تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۹۸۱۳۶

چمن: به دنبال برداشت کاه از کشت گندم نیستم

۲۶
۰
کبنا ؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کمبودها در حوزه بهداشت و درمان بسیار است و باید با شناسایی نیازهای اساسی به نیازهای حقیقی و واقعی جامعه هدف خود پاسخ دهیم.
رضا چمن شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از بهورزان شبکه بهداشت و درمان لنده با اشاره به سطح بندی خدمات در حوزه بهداشت و درمان گفت: نظام سطح‌بندی ارائه خدمات در حوزه بهداشتی و درمانی بر اساس عدالت و اثربخشی خدمات بوده است.
وی با بیان اینکه خدمات خوزه درمانی محسوس نیستند افزود: به همت بهورزان و پزشکان در سطح روستاها خدمات متعددی در راستای جلوگیری از مرگ و میر کودکان انجام شده و از ۳۶ در هزار به ۱۲ در هزار رسیده که همه نتیجه تلاش این قشر زحمت‌کش در سطح جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به اهمیت خود مراقبتی اشاره و تصریح کرد: آموزش و ارائه خدمات مراقبتی یکی از کارهای خوب و پسندیده بهورزان در سطح روستاها بوده که ماحصل آن توسعه دستاوردهای خانه‌های بهداشت و ارائه خدمات به مردم می‌باشد.

چمن در ادامه به امید به زندگی در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اشاره و یادآور شد: در سال ۵۷ امید به زندگی ۵۷ سال بوده در حالی که امروز در کشور این مقدار به ۷۴ سال رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: از امید به زندگی در سال ۵۷ در استان ما گزارشی ارائه نشده ولی امروزه این مهم در استان از شاخص کشوری هم فراتر رفته به ۷۵ رسیده که همه نتیجه توسعه بهداشت و خدمات درمانی در سطح کشور می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خطاب به بهورزان امروزی ادامه داد: ما در شرایط مطلوبی به جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌دهیم در صورتی که اگر نگاهی به بهورزان ماقبل از خود کنیم می‌بینیم در شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسایی امورات خود را انجام می‌دادند ولی از مأموریت خطیر خود غافل نمی‌شدند.

چمن در ادامه به بیماری‌های سیاه سرفه و فلج اطفال و حسبه و وبا و ... اشاره و افزود: بهورزان در گذشته با حداقل سرانه سلامت به مقابله با این بیماری‌ها پرداختند و بهورزان امروزی نیز با توجه به توسعه سبک زندگی و تغییر آن به اشکال دیگری باید به این مأموریت خود ادامه دهند.

وی به رشد سرانه سلامت و تولید ناخالص ملی اشاره و گفت: در روزهایی که اولین پیوند قلب در کشور انجام می‌شد به دلیل تازگی آن مسؤولان ارشد کشوری در مراسم تجلیل از پزشکان و متولیان امر حاضر می‌شدند ولی با توسعه این اقدامات دیگر خبری از آن تجلیل‌ها وجود ندارد نه اینکه اهمیت آن‌ها کم شده بلکه به دلیل اینکه رشد و توسعه بیشتری یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: خدمات بهورزان در روستاها کمتر دیده می‌شود، اما اگر روزی بسیجی‌وار رفتیم و جلوی بیماری فلج اطفال و حسبه و ... را گرفتیم امروز به این روحیه نیاز داریم تا در پیشگیری از بیماری‌ها مستحکم‌تر از دیروز ایستادگی کنیم.

وی افزود: انتظار دانشگاه علوم پزشکی از شبکه بهداشت و درمان لنده بالاتر از سایر نقاط استان بوده چراکه به ازای هر ۳۰۰ نفر یک خانه بهداشت در لنده وجود دارد در حالی که در مرکز استان خانه بهداشت به ازای هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر می‌باشد.

این مسؤول در استان کهگیلویه و بویراحمد به انتظارات مردم و مسؤولان از دانشگاه علوم پزشکی اشاره و گفت: انتظار مردم و مسئولان باید از دانشگاه علوم پزشکی بهبود سیمای سلامت باشد نه چیز دیگری و در این زمینه نیازمند همراهی و مشارکت مردم، شوراها، مسئولان و ... هستیم که در شهرستان لنده نسبت به سایر مناطق از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

چمن به موضوع ارائه تجهیزات و امکانات به شبکه بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت اشاره و افزود: با توجه به اینکه بیمارستان سطح وسیع‌تری از جمعیت را پوشش درمانی و بهداشتی می‌دهد توسعه امکانات و تجهیزات آن در اولویت می‌باشد.

وی به هزینه ۵ میلیارد تومانی دستگاه MRI شهرستان کهگیلویه اشاره و گفت: هم اکنون در سطح استان ۳ دستگاه MRI وجود دارد که به مردم استان خدمات رسانی می‌کنند ولی در حوزه راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی اقداماتی انجام شده که امیدواریم شاهد توسعه آن در شهرهای غیر دانشگاهی نیز باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرب‌المثلی افزود: ما به دنبال برداشت کاه از کشت گندم نیستیم بلکه محصول نهایی کشت ما خود گندم یعنی تأمین سلامت و امنیت بهداشتی و درمانی جامعه و جلوگیری از مرگ مادران باردار و کودکان هستیم.

وی به رشد و تحول سلامت و بهداشت در سه سال اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر بیش از ۸۰ خانه بهداشت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شده، یک دستگاه MRI خریداری شده، بخش کودکان بیمارستا گچساران راه‌اندازی شده، بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت پیگیری و راه‌اندازی گردیده که همه در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به قید فوریت‌های خدمات بهداشتی و درمانی اشاره و گفت: ما در یک مسابقه نابرابر حضور داریم استان‌ها و شهرستان‌های دیگر کشور که قبل از ما به توسعه‌های دست یافته‌اند هم اکنون با سرعت ۱۰۰ و بالاتر در اتوبان سلامت در حرکت هستند ما برای رسیدن به آنها نیازمند سرعتی به مراتب بالاتر از آنها هستیم به نقطه مطلوب برسیم.

چمن افزود: خود محرومیتی، برای ما افتخاری ندارد تلاش و همت ما باید دوچندان شود تا ضعف‌ها شناسایی و کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: اصلاح سبک زندگی و کنترل فشار خون و دیابت و تلاش جهادی برای پیشگیری از بیماری‌ها باید در سطح روستاها با جدیت پیگیری شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با همت خدمتگزارانی چون شما و مجموعه تلاشگر و بی ادعای علوم پزشکی استان که همگی برخواسته از همین آب و خاک پاک استان می باشند و به دور از تعصبات کور قومی و کشا کش های منطقه ای، سرانه سلامت جامعه ما نیز هم سطح و در زمانی بالاتر از سایر نقاط کشور باشیم .
Iran, Islamic Republic of
آخی که فقط قشنگ حرف میزنیم
حسینی لنده
Iran, Islamic Republic of
حضور ارزشمند رییس محترم دانشگاه ودانشمند عزیزمان در برنامه تجلیل بهورزان شهرستان لنده جای قدردانی دارد
Iran, Islamic Republic of
سلام حصبه نه حسبه
محمدی
Iran, Islamic Republic of
جلسه قدردانی بسیار شایسته ای برگزار شد، واقعا امکانات بهداشت و درمان و بهترشدن تجهیزات در شهرلنده بخوبی انجام گرفته است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
باید قدردان همه عوامل بهداشت ودرمان بود ، لنده بادومرکز بهداشتی و بیست هزار جمعیت در آن یک شهرستان مستقل شده ۸تاهم پزشک داریم باآزمایشگاه خداقوت
صدقی بهورز
Iran, Islamic Republic of
درود بر سخن دل نشین و عملکرد افتخار آمیز ایشون
البته نگارنده و گزارشگر برخی اطلاعات را ظااهرا جا به جا گفته.
کریمی از لنده
Iran, Islamic Republic of
واقعا بهداشت و درمان با حکمرانی عالمانه جناب دکتر چمن بهترین دستگاه هم استانی و هم شهرستانی در خدمت رسانی به مردم ماست.
گودرزی
United States
الحق که حرف حق را گفتند. خداوند سلامت و موفقیت بیشتر نصیبشان کند
علی پور
Iran, Islamic Republic of
اولین جشن بهورزی شهرستان لنده و مصادف شدن با عید قربان را به فال نیک میگیریم امیدواریم مدیران دانشگاه علوم پزشکی مثل گذشته برای طرحهای بهداشتی درمانی شهرستان موفق باشند
ارام
Iran, Islamic Republic of
/// تعامل با نمایندگان را ///گویند دانشمند فرزانه و... بسه دیگه کسی که به نمایندگان مردم احترام //از نظر مردم نیز قابل احترام/
احمدی
Iran, Islamic Republic of
اگر استان در زمینه تجهیزات بهبودی حاصل کرده این مربوط به تلاش نمایندگان استان میباشد فاکتورهای زیادی در بهبود کیفیت بهداشت و درمان نقش دارد از جمله پژوهش بهداشت و درمان میباشد که از رتبه ۳ به رتبه ۱۲ در زمان شما سقوط کرده منم منم بسه دیگه.
سینا
Iran, Islamic Republic of
کاش همه دستگاهها مانند بهداشت و درمان بفکر آباد کردن وبفکرمردم باشند
بهورز خانه بهداشت
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی ۱۲ ، چه برای خودت می بافی؟ صحبت از قدردانی از زحمات بهورزان است و شاخصهایی که نتیجه زحمات ما وهمکارانمان می باشد. قبلا در همین لنده کلا دو یا سه پزشک بیشتر نداشتیم امادرسه سال گذشته بیشتراز ۷ یا ۸پزشک داریم ،آزمایشگاه مجهزتر شده مرکز و خانه های بهداشت رنگ آمیزی و تعمیر شده اند اینهاواقعیاتی است که میتوانی ببینیم
بهورز خانه بهداشت
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی ۱۲ ، چه برای خودت می بافی؟ صحبت از قدردانی از زحمات بهورزان است و شاخصهایی که نتیجه زحمات ما وهمکارانمان می باشد. قبلا در همین لنده کلا دو یا سه پزشک بیشتر نداشتیم امادرسه سال گذشته بیشتراز ۷ یا ۸پزشک داریم ،آزمایشگاه مجهزتر شده مرکز و خانه های بهداشت رنگ آمیزی و تعمیر شده اند اینهاواقعیاتی است که میتوانی ببینیم
مسعودی دیشموک
Iran, Islamic Republic of
همینقدر که در دورترین نقاط استان مجموعه کارکنان بهداشتی درمانی حضوردارند جای قدردانی دارد دیشموک و اسفندان تا لوداب و ازلنده تا چاه تلخ و پیچاب.
کارشناس ارشد بهداشت
Iran, Islamic Republic of
جنابی که به اسم احمدی کامنت گذاشتی اولا که اطلاعات غلط ندهید دانشگاه در همه زمینه ها رشد کرده.
در طرح تحول برتر بوده در پزشک خانواده مقام کسب کرده در آموزش بهورزی ششم کشور شده و...
بعدش هم ایشون تازه گفتن بیشتر از همه این بهتر شدن شاخص های سلامت استان را مدیون بهورزان هستیم.
لطفا شاخص های مقایسه ای بهداشت کشور را ببینید تا متوجه بشوید که ما شاهکار کرده ایم.
خداقوت به همه مسولین و پرسنل علوم پزشکی
دانشجوی پرشکی شیراز
Iran, Islamic Republic of
خدمات بهداشت و درمان استان قابل تقدیر است بضی حتی افتخارات استان عذابشان میدهد و به همه چی غر می زنند
بهداشت خانواده
Iran, Islamic Republic of
در میزان مرگ و میر بالای کودکان رتبه استان از ۲۸ به ۱۴ ارتقا یافته.
این بهترین دستاورد این دوره ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان هست.
واقعا همین یک خدمت بزرگ دکتر چمن و تیمش شایسته بالاترین تقدیرها هست.
رضا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خیلی خیلی ضعیفی جناب دکتر
کارشناس درمان
Iran, Islamic Republic of
رتبه استان در طرح تحول سلامت در بین ۱۸ دانشگاه تیپ خودمون ۴ بوده. کدام دستگاه چنین توفیق ارزشمندی کسب کرده غیر از علوم پزشکی استان. درود درود
حسینی بهورز
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن عزیز از بابت لطفی که به بهورزان دارید ممنونیم.
اگر استان بهترین رتبه را در کاهش مرگ و میر مادران کسب کرده عمده اش خدمات بهورزان است ولی مسولین دانشگاه فکر می کنند بخاطر زایشگاه و متخصصین است.
حسنی
Canada
حتما اما..مثل حرفاشه ما خودمون تو درمانیم چنین چیزی ..ندارد موضوع آمار ..رد کردنه
بهورزبخش بهداشت
Iran, Islamic Republic of
آقای شماره ۲۰به اسم حسنی اگرجنابعالی گزارش در وغ ردمیکنی بهورزان ساده ساکن روستاهاچنین جنایتی نمیکنند، بهتراست مراقب صحبتت باشی ، هنوز کارهای زیادی داریم تاآنجام دهیم اما پیشرفت خوبی هم داشتیم
کارمند بهداشت
Iran, Islamic Republic of
همه حرفهای دکتر چمن تکرار حرفهای ایشان در ۴ سال گذشته است ! لطفا حرف تازه و نو بزنید . این حرفها را صدها بار شنیده ایم !!!!
کاظم زاده
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی که البته انگشت شمار هم نیستند از حسادت تحمل دیدن این همه موفقیت و پیشرفت علوم پزشکی را ندارند.
یه سری به تک تک خانه های بهداشت و مراکز و بیمارستانها بزنند و این همه تغییرات و خدمات خوب را ببینند و با قبلا مقایسه کنند اونوقت وجدانشان قضاوت می کنه که در این دوره موفقترین بوده اند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1