تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۹۶۹۲۶

روایت دیگری از عصبانیت عدل هاشمی در جلسه بودجه

۴
۰
کبنا ؛
نماینده شهرستان در اعتراض به بی عدالتی در توزیع اعتبارات استان جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه را ترک و گفت: در جلسه ای که فرداشب با استاندار دارم از حق و حقوق این مردم دفاع می‌کنم.


با حضور نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ، فرماندار شهرستان، عضو سازمان برنامه و بودجه استان به عنوان دبیر جلسه و مسئولان شورای اداری شهرستان کهگیلویه جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه در سالن اجتماعات فرمانداری شهر دهدشت برگزار شد.
در ابتدای جلسه فرماندار شهرستان کهگیلویه با جدیت برخی از مدیران را مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت: اگر برای من ثابت شود که این اعتبارات اختصاص داده شده از استان به شهرستان پرداخت نشده هرکجا که لازم شود کمیته برنامه‌ریزی تشکیل و آن اعتبار جابجا می‌شود.
علی پوزش با اشاره به اینکه مدیران شهرستانی باید تعارف را مدیران کل کنار گذاشته و مطالبات شهرستانی را پیگیری کنند، افزود: اعتبارات در استان متمرکز شده و در جاهای دیگر هزینه می‌شود که نتیجه آن محرومیت بیشتر شهرستان کهگیلویه است و طبق قانون الحاق دوم تخصیص شهرستان باید در همان شهرستان هزینه شود.
در این جلسه برخی از مدیران شهرستان ضمن اعتراض به پایین بودن میزان اعتبارت و اینکه متاسفانه طبق سنوات گذشته از محل اعتبارات شهرستانی حقوق برخی پرسنل که در ادارت کل مشغول به کار هستند پرداخت و در این بین حق و حقوق شهرستان‌ها ضایع می‌شود.
مهران یوسفی دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه در جواب این اعتراض مسئولان گفت: امسال قرار شد که اعتباری به صورت جداگانه برای افراد مستقر در ادارت کل در نظر گرفته شود.

حسن امیریان بخشدار دیشموک با اشاره به فقر و محرومیت در بخش‌های مختلف شهرستان کهگیلویه، تصریح کرد: یکی از مهمترین علل محرومیت و نامتوازن بودن مناطق مختلف در استان و شهرستان همین توزیع نابرابر اعتبارات و بودجه‌هاست و اگر بخواهیم به متوازن شدن مناطق کمک کنیم باید به جاهایی که ضریب محرومیت دارد توجه بیشتری داشت.
حیات پرواز بخشدار چاروسا با بیان اینکه پروژه‌هایی در این بخش وجود دارد که ۱۲ سال نیمه کاره رها شده، گفت: پروژه جاده روستایی سردره – ده انار که ۸ سال از قیرپاشی آن می‌گذرد به دلیل اینکه آسفالتش انجام نشد زیرسازی آن از بین رفته است.
نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ ضمن اعتراض شدید خود به برگزاری این جلسه، گفت: به احترام فرماندار، شورای برنامه‌ریزی شهرستان و مدیران در جلسه شرکت کردم.
عدل هاشمی پور با اشاره به اینکه اگر این جلسه توسط ما تایید شود یعنی همه شاخص‌ها را قبول و اعتراض ما در آینده کارساز نیست، گفت: از فرماندار شهرستان کهگیلویه می‌خواهم که پیرامون این جلسه تصمیم گیری نکند چون شورای مدیریت برنامه‌ریزی استان برای توزیع اعتبارات شیوه خوبی بکار نبردند.
وی ضمن اینکه خواستار عودت این اعتبارت به برنامه وبودجه استان شد، عنوان کرد: باید این خبر به استان برسد که ما در شهرستان کهگیلویه نسبت به شاخص ها اعتراض داریم و با وجود ناچیز بودن منابع اما در همین نیز عدالت و انصاف رعایت نشده، پس دلیلی برای بحث بر روی آن وجود ندارد و این موضوع باید به استاندار و حوزه مدیریت برنامه ریزی استان برسد که عزیزان می‌فهمند و خوب هم می‌فهمند.
هاشمی پور با بیان اینکه اطلاعات دقیقی دارم که جاهای دیگر چه خبر است، تصریح کرد: ما باید از حق و حقوق مردم دفاع و در مورد تقسیم بودجه استان تجدید نظر شود و اگر ما بر روی عدد و رقم‌ها صحه گذاشتیم و تایید کردیم یعنی همه چیز را پذیرفته‌ایم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه به اعتبارات ماده ۱۸۰ معترض بودم و نامه کتبی نیز به سازمان برنامه و بودجه استان نوشته‌ام، گفت: از ماده ۱۸۰ سهم شهرستان کهگیلویه ۱۶ درصد است و پیشنهاد شورای برنامه‌ریزی استان را قبول ندارم.
پوزش با اشاره به اینکه ماده ۱۸۰ را برای ایجاد توازن و ارتقاء شاخص‌های مناطق محروم در نظر گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: شورای برنامه‌ریزی استان اعلام کرده که اعتبارات بر اساس پروژه‌های سال گذشته اختصاص یافته و از طرفی سال گذشته من در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان نبودم و مورد تایید من هم نبود.
وی با بیان اینکه باید حداقل برای اعتبارات ماده ۱۸۰ شهرستان کهگیلویه ۲۰ درصد اختصاص داده می‌شد، عنوان کرد: شورای برنامه‌ریزی استان حق سهم استانی اعتبارات شهرستان کهگیلویه را نیز کم کرده و اعتراض خود نسبت به محاسبه اعتبارات استان بر اساس سال گذشته را به سازمان برنامه وبودجه استان اعلام کردم.
پوزش با اشاره به اینکه این نوع توزیع بودجه با معیارها و شاخص‌ها سازگاری ندارد، تصریح کرد: ما شاخص داریم وباید اعتبارات شهرستان کهگیلویه بر اساس شاخص‌های توزیع محاسبه شود و اینکه سهم ما را بر اساس سال گذشته محاسبه کنند مورد تایید ما نیست.
مهران یوسفی دبیر جلسه و عضو سازمان برنامه و بودجه استان ضمن مخالفت با منحل شدن جلسه، گفت: ما می‌توانیم اعتبارات ماده ۱۸۰ را مطابق آنچه در جلسه ابلاغ شده توزیع و در صورت تجدید نظر جلسه‌ای جدا برای آن تشکیل می‌دهیم.
نماینده شهرستان در جواب این پیشنهاد گفت: ما باید به صورت شفاف به استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کنیم که به دلیل بی‌عدالتی و ابهاماتی که وجود دارد جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه تشکیل نشد و باید مشخص شود دلیل این نوع توزیع چه بوده و از حق مردم دفاع کنیم.
عدل هاشمی در حالی که از این بی‌عدالتی که در استان ما وجود دارد به شدت عصبانی شده بود، بیان کرد: فرهاد دژپسند معاون برنامه‌ریزی کشور تا گچساران آمد و می‌توانست برای دیدن محرومیت مردم شهرستان کهگیلویه این ۶۰ کیلومتر را نیز بیاید و این وظیفه رئیس سازمان برنامه و بودجه بود، بی‌عدالتی ها از همین جا شروع می‌شود.
نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ افزود: مدیران استانی باید باورشان شود که چهار شهرستان با این همه محرومیت در این منطقه وجود دارد و تا زمانی که این باور در مدیران ما ایجاد نشود امکان تجدید نظر در مسائل وجود ندارد.
در این جلسه مدیران با فرستادن صلوات سخنان نماینده شهرستان را تایید و نسبت به بی‌عدالتی در توزیع بودجه استانی اعتراض خود را نشان می‌دادند.
نماینده شهرستان به نشانه اعتراض جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه را ترک و گفت: در جلسه‌ای که فرداشب با استاندار دارم از حق و حقوق این مردم دفاع می‌کنم.
-------------------------------------
گزارش از امیررضا برنگ‌پور
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.. برداشته قسمهای جلاله چه شد استعفا بده
Iran, Islamic Republic of
سلام چطور روایت اول منبع خبر نداشت؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای حاجی یادت رفت که در شورای برنامه ریزی استان گفتید ارقام به حدی ناچیز است که جای چونه نیست
چرا اونجا امضا زدید و در شهر ستان ..می نمایید
خامی
Iran, Islamic Republic of
این را باید میدانستید که جلسه هر ۴ شهرستان جدا و بودجه آنها جداست
چرا چرام را با دهدشت و لنده قاطی میکند
بودجه ها ربطی به هم نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1