تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۹۵۹۲۰

تکلیف جاده لنده به خوزستان مشخص می‌شود / برگزاری یادواره ۱۳۷ شهید کارمند دولت در استان / نیروی انتظامی پیشانی تحقق امنیت اقتصادی است/ افتتاح پروژه توسعه و بهینه‌سازی برق در لنده

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
بهسازی و آسفالت ۸ کیلومتر از محور تاکسی سه به مورزد با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال
با حضور فرماندار بویراحمد پروژه بهسازی و آسفالت ۸ کیلومتر از محور تاکسیسه به مورزد با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
در ششمین روز از هفته دولت فرماندار بویراحمد با حضور در بخش مارگون به نمایندگی از ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی دو پروژه را افتتاح کرد.
بهره‌برداری و افتتاح پروژه بهسازی و آسفالت محور تاکسیسه به مورزرد امروز با حضور فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان افتتاح شد.
هوشتنگ بهره‌مند در مراسم افتتاح این پروژه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهید رجایی و باهنر اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه راه گام‌های خوب و موثری در بخش مارگون برداشته شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی بویراحمد سال شروع پروژه را ۹۲ و اتمام آن را سال ۹۵ عنوان کرد و گفت: محور تاکسیسه به مورزرد به طول هشت کیلومتر با خاکبرداری ۱۰ هزار متر مربع و ۱۶ دهه پل با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول تصریح کرد: پروژه محور تاکسیسه به مورزرد ادامه خواهد داشت و تمام تلاشمان را برای رفه روستائیان و کاهش مشکلات حوزه راه آن‌ها به کار می‌گیریم.
افتتاح مدرسه ۶ کلاسه با اعتبار بیش از یک‌‌میلیارد تومان در بخش مارگون
در ششمین روز از هفته دولت مدرسه ۶ کلاسه با اعتبار یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حضور فرماندار بویراحمد در بخش مارگون به بهره‌برداری رسید.
با حضور فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی و مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد مدرسه ۶ کلاسه روستای شهنیز بخش مارگون در ششمین روز از هفته دولت افتتاح شد.
جهان محرابی در آئین افتتاحیه این مدرسه با تبریک هفته دولت به دولتمردان و آرزوی پیروزی و موفقیت برای آن‌ها به پروژه مهم نوسازی مدارس که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد اشاره کرد و گفت: افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای شهنیز بخش مارگون امروز با حضور مسؤولان افتتاح و در آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان این منطقه از فضای آموزشی لازم بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه مدرسه ۶ کلاسه شهنیز دارای تمام امکانات رفاهی و اتاق‌های اداری، نمازخانه و... است، گفت: پروژه در سال ۹۳ شروع و در هفته دولت به بهره‎‌برداری رسید.
این مسؤول با تاکید بر اینکه به صورت شبانه‌روزی تمام تلاشمان بر این بوده که این مدرسه با بهترین امکانات در هفته دولت امسال افتتاح شود، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی مدرسه ۶ کلاسه با اسکلت بتن آرمه در یک طبقه با زیربنای ۶۴۴ متر مربع امروز به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد سرجمع اعتبار مدرسه ۶ کلاسه روستای شهنیز را یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۸۰ میلیون تومان به پیمانکار پرداخت کردیم.
محرابی یادآور شد: با بهره‌برداری از این مدرسه ۶ کلاسه ۲۰۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.
سید محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد ضمن قدردانی از تلاش‌های نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امیدواریم شاهد کاهش فضای آموزشی در سطح شهرستان باشیم.
نبود کارخانه تولید غذای ماهی در کهگیلویه و بویراحمد/خسارت ۲۰ میلیاردی بیماری VHS به مزارع پرورش ماهی
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود کارخانه تولید غذای ماهی یکی از مشکلات حوزه شیلات استان است که در صورت پرداخت اعتبار این کارخانه در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کورش یزدان‌پناه عصر امروز در نشست بررسی مشکلات واحدهای پرورش ماهی گفت: مهمترین مشکلاتی که با آن مواجه هستیم شیوع بیماری VHS در سطح مزارع پرورش ماهی است که خسارت وارده شده ناشی از این بیماری از سال ۹۲ تاکنون ۲۰ میلیارد تومان است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اسامی مزارع خسارت دیده براثر این بیماری به جهاد کشاورزی بویراحمد ارسال کردیم ولی متاسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: ۲۰۲ مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا در استان وجود دارد که کمتر از ۳۰ درصد این واحدها غیرفعال هستند و بیش از ۷۰ درصد این واحدها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی میزان اشتغالزایی واحدهای پرورش ماهی را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: مزارع پرورش ماهی به صورت مستقیم برای یک هزار و ۵۰۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای دو برابر آمار اعلام شده شغل ایجاد می‌کند.
این مسؤول در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرورش‌دهندگان ماهی گفت: در دو سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات، دوره‌های آموزشی کمتری نسبت به گذشته برای مالکان و پرورش دهندگان ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
یزدا‌ن‌پناه تصریح کرد: شیلات استان با هزینه خود اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده که این کلاس‌ها آنطور که انتظار می‌رفت با استقبالی از سوی پرورش دهندگان مواجه نشده است.
مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تسهیلات پرداختی بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو سال اخیر به دلیل وجود بحث تحریم‌ها تسهیلات کمی به حوزه شیلات پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: مبلغ پرداختی به متقاضیان این بخش ۵ میلیارد تومان است، ضمن اینکه در سفر دولت به استان مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال برای پرداخت به مزارع پرورش ماهی در حال ساخت و سایر مزارع که نیازمند تسهیلات هستند در نظر گرفته شده است.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود نبود کارخانه تولید غذای ماهی را یکی از مشکلات جدی در این حوزه دانست و افزود: در صورت پرداخت تسهیلات اواخر سال ۹۵ تا اوایل سال آینده این کارخانه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین از تشکیل اتحادیه و تشکل پرورش دهندگان ماهی در استان خبر داد و افزود: این اتحادیه در حال شکل‌گیری است.
یزدان‌پناه در پایان با انتقاد از خود درمانی در مزارع پرورش ماهی در استان افزود: برخی از تولیدکنندگان به صورت خودسرانه از آنتی‌بیوتیک در مزارع استفاده می‌کنند که این کنار باید با نظر سازمان دامپزشکی صورت گیرد.
 
ارتقای بخش مارگون به شهرستان از خواسته‌های مردم است/ مارگون محروم‌ترین بخش کهگیلویه و بویراحمد

رئیس شورای شهر مارگون، ارتقای مارگون به شهرستان را از خواسته‌های مردم این بخش عنوان کرد.
رمضان الیاسی در نشست شورای اداری بخش مارگون که به ریاست فرماندار بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای بخش مارگون به شهرستان از خواسته‌های مردم است.
رئیس شورای شهر مارگون این بخش را محروم‌ترین و وسیع‌ترین بخش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: این بخش مشکلات متعددی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دارد.
الیاسی به اولویت‌ها و مشکلات بخش مارگون اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مارگون با مرکز استان مصافت زیادی دارد و برای جاده دسترسی سریع به مرکز استان پیشنهاد می‌شود که برای مسیر ارتباطی مارگون از دلی‌بجک به یاسوج تامین اعتبار شود.
وی تامین اعتبار آب کشاورزی دو هزار هکتار از اراضی مارگون را از دیگر خواسته‌های بخش عنوان کرد و گفت: نصب روشنایی در سطح خیابان‌ها و معابر و آبرسانی و برق‌رسانی به تپه نورالشهدا از دیگر اولویت‌های بخش است.
رئیس شورای شهر مارگون در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ورزش و جوانان در این بخش اقدام خاصی انجام نداده، گفت: با توجه به جمعیت جوان بخش مارگون متاسفانه این بخش فاقد فضای ورزشی لازم است.
الیاسی خاطرنشان کرد: مسؤولان شهری و بخشی مارگون استعدادهای دارند و در راستای توسعه بخش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند که انتظار می‌رود مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی توجه جدی به این بخش داشته باشند.
وی بیان داشت: امیدواریم با حضور مسؤول ارشد شهرستان بویراحمد مشکلات بخش به جد پیگیری و در شورای برنامه‌ریزی توجه لازم صورت گیرد تا بخشی از مشکلات نیز برطرف شود.
پیام‌نور مارگون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد/ رفع مشکلات دانشگاه با همت مسؤولان
رئیس دانشگاه پیام‌نور مارگون گفت: این واحد پیام‌نور با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ارسلان بی‌نیاز امشب در جلسه شورای اداری بخش مارگون که به ریاست فرماندار بویراحمد برگزار شد، با اشاره به فعالیت دانشگاه پیام‌نور و مشکلات آن در این بخش اظهار کرد: نبود فضای مناسب در دانشگاه پیام‌نور از مشکلات مهم است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور بخش مارگون با بیان اینکه این مرکز آموزشی و علمی از سال ۸۸ اقدام به جذب دانشجو در نقاط مختلف استان و بعضا کشور کرده است، گفت: از شهرستان‌های همجوار دانشجو در این مرکز پذیرش کردیم.
بی‌نیاز با بیان اینکه ۴۵ هزار نفر جمعیت شهرستان بویراحمد در دو بخش مارگون و لوداب است، گفت: جذب و پذیرش دانشجو به خوبی صورت می‌گیرد ولی متاسفانه مشکلاتی در این مرکز وجود دارد.
این مسؤول با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام‌نور مارگون در چهار رشته آکادمیک دانشجو می‌پذیرد، گفت: دانشگاه پیام نور بر اساس رسالت خود به تعهدات خود عمل می‌کند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور مارگون با تاکید بر اینکه دانشگاه می‌تواند در توسعه هر منطقه موثر باشد، گفت: انتظار می‌رود مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی مشکلات این دانشگاه را به صورت ویژه بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.
وی با اشاره به مشکلات ساختمان نیمه کاره دانشگاه پیام‌نور مارگون اذعان کرد: دانشگاه پیام‌نور مارگون با همکاری مسؤولان سابق ساخته شده و ساختمان آن در حال حاضر پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بی‌نیاز در پایان بیان داشت: انتظار می‌رود مسؤولان استانی نسبت به رفع مشکلات این مرکز علمی و آموزشی اقدام کنند تا با بهره‌برداری از این دانشگاه می‌توان در راستای توسعه شهرستان و اشتغال جوانان موثر واقع شود.
لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها به اصول کسب و کار حلال/ ضرورت اجرای بانکداری اسلامی در کشور
امام جمعه یاسوج بر لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها به اصول کسب و کار حلال و ضرورت اجرای بانکداری اسلامی در کشور تأکید کرد.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر حسینی امروز در دیدار با مدیران بانک مهر اقتصاد با تبریک هفته بانکداری اسلامی، موضوع ربا را یک حرام قطعی دانست و بیان داشت: این بانک با مجموعه اقداماتی که در نهادینه شدن بانکداری اسلامی انجام می‌دهد، بدون شک مزد زحماتش را می‌گیرد و جامعه نیز از برکات آن منفعت خواهند برد.
امام جمعه یاسوج با ذکر آیه مبارک «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا»، از کارکنان این بانک خواست تا با دلگرمی بیشتر در این زمینه کار کنند و فرصت‌ها را برای فاصله گرفتن از شیوه‌های غلط و مغایر با قوانین اسلامی از دست ندهند.
حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود «ربا» را در دین اسلام مذمت‌شده خواند و تصریح کرد: جامعه‌ای که پولدارها آسوده خاطر پولشان را صرف ربا دادن و گرفتن می‌کنند و بی‌پول‌ها نیز مجبور به گرفتن ربا هستند، ناسالم است و در این مسیر غلط، دهنده، گیرنده و کسی که این ربا را می‌‌خورد همه در این امر نکوهیده و جرم، سهیم هستند.
دیدار مدیران بانک مهر اقتصاد با امام جمعه یاسوج
وی در پایان، با تقدیر از اقدامات بانک مهر اقتصاد در مسیر بانکداری اسلامی، گفت: تنها می‌توانم با یک خسته نباشید و احسنت گفتن به این هدف مهم، از شما قدردانی کنم.
محمدعلی نیک‌منش نیز در این دیدار گفت: این بانک از ارکان بسیج است که باید به الگویی در سیستم بانکی تبدیل شود.
مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد، اصول کسب و کار حلال را یک موضوع مهم و حیاتی در این بانک خواند و افزود: بسیاری از قراردادهای بانکی ما برای بانکداری اسلامی، اصلاح و شفاف شده است.
وی از آموزش رؤسای شعب و مسؤولین اعتبارات بانک مهر اقتصاد در شهر مقدس قم به منظور آشنایی با شیوه‌های بانکداری بدون ربا خبر داد و خاطرنشان کرد: در نمایشگاهی که به همین منظور و به صورت سالانه برگزار می‌کنیم، ضمن آشنایی عمومی با عقود اسلامی به سؤالات شرعی، مطالبات، انتقادات مردم پاسخ می‌دهیم.
جاده لنده به خوزستان(تشان) در انتظار کمیسیون ۱۲۵ برنامه پنجم توسعه
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطرح شدن جاده لنده به خوزستان در هیأت دولت گفت: این جاده مجوز اولیه را گرفته و باید جهت اجرا در کمیسیون ۱۲۵ برنامه پنجم توسعه تصویب شود که در صورت مصوب شدن اجرایی خواهد شد.
سید موسی خادمی در جمع مردم شهرستان لنده با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: مشی خدمت به مردم سیره و منش شهیدان رجایی و باهنر بوده که امروزه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای لازم خدمت صادقانه را به مردم ارائه کنند.
وی به همراهی مردم با دولت اشاره و افزود: استقبال بی‌نظیر مردم استان از دولت تدبیر و امید جایگاه این استان را در داخل کشور ارتقاء بخشید و دولتمردان نباید به این استان به دید جمعیت و وسعت یک درصدی از کشور نگاه کنند چراکه آنان دارای ویژگی بسیار دیگری هستند که آن را سرآمد کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم فهیم استان مشکلات و معضلات دولت را می‌دانند اما برخی نواقصات امروز استان ما به دلیل کم‌کاری و برخی نیز به دلیل عقب‌ماندگی‌های تاریخی قبل از انقلاب بوده که به دلیل عدم همراهی با حکومت‌های ظالم مغضوب حکام و فرمانروایان قرار گرفته است.
خادمی ادامه داد: استان ما پس از پیروزی انقلاب مسابقه مساوی را با دیگر استان‌ها شروع نکرده بود چراکه عمق محرومیت و فقر در این استان بیش از سایر نقاط کشور بوده و این موضوع تا به امروز هم دامنگیر این استان و شهرستان‌های تابعه است.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب دولتمردان برای احیاء این استان کم‌کار نکرده‌اند بلکه باید تلاشی مضاعف‌تر از سایر استان‌ها داشته باشند تا استان به جایگاه واقعی خود دست یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تلاش‌ها در دولت تدبیر و امید شدت بیشتری به خود گرفته و اعتبارات استان سه برابر شده که این خود تحولی در سطح استان ایجاد کرده است.
*رعایت عدالت در توزیع اعتبارات شهرستانی
خادمی در ادامه به بحث توزیع اعتبارات در سطح استان اشاره و گفت: توزیع اعتبارات شاخص‌ها و نرم‌های خاص خود را داراست و ما سعی و تلاش خود را دوچندان می‌کنیم تا در توزیع اعتبارات شهرستانی عدالت را رعایت کنیم.
وی با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی در اجرا و تخصیص پروژه‌ها اضافه کرد: با توجه به اولویت‌بندی صورت گرفته در سطح استان ۴ موضوع از شهرستان لنده در دستور کار قرار گرفته که مسؤولان با برنامه‌ریزی صحیح به دنبال اجرایی کردن و بهره‌برداری مناسب از آنها در سطح شهرستان هستند.
این مقام استانی به بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب آبلش اشاره و افزود: این پروژه متعلق به دهه ۸۰ بوده و سال‌ها به طول انجامید ولی در دولت تدبیر و امید به اتمام و به بهره‌برداری رسید.
خادمی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اساسی در حوزه کشاورزی زیر آب بردن سطح وسیعی از مزارع کشاورزی دیم بوده که در این خصوص با برنامه‌ریزی انجام شده اراضی دشت بن و موگر نیز که خود بالغ بر ۷۰۰ هکتار بوده نیز اجرایی خواهد شد.
وی به ناپایداری برق در لنده اشاره و گفت: بحث اصلاح تعرفه برق و دومداره کرده آن به همراه جداسازی برق لنده از سوق تا به امروز در جلسات مختلف با مدیران شرکت توانیر بررسی شده که نتایج خوبی از جمله گرمسیری محاسبه شدن قیمت برق این شهرستان، جداسازی برق سوق از لنده تا کنون اجرایی شده است.
خادمی برق را زمینه‌ساز توسعه شهرستان لنده دانست و افزود: با رفع مشکل برق در این شهرستان سرمایه‌گذاری‌ها و بهره‌برداری از کارخانجات رونق بهتری خواهد گرفت که این خود در توسعه شهرستان نقش بسزایی دارد.
وی در ادامه به موضوع و مطالبه اصلی مردم شهرستان لنده یعنی توسعه راه‌های ارتباطی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای توسعه راه‌های شهرستان لنده از جمله محور لنده به پاتاوه گذاشته شده و کلنگ احداث پل آن نیز زده شد ولی در سال ۹۴ به دلیل مشکلات مالی بودجه‌های لازم آن تأمین نشده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اما امسال فاز دوم این راه ارتباطی کلنگ‌زنی شد و فاز سوم آن نیز در دستور کار قرار گرفته که به محض تکمیل موارد قانونی و اداری نیز اجرایی خواهد شد.
خادمی به همراهی نخبگان لنده‌ای برای رفع مشکلات استان اشاره و گفت: بحث راه ارتباطی لنده به خوزستان که مطالعات آن نیز انجام شده مجوز اولیه را گرفته ولی برای اجرایی باید در کمیسیون ۱۲۵ برنامه پنجم توسعه مطرح شود تا پس از تصویب به مرحله اجرا برسد.
وی در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید تا همه جوانب پروژه‌ها را بررسی نکند اجازه نخواهد داد پروژه‌ای اجرایی شود.
خادمی در ادامه به آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر لنده، سوق ، دهدشت و چرام اشاره و یادآور شد: این پروژه پس از دو سال در سفر ریاست محترم جمهوری به استان قریب به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.
وی به لزوم استفاده از آب موگرمون برای شهر لنده نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این پروژه زمانی زیادی را لازم دارد از آب موگرمون برای تقویت آب شهر نیز استفاده خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سهم ۴ و نیم درصدی شهرستان لنده از اعتبارات ماده ۱۸۰ اشاره و افزود: با توجه به لزوم اجرای آبیاری اراضی دشت بن سهم شهرستان لنده از ماده ۱۸۰ به ۶ درصد افزایش یافته که امیدواریم بتوانیم از این طریق پروژه‌های شهرستان را نیز تقویت کنیم.
برگزاری یادواره ۱۳۷ شهید کارمند دولت در کهگیلویه و بویراحمد
مسؤول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری یادواره ۱۳۷ شهید کارمند دولت در این استان خبر داد.
سید محمود داربام با تبریک هفته دولت و یادی از شهیدان رجایی و باهنر این شهیدان را اسوه و الگوی خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
وی با بیان این‌که اقتدار و عزت کنونی ایران اسلامی با جانفشانی و ایثارگری شهدا و جانبازان به دست آمده افزود: این آرامش و امنیت را مدیون شهدا و جانبازان هستیم.
مسؤول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت بیشترین شهید را داشته گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۱۸۰۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و هزاران جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
داربام تصریح کرد: به مناسبت هفته دولت، یادواره ۱۳۷ شهید کارمند دولت کهگیلویه و بویراحمد در سالن جهاد کشاورزی با حضور استاندار و دیگر مسؤولان شهرستانی ساعت ۵ عصر هشتم شهریور (فردا) برگزار می‌شود.
شروع عملیات گازرسانی به ۲۰ روستا با پیشرفت ۵۰ درصدی/ بهره‌مندی روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق
بخشدار مارگون از شروع عملیات اجرایی پروژه گازرسانی روستاهای بیلوخر آبسردان و حوزه جوکار که ۲۰ روستا را شامل می‌شود خبر داد و گفت: این پروژه پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.
علی‌اصغر ملکی امشب در جلسه شورای اداری بخش مارگون که به ریاست سید محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد برگزار شد به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته بخش مارگون اشاره کرد و گفت: با وجود برخی محدودیت‌ها و موانع خدمات خوب، مثبت و موثری در طول سه سال گذشته در بخش مارگون صورت گرفته است.
بخشدار مارگون به خدمات‌ دولت یازدهم در حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: هیچ جاده‌ای در این بخش مشاهده نمی‌شود که اعتباری به آن اختصاص داده نشده باشد و یا پیمانکار مشغول کار نباشد.
ملکی روکش ۱۱ کیلومتر جاده آبسردان ـ جوکار، بازگشایی زیرسازی و آسفالت جاده دالون به شاه غالب، ادامه جاده شاه غالب به عدور، بازگشایی و زیرسازی جاده کول ارزن، قباسوخته زیرین دوتو، زیرسازی و آسفالت هشت کیلومتر جاده تاکسیسه مورزرد، زیرسازی و آسفالت ۱۱ کیلومتر جاده پوله، موشمی و بردپهن تا گرگر سرقلعه و ۲٫۵ کیلومتر از جاده پوله به چاهن را از پروژه‌های راه‌سازی در سه سال اخیر عنوان کرد.
وی ادامه داد: شروع عملیات اجرایی بازگشایی جاده بی بی خاتونین ـ مارگون و شروع عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت جاده هفت چشمه به شبلیز که ارتباط دهستان زیلایی با مرکز بخش را آسان کرده را از دیگر پروژه‌های راه‌سازی در دولت تدبیر و امید است.
ملکی در بخشی دیگر به خدمات حوزه برق در بخش مارگون اشاره کرد و گفت: برق‌رسانی به روستاهای برد کلنگ، برد جفته، تنگ ساحلی، کولند، باغ انجیرک، چال روغنی از خدمات برق‌رسانی دولت یازدهم در این بخش است.
بخشدار مارگون اصلاح شبکه و روشنایی معابر بیش از ۲۰ روستا را از دیگر خدمات حوزه برق در بخش مارگون عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار در بخش مارگون وجود ندارد که فاقد برق باشد.
این مسؤول احداث دبیرستان برپهن، احداث مدرسه سه کلاسه مارگون، احداث مدرسه شهنیز، بهره‌برداری از قلعه‌بنی احداث سالن چند منظوره مارگون و تحویل بیش از ۱۰ کانکس پیش ساخته را از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه آموزشی بخش مارگون عنوان کرد.
ملکی شروع عملیات اجرایی پروژه گازرسانی روستاهای بیلوخر آبسردان و حوزه جوکار و گازرسانی به روستاهای هفت چشمه و دلی گردو با پیشرفت ۵۰ درصدی را از پروژه‌های گازرسانی در بخش مارگون بیان کرد و گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به این مناطق باشیم.
وی آبرسانی به روستاهای تاکسیسه، چشمه گلی، پوله، زیرنا، شهنک، چشمه لیشه، و اصلاح شبکه آب بیش از ۱۰ روستا را از عمده‌ترین پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی در بخش مارگون عنوان کرد و گفت: اجرای پروژه پمپاژ آب کشاورزی مورزرد، اجرا و بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ دلی رچ، اجرای عملیات پمپاژ آب برای باغات آبسردان، اجرای سد دالون، اجرای جداول کشاورزی پوت شهنیز، پاچات جوکار، نسه دواب و احداث جاده بین مزارع بورک‌ها و مرمت و بازسازی هفت چشمه برای عشایر از اقدامات حوزه کشاورزی و امور عشایر در بخش مارگون است.
بخشدار مارگون خدمات حوزه بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر در بخش مارگون را احداث خانه بهداشت برای روستاهای پوله، زیرنا، بارود، بورک، تاکسیسه، آبعلی و پوزه تیزاب عنوان کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های شهرک شقاوه و افتتاح فاز اول کارخانه سیمان مارگون و کلنگ‌زنی کارخانه فولاد سقاوه از اقدامات حوزه صنعت و معدن است.
این مسؤول با بیان اینکه خدمات متعددی در حوزه عمران شهری و روستایی در بخش مارگون ارائه شده، اذعان کرد: آسفالت چهار روستای بزرگ بخش مارگون شامل قلعه بنی، بردپهن، پونه بن و موشمی با پیشرفت ۸۰ درصدی کار در حال اجرا است.
ملکی احداث پارک تدبیر و امید، احداث پارک بازی کودکان، احداث المان شهید یزدانپناه، ایجاد فاز دوم روشنایی معابر، زیرسازی و آسفالت ۳۰ هزار متر مربع از معابر شهر و شروع عملیات اجرایی دوبانده کردن ورودی شهر از دیگر خدمات عمرانی صورت گرفته در بخش مارگون است.
بخشدار مارگون خدمات حوزه فرهنگی را شامل اختصاص بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان در دو سال گذشته، ساماندهی گلزار شهدای روستاهای رون، بورک، دواب، سرچال، قلعه، احداث و بهره‌برداری از دو پایگاه بسیج، اختصاص بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان جهت ساخت مساجد روستاهای هفت چشمه، شاه غالب، آبسردان، زیتون، لعل مینا، قلعه، جوبریز و ده میر قمصور عنوان کرد.
وی در پایان احداث دو دکل دیجیتال، اهدای ۹۰ آبگرمکن خورشیدی به مردم منطقه سیلاب و کلوار، اختصاص یک دستگاه لودر به راهدارخانه مارگون، معرفی هزار نفر جهت استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی تحویل چهار خودرو به دهیاری بخش، افزایش تعداد پزشکان از یک نفر به چهار نفر و اختصاص دندانپزشک به بخش را از دیگر اقدامات دولت یازدهم در بخش مارگون عنوان کرد.
ضرورت تلاش همگانی برای رفع معضل بیکاری در لنده
امام جمعه لنده گفت: با توجه به گسترش بیکاری در شهرستان نیاز است همه مسؤولان استانی و شهرستان با هم‌فکری و مساعدت در این خصوص تلاش کرده و بستر توسعه و اشتغال در این شهرستان را فراهم کنند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل عصر امروز در نشست استاندار و مردم شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده در حوزه فرهنگ و هنر زبان گویایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
وی افزود: در حوزه مسائل پرورشی و قرآنی نخبگان خوبی در شهرستان لنده وجود دارد که نیازمند حمایت همه‌جانبه مسؤولان هستند تا بتوانند قله‌های پیشرفت و ترقی را به درستی طی نمایند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: مسأله بیکاری که متعلق به استان و شهرستان لنده تنها نبوده ولی با همدلی و مشارکت همگانی می‌توان بستری فراهم کرد تا با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی زودبازده و مشاغل کوچک زمینه رفع این مشکل را در شهرستان و استان تا حد قابل توجهی فراهم کرد.
محمودی‌اصل در ادامه به لزوم عزم و مشارکت همگانی برای رفع معضل بیکاری اشاره و یادآور شد: هیچ‌گاه معضل بیکاری با نفر مرتفع نخواهد شد.
وی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت خاطر نشان کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای تعامل و همراهی دولت و مردم بوده و می‌توان از این فرصت در جهت بهبود شرایط کشور نهایت بهره لازم برد.
امام جمعه لنده بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه های مختلف می‌تواند بستری برای رفع مشکلات و همکاری و مشارکت همگانی مردم و دولت باشد تا زمینه تحول و پیشرفت بیش از پیش فراهم شود.
وضعیت این روزهای ترکیه ناشی از اعتماد به دشمن است
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مضرات اعتماد به دشمن گفت: وضعیت امروز ترکیه ناشی از اعتماد به دشمن و خنجر از پشت خوردن است.
سردار یدالله بوعلی در همایش روز بسیج کارمندان استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل سالن حکیم جرجانی علوم پزشکی یاسوج و با حضور کارمندان بسیجی برگزار شد با تبریک هفته دولت و با یادی از شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی اخلاص در خدمت به مردم هستند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلساتی که مربوط به شهدا بوده باید شرکت کنیم، زیرا یاد شهدا موجب ایجاد انگیزه برای خدمت بیشتر در جامعه می‌شود.
سردار بوعلی با بیان اینکه شهدا مربوط به گروه خاصی نیستند و به انقلاب تعلق دارند، افزود: شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که دست الهی همواره یاریگر مظلومان بوده و دشمن در این مسیر همیشه شکست خورده است.
وی به شهیدان بزرگی همچون چمران اشاره کرد و گفت: آن‌ها نشان دادند که پست و مقام برایشان ارزشی ندارد و نشان دادند که عاشق بودن در شهادت نهفته است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روحیه ایثارگری ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس موجب انفعال دشمن شد، اظهار کرد: آن‌ها به ضعف خود در برابر نظام جمهوری اسلامی پی برده‌اند.
بوعلی در ادامه به ضربه‌ای که از اعتماد به دشمن نصیب کشورها می‌شود اشاره کرد و گفت: اگر روزی ترکیه نماد اقتصاد در کشورهای اسلامی بود و کشوری مقتدر در آسیا و اروپا به شمار می‌رفت اما امروز فهمیده‌اند که اعتماد به دشمن به معنای خنجر از پشت خوردن است.
وی بیان کرد: امروز همین اعتماد به دشمن موجب شده که ترکیه با بحران‌های داخلی و خطر تجزیه مواجه شود که دلیل آن اعتماد به دشمن ذاتی خویش است.
تجهیز ۱۶ استان کشور به آشیانه پرواز بالگرد امداد و نجات/همکاری ۵۵ هزار نجاتگر با سازمان امداد و نجات
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از اعتبارات ۶۰۰ میلیارد تومانی سازمان امداد و نجات در سال جاری خبر داد.
ناصر چرخ‌ساز عصر امروز در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیران عامل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیاز برخی از استان‌ها به آشیانه پرواز بالگرد سازمان امداد و نجات گفت: در حال حاضر ۱۶ استان بالگرد آشیانه دارند و بقیه در حال ایجاد آشیانه بالگرد هستند.
وی به وضعیت تجهیزات سازمان امداد و نجات اشاره کرد و گفت: مجلس اعتبارات خاصی برای این سازمان در نظر گرفته است.
چرخ‌ساز در همین خصوص بیان کرد: دولت هم اعتباراتی را مصوب کرده است و در حال حاضر در یک مرحله ۴۰۰ میلیارد تومان را مجلس مصوب کرده و دولت در فاز اول ۲۰۰ میلیارد تومان را مصوب کرده اما هنوز تخصیص اعتبارات صورت نگرفته است.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در حال حاضر تعداد ۵۵ هزار نفر نجاتگر درجه ‌بندی شده داریم که با ما همکاری می‌کنند و در دستور کار داریم که تعداد افراد نجاتگر را با دوره‌های آموزشی افزایش دهیم.
وی افزود: این افراد درجات مختلف می‌گیرند و وقتی دوره‌های مختلف را می‌بینند و بعد از اخذ درجه نجات‌گری اجازه فعالیت در این سازمان پیدا می‌کنند.
چرخ‌ساز در ادامه به برخی از کمبود امکانات اشاره کرد و گفت: لوازم و امکانات و تجهیزات را باید مطابق با استانداردها داشته باشیم.
این مسؤول در جمعیت هلال‌احمر گفت: بالغ بر ۳۰ حادثه را در کشور تجربه کرده‌ایم و کشور ما از کشورهای پر حادثه است که در اقلیم‌های مختلف‌ حوادثی مختلف را پشت سر گذاشته است
وی به آموزش‌ها در این سازمان هم اشاره کرد و گفت: به صورت مستمر دوره‌های آموزشی تخصصی در ارتفاع و سطح و عمق را داریم و بخش آموزش همگانی که زیر مجموعه معاونت آموزش و پژوهش هلال‌احمر است در بحث ترویج آموزش‌های همگانی فعالیت می‌کند.
این مسؤول در خصوص نوع همکاری این سازمان در آتش‌سوزی جنگل‌ها هم گفت: طبق قراردادی که با سازمان مدیریت بحران و با منابع طبیعی بسته شده ما به عنوان همکار با وزارت دفاع که مدیریت کار را بر عهده دارد کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم.
وی در خصوص حضور بالگردهای امداد و نجات در اطفای حریق جنگل‌ها هم گفت: بالگردهای ما برای اطفای حریق ساخته نشده است و چون سنگین هستند باد آن‌ها ممکن است که حریق را گسترش دهد.
این مسؤول گفت: بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه یک بالگرد است و هزینه نگهداری آن سالانه ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان است که این هزینه را ما می‌دهیم و ساخت آشیانه را باید استانداری‌ها انجام دهند.
وی در خصوص عملیات‌های برون‌مرزی هم گفت: برای عملیات‌های برون‌مرزی هرجا که نیاز بوده اعلام آمادگی کرده‌ایم که در آخرین مورد در زلزله ایتالیا اعلام آمادگی کردیم.
هلا‌ل‌احمر کهگیلویه و بویراحمد بازوی توانمند امدادی در بحران‌های منطقه‌ای و ملی
مدیرعامل سابق هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هلال‌احمر این استان اکنون به جایگاهی رسیده که به عنوان بازوی توانمند امدادی در بحران‌های منطقه‌ای و ملی به شمار می‌رود.
آیین تودیع مسعود مثنوی مدیرعامل سابق هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌‌احمر، مدیرکل امور استان‌ها و مسؤول حراست این سازمان در محل کتابخانه مرکزی شهر یاسوج برگزار شد.
در این آیین مسعود مثنوی مدیرعامل سابق این دستگاه با بیان اقداماتی که در طول سه سال و ۹ ماه گذشته و در دوره مدیریتی وی بر هلال‌احمر انجام شده است، اظهار کرد: در طول این مدت در هیچ برنامه ملی و منطقه‌ای نبوده که شرکت نداشته باشیم.
وی گفت: با حضوری که در بحران‌ها داشتیم اکنون هلال‌احمر استان ما به عنوان بازوی امدادی در بحران‌های ملی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.
مثنوی در ادامه بیان کرد: تعامل بسیار خوبی با بدنه همه دستگاه‌ها و مدیران ارشد استانی و نمایندگان مردم در مجلس داشتیم.
وی گفت: از سالی که در این دستگاه شروع به کار کردیم بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی کار خود را انجام دادیم و هیچ گاه در هلال‌احمر تنشی به وجود نیامد.
مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان تصریح کرد: به گونه‌ای کار کردیم که جمعیت هلال‌احمر کشور از برگزیدن مدیر بومی برای هلال‌احمر استان پشیمان نشود.
افتتاح پروژه توسعه و بهینه‌سازی برق در لنده

با حضور استاندار و مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد، پروژه توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق و روشنایی معابر شهر لنده افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

پروژه توسعه و بهینه‌سازی برق شهر لنده بعد از ظهر امروز با حضور استاندار و مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد و مسؤولان شهرستان لنده به مناسبت هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح این پروژه با اشاره به اقدامات اداره برق شهرستان لنده گفت: پروژه توسعه و بهینه‌سازی برق شهری لنده به نمایندگی از  هفت پروژه در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

داوود رهزادی افزود: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت برق استان تأمین شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرای پروژه‌های بهتر در این شهرستان نیز باشیم.

وی به پروژه‌های شرکت برق شهرستان لنده در هفته دولت اشاره و گفت: هفت پروژه در شهرستان لنده در هفته دولت کلنگ‎زنی و افتتاح خواهد شد که از این تعداد ۴ پروژه کلنگ‌زنی و سه پروژه افتتاحی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در راستای توسعه برق شهرستان لنده بحث جداسازی لنده از سوق با موفقیت به پایان رسیده و هم‌اکنون به دنبال اجرای فاز دوم آن یعنی دومداره کردن برق شهرستان هستیم که امیدواریم به زودی کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

رهزادی به موضوع تعرفه‌های برق شهرستان لنده نیز اشاره کرد و گفت: بحث گرمسیری شدن شهرستان لنده و اصلاح تعرفه‌های برق یکی از موضوعاتی بوده که در جلسات متعدد با حضور استاندار و مسؤولان شهرستان لنده و همچنین برق منطقه‌ای خوزستان مطرح شده و به تصویب هیأت دولت نیز رسیده است.

وی ضمن تقدیر از پرسنل خدوم شرکت برق در شهرستان لنده گفت: افت ولتاژ برق در شهرستان لنده یکی از موضوعاتی است که در راستای بهبود آن نیازمند احداث ایستگاه تقویت فشار برق ۱۳۲ کیلوواتی  هستیم که در صورت تأمین اعتبار به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: با وجود کاهش هزینه برق در شهرستان نباید از موضوع صرفه‌جویی در مصرف برق غافل شویم و باید فرهنگ درست مصرف کردن را در میان مردم گسترش دهیم.

 


 


 


 



راه‌اندازی پروژه پمپاژ آبیاری گرده‌پی و آجم در هفته آینده
رئیس جهاد کشاورزی دیشموک گفت: با اجرای پروژه پمپاژ آبیاری ۲۳۰ هکتاری گرده‌پی و آجم کشاورزی رونق و ساکنین این منطقه از بیکاری نجات می‌یابند.
عادل محتشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: خدمات جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در منطقه دیشموک قابل تقدیر است.
وی در ادامه گفت: راه‌اندازی پمپاژ آبیاری گرده‌پی و پاتاوه آجم تا هفته آینده بر اساس پیشرفت طرح و انجام عملیات آبیاری قطه‌ای در این مناطق افتتاح خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی دیشموک گفت: این طرح با ۲۳۰ هکتار جهت احداث باغ آجم که از ۶ ماه پیش توسط پیمانکار شروع شد در حال حاضر یکی از دشوارترین و پرهزینه‌ترین پروژه‌های اجرای در منطقه دیشموک در زمینه کشاورزی بود.
وی اذعان کرد: بنا به کارهای انجام گرفته توسط پیمانکار مبلغی بالای ۱ میلیاردو ۶۰۰ هزارتومان جهت نصب و خرید تاسیسات این پروژه آبیاری ۲۳۰ هکتاری هزینه  شده است.
محتشمی گفت: امید است با تلاش کشاورزان و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه فوق حدود ۴۰ هزار اصله درخت سردسیری شامل گردو، بادام، انگور، زردآلو، هلو و سایر درختان سردسیری تا پایان سال ۹۵ کشاته شود.
وی از مهم‌ترین دلایل روند کند اجرای طرح را  صعب‌العبور بودن منطقه، مهاجرت کشاورزان به شهرهای دیگر جهت کسب و کار دانست و گفت  اگر این مشکلات سد راه نبود این پروژه تا حالا افتتاح بود اما با وجود  همه مشکلات این طرح به زودی و در هفته آینده  افتتاح خواهد شد.
محتشمی گفت: با اجرای این طرح جوانان این منطقه از بیکاری نجات خواهند یافت  و این طرح در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها مفید خواهد بود و موثر است.
وی متذکر شد: با اجرای پروژه پمپاژ آبیاری  ۲۳۰ هکتاری گرده‌پی و آجم  کشاورزی رونق و ساکنین این منطقه از بیکاری نجات می‌یابند.
نیروی انتظامی پیشانی تحقق امنیت اقتصادی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به تامین امنیت در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری اشاره و افزود: نیروی انتظامی پیشانی و پیش نیاز اساسی در تحقق بسیاری از امور از جمله امنیت اقتصادی است.
سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (۷ شهریور ) در دیدار فرمانده و مسئولان نیروی انتظامی این استان، گفت: این مجموعه هم دل و همراه به رغم مشکلات، کمبودها اما با انرژی و پر توان پای کار هستند.
وی وظایف نیروی انتظامی را بسیار ظریف، حساس و سنگین دانست و اظهار داشت: همکاری با نیروی انتظامی یک وظیفه همگانی است.
خادمی، ادامه داد: نگاه ها و توجهات به نیروی انتظامی است و این نیرو باید تلاش کند با رفتار شایسته ضمن تامین امنیت و حفاظت از جان و مال مردم و رضایت مندی عمومی، افراد قانون گریز را به رعایت قانون ترغیب سازد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده و پرسنل تلاشگر نیروی انتظامی، این نیرو را عامل امنیت، ثبات و آرامش در استان و برای مردم دانست و تاکید کرد: همه باید برای ایجاد، تحقق و پایداری آسایش، نشاط و امنیت با نیروی انتظامی همراه باشیم.
خادمی، مهم ترین حلقه اتصال مردم به نظام و حکومت را نیروی انتظامی دانست و افزود: برخورد دلسوزانه، ترحم آمیز و همراه با تکریم در عین اقتدار و عزت از جمله ویژگی های بارز در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.
وی تامین امنیت در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری را یادآور شد و گفت: نیروی انتظامی پیشانی و پیش نیاز اساسی در تحقق بسیاری از امور از جمله امنیت اقتصادی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: برخی از جرائم خشن در این استان ریشه در فرهنگ عشیره‌ای و طایفه‌ ای داشته که با تلاش و اقتدار شایسته نیروی انتظامی و با فرهنگ سازی در حال برطرف شدن است.
وی از سردار انصاری، فرمانده نیروی انتظامی استان و مجموعه همراه و پرسنل خدوم نیروی انتظامی استان تقدیر و تشکر کرد.
شایان ذکر است، در این آئین از سوی فرمانده نیروی انتظامی استان با اهدای لوح از استاندار کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
اختصاص ۴هزارمیلیارد ریال برای رونق واحدهای تولیدی کهگیلویه وبویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای فعالیت واحدهای راکد و طرح های با پیشرفیت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در این استان اختصاص یافت.
سید موسی خادمی اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای فعالیت ۲۵۱ واحد صنعتی راکد و ۵۱ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد هزینه خواهد شد.
وی گفت: یکهزار و ۲۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی با هشت هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت یازدهم در استان اجرایی شده که از این تعداد یکهزارو ۲۴۰ طرح افتتاح و بقیه کلنگ زنی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد افزود: رویکرد دولت یازدهم، مسئولان و متولیان امور اجرایی در استان مبنی بر اتمام و تکمیل طرح های عمرانی و اقتصادی در دست اجراست.
خادمی ادامه داد: طرح های کلنگ زنی به شکل چشمگیری در سه سال گذشته کاهش یافت و بهره برداری از طرحهای نیمه تمام در اولویت قرار داشت به گونه ای که از ۵۳۸ طرح هفته دولت سال جاری و دهه دفجر سال ۹۴ در این استان ۴۲۶مورد افتتاحی و سایر آن کلنگ زنی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: حدود ۷۰ واحد صنعتی راکد کهگیلویه و بویراحمد در سال های ۹۳ و ۹۴ با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به چرخه تولید بازگشت.
سهراب بنام مساحت شهرک های صنعتی را بیش از یکهزار و ۴۶۳ هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: ۴۲۲ واحد صنعتی هم اینک در شهرک های صنعتی استان مستقر بوده که از این تعداد ۹۰ واحد تعطیل است.
وی ادامه داد: زمینه اشتغال ۶هزار و ۲۶۳ نفر در این استان با احیای واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فراهم می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال، تعطیل و طرح های صنعتی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان در آینده ای نزدیک برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی می شوند.
بنام بیان کرد: زمینه اشتغال ۶ هزار و ۲۶۳ نفر در صورت احیای واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فراهم می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1