تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۱۹۶۰۲۶
مدیرکل اقتصاد و دارائی کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران استان فیش نجومی ندارند / فیش نجومی در فلان دانشگاه درست نیست / جذب ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان

۳
۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید ابراهیم کشاورز مدیرکل اقتصاد و دارائی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: در سامانه بین المللی سازمان سرمایه در مجموع ۱۲۵ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به تمام نقاط کشور ثبت شده که ۹ مورد آن از جمله بتن سبک گازی، پلی اتیلن سنگین پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی گچساران و تله کابین یاسوج و سی سخت مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی عنوان کرد: بزرگترین دستاورد دولت یازدهم ایجاد آرامش نسبی و ثبات اقتصادی در جامعه بوده و رکود اقتصادی ایجاد شده همزمان با تورم به تولید آسیب وارد کرد که دولت در راستای بهبود فضای کسب و کار دست به کار شد و قانون رفع موانع تولید و بهبود کسب و کار را در این زمینه عملیاتی کرد.
کشاورز با تشریح ۷ راهبرد کلی وزارت اقتصاد و دارئی که متناسب با آن برنامه‌ریزی می‎شود، بیان کرد: افزایش توان ثروت آفرینی، تامین مالی پایدار دولت، افزایش مشارکت موثر در قانون‌گذاری، ایجاد یکپارچه سازی و افزایش شفافیت سلامت و انضباط اداری از جمله این راهبردها است.
وی با اشاره به فعالیت ۶۲ سامانه نرم‌افزاری اقتصاد و دارائی در استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف صرفه‌جویی در مدیریت زمان و مصرف ابراز کرد: خزانه‎داری الکترونیکی در این استان طراحی و توسعه یافته و طی روزهای آینده راه‌اندازی می‎شود که در این شرایط خزانه بدون ارباب رجوع تعریف شده و دیگر بسیاری از درخواست‌ها از جمله درخواست وجه، سپرده، مستندسازی اموال، مزایده‌ها و مناقصات از طریق سامانه انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور فیزیکی و درخواست دستی نیست.
مدیرکل اقتصاد و دارائی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسالت اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزایش توان ثروت آفرینی کشور و بهبود فضای کسب و کار است و انتظار می‌رود تا با کار و تلاش در این راستا، وضعیت اشتغال بهبود یافته و تولید داخلی کشور نیز به رشد قابل قبولی دست یابد.
کشاورز افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه وصول و تحقق درآمدهای مصوب از جمله استان‌های فعال کشور است و برخلاف ظرفیت پایین درآمدی توانسته است تاکنون به وظیفه خود در راستای تحقق درآمدهای مصوب به خوبی عمل کند.
استقرار خزانه‌داری الکترونیکی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از طراحی، توسعه و راه‌اندازی خزانه‌داری الکترونیکی در استان خبر داد.
ابراهیم کشاورز با بیان اینکه کار ما در اداره‌کل اقتصاد و دارایی متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها است، اظهار کرد: کارهای ما بیشتر نرم‌افزای است و با امور سخت‌افزاری سر و کار کمتری داریم.
وی ادامه داد: تعداد ۷ راهبرد توسط وزیر اقتصاد و دارایی در دولت تدبیر و امید در این دستگاه طراحی و برنامه‌ریزی شده است که کمتر دستگاهی برنامه راهبردی این گونه دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس بزرگترین دستاورد ما در این دولت امیدبخشی و ایجاد ثبات اقتصادی در کشور و در استان بوده است.
کشاورز افزود: یکی از موفقیت‌های دولت این بود که توانست جلوی گسترش و رشد سرسام‌آور تورم را بگیرد که این کار در اقتصاد نوعی هنر است.
وی با بیان اینکه سرعت تورم در سال ۹۲ بسیار بالا بود، اظهار کرد: رکود همزمان با تورم وضعیت بدی را برای اقتصاد ایجاد کرده بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه اگر جلوی تورم گرفته نمی‌شد به مرز ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌رسید، افزود: باید اکنون همه به دنبال رونق و بهبود فضای کسب و کار و امرار معاش باشیم.
وی با بیان فرصت‌های خوبی که برای پیمانکاران در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: فرصت خوبی برای پیمانکاران در خصوص مطالبات آن‌ها ایجاد شده، زیرا می‌توانند از اسناد خزانه به عنوان مطالبات خود استفاده کنند.
کشاورز سپس با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری گفت: بهترین نسخه برای نجات اقتصاد کشور را مقام معظم رهبری با اقتصاد مقاومتی پیچیدند و اگر بتوانیم در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشیم اقتصاد پویا و متحول می‌شود.
وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری معظم انقلاب کاملاً بر عکس اقتصاد ریاضتی مد نظر غرب است که در آن باید تنها سختی‌ها را تحمل کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به همین منظور باید فرهنگ کار را در استان برای جهش در اقتصاد مقاومتی تغییر دهیم، زیرا فرهنگ کار قوی در استان نداریم.
وی در ادامه با درخواست از رسانه‌ها برای پرداختن به این موضوع گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه‌ها انتقاد و پیشنهاد سازنده داشته باشند و آدرس بدهند تا بتوانیم برای عملیاتی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنیم.
کشاورز با بیان اینکه کارهای خوبی در استان در حوزه اقتصاد و دارایی صورت گرفته تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگ طراحی و استقرار خزانه‌داری الکترونیکی در استان است.
وی گفت: با توجه به پروژه شفاف‌سازی و هوشمند سازی همه عملیات‌ها، به دنبال این هستیم که خزانه الکترونیک و بدون ارباب رجوع داشته باشیم که اولین گام در راه‌اندازی خزانه‌داری الکترونیک در استان است.
کشاورز تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه‌های مختلف خدمات زیادی از ما دریافت می‌کنند که از جمله آن‌ها خرید خودرو و مناقصات و پرداخت‌ها و سایر کارهای دیگر است که باید در این امور به سمت الکترونیکی کردن خدمات پیش برویم.
کهگیلویه و بویراحمد  فیش نجومی ندارد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان عاری از هرگونه فیش نجومی است.
ابراهیم کشاورز با بیان این که در استان تعداد ۱۲ پروژه برای وزارت امور اقتصادی و دارایی با توجه به اقتصاد مقاومتی تعریف کرده‌ایم، اظهار کرد: برخی از این طرح‌ها برش استانی و برخی دیگر برش کشوری دارند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اکنون جزو ۱۰ استان برتر کشور در تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سامانه سازمان سرمایه‌گذاری هستیم.
وی افزود: از تعداد ۱۲۵ فرصت سرمایه‌گذاری که در کشور تعریف شده استان ما با تعداد ۹ فرصت سرمایه‌گذاری یکی از استان‌های اول تا دهم در این زمینه است.
کشاورز گفت: این ۹ فرصت در زمینه‌های مختلف و در شهرستان‌های گوناگون بوده و در زمینه‌هایی مانند تولید بتن سبک گازی و تولید پلی‌اتیلن و طرح تولیدی شمش فولاد و سایر طرح‌های تولیدی دیگر است.
وی افزود: در استان و در سال ۹۵ درآمدی که برای استان پیش‌بینی کردیم، ۲۲۳ میلیارد تومان است که اعم از مالیاتی و غیر مالیاتی خواهد بود.
کشاورز با بیان اینکه جزو ۴ استانی در کشور هستیم که درآمدهای عمومی ما پاسخگوی بودجه استان نیست، افزود: سهمی که برای استان از درآمدزایی امسال و در ۵ ماهه پیش‌بینی شده بود، ۱۰۴ میلیارد تومان است که با رشد ۱۲ درصدی تاکنون ۱۱۴ میلیارد تومان درآمدزایی داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه در استان فیش نجومی نداریم، افزود: با کنترل و نظارتی که ذی‌حسابان ما بر دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند فیش نجومی در استان نداشته‌ایم.
کشاورز در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه شنیده شده در یکی از دانشگاه‌های استان فیش ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی داریم، گفت: این موضوع ربطی به فیش‌های نجومی ندارد.
وی با بیان این که ضریب حقوق اعضای هیأت علمی‌ دانشگاه‌ها ۲۱ هزار و ضریب سایر کارمندان دولت ۱۵۴۱ است، گفت: همین تفاوت فاحش ضریب حقوقی که متأسفانه قانونی نیز هست موجب چنین تفاوت‌های حقوقی شده است.
جذب ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ میلیون دلار از مجموع ۵۲ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی این استان در سه دهه گذشته تاکنون در دولت تدبیر و امید بوده است.
ابراهیم کشاورز اظهار داشت: این استان هم اینک جزء ۱۰ استان برتر و پیش رو در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی است.
وی گفت: تاکنون ۹ طرح مهم اقتصادی کهگیلویه و بویر احمد در حوزه سرمایه گذاری خارجی در ستاد سرمایه گذاری وزارت اقتصاد و دارایی به تصویب رسیده است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده، برخی از مهمترین این طرح ها را شامل طرح تولید فرآورده های نفتی (پالایشگاه) درگچساران، طرح تولید پلی اتلین سنگین شرکت پتروشیمی دهدشت، احداث تله کابین و مجموعه های فرهنگی و تفریحی در یاسوج و طرح تولید فرآورده های نفتی از گاز طبیعی (شرکت پتروسازان زاگرس ذکر کرد.
کشاورز بیان کرد: تقویت و حمایت از مقوله سرمایه گذاری یکی از پیش نیازهای مهم توسعه کهگیلویه و بویر احمد است.
وی با بیان اینکه بهترین، راهگشاترین و کارشناسانه ترین راهبردهای اقتصادی در طول سالیان گذشته در دولت تدبیر وامید رقم خورده، گفت: کاهش نرخ تورم بالای ۴۰ درصد به زیر ۱۰درصد در کشور را نمی توان در حدشعار و یا یک کار عادی روزمره تلقی کرد.
وی بازگشت ثبات و آرامش اقتصادی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم اقتصادی دولت یازدهم از نظر کارشناسان، فعالان و تحلیلگران اقتصادی دانست و گفت: کنترل سرعت پرشتاب و سرسام آور تورم به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی هنر و بزرگترین دستاورد دولت یازدهم است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت در بسیاری از لوایح تقدیمی خود به مجلس شورای اسلامی از جمله بسته خروج از رکود تا حدود زیادی مسیر شکوفایی و برون رفت از وضعیت نابسامان اقتصادی را سامان بخشید.
کشاورز با بیان اینکه کارفرمایان، پیمانکاران و فعالان اقتصادی باید خود را با شرایط و تحولات جدید اقتصادی در این دولت تطبیق دهند، گفت: آگاهی محدود بسیاری از فعالان اقتصادی از قوانین و دستورالعمل ها یکی از معضلات و چالش های مهم در این راستا است.
وی افزود: پرداخت بدهی پیمانکاران و شرایط جدید پیمان در انعقاد قراردادهای عمرانی و اقتصادی یکی از راهکارهای مهم اقتصادی دولت یازدهم در این زمینه است.
مدیرکل امور اقتصادی ودارایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس تبصره های پنج و ۱۶قانون بودجه سالانه و حتی در قوانین بالادستی و لوایح تنظیمی دولت شرایط مطلوبی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران فراهم شده است.
کشاورز یادآور شد: تاکنون افزون بر چهار هزارمیلیارد ریال از میزان طلب پیمانکاران از دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویر احمد در ستاد سرمایه گذاری (پنجره واحد) به ثبت رسیده است.
کشاورز تعداد کارکنان حقوق بگیر در سطح دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه وبویراحمد از خزانه استان را ۲۲ هزار و ۱۰۳ نفر ذکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروندی
Iran, Islamic Republic of
گویااقای کشاورز ادم با ملاحظه و خویشتنداری است فیش های حقوی شرکت نفت وغیره را نخواست لحاظ کند
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای کشاورز دریافتی شما در اسفند ۱۳۹۴ یا فروردین ۱۳۹۵ رالطفا انتشار دهید.
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ ۵/۴/۹۵ مدیر هواشناسی استان با حراست اداره مربوطه هرکدام بیش از ۴ میلیون فقط ما موریت در یافت نمودند
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1