تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۱۹۵۹۱۳

وقتی نخبگان لنده دیده نمی‌شوند

۲
۰
کبنا ؛رئیس شورای اسلامی شهر لنده با اشاره به نادیده‌ گرفتن نخبگان لنده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شهرستان دارای نخبگان بسیاری است، اما از آنها در پست‌های کلیدی بهره‌ای برده نمی‌شود و نادیده گرفته می‌شوند.
سید محسن جعفری امروز در نشست مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مردم لنده با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهرستان لنده دارای پتانسیل و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی بوده که نیاز است با برنامه‌ریزی درست زمینه بهره‌برداری و توسعه آن‌ها در شهرستان فراهم شود.
رئیس شورای اسلامی شهر لنده ادامه داد: علاوه بر این ظرفیت‌ها، شهرستان لنده پتانسیل خوب دیگری به نام نیروی انسانی نخبه و کارآمد را داراست که متأسفانه در استان به فراموشی سپرده شده‌اند.
وی با اشاره به وجود نیروهای نخبه شهرستان لنده در مناصب کشوری تصریح کرد: متأسفانه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از فرزندان نخبه شهرستان لنده در پست‌های کلیدی استفاده نشده و این شهرستان سهمی از مدیرکل‌های استان را به خود ندیده است.
جعفری با بیان اینکه تاکنون عدالت اجتماعی در زمینه حمایت از نخبگان شهرستان لنده رعایت نشده یادآور شد: جدای از عدم استفاده از نخبگان شهرستان باید به جمعیت بیکاران شهرستان نیز اشاره کنیم چرا که این امر روز به روز در حال افزایش و رسیدن به بحران است.
وی خاطرنشان کرد: بحران بیکاری معضلات اجتماعی خاص دیگری از جمله رشد اعتیاد، طلاق و غیره را نیز به همراه دارد که شهرستان ما را به چالشی اساسی نزدیک ‌می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر لنده در ادامه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: بحث بیمارستان و درمانگاه تخصصی به همراه حضور پزشکان متخصص از مهمترین مطالبات مردم شهرستان لنده بوده که نیازمند پیگیری و ترتیب اثر در کوتاه‌ترین مدت زمانی است.
وی به موضوع ورزش و جوانان اشاره و افزود: کمبود اعتبارات در حوزه ورزش و جوانان یکی از مشکلاتی است که شهرستان لنده با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
جعفری تصریح کرد: بانوان شهرستان لنده مکان ورزشی مناسب ندارند و نیاز است در این شهرستان یک سالن چند منظوره با تجهیزات و امکانات لازم تهیه و احداث شود.
وی به مشکلات برق در این شهرستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: افت ولتاژ برق، تک‌مداره بودن آن و همچنین نبود ایستگاه تقویت فشار برق در شهرستان موجب نگرانی مردم شده و مشکلاتی را در این زمینه برای شهروندان لنده‌ای به وجود آورده است که نیاز به راه‌اندازی ایستگاه ۱۳۲ کیلوواتی برق در این شهرستان را دوچندان کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر لنده با اشاره به بضاعت مالی و معیشتی مردم لنده ادامه داد: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد درآمدزا در کشور شناخته شده و اعتبارات ناچیزی به این حوزه اختصاص داده می‌شود ولی شهرداری لنده به دلیل فقر مالی شهروندان تاکنون نتوانسته از محل دریافت عوارضات نیازها و مطالبات شهری را پاسخگو باشد و نیازمند حمایت جدی در حوزه اعتبارات عمرانی می‌باشد.
جعفری به خواسته مردم لنده در خصوص اتصال جاده لنده به خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: جاده لنده به سوق سال‌هاست مورد غفلت مسؤولان واقع شده و به عنوان جاده مرگ در سطح استان شناخته شده چراکه تا به امروز خانواده‌های بسیاری در این مسیر داغدار فرزندان خود شده‌اند.
وی تصریح کرد: مردم شهرستان لنده همه مشکلات را به جان می‌خرند ولی یک خواسته به حق و قانونی از شما دارند و آن اتصال جاده لنده به تشان (خوزستان) بوده که به خروج از بن بست شهرستان خواهد انجامید.
جعفری در ادامه به موضوع انتقال آب از سد کوثر برای لنده اشاره و گفت: با توجه به اینکه چشمه‌های جوشان موگرمون در فاصله ۵ کیلومتری شهر لنده قرار دار بهتر است آب شرب شهر از این چشمه‌ها تأمین شود چراکه از لحاظ هزینه مالی و همچنین بعد زمانی و مسافت به صرفه تر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادر خوب مگر تعریف نخبه از نظر استاندار را در سفر دولت مطالعه نفرمودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نخبه از نظر این حضرات یعنی .. !!!!!! وسلام!
شهر
Iran, Islamic Republic of
برادر خوب مگر تعریف نخبه از نظر استاندار را در سفر دولت مطالعه نفرمودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نخبه از نظر این حضرات یعنی . !!!!!! وسلام!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1