تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۷
کد مطلب : ۱۹۶۶۰۲

حواشی و متن معارفه «جلیل حسنی» در لارستان (+تصاویر)

۱۵
۲
کبنا ؛
ازدحام کم سابقه مردم در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان نشان می داد که انتصاب فرماندار جدید چقدر برای مردم و مسئولان مهم است. مراسمی که پنجشنبه ۱۱ شهریور برای تقدیر از «علی اکبر نجیب زاده» فرماندار سابق و معرفی «جلیل حسنی» فرماندار جدید لارستان برگزار شد غیر از استقبال مردمی از جمله طولانی ترین مراسم مشابه بود و با سخنرانی هفت نفر حدود سه ساعت بطول انجامید.
قبل از برگزاری رسمی مراسم در سالن نیز تعدادی از مردم در محوطه فرمانداری ویژه در انتظار مهمانان بودند. با ورود هادی پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، جلیل حسنی فرماندار جدید، علی اکبرنجیب زاده فرماندار سابق، جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس و یحیی هاشمی مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری حاضران با استقبال آنها وارد سالن شدند.
راسخی خطاب به نجیب زاده: جز اخلاص چیزی از شما ندیدم
اولین سخنران مراسم سرپرست جوان فرمانداری ویژه لارستان بود. مسعود راسخی در سخنان کوتاه خود بیشتر روی تقدیر از فرماندار سابق تاکید کرد و خطاب به او گفت: روزهایی که در لارستان حضور داشتید و افتخار شاگردی شما را در معاونت سیاسی فرمانداری داشتم بدون تملق گویی، چیزی جز اخلاص از شما ندیدم. او کلام خود را با اظهار خوشحالی از انتصاب فرماندار جدید و اعلام آنچه «اشتیاق خدمت در کنار شما» خواند به پایان رساند.
امام جمعه موقت: سیاستِ کاری فرماندار روی بخش عمرانی باشد
پس از او نوبت به حجه الاسلام رمضانی امام جمعه موقت رسید تا در غیاب حجه الاسلام موسوی سخن بگوید. وی ابتدا دلیل غیبت امام جمعه را حضور وی در قم و مهیا شدن برای بازگشت با خانواده به شهر لار اعلام کرد.
او سپس به دغدغه های یک امام جمعه خوب پرداخت و خصوصیت های او را اینگونه برشمرد: داشتن دغدغه اصل نظام، ولایت و رهبری، مردم و مستضعفان، توانمندی و کارایی مدیران و البته نداشتن دغدغه شخصی و طیفی خاص و توان استفاده از توان و قابلیت های همه مردم.
او سپس تغییر مدیران را امری عادی و متعارف توصیف کرد و آن را به دوندگان دویِ امدادی تشبیه کرد که پرچم خدمت را به یکدیگر تحویل می دهند.
امام جمعه موقت سپس با بیان جملاتی به تقدیر از نجیب زاده پرداخت و گفت: ایشان تعامل خوبی با امام جمعه داشتند و در حفظ آرامش و وحدت مثال زدنی لارستان تلاش زیادی کردند.
امام جمعه موقت لار که غالبا از او به «دکتر» رمضانی یاد می شود سپس به با بیان این جمله که کوچکترین سخنران جمع است به نصیحت فرماندار جدید پرداخت و گفت: فرماندار سیاست های عمومی دولت در شهرستان را اجرا می کند لاکن دیدگاهی وجود دارد که نمی دانم موجه است یا خیر و اینکه فرماندار چهره ای سیاسی است و کار سیاسی می کند لذا خواهش می کنم به جهت اهمیت کار عمرانی، سیاست کاری خود را حول محورهای عمرانی متمرکز کنید تا با تمسک به اخوت و برادری در یک فضای صمیمی از همه قابلیت ها استفاده شود تا شاهد شتاب فزاینده و رشد عمرانی زیبنده شهرستان باشیم.
شیخ انصاری: بهترین افراد ساجدِ خالق و خادمِ خلق هستند
تریبون مراسم سپس در اختیار شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز که اکنون به پای ثابت سخنرانی اینگونه مراسم تبدیل شده قرار گرفت. او سخنان خود را با این پرسش آغاز کرد که «بهترین و بدترین افراد در جامعه چه افرادی هستند؟» و در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تلاش کرد به این پرسش پاسخ دهد.
شیخ انصاری با تاکید این جمله را چند بار تکرار کرد که «بهترین افراد ساجد خالق و خادم خلق خدا هستند» و افزود: بهترین افراد آنچه در اختیار دارند را برای همه می خواهند اما بدترین افراد آنهایند که از امکانات خلق خداوند برای رشد شخصی خود بهره می برند.
مدیر مجتمع علوم دینی اوز که معمولا کوتاه وحساب شده و با بیانی رسا سخن می گوید در پایان ضمن ذکر یاد و نام خاندان آیت الهی که در مسیر وحدت شیعه و سنی تلاش کردند و با تقدیر از علی اکبر نجیب زاده که در حفظ این وحدت و انسجام اهتمام ورزید از فرماندار جدید لارستان خواست: از دلِ دریایی مردم لارستان گوهر بچیند.
جعفرپور: دلیل تاخیر مراسم معارفه، برگزاری آبرومند آن بود
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش سخنران بعدی مراسم بود. وی که در لغو مراسم معرفی فرماندار جدید در هفته پیش نقش اصلی را داشت ابتدا به تشریح وضعیت سخت کشور در چهار سال اخیر پرداخت و گفت: اگر مدیر باشید و این چهار سال را با قبل مقایسه کنید متوجه می شوید چقدر شرایط برای کارکردن سخت است چراکه مطالبات و توقعات زیاد اما امکانات کم است.
جعفرپور در ادامه به گفته خودش از «جد و جهد» نجیب زاده طی مدت دو سال و نیمی که فرماندار بود تقدیر و اضافه کرد او امروز نماینده مردم شریف لارستان در فرمانداری مرودشت است و بنده هم مرتب سراغ او را از آقای برومندی نماینده مردم مرودشت می گیرم.
این عضو مجمع نمایندگان فارس سپس به سراغ اصل مطلب و چرایی مخالفت خود با برگزاری مراسم در هفته گذشته رفت و گفت: دلیل اینکه معارفه آقای حسنی مدتی طول کشید این بود که خواستیم این مراسم به گونه ای آبرومند و همراه با وحدت و همدلی و در تعامل کامل نماینده با فرماندار برگزار شود. او سپس با جمله ای طعنه آمیز، مقدمه کلی خود را کامل کرد و گفت: «بالخره دری از پاشنه گشته بود و تا این در به پاشنه [برگشت] مدتی زمان برد».
جعفرپور سپس با کنایه ای به مسئولان استانداری فارس، دلیل عقب افتادن این مراسم علیرغم خواسته مسئولان استانی را به تلویح رایزنی های خود با مسئولان وزارتخانه خواند و گفت: زمینه برگزاری مراسم امروز همکاری آقایان مقیمی معاون وزیر، رضا زاده مدیرکل سیاسی، حیدری و سامانی مدیران کل پارلمانی و شخص وزیر کشور بودند که از آنها تقدیر می کنیم.
نماینده مردم لارستان، خنج و گراش اما در ادامه به تعریف از گزینه استانداری فارس یعنی «جلیل حسنی» پرداخت و او را فرزندی از خطه نورآباد با سوابق طولانی اجرایی توصیف کرد و همکاری با او را از تعهدات خود دانست.
نجیب زاده: تمام این خدمات را فرمانداری کرد که متهم به سیاسی کاری بود!
سخنران بعدی مراسم علی اکبر نجیب زاده فرماندار سابق لارستان بود که مردم برای تجلیل از او همه کار کرده بودند؛ از نصب چندین بنرِ قدردانی و تقدیم هدایای پرتعداد تا شرکت در همین مراسم تا یکی از مردمی ترین مراسم تودیع یا تقدیر را بوجود آورند.
نجیب زاده سخنان خود را با تعارفات مرسوم آغاز کرد. او سپس از سعی خود در این مدت برای تقویت وحدت، کم کردن فاصله و سوء تفاهم های بین بخش ها و مناطق با مرکز شهرستان، احقاق حقوق مردم در حضور مسئولان بالادستی و دفاع از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد. فرماندار پیشین لارستان البته کمبودهای باقی مانده را نیز خاصه در بخش «راه و گاز» ذکر کرد.
نجیب زاده سپس همچون غالب مسئولان دولت تدبیر و امید که «عذرخواهی» را به دایره واژگانی دولتمردان کشور اضافه کرده اند بابت قصور و اشتباهات احتمالی خود از مردم عذرخواهی کرد.
او در ادامه تعدادی از خدمات اصلی خود را عنوان و با مقایسه اعتبارات جذب کرده خود طی این دو سال و نیم با هشت سال دولت قبل خواست نشان دهد عملکردش در این مدت محدود و با توجه به تنگناهای اعتباری دولت کاملا قابل دفاع بوده است. احیای نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان، توسعه و شتاب جاده سازی و بزرگراه سازی، جذب اعتبار ۲۰ برابری در فرودگاه، تکمیل ساختمان گمرک لارستان، رفع مشکل افت ولتاژ روستاهایی از سه بخش با جذب اعتبار ویژه، راه اندازی دانشگاه دولتی لار با شش رشته فنی مهندسی، راه اندازی مرکز رشد واحدهای فن آوری، توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه شهرک های صنعتی، حمل و نقل و کشاورزی از جمله مهمترین مواردی بودند که وی در گزارش عملکرد خود ذکر کرد.
نجیب زاده البته گلایه ای نیز از بعضی منتقدان یا مخالفان به قول خودش کم لطف و غیر منصف کرد و گفت: با اینهمه کار می آیند و می گویند نجیب زاده سیاسی است و اجرایی نیست! خب تمام این کارها را همین فرماندارِ «سیاسی کار» انجام داده است دیگر! من تعجب می کنم که بدهکاران مردم اینک طلبکار شده اند؛ در دو دولت قبل جمعا فقط ۵ کیلومتر جاده در لارستان ساختند بعد به ما می گویند پیشرفتتان لاک پشتی است! سخنان نجیب زاده با تشویق ممتد حاضران در نشست به پایان رسید.
پژوهش: دولت تدبیر و امید هم باید آواربرداری کند هم بسازد!
سخنران بعدی مراسم، مهمان اصلی یعنی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس بود. وی ابتدا یک مقدمه مفصل درباره آیت الله سیدعبدالحسین لاری و خاندان آیت اللهی ها در منطقه جنوب و نقش آفرینی آنها در مبارزات انقلابی و ایجاد وحدت در کنار بهره کافی آنها از دانش و علوم اسلامی گفت و در ادامه به مسئولان حاضر توصیه کرد بجای دنباله روی از بغض ها و منیت ها به مصالح عمومی توجه کنند.
وی در این باره افزود: تضاد و اختلاف نظر البته چیز خوبی است اما نباید به تقابل منجر شود و روحیه مردم لارستان نیز تاکید بر همین برادری و همدلی از هر طایفه و مذهبی است.
هادی پژوهش سپس به برخی هجمه های غیرمنصفانه مخالفان دولت در سال پایانی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: نه اینکه چون بنده کارگزار این دولت هستم این را می گویم اما این دولت واقعا کار کرده است. این دولت در اقتصاد هم باید آواربرداری کند و هم بسازد. همین بلای یارانه ها که دولت نه می تواند پرداخت کند نه می تواند پرداخت نکند! برای پرداخت کردن منابع ندارد و اگر پرداخت نکند هم تبعات اجتماعی خواهد داشت که دامن همه را می گیرد.
وی افزود: نقد و تذکر خیلی خوب است اما عده ای از رسانه ها و سایت ها برای دولت نقش اپوزیسیون را بازی و برای مردم ایجاد یاس و نامیدی می کنند و این از تقوا و اخلاق هم به دور است. نگاهی به کشورهای اطراف از افغانستان و پاکستان و سوریه و یمن و ترکیه بیندازیم و شکرگزار باشیم نه اینکه هجمه بیاوریم و مردم را مایوس کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس سپس به تقدیر از نجیب زاده پرداخت و با اوصاف مخلص و نجیب او را وصف کرد و گفت: او هرجا بوده خوب کار کرده، برای دنیا ندویده و دچار خطا و اشتباهات عمدی نشده است.
پژوهش همچنین به بیان برخی سوابق فرماندار جدید لارستان پرداخت و فرمانداری یاسوج، چندین مدیرکلی در استانداری کهگیلویه و بویر احمد و تسلط روی مسائل سیاسی، امنیتی و انتظامی را برشمرد.
حسنی: خدمات نجیب زاده را تکمیل می کنم
اما سخنران پایانی این مراسم فردی بود که از این به بعد از او زیاد خواهیم شنید. جلیل حسنی فرماندار جدید لارستان پس از قرائت حکمش توسط مجری مراسم پشت تریبون آمد و پس از بیان ذکر یاد و نام شهدا و روحانیون درگذشته لارستان به حضور خود در بیش از ۶۰ مراسم تودیع و معارفه اشاره کرد و گفت: کار ما پس از اینهمه زمانی که از انقلاب سپری شده از دعوت به همکاری گذشته و فرصت این کارها را نداریم و باید روی کارآمدی سیستم مدیریتی تاکید کنیم.
حسنی با این مقدمه نتیجه گرفت که اتفاقا اگر دغدغه حفظ نظام و رسیدن به اهداف عالیه انقلاب را داریم باید به سمت کارایی و کارآمدی سیستم مدیریتی برویم و اثبات کنیم منشور حکومتی ما در اسلام به ۱۴۰۰ سال پیش برنمی گردد؛ موضوعی که دشمنان ما به شدت روی آن کار می کنند.
وی سپس گفت کارآمدی البته الزاماتی دارد و «توان» و «تمایل» از مهمترین آنهاست یعنی هم نیروی توانمندِ بی انگیزه و هم نیروی ناتوان اما باانگیزه هردو لنگ می زنند.
مدیرکل سابق سیاسی انتخاباتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نقد مدیریتِ تعارضی بجای مدیریت تعاملی پرداخت و گفت: اختلاف نگرش ها قابل احترام است اما در کارهای سنگین و بزرگ هر دو دست چپ و راست باید به کمک یکدیگر بیایند.
رئیس جدید شورای تامین لارستان، در ادامه به نکته کلیدی و مهمی اشاره کرد و به مسئولان لارستانی حاضر در جلسه توصیه کرد که مشکلات هر حوزه ای باید در همان حوزه بررسی و حل شود و نباید مشکلات فرهنگی، اجتماعی و غیره برای حل شدن به نهادهای بالادستی و امنیتی منتقل گردد.
فرماندار جدید لارستان سپس به گرایش تثبیت شده سیاسی [اصلاح طلبی] خود از سال ۶۴ و فعالیتهای دانشجویی اشاره اما اضافه کرد حاضر نیستم مصالح عمومی مردم را فدای دیدگاه جناحی خود کنم. وی افزود: معتقدم اگر بخواهم به دولت خدمت کنم بهترین کار خدمت به مردم و عرضه این دولت به مردم با انجام عملکرد خوب است.
حسنی در پایان با اشاره به اینکه تلاشش در لارستان در جهت تکمیل خدمات «نجیب زاده» خواهد بود از افشانی استاندار فارس، پژوهش و هاشمی نیز تقدیر کرد.
با تمام شدن سخنرانی فرماندار لارستان که همچون نجیب زاده با کف زدن حاضران مواجه شد مجری مراسم اسامی افراد و نهادهای پرتعدادی که با تقدیم هدایایی از فرماندار سابق لارستان قدردانی کردند را اعلام و به نمایندگی از آنها فقط هدیه بیت آیت الله آیت اللهی بصورت حضوری به وی تقدیم شد.
این مراسم با گرفتن عکس های یادگاری حاضران با فرماندار پیشین نزدیک به ظهر به پایان رسید.
hasani-(1) hasani-(2) hasani-(3) hasani-(4) hasani-(5) hasani-(6) hasani-(7) hasani-(8) hasani-(9) hasani-(10) hasani-(11) hasani-(12) hasani-(13) hasani-(14) hasani-(15) hasani-(16) hasani-(17) hasani-(18) hasani-(19) hasani-(20) hasani-(21) hasani-(22) hasani-(23) hasani-(24) hasani-(25) hasani-(26) hasani-(27) hasani-(28) hasani-(30) hasani-(31) hasani-(32) hasani-(33) hasani-(34) hasani-(35) hasani-(36) hasani-(37) hasani-(38) hasani-(39) hasani-(40) hasani-(41) hasani-(42) hasani-(43) hasani-(44) hasani-(45) hasani-(46) hasani-(47)حوا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب بویراحمد استانداری
Iran, Islamic Republic of
ارزوی توفیق عزت و سربلندی برای اقای حسنی
رها
Iran, Islamic Republic of
شنیده بودیم آخوند ممبر نه آخوندو فرمانداری دوزه خوانی
رها
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا مسقطی لار معروفه بگو بیارن یاسوج بفروشن البته جنس خوب باشه
Iran, Islamic Republic of
باعرض تبریک خدمت آقای حسنی دوست وهمکار گرامی وخسته نباشید به آقای نجیب زاده دوست وهمکلاسی پیشین/ان شااله موفق وسربلند باشید(بوستانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد)
Iran, Islamic Republic of
یاسوج سکوی پرتاب
Iran, Islamic Republic of
سوال:
آخه پوشش خبری فرماندارشدن آقای حسنی چه ربطی به استان مادارد؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسنی انتصاب شایسته جنابعالی را به عنوان معاون ویژه استاندار فارس و فرماندار لارستان تبریک می گویم. دانشی
علیدانالیشترگچساران
Iran, Islamic Republic of
درودبرجناب حسنی وارزوی موفقیت وپیروزی شمادراین راه بزرگ همانندگردنه های سختی که گذشته وبه سهولت پشت سرگذشت
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چه سالن قشنگ و رسمی ای دارند
اندیشه
Iran, Islamic Republic of
به نظر مدیرانشان از مدیران ما مدیرترند....
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر وامیدمردم را سرگرم حرفهای غیر مفید کرده وکاری هم برای مردم انجام نداده فقط مثل ..روی نقاط ضعف زوم کرده وغیر منصفانه خدمات دولت قبل را نادیده گرفته است
Iran, Islamic Republic of
... الکی الکی طرح شده ایشون ضعیفه
حقگو
Iran, Islamic Republic of
یاد..کردی!این هم دستمزدشه.
رضوانی
Iran, Islamic Republic of
تبریک به اقای حسنی نجیب
یزدان پناه پیام نور
Iran, Islamic Republic of
تبریک دوست عزیز
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1