان داشته باشیم.

نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1