تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۱۹۷۹۹۸

هزینه سفر رئیس جمهور به یاسوج بررسی شود

۵۷
۰
کبنا ؛

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی عصر امروز در جمع خبرنگاران در چاروسا به وضعیت هزینه سفر دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار داشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسئولان بازرسی و نظارتی استان راجع به هزینه های که برای استقبال از ریاست محترم جمهور شده توجه کنند و ببینند چرا این قدر هزینه صورت گرفت و میزان هزینه و بنرها و پلاکاردها و سایر اقدامات را بطور یقین قابل بررسی قرار دهند.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: بیت المال مسلمین مثل ناموس مردم حرمت دارد چنانکه در گذشته هم اگر خلافی صورت می گرفت و به اثبات می رسید امروز هم باید برخورد صورت گیرد.

وی با درخواستی از مدیرکل دادگستری استان افزود: مدیرکل دادگستری استان باید در این زمینه ورود پیدا کند و اگر از عرف و حد معمول بیشتر هزینه شده حق این مردم است که مرتکبین این اقدامات جوابگو باشند.

صلواتی بیان کرد: در صورتی که به هر اداره مراجعه کنیم برای صد هزار تومان پول برای امورات دینی و فرهنگی می گویند پولی نیست! اما خیابان و کوچه های مرکز استان و روستاهای اطراف همه بنر با کیفیت نصب می شود.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان طرح سوالاتی از این هزینه ها یادآور شد: هزینه این بنر و داربست ها از کجا تامین شد؟ آیا هلال احمر استان در این هزینه نقش داشت؟ حساب مخصوصی برای این مسئله بوده؟ آیا شهرداری ها که بعضی از آنها در تامین حقوق کارمندانشان با هزارها مشکل مواجه هستند نقش داشتند؟ آیا فرمانداری ها و دیگر نهادها نقش داشتند؟ و حساسیت بنده بخاطر بیت المال مسلمین است و الا بنده در همه خطبه های نماز جمعه برای موفقیت دولت تدبیر و امید دعا می کنم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبینانه ترین حالت این است که بگویم مثلا یک خیری پیدا شد و انشاالله همینجور است اما اگر از بیت المال مسلمین هزینه شده برویم از محضر مولا علی(ع) الگو بگیریم و این سیره علی(ع) است.

صلواتی در ادامه با بیان داستانی از زمان حکومت امام علی(ع) اضافه کرد: علی بن رافع در دوران حکومت حضرت علی(ع) مسئول بیت المال و کاتب امام بود در آن زمان در بیت المال گردنبندی از لولو داشت که از غنیمت های جنگی بود یکی از دختران امیرالمومنین به علی بن رافع پیغام داد که گردنبند را به او امانت بدهد تا در عید قربان به گردن بیندازد و پس از سه روز برگردند با این ضمانت که اگر خسارتی دید بهایش را بپردازد امیرالمومنین گردنبند را به گردن دخترش دید آن را شناخت و از او پرسید این را از کجا آوردی؟ او پاسخ داد از علی بن رافع عاریه گرفتم تا در عید از آن استفاده کنم و بعدا به او برگردانم که امام؛ علی بن رافع را احضار کرد و به او فرمود آیا به مسلمانان خیانت می کنی.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه تبیین کرد: در ادامه علی بن رافع در جواب امیرالمومنین گفت که از خیانت به مسلمانان به خدا پناه می برم که امام فرمود پس چگونه بدون اجازه من و رضایت مسلمانان گردنبندی را که در بیت المال بود به او عاریه دادی که علی بن رافع گفت ای علی(ع) او دختر توست از من درخواست کرد که گردنبند را برای روز عید به او امانت بدهم من هم دادم و خود نیز ضمانت کردم که آن را سالم به جایش برگردانم؛ امام فرمود گردنبند را همین امروز به جایش برگردان و حواست باشد دیگر از این کارها نکنی که تنبیه می شوی دخترم نیز اگر گردنبند را به عاریه و با ضمانت نگرفته بود سزاوار بود دستش به خاطر دزدی قطع شود و در این صورت او اولین زن از بنی هاشم بود که دستش به دلیل دزدی قطع می شد.

وی در ادامه گفت: وقتی خبر به گوش دختر المومنین رسید به پدرش گفت ای امیرالمومنین من دختر و پاره تن تو هستم برای استفاده از این گردنبند چه کسی سزاوارتر از من است که امام فرمود ای دختر علی بن ابی طالب خودت را از مرز حق خارج نساز آیا تمام زنان مهاجر در این عید می توانند مثل تو از چنین زینتی استفاده کنند سرانجام علی بن رافع گردنبند را از دختر امیر المومنین گرفت و به بیت المال برگرداند.

صلواتی در ادامه با بیان اینکه در شرایطی که در استان ما فقر دامن گیر مردم شده و عده ای به نان شب محتاج هستند خاطرنشان کرد: وقتی مردم استان ما به شام شب محتاج هستند آن وقت ما اینطور رفتار کنیم آیا دیگر نهادها و ادارات هزینه کردند، در این عصر دنیای مجازی که اطلاعات از آمریکا به سیلاب کلوار(دورترین روستای استان کهگیلویه و بویراحمد) ۳ثانیه است بهتر نبود ما به روش دیگری عمل می کردیم به طور یقین خود ریاست جمهور هم راضی به این کار نبودند.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: کسانی که این هزینه ها را انجام دادند باید در پیشگاه خدا جواب آماده کنند همچنانکه امثال خاوری، بابک زنجانی و صاحبان حقوق های نجومی و کسانی که زمینه آن را آماده کردند باید جوابگو باشند امیدوارم مسئولان امر توجه کنند لابد جلوگیری شود و دیگر از این اتفاقات شاهد نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین اضافه کرد: امام علی(ع) به کارگزارانش فرمود قلم های خود را نازک کنید و زیادتی کلمات را حذف کنید و مقاصد و منظورها را در نظر بگیرید! بر حذر می دارم شما را از پرنویسی زیرا اموال مسلمانان نمی تواند این گونه خسارت را تحمل کند، و یا در قسمتی دیگر در بحارالانواء امیر المومنین می فرماید به خدا سوگند! اگر ببینم آنچه را عثمان بیهوده از بیت المال به این و آن داده حتی اگر مهر زنان یا بهاء کنیزان شده باشد آن را باز می گردانم زیرا عدالت گشایش می آورد و آن کس که عدالت بر او گران آید ظلم و ستم بر او گران تر خواهد بود؛ و در پایان امیدواریم مسئولان و مدیران دولت شعار حکومت امام علی(ع) را که شعار علوی است را در عمل قرار دهند شعار علوی را الگو خود قرار دهند.

 --------------------------

خبر: سید حسن آرمند
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
هزینه به شما چه ارتباطی داره؟
Iran, Islamic Republic of
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای صلواتی آیا این آقای علی ابن رافع در زمان آقای احمدی نژاد هم بود ؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعاخجالت اوره هرکسی بلندمیشه حرف مینه مملکت ماچقدربدبخت شده که هرکس درهراموری دخالت میکنه درضمن کبناکه نبایدهرکس هرنظری داردچاپ کنداگراین اقاامام جمعه نبودبفرض اینکه کارمنددولت بودبازاین حرف رامیزدمعلومه حرفهایش ازجایی گفته میشود
بی خانمان
Iran, Islamic Republic of
کرو ایخی بگی منه هم هه
ممدو
Iran, Islamic Republic of
واقعا ////حدای داردووووووووووووووووووو
رضا
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه به تو چه مربوطه قلعه رئیسی ده چنه که تو داری اظهار نظر ایکنی در مورد مملکت
جانباز
Iran, Islamic Republic of
واقعا این آقا سیاست زده هست...اول خوب که آقای روحانی مثل دکتر احمدی نژاد به همه ی شهرها سفر نمیکند و فقط در مراکز استان هستند...دوما اگه دلت برا بیت المال میسوزه چرا اون موقع ها چیزی نگفتی...سوما این رو بدون که با همین موضع گیری هاتون مشخص میشه که شما دلسوز مردم نیستید دم انتخابات هست و برا احمدی نژاد تبلیغ میکنید بصورت غیرمستقیم بلکه با ایما و اشاره....هرکاری میکنن میبینن دولت روحانی نقطه ضعف نداره از بی حرفی ای اراجیف رو میبندن
saeed
Iran, Islamic Republic of
تو چه کاره ای اصلا. اصلا ایخوم بیونم به تو چه ربطی داره
شهریار
Iran, Islamic Republic of
درجواب اغا رضا باید عرض کرد اگه ایشون و امثال ایشون فریاد نزنن پس صاحبان حقوقای نجومی میان داد میزنن یا اینکه... هیأت دولت خوش آمدن به استان. صدا و سیمای استان هم چن شبانه روز داشت تبلیغ میکرد با چشم خودت دیدی چه غوغایی بود تو نصب بنر!!...
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آخ سی ای مرد دلسوز ..
Iran, Islamic Republic of
کاملا صحیح فرموده
علاف
Iran, Islamic Republic of
چرا از املاک نجومی صحبت نکردی یعنی بیت المال نبودن؟
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش گچساران از کمک های مردمی دبیرستان نمونه علامه طباطبایی مبلغ زیادی هزینه کرد و هزینه ایاب و ذهاب صبحانه و ناهار وشام کسانی را که به استقبال ریس جمهور رفته بودند تقبل نمود بقی جاها هم به همین منوال عمل نمودند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
زمانی که احمدی نژاد اومد باشت، یه دستشویی براش درست کردن ۳ میلیون تومان هزینه داشت. که بیاد توش ....... اخرشم توش نرفت.
(با سه میلیون حالا مقایسه نکنید)
اونوقت اینا بیت المال نبودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جهت اطلاع، در مورد بنرهای گچساران هم باید عرض کنم که همه بنرها با هزینه شخصی آماده و نصب شدند.
روستایی
Iran, Islamic Republic of
واقعا هزینه زیادی برد
به بخشدارها گفتن از روستاها هر چقدر میونید بیارید
کرایه اقامت و غذا و ......
مخاطب خاص
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که از ادارات لوازم خانگی مثل... میگیرند چی؟
خیرآباد بزرگ
Iran, Islamic Republic of
چطور این حرفا رو زمان احمدی نژاد نمیزدی که هر بار خداتومان هزینه می کردالان یادبیت المال افتادی
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اینکه این حکومت با حکومت حضرتعلی(ع) نعوذ و بالله بخای مقایسه کنی بی انصافی کردی حاج آقا!!!!!
در حکومت حضرت علی " ان الله مع صابرین و متقین و مستضعفین و ..... بود" اما در این حکومت " ان الله مع سارقین و ناکسین و مارقین و مختلسون و ....." هست!!!!
در آن حکومت ان الله لا یحب المستکبرین و منافقون و .... بوده " اما در این حکومت ان الله لا یحب المستضعفین و ...... هست" !!!! کجا زندگی می کنی در این حکومت یا آن حکومت!!!!! در هر دو صورت راه را داری اشتباه طی می کنی !!!! سخن داری بیهوده می رانی حاج آقا.....
رضا
Iran, Islamic Republic of
به تو چه ربطی داره داری درامورات کشور دخالت میکنی
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار یا مخالف پروپا قرص هیچکدام از روسای جمهور نبوده و نیستم. در حد تکلیف شرعی رای دادم و از کارهای درست آنها دفاع کردم. به اندازه سن امام جمعه محترم قلعه رییسی سفر رییس جمهور دیدم.در مرکز استان شاهد سفر حداقل پنج رییس جمهور بودم شهادت می دهم که سفر روحانی به استان از هر جهت کم هزینه ترین سفر بوده است . اگر امام جمعه اطلاع ندارد که مشمول حکم آیه قرانی ولا تقف بوده و اگر می داند و از سر غرض این حرف را می زند بنازم به شهامتش که جلوی مردم به عنوان امام جمعه و جماعت می ایستد و نماز می خواند و مسئولیت ستون دین مردم را بعهده می گیرد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفم همین چند بار لظهارات عجیب و غریب کردن کسی با این طلبه برخورد نکرد حالا همه چیز برا خودش میکه بعدش میگیم جنگ نرم این رفتارا جنگ داخلی هست کجا امریکا بدبخت
رحمان رحیم
Iran, Islamic Republic of
/ حاج آقای عزیز یه کوچولو هم فک کن فک کن....
م ش
Iran, Islamic Republic of
چرا در دولت قبل که هزاران برابر اینها هزینه سفر خود میکردصدات درنمییامد حالا دلسوز مردم شدی دیگه بسه
رامين
Iran, Islamic Republic of
//کلافه شده
حقگو
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی /
Iran, Islamic Republic of
///! این مسائل //چه ربطی داره ؟ //و وظیفه اصلی خودتو درست انجام بده ، بنده هم بخواهم فقط ایراد بگیرم //
استان
Romania
خاوری و زنجانی رو ک همفکران شما رشد دادند و حمایت کردند،/
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
///
علی
Norway
حاج آقا کد درستی داد
هزینه امورات دینی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی ادارات دیگه از اون پاکت هایی که توشون پول است به دفتر امام جمعه نمیدهند
بنده خدا دیگه با چه زبونی بگه اقایون به ما هم بدین
نقی
Iran, Islamic Republic of
هزینه امور/ات //چطور مصرف میشو///در به جی/
Iran, Islamic Republic of
حرفشون درسته حلال کنید حاج اقا یه کامنت دادم اشتباه بوپ الان دقیق خوندم دیدم درسته
کریمی
Iran, Islamic Republic of
انصافا حاج آا صلواتی درست گفته.
ولی حاج آقای عزیز تمام هزینه ها با دستور مستقیم مسولین نهاد ریاست جمهوری بوده و مسولین استانی هیچ نقشی نداشتند فقط مجبور بودند به دستور اونها آماده سازی کنند.
نمای نزدیک
Germany
دوستان کبنا خداوکیلی منتشر کنید
از نزدیک شاهد هزینه ها و تشریفات زیادی و پرخرج بودم.
البته این همه هزینه را خود ریاست جمهوری روی دست مدیران استانی ما گذاشت چون بدون یک ریال کمک همه هزینه ها را بر ادرات استانی تحمیل کردند.
نمای نزدیک
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط سه تا نظر مخالف حاج آقا را گذاشتید.
لطفا نظرات موافق حاج آقا منتشر شود.
امین
Romania
واقعا آقای صلواتی چرا فقط دنبال حاشیه . مطرح شدن هستی؟ اگه واقعا دغدغه بیت المال مسلمین را داری چرا حتی یک بار در زمان دولت محبوب شما که بیت المال مملکت را به یغما بردند اظهار نظر نکردی، دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را
کاوه
Iran, Islamic Republic of
اقای صلواتی صلواتشو بفرست
پایین شهر
Iran, Islamic Republic of
صلواتی صلوات بفرست //
دوست
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد خوبی است
بررسی شود و با سفر احمدی نژاد مقایسه گردد، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
درودوسلام برازادی خواهان حق گوودینمدارازجمله حاج اقاصلواتی شجاع واقعاحرف حق ومنطقی رافرمودین ان هم سفری که به قول یکی ازبزرگان این استان هیچ چیزی برای مردم که ملموس باشدوجودنداشته وجنبه تبلیغاتی. تشریفاتی داشته است
Iran, Islamic Republic of
حاج آقااز غذای افطاری خودت که باپول مردم درست کردی وتوخیابون ریخت پاش کردنندهزینه سفراش کمتربود
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرودبرصلواتی حقیقت رابیان کرده چراآنهمه هزینه های سرسام آور این سفرچه دست آوردی برای استان داشت چراهلال احمراین همه هزینه پرداخت .چراهتلهای یاسوج چندین هفته بخور بخوربود
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع. بنرهای سطح شهر از طرف دوستداران دکتر روحانی بوده و از هزینه شخصی.
Iran, Islamic Republic of
موافقم با نظر حاج آقا
چون. باعث میشه آد.. خخخخخخ
امید
Iran, Islamic Republic of
به فکر نان باش که خربزه اب است
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کاش حاج اقا از اختلاس های بنیاد شهید ،سازمان حج و زیات ،غارت تگری ها در وزارت نفت برداشت ۱۶میلیارد از حساب نهاد ریاست جمهوری و واریز به حساب دانشگاه فرهنگیان ،واگذاری ساختماهای اداری به دانشگاه فرهنگیان در تهران،قشم و دیگر نقاط کشور،برداشت از حساب دیوان محاسبان و نفت و پرداخت به نماینده گان برای جمع آوری رای،پرداخت یکصد سکه بهار آزادی توسط آقای احمدی نژاد به وزیران و مدیران ستادی کشور بدون پشتوانه قانونی و در سکوت خبری ،استخدامهای اتوبوسی و حزب گرایی ،بورسیه های غیر قانونی و وووووهم حساسیت نشان می دادند.
بویر
Iran, Islamic Republic of
واقعا کارشناس خوبیه این صلواتی ما اگه دهتا کارشناس مثل صلواتی داشتیم هیچ مشکلی د ر حوزه ی هزینه ها در خاور میانه نداشتیم


قاضی صلواتی بهترین قاضی ایرانه
Iran, Islamic Republic of
درود بر صلواتی
بر و بچه های نهاد ریاست جمهوری دو ماه نفس همه را گرفتند و اونهمه هزینه تشریفات روی دست ادارات استان گذاشتند.
یک ریال هم از خودشون هزینه نکردند. فقط از جیب ادارات کل استان بیچاره بود.
saeid
Iran, Islamic Republic of
واقعا این اقایون دوره احمدی نژاد کجا بودند که حتی یک انتقاد هم از طرفشون عنوان نشد..شما کاسه داغتر از اش نشوید..اصلا هم تابلو نیست دنبال مطرح شدن هستین
ناسناس
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا سلام چه کاره حرف مفت میزنی
United Kingdom
حاج آقا خورجوی عزیزم تا الان کوچو بیری که حسن روحانی تش و ولا یت نهایه ..........هی بنازم خورجومه ..بلکه هزینیل ور گر دنییه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درودخدا برهمان پیمانکارقلعه ریسی که نترس وشجاع جواب دندان شکن به شما داد که درهمه کارها دخالت نکنید ....اقای کمایی وعکاشه شیرمادرتان این کامنت راتایید کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر۲۶ درست گفتید همان شکوهی بود نترس وشجاع جوابش راداد
جواب ناشناس و 27
Iran, Islamic Republic of
شماره ۲۷ خود شکوهی است واقعا که .....
Iran, Islamic Republic of
ببخشید یک حساب سر دستی می کنیم.کهگیلویه بعنوان قطب نفتی کشور است در این سفر حتی وزیر نفت هم همراهش نبود چون نیازی نبود.یک مشاور هم می تونست کارشو انجام بده چند وزیر و معاون همراهش بود .حالا شما هزینه غذایشان را حساب کنید. اما در دولت احمدی تمام وزرا و معاونین همراهش بودند. پس حالا هزینه فقط غذایشان را حساب کنید. حاج آقا پیشنهاد می دهم یک واحد حسابان پاس کنید.
Iran, Islamic Republic of
یک قطر آب ریخت مورچه گفت دنیا را آب برد .حاج آقا کجا تشریف داشتید وقتی بیت المال توسط آقایان غارت شد ؟؟؟.......ظاهرا شما و دوستان شما وقتی روزگار بر وقف مراد هست ساکت هستید ولی وقتی .... پیشنهاد می کنم داستان حضرت امیر(ع) و عقیل برادر ش را مطالعه بفرمایید در مور بیت المال
محمد
Iran, Islamic Republic of
حق عایله مندی بازنشستگان اموزش وپرورش به همین دلیل پرداخت نشده که خرج سفررییس جمهورشده ا است زورشان به اضافه کارکارمندان نرسید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1