تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۹۶۷۲۶

سیاسیون از جان شهرداری‌ها چه می‌خواهند؟

۲
۰
کبنا ؛ 

 

یکی از دستگاه‌های مهم در خدمات‌رسانی به مردم، شهرداری است که با صفر تا صد زندگی مردم سر و کار دارد.

اگر در شهرها آبادانی و توسعه‌ای دیده می‌شود و در مقابل اگر جایی رکود و نازیبایی و چهره زشت شهری خودنمایی می‌کند به واسطه عملکرد این دستگاه همه کاره خدمات‌رسان است.

در کهگیلویه و بویراحمد چهره شهرها آن‌چنان که باید زیبا نیست که نباید علت آن را تنها در عملکرد شهرداران و زیر مجموعه شهرداری‌ها دانست.

مشکلاتی که از گذشته‌ها برای شهرداری‌ها ایجاد شده و عوامل و مجموعه شهرداری کمتر در آن دخیل بوده‌اند.

* مطالبات سیاسی و قومی طایفه‌ای بلای جان شهرداری‌های استان

شهرهایی که در آن مطالبات قومی و طایفه‌ای و گروهی و جناحی بیش از مطالبات مردمی مورد توجه قرار می‌گیرد، مشکلی که در کل کشور وجود دارد و در کهگیلویه و بویراحمد از همه جا حادتر و نگران‌ کننده‌تر است.

بدون اطاله کلام و مقدمه باید گفت که امروز شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد همه ورشکسته شده‌اند و مهم‌ترین دلیل‌ مطالبه و انتظارات بی‌جایی است که افراد خاص از مجموعه شهرداری‌ها دارند.

شهرداران استان در نشست‌های تخصصی که هر از چند گاهی در این استان برگزار می‌شود از مشکلات خود و دلایل آن به کرات سخن گفته‌اند و از فحوای کلام همه آن‌ها معلوم و مشخص شده که شهرداری‌ها قربانی سیاسی‌کاری و مطامع و خواسته‌های غیر منطقی برخی افراد شده‌‌اند.

شهردار یاسوج در همه نشست‌ها و جلسات از بیش از هزار نیروی مازاد در شهرداری سخن می‌گوید که بر بدنه شهرداری تحمیل شده‌اند.

* چوب حراج سیاسیون به پیکره شهرداری‌های استان

همین چند روز پیش و در نشست با معاون عمرانی وزیر کشور باز هم این دغدغه جاوید شهردار یاسوج مطرح شد که از گذشته نیروهایی را به شهرداری تحمیل کرده‌اند که ماهانه ۲/۵ میلیارد تومان و سالانه بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه حقوق آن‌ها می‌شود.

در حالی شهردار یاسوج در نشست با معاون عمرانی وزیر کشور اعتراف کرد که باید قفل تعطیلی بر شهرداری‌های استان زد که شهردار لنده هم پرده از یک تراژدی دیگر برداشت که همین موجب تعجب بیش از حد معاون وزیر شد.

شهردار لنده از مطالبات حقوق و مزایای کارگران و کارکنان شهرداری‌ها سخن به میان آورد که از سال ۹۲ بر جای مانده است.

هوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی وزیر کشور که چنین موضوعی را به هیچ وجه باور نداشت به کرات و در طول جلسه و خارج از موضوع شهردار لنده را مورد خطاب قرار می‌داد که هنوز باور ندارم کارگران شهرداری‌های استان مطالباتی از سال ۹۲ در زمینه حقوق‌ داشته باشند.

 یکی از دلایل اصلی ورشکسته شدن شهرداری‌های استان میزان حقوق و مزایایی است که باید ماهانه به کارگران و کارمندان خود بپردازند.

* تحمیل نیروهای مازاد فاقد تخصص به شهرداری‌ها

پرسنلی که با فشارهای سیاسیون و احزاب و افراد متنفذ گاه تعداد آن‌ها به ۵ تا ۱۰ برابر میزان واقعی پرسنل مورد نیاز شهرداری‌ها رسیده و امروز شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد باید به جای هزینه آسفالت و جمع‌آوری زباله و نظافت و مبلمان شهری برای شهرها، هزینه مطامع سیاسیون را بپردازند.

بنا به گفته شهردار یاسوج در حالی شهرداری یاسوج به صورت سالانه حقوق و مزایای ۳۰ میلیارد تومانی می‌پردازد که تنها در سال گذشته ۶ میلیارد تومان از محل‌های مختلف به این دستگاه کمک مالی شده است.

گذشته از این‌ها دخالت‌هایی که اعضای شوراهای اسلامی شهر در کار شهرداری‌ها می‌کنند و انتظارات و توقعاتی که از این دستگاه خدمات‌رسان دارند موجب بالا رفتن هزینه‌ها شده است.

* زنگ خطر تعطیلی زندگی شهری در کهگیلویه و بویراحمد

سیاسیون در کهگیلویه و بویراحمد در حالی توقعات فوق تصور از شهرداری‌ها دارند که به هیچ وجه پی‌گیر اعتبارات ملی برای شهرداری‌های استان نیستند و در صورت ادامه این روند زندگی شهرنشینی در استان به واسطه خودخواهی و منفعت‌طلبی سیاسیون در مخاطره تعطیلی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، منفعت‌طلبی سیاسیون و خواسته‌های غیر منطقی از شهرداری‌ها به همین جا ختم نشده و دامنه آن به عزل و نصب‌ها در شهرداری‌ها نیز کشیده شده است.

گماردن برخی افراد بدون تخصص و صلاحیت در مدیریت شهرداری‌ها با فشار و چانه‌زنی سیاسیون موجب رکود و تعطیلی کارها در چنین واحدهایی شده و باید اعتراف کرد که با چنین رویکردی انسداد خدمات‌رسانی از سوی شهرداری‌ها را به طور کامل در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
درحال حاضرکه خود...نیروهای واردبدنه شهرداری کرده بایدبازرسی اگربازرسی است بازرسی کنه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
وقتی شهردار ضعیف باشه سیاسیو دخالت می کنند و ضعف او غالب می شود . مدیر قوی هرگز تسلیم شرایط نمی شود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1