تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۹۵۹۷۲

دانشگاه فرهنگیان با کمبود فضا مواجه است

۲
۰
کبنا ؛
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دانشگاه با کمبود فضای فیزیکی و رفاهی مناسب و همچنین اعضای هیئت علمی متناسب با نیاز از حیث کمی و کیفی روبه‌رو است.


 خسرو نظری nazarامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهرماه امسال ۳۷۰ داشنجوی دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد فاغ‌التحصیل می‌شود که برخی از آنان بومی استان و برخی نیز از سایر استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، خوزستان و فارس هستند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روند دانشگاه‌ها پذیرش کمی و کیفی دانشجو است، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان این استان در سال تحصیلی جدید تنها در یک رشته علوم تربیتی با گرایش دبستان و پیش دبستانی پذیرش دارد که در این رشته ۱۱۰ دانشجو دختر و ۱۰۵ نفر پسر وارد این دانشگاه می‌شوند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین مشکلات این دانشگاه را نبود فضای فیزیکی و رفاهی مطلوب عنوان کرد و افزود: البته سازمان آموزش و پرورش در صورت نیاز دانشگاه در زمینه تامین فضا و تجهیزات از طریق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در حد توان از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
نظری تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان کشور از محل ردیف تعمیر، تجهیز و تملک سالانه خدماتی را در اختیار استان قرار می‎دهد که این مهم به نوبه خود ستودنی بوده و تا حدودی برخی مشکلات رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از محدودیت‌ها دانشگاه فرهنگیان استان، نبود هیئت علمی از حیث کمی و کیفی متناسب با نیاز پردیس‌ها است اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵ عضو هیئت علمی داریم که برخی متناسب با شاخص‌های وزارت علوم و برخی نیز با نظر هیئت امنا بکار گرفته شده و در مجموع بخشی اعظمی از نیاز دانشگاه فرهنگیان از طریق استادان حق‎التدریسی متناسب با نیاز دانشگاه به تفکیک جنسیت و رشته انتخاب می‌شود که این مسئله یکی از چالش‌های مهم این مجموعه علمی است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز بسیاری از دانشجویان و اولیا این دانشگاه را نمی‎شناسند که انتظار می‌رود رسانه‎ها در زمینه معرفی و بیان عملکرد تلاش کنند.

جشنواره تئاتر و سرود دانشجویان فرهنگی در یاسوج برگزار می شود
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیست و ششمین جشنواره تئاتر و سرود دانشگاه های فرهنگیان کشور شهریور ماه در یاسوج برگزار می شود.
خسرو نظری با اشاره ه به برگزاری بیست و ششمین جشنواره کشوری تئاتر و سرود در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این جشنواره از ۱۲ الی ۲۱شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این جشنواره تئاتر و سرود برای اولین بار در کشور به صورت مستقل برگزار می شود، اظهار داشت: از نظر اسناد بالا دستی و نظام تعلیم و تربیت می تواند سند تحول بنیادی خوبی برای ایجادو بروز استعداد های دانشجو معلمان باشد.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۴ استان در این جشنواره حضور می یابند، بیان داشت: این استانها در سه بخش تئاتر صحنه ای، عروسکی و سرود حضور می یابند.
نظری  با بیان اینکه ۷۵۰ نفر در این جشنواره حضور دارند، ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ دانشجو پسر و ۴۰۰ دانشجوی دختر و مابقی آن داوران و سرپرستانی هستند که آنها را همراهی می کنند.
وی با اشاره به حضور ۲۵ نفر از دختران و پسران استان کهگیلویه و وبویراحمد در این جشنواره حضور می یابند، تاکید کرد: از این تعداد ۱۰ دانشجو پسر و ۱۵ دختر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای نظری با سلام و احترام فکر میکنید این نیروها از نظر علمی و آموزشی چه قدر در امر تدریس مو فق هستند.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
اخی.از جای به اون بلندی در وزارت افتاد به کجا.دو هفته ،نامه من توی وزارت دستش بود یه قدم هم برام برنداشت.بالاخره یه ترک تبریز کار ما را راه انداخت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1