تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۹۶۷۶۱

خادمی: با کاروان‌های غیر مجاز در اعزام زائرین برخورد شود

۰
کبنا ؛ثبت‌نام یک هزار و ۱۴۱ کهگیلویه و بویراحمدی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یک هزار و ۱۴۱ نفر از مردم استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.
رحمان فاضلی ظهر امروز در نشست هماهنگی مراسم اربعین حسینی که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: ۹ کمیته استانی به منظور برگزاری مطلوب مراسم اربعین حسینی تشکیل و شرح وظایف در اختیار این کمیته‌ها قرار گرفته است.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استقبال مردم از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: هر ساله به تعداد زوار مراسم پیاده‌روی حسینی در کشور و استان اضافه می‌شود به طوری که در سال ۹۳ چهار هزار و ۶۰۰ نفر از مردم استان به این مراسم معنوی اعزام شدند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که حدود ۸ هزار و ۲۰۰ نفر به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شدند.
فاضلی ادامه داد: سهمیه پیش‌بینی شده استان کهگیلویه و بویراحمد برای اعزام زائرین به کربلای معلی ۵ هزار نفر است که از زمان آغاز ثبت‌نام در تاریخ ۱۶ مردادماه تا پیش از ظهر امروز یک هزار و ۱۴۱ نفر برای شرکت در این مراسم معنوی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، ضمن اینکه محدودی در ثبت‌نام از متقاضیان وجود ندارد و هر تعدادی که تا زمان نزدیکی به پیاده‌روی اربعین در این سامانه ثبت‌نام کنند به کربلا اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از متقاضیان پیاده‌روی اربعین حسینی در ۷ دفتر مجاز زیارتی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان دفاتر زیارتی وجود ندارد که برای تسهیل در ثبت‌نام از متقاضیان و عدم رجوع آنها به مرکز استان ۹ واحد سیار در این مناطق دیده شده است.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد به اشاره به اجباری بودن بیمه برای زائرین کربلا گفت: تمام کسانی که قصد شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین را دارند باید بیمه شوند که این خدمات را می‌توانند در سامانه سماح دریافت کنند.
وی در ادامه به برخی مشکلات برای اعزام زائرین به مراسم پیاده‌روی در کربلا اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی شرکت‌های حمل و نقل در ایام منتهی به مراسم اربعین هزینه‌های حمل و نقل را به دو سه برابر افزایش می‌دهند.
فاضلی به کارشکنی دولت عراق در صدور ویزا اشاره کرد و گفت: قرار بود در ۵ استان کشور ویزا از اول شهریورماه صادر شود اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته که امیدواریم مسؤولان ارشد استان این موضوع را از طریق وزارت کشور دنبال کنند.
وی افزایش هزینه ویزا از ۳۰ به ۴۰ دلار را از دیگر مشکلات دانست و افزود: مسؤولان استان تمام مشکلات موجود را به وزارت کشور منعکس کنند.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از مردم و متقاضیان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خواست هر چه سریع‌تر نسبت به تهیه ویزا اقدام کرده و گرفتن ویزای خود را به روزهای آخر موکول نکنند.
بستر لازم برای اعزام زائرین اربعین حسینی از کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بستر لازم برای اعزام زائرین اربعین حسینی در استان فراهم شود.
سید موسی خادمی هماهنگی مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: این مراسم مهم مذهبی در سال‌های گذشته سازمان‌دهی نشده بود اما در سال جاری به صورت سازمان یافته و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برگزار می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نحوه مدیریت در پیاده‌روی اربعین حسینی را سخت و دشوار دانست و تصریح کرد: برای مثال اعزام کاروان برای سالگرد رحلت امام(ره) به دلیل اینکه تعداد زائرین معین و همه امکانات مورد نیاز برای این مراسم مشخص شده کار آسانی بوده اما مدیریت در اعزام اربعین حسینی سخت و دشواری است.
وی با اشاره به اینکه باید زمینه‌ها و بستر لازم برای زائرین فراهم شود، گفت: کمیته‌های ۹ گانه حج و زیارت تشکیل شده که سه مرحله ثبت‌نام، ساماندهی و اعزام کاروان به مراسم پیاده‌روی اربعین در خود استان به نحو شایسته و مطلوبی صورت گیرد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به تدابیر لازم برای این مراسم اشاره کرد و گفت: طبق اعلام حج و زیارت هیچ زائری بدون داشتن ویزا برای این سفر اقدام نکند که باید توصیه‌های حج و زیارت به وسیله صدا و سیما و همچنین سایر رسانه‌های استان به اطلاع مردم رسانده شود.
خادمی در خصوص فعالیت کاروان‌های غیر مجاز در اعزام زائرین به کربلا افزود: اداره‌کل حج و زیارت با متخلفان به صورت جدی برخورد کند.
در ادامه حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میر محمدی اضافه کرد: هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال سهمیه استان برای اعزام افراد به مراسم پیاده‌روی اربعین ۵ هزار نفر دیده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1