تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۱۹۶۰۳۴

«جوانان» از وزارت ورزش جدا می‌شود

۱
۰
کبنا ؛
godarz
وزیر ورزش و جوانان گفت: طرح جداسازی حوزه جوانان از ورزش در کمیسیون فرهنگی مجلس به تصویب رسیده است، این در حالی است که این انفکاک در شورای عالی جوانان مصوب نشده بود.
محمود گودرزی در نشست هم‌اندیشی با نخبگان اجتماعی جوان و مراسم رونمایی از سامانه ثبت، تقاضا و صدور اعتبارنامه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: شاید با تفکیک حوزه جوانان از ورزش، بودجه حوزه جوانان افزایش یابد و ما یکی از وظایف خود را افزایش کمی و کیفی سمن‌ها می‌دانیم.
وی در ادامه گفت: ما تلاش کردیم اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به حوزه ورزش را الزامی کنیم و این کار را دو سال قبل پیگیری کردیم اما در نهایت دستگاه‌ها مجاز به این کار شدند. از آن زمان تاکنون از دو هزار میلیارد تومانی که امکان اختصاص آن از این محل به حوزه ورزش وجود داشت تنها یک درصد معادل دو میلیارد تومان به ما اختصاص داده شده است.
وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ما توسعه سمن‌ها را از نظر کمی در دستور کار خود قرار دادیم. این کار باعث توسعه اجتماعی و در نهایت منجر به توسعه پایدار خواهد شد. در واقع مشارکت بیشتر اجتماعی، افزایش نشاط به ویژه در میان جوانان را به دنبال خواهد داشت و بهترین راه برای افزایش مشارکت اجتماعی، فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان است.
وی با بیان اینکه موضوع جوانان ملی و فرادستگاهی است، افزود: وظیفه وزارت ورزش و جوانان هماهنگ‌سازی دستگاه‌های دارای تکلیف در حوزه جوانان است. در ۱٫۵ سال اخیر معاونت ساماندهی امور جوانان تلاش کرده تا دستگاه‌ها را نسبت به وظایف خود آشنا کند و تا حدودی در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته است. البته هر کدام از دستگاه‌ها اولویت‌های خاصی دارند و ممکن است جوانان در اولویت اول آنها نباشند. به عنوان نمونه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه اصلی خود را پرداختن به مساله جوانان نمی‌داند. صداوسیما، بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی نیز همین وضعیت را دارند.
وی درباره شورای عالی جوانان اظهار کرد: این شورا باید دستور جلساتی داشته باشد و اگر این موارد وجود داشته باشد بلافاصله برای تشکیل آن اقدام می‌کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانان برای حضور در عرصه‌های مدیریتی باید تجاربی کسب کنند، اظهار کرد: ما وظیفه داریم در این جهت تلاش کنیم.
گودرزی درباره عضویت وزارت ورزش و جوانان در مرکز مالکیت فکری، گفت: هنگامی که قرار بود این مرکز تشکیل شود ما برای عضویت در آن ابراز آمادگی کردیم و این پیشنهاد ما مورد قبول واقع شد. امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوان در حوزه جوانان امکان ثبت ایده‌ها را فراهم آورد.
به گفته گودرزی، پس از تشکیل دولت یازدهم نیم درصد امید به زندگی مردم افزایش یافته است.
در بخش دیگری از این نشست نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد موضوعاتی مانند ضرورت راه‌اندازی سمن‌سراها در استان‌های مختلف، بهره‌گیری از جوانان برای تصمیم‌گیری درباره خودشان، پیگیری موضوع دستیاران جوان از سوی رییس‌جمهور، ضرورت توجه بیشتر به دختران جوان و اصلاح شاخص سنجش تشکل‌ها را مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایزدپور را هم از ورزش استان ما جدا کن تا خدا اجرت بده که ما خسته شدیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1