تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۱۹۷۶۷۹

بیداد از کرایه اتوبوس‌ها (یاسوج-تهران)

۶
۰
کبنا ؛متن ارسالی
به طور کلی در طول این سال ها کرایه شهر یاسوج به تهران با توجه به بعد مسافت و طول زمان حرکت نسبت به سایر مسیرهای مشابه دیگر شهرهای کشور تا تهران، بالغ بر ۱۰ هزار تومان بیشتر بوده است. با این افزایش اخیر که ۲۰ درصد شده، باز کمر مردم بیشتر خم خواهد شد.
یاد دولت قبل بخیر.....
حداقل در دولت قبل در سال یکبار کرایه ها افزایش پیدا می کرد، ولی امسال در ابتدای سال به مناسبت تعطیلات نوروز ۲۰ درصد کرایه ها بالا رفت که هیچ وقت به حالت قبل از تعطیلات برنگشت. امروز (۱۹ شهریور) نیز مجدداً اعلام شده که کرایه ها ۲۵ درصد از سمت یاسوج به تهران و ۳۰ درصد از سمت تهران به یاسوج افزایش یافته است!
طبق روال سال های قبل، حتما نزدیک تعطیلات نوروز مجدداً ۲۰ درصد افزایش خواهند یافت! تا در پایان سال ۹۵ مجموعاً کرایه های برون شهری حداقل ۶۵ درصد افزایش یافته باشد...
کاش کسی به فکر مردم و دانشجویان و ... باشد. کاش مدیران دولتی، نماینده مردم و بستگانشان نیز با اتوبوس تردد می کردند (نه با هواپیما) تا درد مردم را درک می کردند. تا می دانستند کرایه یاسوج به تهران نسبت به مسافت های مشابه دیگر شهرهای کشور تا تهران، چقدر بیشتر است.
کاش می دانستند کرایه در نصف یک سال از ۳۸ هزار به ۶۵ هزار رسیدن یعنی چه؟ (با این حساب تا پایان سال حدود ۸۵ هزار خواهد شد)
کاش حرف آن راننده خط یاسوج-تهران را می شنیدند که می گفت در بدترین حالت هر اتوبوس یاسوج به تهران در ماه، بالای ۲۰ میلیون سود خالص (با کسر هزینه ها) برای مالک اتوبوس دارد! به قیمت خالی کردن جیب مردم.... و آن راننده آرزو می کرد سهام جزئی از یک اتوبوس را می داشت!
کاش حداقل این را می دانستند تا خود به خرید اتوبوس اقدام می کردند و سود این کرایه گزاف یاسوج به تهران را به جیب می زدند...
کاش می دانستند که سرویس های خط یاسوج به تهران را افزایش نمی دهند تا انحصار کامل حفظ شود و جیب مردم خالی تر شود!
کاش حداقل دولت و مدیرانش ادعای کاهش تورم به تک رقمی را نداشته باشد!
البته برخی از این افزایش کرایه ها کشوری است، ولی به طور کلی کرایه یاسوج به تهران از سابق با بیس بالا (مبنای بالا) اعمال شده است و با افزایش درصدی کرایه های کشوری، نرخ کرایه یاسوج رشد فزاینده تری دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدایی اینوراست میگن زیاده هزینه بلیط
اشکان
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفت
سید وحید
Iran, Islamic Republic of
این افزایش قیمتها همش نتیجه اشرافی سالاری دولت تدبیره . اگر وزیر راه میدونست که من دانشجوی بدبخت نمیتونم مثل ایشون با هواپیما بوئینگ ساخت کشور کدخدا تردد کنم، شاید کمی دلش به حال من میسوخت. بنده به عنوان یک دانشجو از آقای تاجگردون، آقای زارعی و سردار هاشمی نمایندگان محترم استان استدعا دارم این افزایش قیمتها را با سوال از وزیر میلیاردر راه و مسکن پیگیری کنند.
654
Iran, Islamic Republic of
همه اونهایی که این نرخها را تعیین میکنند خودشون اتوبوس دارند........
ش
Iran, Islamic Republic of
ای بابا این افرادی که نام بردی به فکر خودشونند نه من وتو
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا این کرایه زیاد هست ودر وسع یه دانشجو که هر هفته باید بره تهران و بر گرده نیست!! خواهشا مسئولین به فکر مردم باشن....
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1