تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۱۹۵۸۱۴

چرا دیدار مردمی استاندار در سوق متشنج شد؟ (+عکس)

۱
۰
کبنا ؛ 

 در ادامه سفرهای شهرستانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونان، جمعی از مدیران کل و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای بررسی مشکلات بخش سوق و دیدار مردمی عازم شهر سوق شدند تا از نزدیک و رودرو به بیان اقدامات انجام شده و بررسی روند اجرای پروژه‌های این بخش بپردازند.

در این برنامه که معمولاً به صورت کارگروهی و دیدار چهره به چهره در دیگر مناطق استان اجرا می‌شد به سخنرانی پشت تریبون اکتفا و بدعت همیشگی جمع‌آوری نامه‌ها و درخواست‌های مردمی اجرا شد.

 


 
مردم سوق که از وضعیت رها شده جاده ارتباطی به دهدشت که به قتلگاه هم معروف شده است به شدت ناراضی و مسئولان را کم کار می‌دانند به امید تدبیر به جمع مهمانان دیار خود آمدند تا از برنامه مسؤولان برای به سرانجام رساندن این پروژه ۱۰ ساله بشنوند.

مشکلات بخش سوق از زبان امام جمعه این شهر و رئیس شورای شهر بیان شد و بخشدار به عنوان نماینده دولت در بخش تنها خیر مقدم و خوش آمدگویی داشت.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در ابتدای سخنانش هفته دولت را یادآور سخت کوشی و مجهادت شهیدان رجایی و باهنر دانست و با قدردانی از خدمات انقلاب و نظام تصریح کرد: اگر شکرگزار کاری که انجام شده باشیم خداوند نعمت‌هایش را بر ما زیاد می‌کند اما اگر نیمه خالی لیوان را ببینیم عذاب الهی سخت است.

امام جمعه سوق در ادامه ریتم صحبت‌هایش را تند کرد و گفت: از توقعات به حقی که مردم این شهر دارند و از اقدامات و نعمات مرحوم‌اند نکاتی را عرض می‌کنم.

کیانی‌اصل با بیان اینکه سوق آنطور که بایسته و شایسته مردم این دیار بوده، مورد لطف مسئولان قرار نگرفته است، افزود: جاده‌ای که ۱۰ سال از شروع ان می‌گذرد هم چنان بلا تکلیف بوده و قربانی می‌گیرد امروز مایه تأسف است درباره جاده‌ای که ۱۰ سال به درازا کشیده بگوییم به سرانجام برسانید.

وی با بیان اینکه جاده قتلگاه برای مردم و به سرانجام رساندن آن آرزوی دیرینه شده است، ادامه داد: اگر مسئولان یک هزارم حرکت لاکپشت به این پروژه سرعت می‌دادند الان تمام شده بود.

 


 
هم‌چنین محمدنبی یعقوبیان بار مشکلات سوق را سنگین‌ دانست و اظهار داشت: سوق درخت تنومندی بود که اکنون نهال بی‌رمقی شده است.

رئیس شورای شهر سوق با اشاره به مهاجرت از این شهر گفت: آنهایی که توانستند را از این دیار بردند آنهایی که ماندند را غیرت ماندگار کرده است.

یعقوبیان گریزی هم به دوران قبل از انقلاب در این بخش داشت و گفت: خود مسؤولان هم باورشان نمی‌شود آن زمان شهر سوق ترمینال، بانک، یک پزشک و ۲ پزشک‌یار داشت.

وی گستردگی جمعیت سوق در گذشته‌های دور را یادآور شد و گفت: امروز وضعیت سوق به جایی رسیده است که برای اختصاص اعتبار با روستاهای تازه تأسیس هم مقایسه نمی‌شود.

 


 
یعقوبیان تصریح کرد: شهر ما پرآوازه و دارای پتانسیل اما مرده و خاموش شده، مطالبات به قدری است که به روال معمول حل شدنی نیست، باید دستی مهربان از آستین بیرون آید و قفل مشکلات را کلیدی بگشاید.

وی افزود: بخشداری سوق در یک مدرسه مستقر است ،با وجود استعدادهای ورزشی اعتباری به نمایندگی ورزش و جوانان بخش اختصاص داده نمی‌شود ،وضعیت جاده ارتباطی که بر همه عیان بوده خدمات و عملکرد همه ما را زیر سؤال برده است.

خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنانش درباره تعریف پروژه جدید آبرسانی به چهار شهر از کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه مصوب و برای گرفتن اعتبار در بودجه ۹۵ پیشنهاد داده شد اما شب قبل از ارائه بودجه به مجلس خط خورد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به شهرهای دهدشت،سوق،چرام و لنده در نظر گرفته شد که با تأمین این اعتبار تا پایان سال ۹۶ آبرسانی به شهرها انجام می‌شود.

خادمی از وضعیت جاده ارتباطی سوق به دهدشت هم ابراز نگرانی و با خانواده قربانیان این جاده ابراز همدردی کرد و گفت: ما هم دوست داریم پروژه زودتر به سرانجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم که در دیدار مهر ماه سال ۹۴ با امام جمعه سوق و اعضای شورای این شهر قول داده بود پنج کیلومتر از این جاده تا پایان همان سال تکمیل شود این بار از ذکر بازه زمانی در تکمیل آن خودداری و بیان کرد: از محضر مردم سوق عذرخواهی می‌کنم، قصور حقیر را ببخشید.

حسن فدایی که می‌دانست مردم هیچ وعده‌ای در تکمیل این پروژه نمی‌پذیرند با اشاره به کنار رفتن پیمانکار دوم به علت مطالبات بالا پروژه را به مردم واگذار و تصریح کرد: هر پیمانکاری مردم سوق پیشنهاد دهند جایگزین می‌کنیم.

سخنان فدایی اما واکنش اعتراض آمیز مردم را در پی داشت و برای لحظاتی جو مراسم با سر و صدای مردم متشنج اما با دعوت مجری آرام شد.

---------------------------------

گزارش از: طیبه سعادتی‌نیک

---------------------------------

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای فدایی واقعا باید سکوت کند چرا که اون همه نیروی بدبختی که از اداره راه و شهر سازی اخراج کرد و کی جایگزین شده بماند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1