تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۱۹۶۰۰۵

ناتوانی هیئت مدیره خیرین سلامت استان در کمک به حوزه بهداشت و درمان

۴۳
۰
کبنا ؛
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود فضاهای فیزیکی وجود دارد اما اینکه بگوییم به دلیل کمبود تخت، بیمار را سریع ترخیص می‌کنیم، چنین ادعایی غیرکارشناسی بوده و از نظر علمی درست نیست، و تشخیص زمان ترخیص بیمار به عهده پزشک مربوطه است.


پرویز یزدان‌پناه در رابطه با خبر منتشر شده در رابطه با خبر «ترخیص بیماران کهگیلویه و بویراحمدی قبل از موعد به‌ دلیل کمبود تخت بیمارستان»، اظهار داشت: شاخص‌های کارایی بیمارستان ضریب اشغال تخت، متوسط اقامت بیمار در بیمارستان‌ها و سرعت چرخش تخت است.
وی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت در صورتی که حدود ۷۵ درصد باشد مطلوب است، افزود: این ضریب تا قبل از طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های استان حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد بود که هم اکنون به حدود ۷۰ درصد رسیده و در حال نزدیک شدن به وضعیت مطلوب هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با شاخص متوسط اقامت بیمار در بیمارستان‌ها گفت: براساس استانداردهای ملی اگر متوسط اقامت بیمار کمتر از ۳٫۵ روز باشد وضعیت مطلوب، ۳٫۵ تا ۴ روز وضعیت متوسط و بالای ۴ روز وضعیت نامطلوب است.
یزدان‌پناه با اشاره به اینکه هر چه متوسط اقامت مطلوب‌تر باشد افزایش ریسک عفونت بیمارستانی پایین آمده و علاوه بر این، هزینه‌های بیمارستانی نیز کاهش یابد، تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد متوسط اقامت بیمار در بیمارستان‌ها، ۳ روز است  و در این شاخص نیز در وضعیت مطلوبی قرار داریم.
وی بیان کرد: سومین شاخص کارایی بیمارستان‌، سرعت چرخش تخت است یعنی اینکه هر تخت در طول سال چند بیمار را به خود بپذیرد که در این شاخص نیز وضعیت مطلوبی داریم.
بهره‌وری از تخت‌های بیمارستانی استان مطلوب است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سه شاخص نشان می‌دهد که بهره‌وری ما در بیمارستان‌های استان  از تخت‌های استان مطلوب است و توانسته‌ایم با کمترین منابع، استفاده بهینه از تخت‌ها انجام دهیم.
یزدان‌پناه با بیان اینکه این موضوع به معنای کمبود تخت در استان نیست، ادامه داد: در حال حاضر ضریب اشغال تخت در شهرستان گچساران حدود ۵۸ درصد و در دهدشت و یاسوج بالاتر است و نیاز است ما بتوانیم بیمارستان‌‌های گچساران و یاسوج را به بهره‌برداری برسانیم.
وی ابراز کرد: خوشبختانه دولت این منابع را تهیه و ۳۵ میلیارد تومان در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار داده که بتواند تا اوایل سال ۹۶ بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی یاسوج را تکمیل کرده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیمارستان ۹۶ تختخوابی سینا نیز تکمیل شده و امیدواریم بتوانیم این بیمارستان را در مهرماه امسال به بهره‌برداری برسانیم.
ادعای ترخیص بیمار به‌دلیل کمبود تخت غیرعلمی است
یزدان‌پناه اظهار کرد: کمبود فضاهای فیزیکی وجود دارد اما اینکه بگوییم به دلیل کمبود تخت، بیمار را سریع ترخیص می‌کنیم، چنین ادعایی غیرکارشناسی بوده و از نظر علمی درست نیست، وضعیت مطلوب این است که بیمار در کمتر از ۳٫۵ روز ترخیص شود و ما در وضعیت مطلوب بوده و این شاخص نقطه قوت دانشگاه است.
وی با تأکید بر اینکه منافع و سلامت بیمار بر همه چیز مقدم است، تصریح کرد: تصمیم گیرنده بیماران خود پزشکان هستند و هر زمانی که پزشک تشخیص دهد بیمار ترخیص می‌شود و این به مفهوم زود ترخیص کردن بیمار نیست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با استقرار پزشک‌های مقیم در اورژانس‌های دانشگاه توانسته‌ایم در مدتی که از اجرای طرح تحول نظام سلامت می‌گذرد درصد تعیین تکلیف بیماران را از ۵۰ درصد به ۸۷ درصد برسانیم که این نشان‌دهنده این است که بیمار سریع تعیین تکلیف می‌شود.
یزدان‌پناه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره استفاده از ظرفیت خیرین در بخش بهداشت و درمان، گفت: یکی از مواردی که ما می‌توانیم استفاده کنیم استفاده از ظرفیت خیرین برای تجهیز بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و کلینیک‌ها برای رفع مشکلات موجود است.
وی با اشاره به اینکه کمیته خیرین سلامت استان در هیئت مدیره قبلی نسبت به احداث دو مرکز برای بخش بهداشت و درمان اقدام کردند، تصریح کرد: اقامتگاه همراه بیمار در بیمارستان شهید بهشتی یکی از این موارد بود که این اقامتگاه تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است و اقامتگاه همراه بیمار در بیمارستان امام سجاد(ع) نیز هم اکنون در حال احداث است.
هیئت مدیره جدید کمیته خیرین سلامت تاکنون کمکی به حوزه بهداشت ودرمان نکرده است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود ۴ یا ۵ ماه از تشکیل هیئت مدیره جدید کمیته خیرین سلامت استان می‌گذرد، گفت: هیئت مدیره جدید تاکنون در هیچ بخشی اعم از تجهیزات، فضاهای فیزیک و غیره به حوزه بهداشت و درمان استان کمک نکرده است که یا نتوانسته‌اند منابعی برای کمک به این بخش بدست آورند و یا اینکه به هر دلیل این منابع را تاکنون در اختیار ما قرار نداده‌اند.
یزدان‌پناه بیان کرد: امیدوارم به کمک خیرین استان و سایر مناطق کشور مشکلات حوزه‌های بهداشتی و درمانی را کاهش داده و خدمات مطلوب و باکیفیت به بیماران ارائه دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر یزدانپناه که خیلی شفاف همه چیز را گفتند والله این خیرین فقط تبلیغات توخالی می کنند هیچ خیری ازشون ندیدیم.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مجمع خیرین سلامت هیچ کمکی که نمی کنند هیچی. بعضی هم بماند فقط غر زدن را خوب بلدند چون در دوره کاریشون در گذشته هیچ کاری نکردند حالا هم اهل کار خیر نیستن فقط برای تبلیغات از عنوان خیرین سلامت استفاده می کنند.
احسنت بر دکتر یزدانپناه که خیلی جواب روشنی دادند.
محمدزاده
United Kingdom
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خوب گفتن تا اگر این هیات مدیره خیرین می تونن یه کار خیر بکنن نه که فقط طرح مشکل کنند اونهم بدون دلیل و بی منطق بیایند حرف بزنن.
پزشک
Iran, Islamic Republic of
معاون درمانی که هیچگونه سرکشی به بیمارستانها نداره و فقط اظهار نظر میکنه به درد علوم پزشکی نمیخوره و باید خودش استعفا بده،یکی از ضعیفترین معاون درمانها را شاهدیم و از رییس علوم پزشکی میخوایم برا نجات وضعیت بیمارستانها زودتر دست به کار بشن
Iran, Islamic Republic of
بالای ۹۰ درصد پرسنل دل خوشی از معاون درمان دانشگاه ندارن!
صفری
United States
بنازم دکتر یزدانپناه را که جواب صحبت های غیرکارشناسی نیک بخت داروساز را داد. چون نیک بخت هیچوقت اطلاعات پزشکی و بیمارستانی نداشته همیشه همینجوری یه حرفای غیرکارشناسی میزنه.
همکار در بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
تاوقتی که بیمارستان راافتتاح کنید روز شماری میکنیم ببینم راست میگید بیمارستان بوشهر ۴ سال پیش افتتاح شد که با بیمارستان ماشروع به کار کردند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آسانسور بیمارستان امام سجاد چی شد ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
خیر تواستان ما کم هست توسالهای گذشته خوب تبلیغ نکردیم فرهنگ سازی نکردیم باید با تبلیغات درست خیرین را جمع کنیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تاوقتی که بیمارستان راافتتاح کنید روز شماری میکنیم ببینم راست میگید بیمارستان بوشهر ۴ سال پیش افتتاح شد که با بیمارستان ماشروع به کار کردند
همکارمنصف
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین دوران مدیریتی دانشگاه ۵ت۶ سال گذشته بوده فقط حرف میزنید عمل نمیکنند
شهروندزیان دیده
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم توبیمارستانهای یاسوج حالت بهم میخوره خداوکیلی وقتی مریضها راتوراهروهای بیمارستان باوضعیت نابسامانی میبینم از انسان بودنم خجالت میکشم به جای این حرفها به فکر سلامتی مردم باشین ماهیانه ۱۰ الی ۱۵ میلیون حقوق میگیرین از خدابترسین. خیلی از بیمارهای ما به شهر های مجاور مسافرت میکنند جهت درمان خود که بعضی از این افراد جانشون را توجاده ازدست میدنن. بروید از مسولین دانشگاهای دیگه یاد بگیرید
احمد
Iran, Islamic Republic of
تمام حرفاتونو برید جلو بیمارستاناتو بزنید تا مردم قضاوت کنند. یه تنه به قاضی نرید. جناب دکتر. ۹۹درصد بیمارها ناراضی هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
بروید از تهران بودجه بگیرید شاید خیرین کمک نکردن چطور شیراز این همه کلنیک داره شما نمیتوانید کلنیک بزنید به خدا رفتارتون..
حسین
Iran, Islamic Republic of
تمام استانها مراکز درمانی مجهزی دارند به جز یاسوج. اگه دانشگاه مدیران قوی و صاحب نفوذی داشت این وضعیت الان نبود
اهل نظر
Iran, Islamic Republic of
حرفاتون .. هست خودت میبری خودت هم میدوزی.. میگی از مریضها توبیمارستانها بپرسین
همکار
Iran, Islamic Republic of
طرح تحول سلامت یه طرح بدون کارشناسی وشکست خورده هست
پزشک
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر یزدنپناه نکنه توقع داشته باشی هیات مدیره خودشان از جیب خودشان به دانشگاه کمک کنند.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر یزدانپناه اولا خیرین سلامت در هدایت و جذب افراد خیر و بودجه دریافتی نقش ایفا می کنند. ثانیا فرهنگ کارهای خیر در این استان هنوز جایگاه خوبی ندارد .ثالثا حضرتعالی بعنوان یک فرد واجد توان مالی خیلی خوب تا حالا چقدر کمک کردهای. و این فعایت ها هیچ ربطی هیئت مدیره جدید و قدیم ندارد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
الکی مردم را..دبیمارستاناتون داغونه امار.. میدی
خ
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان تاده سال دیگه هم راه اندازی نمیشه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف میزنین عملگرا نیستین
محمد
Iran, Islamic Republic of
به خداوقتی میریم بیمارستانهای یاسوج از انسان بودن خود متنفرمیشیم هیچ چیزی ندارن
مجید
Iran, Islamic Republic of
ضعف مدیریتی داریدبرویداستانهای دیگه یادبگیرید
جاسم
Iran, Islamic Republic of
ازلحاظ بهداشتی داغونیم هیچی نداریم
حمید
Iran, Islamic Republic of
فقط ۵ تا نظر منفی را منتشر کردید!!!
بویراحمدی اصیل
Iran, Islamic Republic of
دکتر یزدانپناه حرف حق را گفتن. کدوم آدم منصف هست که این همه پیشرفت های درمان در این سالها را نبیند اتفاقا بهترین دوره همین سه سال بوده اگر قبلا مثل این سه سال کار می شد استان ما گلستان می شد.
دوره سیاه دانشگاه را مردم و پرسنل ۷ و ۸ سال پیش دیدند. حالا هم دوره سیاه خیرین سلامت مال همونهاست.
زنده باد یزدانپناه
احمدی
Iran, Islamic Republic of
گزارش خوبی را معاون درمان اعلام کردند ، حالا چرا عضوگروه خیرین بجای یافتن منابع جدید و کمک فعلا در حال گذاشتن این همه کامنت منفی هستی ، برادرجان اگر عضو قوی ای بودی حداقل می آمدی و کمک میکردی
محمودی
Iran, Islamic Republic of
تشکر از کبنا که نظریات مختلف را منتشر می کند ممنون
اما در این ماجرا کاملا حق با آقای دکتر یزدانپناه و همکارانش هست واقعا اونها بیمارستانهای داغون دوره های قبل از خودشون را تحویل گرفتند وخیلی عالی توسعه و تجهیز کردند.
برخی هیچ کار مثبتی نمی تونن بکن بی خودی ایراد می گیرند و یا شاید حسودیشون می شه.
تیم فعلی موفقترین تیم علوم پزشکی استان بوده که تا حالا داشتیم.
Iran, Islamic Republic of
اینکه یکنفر با چند اسم مختلف آمده و اینهمه نظر منفی گذاشته نشان از این است که بجای پیگیر کاربودن درحال حاشیه هستند و کاربلدنیستند
ا زدشتروم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا معاون درمان این سه سال از بهترین و پرکارترین مدیر هستند ، باید سراغ کسانی رفت که سالهای قبل و قبل تر هیچ آجری روی آجر نگذاشتند و وضع ما شد این
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
دکتر یزدانپناه باید می گفت که در دوره ۸ ساله دولت قبل و مدیریتهاشون چه بلاهای سر بهداشت و درمان استان آوردن تا اونوقت همه متوجه بشن الان اون ویرونه ها چقدر آباد شده.
Iran, Islamic Republic of
والا یه سری اعضای کمیته خیرین زحمتکش هستن امابرخی هاشون که سابقه مدیریت شان هم درخشان نیست و خیلی اسفناک بوده چرا عضوهستندهمینها کارنابلدهستن و پیشرفتی نداریم
طایفه آقا
Iran, Islamic Republic of
دوران طلایی دانشگاه فقط تو زمان دکتر نیکبخت بود به خدا تمام مردم اینو میدونن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنانیوز
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
مدیران علوم پزشکی یاسوج ضعیف هستند. چرا ن میپذیرد
سعیدی پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
همه میدانیم چقدر بدعتهای ناثواب در دوران مدیریتهای اسبق علوم پزشکی اتفاق افتاد ، نبوی زاده فرد خوبی بود ولی دور و برها هرکارخواستند کردند ، قبلتراز او هم که دیگر قابل گفتن نیست الان دانشگاه روی قانون و عدالت را همراه با پیشرفت می بیند
خطاب به ۲۱
Iran, Islamic Republic of
خلاصه اینکه ایگون مقصر بی پای خوش ایا سرصحنه ، ایسو شماره ۲۱ صاحاب حرف خش اومد ویچو، خب جناب گرانقدر ۲۱ سی چه همینطوری گپ ایزنی؟اصلن هم نه ایطوره
پاسخ طایفه آقا
Iran, Islamic Republic of
بله مردم خیلی خوب به ایشون رای نفر پنجمی دادند! آفرین بر مردم که تشخیصشون عالی بود و می دونستند که بدترین دوره مدیریت زمان او بوده که کمترین رای را نداشت و حتی همکاراش هم کمترین رای بهش ندادند این واقعیت را که همه می دونند.
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما داشت گزارش اسفناک دانشگاه راپخش میکرد مگه صداوسیما هم باهاتون مشکل داره
محمدصادقی طایفه تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
کلنیک دانشگاه چی شد
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
دیروز خانمم رابردم زایشگاه بیمارستان امام سجاد واقعا اسفناک بود
با سلام آقای .. از توانایی خوبی برای مدیریت دانشگاه برخوردار هست و نه ادب خوب صحبت کردن، ایشان تحمل هیچگونه انتقاد واقعی و دلسوزانه را ندارد من هیچگاه در صدد تخریب دیگران نیستم چون این واقعیت را از نزدیک خودم مشاهده کردم میگویم. یک مدیر اول باید تحمل شنیدن انتقاد رو داشته باشد، واقع بین و مودب باشد و در اولویت های بعدی باتجربه و . متاسفانه هیچکدام ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1