تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۱۹۵۷۳۵

آیا صادرات ۷ میلیون دلاری اتفاق می‌افتد؟ / کاهش ۱۰ درصدی نرخ بیکاری در استان / دیدار مردمی استاندار در سوق / اختصاص بسته غذایی برای کودکان دیشموک

۱
۰
کبنا ؛ 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
هدفگذاری صادرات ۷ میلیون دلاری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از هدفگذاری صادرات ۷ میلیون دلاری محصولات غیرنفتی این استان در سال ۹۵ خبر داد.
داریوش دیودیده در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان در سال گذشته ۴٫۸ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشت که صد در صد این صادرات مربوط به بخش صنعت بود.
وی از پیش‌بینی صادرات ۷ میلیون دلاری استان در سال ۹۵ خبر داد و افزود: امسال علاوه بر بخش صنعت، حدود یک میلیون دلار صادرات در بخش صنایع دستی و حدود ۱٫۲ میلیون دلار در بخش کشاورزی هدف‌گذاری شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه صادرات استان از طریق صادرات تولیدات صنعتی، کشاورزی و دستبافت‌ها و صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.
دیودیده بیان کرد: در این راستا، حمایت همه‌ جانبه از صادرکنندگان را در دستور کار قرار داده‌ایم و دولت تسهیلاتی را برای امر صادرات به شرکت‌‌های صادراتی اختصاص داده است.
وی ابراز کرد: صادرکنندگان باید علاوه بر تولیدات داخلی استان به تولیدات سایر استان‌ها نیز توجه کرده و بستر توسعه و رونق صادرات را فراهم کنند و علاوه براین، اهمیت برندسازی محصولات تولیدی استان و اثرگذاری آن بر توسعه صادرات را جدی بگیرند.

اجرای ۱۲ پروژه بهینه‌سازی روشنایی معابر در کهگیلویه
مدیر شرکت توزیع برق ناحیه کهگیلویه گفت: طی یک سال گذشته ۱۲ پروژه توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی روشنایی معابر این شهرستان اجرا شده است.
خسرو پرویزی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلاح،توسعه و بهینه سازی روشنایی معابر از مهمترین پروژه‌هایی است که در شبکه برق ناحیه شهرستان اجرایی می‌شود.
مدیر توزیع نیروی برق ناحیه کهگیلویه با بیان اینکه تعدادی از این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است افزود: به مناسبت هفته دولت افتتاح پروژه روستای دارگنده به نمایندگی از روستاهای دیگر انجام شد.
پرویزی تصریح کرد: پروژه اصلاح،بهینه سازی شبکه برق این روستا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه ۱/۲ کیلومتر طول فشار متوسط احداثی پروژه بوده است طول شبکه فشار ضعیف این پروژه را ۲/۹ کیلومتر برآورد کرد.
این مسؤول تصریح کرد: برای تقویت فشار و بهینه سازی روشنایی معابر دارگنده چهار دستگاه ترانس،۱۱۴ اصله پایه بتنی و ۸۹ دستگاه چراغ روشنایی نصب شده است.
پرویزی در ادامه بیان کرد: ۱۲ پروژه توسعه،بهینه سازی و اصلاح شبکه برق با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال در نقاط مختلف شهرستان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
وی طول شبکه فشار متوسط و ضعیف احداثی در پروژه‌ها را ۲۲ کیلومتر عنوان و تصریح کرد: ۳۷۵ دستگاه چراغ روشنایی و ۱۲ دستگاه ترانس در این پروژه‌ها نصب شده است.

افتتاح ۱۴ طرح اقتصادی بویراحمد با اشتغالزایی ۱۱۸ نفر
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد از افتتاح ۱۴ پروژه اقتصادی شهرستان با اشتغالزایی ۱۱۸ نفر در هفته دولت امسال خبر داد.
سید کرامت‌الله فرج‌زاده در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت به دولتمردان خدوم دولت تدبیر و امید اظهار کرد: با وجود اینکه در سفر اخیر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های زیادی در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید اما در هفته دولت نیز تعداد دیگری پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد با بیان اینکه ۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی بویراحمد در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند، گفت: ۴۴ پروژه عمرانی و ۱۴ پروژه اقتصادی افتتاح و دو پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.
فرج‌زاده با اشاره به تعداد پروژه‌های اقتصادی اظهار کرد: با بهره‌برداری از ۱۴ پروژه اقتصادی که در دو بخش صنعت و معدن و تعاون و کار افتتاح می‌شوند ۱۱۸ شغل مستقیم ایجاد می‌شود.
این مسؤول در ادامه تعداد پروژه‌های اقتصادی حوزه صنعت و معدن را ۱۲ پروژه عنوان کرد و گفت: پروژه‌های اقتصادی حوزه صنعت و معدن شامل اسقاط خودرو(ایمن خودروی دنا)، محصولات بتنی غیر مسلح، نوار آبیاری از پلی اتیلن، سردخانه، کارخانه آسفالت، قفسه فلزی و قطعات بتنی و کفپوش سیمانی است.
فرج‌زاده با تاکید بر اینکه به نمایندگی از هر حوزه یک پروژه افتتاح می‌شود، گفت: تولیدی شن و ماسه، تولیدی قطعات بتنی و تولیدی ساختمان‌های پیش ساخته فلزی از دیگر پروژه‌های اقتصادی بویراحمد بوده که در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد دیگر پروژه‌های اقتصادی که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد را شامل افتتاح تعاونی ۵۴۶۱ تولیدی صنایع‌دستی و گلیم، تعاونی شماره ۵۴۳۷ صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: با افتتاح ۱۴ طرح اقتصادی ۱۱۸ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

گسترش رشته‌های ورزش همگانی در دستور کار شهرداری یاسوج
شهردار یاسوج از گسترش رشته‌های ورزش همگانی در شهرداری یاسوج خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف این است که با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی زمینه برگزاری ورزش همگانی در بوستان‌های شهر یاسوج به صورت مستمر ادامه پیدا کند.
محمدعلی جاوید در نشست با مسؤولان و مدیران مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری یاسوج از ایجاد مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش در این دستگاه خبر داد و اظهار کرد: کلیات شکل‌گیری این مدیریت  در سازمان شهرداریها و دهیاری‌ها تصویب و برای اجرا به شهرداری یاسوج ابلاغ شده که فرصت بسیار خوبی برای پرداختن به این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
شهردار یاسوج با تأکید بر این که اعتقاد داریم در نگاه هنری و اندیشه پویای امروزی فرهنگ روح حیات‌بخش هر شهری است، گفت: ارتباط بین شهر و شهروند، ارتقاء فرهنگ شهرنشینی و وجود حوزه‌های فرهنگی و ورزشی در دنیای امروزی، پشتوانه علمی کاربردی برای شهرداری‌ها به حساب می‌آیند.
جاوید گفت: با راه‌اندازی مدیریت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تلاش بر این است در کنار اقدامات عمرانی و خدماتی نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر برنامه‌ریزی و همچنین سرمایه‌گذاری لازم انجام شود.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در نخستین گام در حوزه ورزش همایش پیاده‌روی خانوادگی در ۲۶ شهریور ماه جاری در یاسوج برگزار خواهد شد که گام خوبی برای کمک به سلامتی جامعه است.
شهردار مرکز استان تصریح کرد: گسترش رشته‌های صبحگاهی و همگانی در دستور کار قرار دارد و چهار منطقه شهری در یاسوج به این موضوع اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف این است که با همکاری هیأت ورزش‌های همگانی زمینه ورزش همگانی در بوستان‌های  شهر یاسوج به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

کاهش ۱۰ درصدی نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد/ نیازمندی استان به اعتبارات ۴۳ هزار میلیارد تومانی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی نرخ بیکاری استان در برنامه ششم توسعه گفت: برای اجرای برنامه ششم توسعه نیازمند اعتبارات ۴۳ هزار میلیارد تومانی هستیم.
حسن نوروزی در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد که به بررسی دو دستور کار تدوین برنامه ششم توسعه و توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ اختصاص داشت، گفت: کار تدوین برنامه ششم توسعه در استان از اول خرداد شروع و برنامه به مدت دو ماه در دو حوزه بخشی و فرابخشی تدوین شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به متوسط رشد تولید در استان اشاره کرد و گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ متوسط رشد تولید در استان منفی ۲ درصد بوده، همچنین در همین سال‌ها رشد اقتصاد استان با احتساب بخش نفت و گاز به قیمت ثابت سال ۸۳ منفی ۴۰٫۹ درصد بوده است.
وی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه که برای سال‌های ۹۵ تا ۹۹ تدوین شده متوسط رشد اقتصادی باید در تمام حوزه‌ها سالانه ۸ درصد رشد داشته باشد.
این مسؤول در ادامه به نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نرخ مشارکت نیروی کار در استان ۳۴٫۵ درصد بوده و جمعیت فعال استان ۱۸۲ هزار نفر است که براساس آمار در حال حاضر با وجود بیش از ۳۲ هزار فرد بیکار نرخ بیکاری استان ۱۷٫۷ درصد است.
نوروزی جمعیت ۱۰ سال به بالای استان کهگیلویه و بویراحمد را ۵۲۶ هزار نفر دانست و افزود: نرخ بیکاری جوانان در سنین ۱۵ تا ۲۹ سال در استان ۴۳ درصد است و نرخ بیکاری زنان استان ۳۳٫۵ درصد است.
وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه کشور نرخ بیکاری ۷ درصد دیده شده که در استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری باید از ۱۷٫۷ به ۱۰ درصد کاهش یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری باید ۵ هزار و ۱۰۰ شغل، سال آینده ۷ هزار شغل و در سال‌های آینده طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افراد شغل ایجاد شود تا در پایان سال ۹۹ نرخ بیکاری استان به ۱۰ درصد کاهش یابد.
این مسؤول به میزان صادرات محصولات استان در برنامه چهارم و پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: در برنامه چهارم توسعه میزان صادرات استان ۴ میلیون دلار و در برنامه پنجم ۵٫۴ میلیون دلار بوده است.
نوروزی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان از ۴٫۱ میلیون دلار سال ۸۴ به ۴٫۸ میلیون دلار در سال  ۹۴ رسیده، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در برنامه ششم توسعه باید صادرات استان از ۴٫۸ میلیون دلار سال گذشته باید به ۱۲ میلیون دلار افزایش یابد.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به منابع مالی مد نظر برای اجرای برنامه ششم توسعه در سطح کشور و استان پرداخت و افزود: کل مبلغ اختصاص یافته برای اجرای این برنامه در کل کشور ۷۲۴ هزار میلیارد تومان بوده که مبلغ مورد نیاز برای اجرای این برنامه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۳ هزار میلیارد تومان است.
نوروزی در ادامه گفت: در حال حاضر طول بزرگراه‌های استان ۱۳۷ کیلومتر است که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳۱۲ کیلومتر افزایش یابد همچنین طول خطوط ریلی استان باید تا پایان سال ۹۹ به ۶۵ کیلومتر برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بخش دوم دستور کار این نشست در خصوص توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ یا قانون استفاده متوازن از امکانات، فصل‌ها و برنامه‌های عمرانی افزود: ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبارات استانی ماده ۱۸۰ به استان کهگیلویه و بویراحمد است که در بخش الزامات بودجه و ردیف‌های متفرقه برای استان دیده شده است.
نوروزی تصریح کرد: سال گذشته از میزان ۸۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در قالب این ماده به استان یک ریال اعتبار تخصیص پیدا نکرده که اعتبارات این ماده در سال جاری به پروژه‌های عمرانی از قبل تعریف شده که اعتبارات آنها از این ماده در نظر گرفته شده اختصاص می‌یابد.


ضرورت نهادینه شدن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی، اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع در استان تاکید کرد.
فتاح محمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و باید تمامی تلاش خود را جهت محقق شدن این شعار به کار گیریم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، توجه و استفاده بهینه از حامل‌های انرژی را یکی از زمینه‌های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب، برق و گاز می‌توان ضمن جلوگیری از هدررفت این منابع، در کاهش هزینه‌ها نیز نقش مهمی ایفا کرد.
وی با بیان اینکه در اروپا اقتصاد ریاضتی سفارش شده است، گفت: این امر عکس شعار اقتصاد مقاومتی است.
این مسوول ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه از سرمایه و امکاناتی که در اختیار داریم در حالیکه اقتصاد ریاضتی به معنای سختی کشیدن و مصرف نکردن یا کم مصرف کردن است.
محمدی، شعار اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر ایدئولوژی اسلام بیان کرد و یادآور شد: امروز تکلیف دینی و الزام قانونی بر این قرار گرفته که با توجه به نیاز و با حفظ صرفه‌جویی از منابع موجود استفاده کنیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از منابع در معرض تهدید را «آب» عنوان کرد و گفت: «آب» بزرگترین چالش دنیای امروز است که آینده بشر را به صورت جدی تهدید می کند.
وی بر فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی مصرف در جامعه تاکید کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف را باید از خانواده‌ها آغاز و به جامعه تعمیم دهیم.
این مسوول استفاده به اندازه از منابع به خصوص آب، جلوگیری از هدر آب، ترویج فرهنگ استفاده صحیح و درست از منابع، اصلاح شبکه لوله کشی و جلوگیری از انشعابات غیر مجاز را از مهم‌ترین اقدامات جهت استفاده بهینه از منابع عنوان کرد.
محمدی بر نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی، اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع در جامعه تاکید کرد گفت: رسانه‌ها، صدا و سیما و خانواده می‌توانند در نهادینه شدن این فرهنگ نقش به سزایی ایفا کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، منابعی مانند آب، نفت، گاز، طبیعت و جنگل را منابع خدادی بیان کرد و یادآور شد: این منابع متعلق به همه نسل‌ها بوده و ما حق نداریم با اسراف و استفاده بی‌رویه از آنها حقوق نسل آینده را پایمال کنیم.

افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در گچساران/ رتبه اول گچساران در مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره برق گچساران از افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در این شهرستان نسبت هب مدت مشابه سال قبل خبر داد.
علی روانگرد اظهار کرد: شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در مصرف برق رتبه اول را دارد.
روانگرد در همین خصوص گفت: متاسفانه مصرف برق در شهرستان گچساران در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی یافته است.
وی در ادامه افزود: در تابستان امسال میزان مصرف برق در شهرستان گچساران در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته که سالانه ۲۵ مگابایت افزایش بار داریم.
رئیس اداره برق گچساران عنوان کرد: تابستان سال گذشته افزایش بار به ۱۳۶ مگابایت رسید که تابستان امسال به ۱۶۰ مگابایت رسیده است.
روانگرد خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مشترکان برق در گچساران در بخش خانگی و ۳۰ درصد دیگر آن در بخش صنعتی و کشاورزی هستند.
وی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال تقاضا برای انشعاب برق به ۸۹۳ انشعاب رسیده که از این تعداد ۶۹۱ انشعاب خانگی و ۹ انشعاب دیماند صنعتی در شهرستان گچساران را داشته‌ایم.
این مسؤول با بیان این که یکی از راه‌های کمک به اقتصاد مقاومتی مصرف بهینه حامل‌های انرژی از جمله برق است، تصریح کرد: رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی رسالت بزرگی بر عهده دارند.
رتبه هشتم کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات قرآن فرهنگیان/ فرهنگیان یاسوجی و مارگونی خوش درخشیدند
معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از کسب رتبه هشتم کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه فرهنگیان خبر داد.
سید بها‌ءالدین ملک‌حسینی امروز در بازدید از پایگاه‌های اوقات فراغت در جمع خبرنگاران با بیان این که آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سه سال گذشته مقام‌های ارزنده‌ای را در کشور کسب کرده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده است.
معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همه معاونت‌های آموزش و پرورش و همه دوایر عزم همکاران ما برای تعالی و سربلندی آموزش و پرورش استان است.
وی به موفقیت‌هایی که در حوزه پرورشی و تربیتی در طول سال‌های اخیر کسب شده اشاره کرد و گفت: در جشنوار‌ه‌ها و مسابقات و برنامه‌های مهم کشوری هم دانش‌‌آموزان و هم فرهنگیان هم استانی حضور خوب و موفقیت‌آمیزی داشته‌اند.
ملک‌حسینی کسب رتبه‌های کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر در طول سالیان اخیر توسط آموزش و پرورش استان را به دلیل پشتکار دانش‌‌آموزان و فرهنگیان هم استانی دانست و گفت: به دنبال استمرار حضور در عرصه‌های ملی و کسب رتبه‌های بالاتر و بهتری توسط دانش‌‌آموزان و فرهنگیان هم استانی هستیم.
معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به آخرین موفقیت این حوزه از آموزش و پرورش در سطح ملی اشاره کرد و گفت: نخستین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ویژه فرهنگیان در شهر مقدس مشهد برگزار شد.
وی با بیان این که قبل از این مسابقات استانی را برگزار کرده بودیم، تصریح کرد: در مسابقات کشوری در شهر مشهد مقدس موفق به کسب رتبه هشتم در میان همه استان‌های کشور شدیم.
ملک‌حسینی از موفقیت بانوان فرهنگی هم استانی در این مسابقات خبر داد و گفت: خانم‌ها فروزان یونسی از منطقه مارگون و خانم ناهید اژدری از یاسوج در رشته‌های حفظ و همچنین تدریس احکام رتبه هشتم را برای استان در این مسابقات به ارمغان آوردند.
وی افزود: در این مسابقات که در مشهد مقدس برگزار شد ناهید اژدری از یاسوج در رشته حفظ و فروزان یونسی از مارگون در رشته روش تدریس احکام رتبه هشتم کشور را کسب کردند.
این معاون آموزش و پرورش استان از حضور تعداد ۸ فرهنگی هم استانی در این مسابقات خبر داد و گفت: مسابقات یاد شده در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، تدریس احکام و نهج‌البلاغه برگزار شد.

دیدار مردمی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سوق
فرماندار کهگیلویه گفت: استاندار و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز به بررسی مشکلات مردم سوق می‌پردازند.
علی پوزش امروز اظهار داشت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از معاونان و مدیران کل در قالب کاروان تدبیر و امید راهی بخش سوق می‌شوند.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: استاندار و هیأت همراه در این سفر به بررسی مشکلات و مطالبات مردم این بخش می‌پردازند.
وی با بیان اینکه مدیران شهرستانی هم برای پاسخگویی به مشکلات مردم حضور دارند گفت: دیدار مردمی کاروان استانی تدبیر و امید امروز ساعت ۱۷ در سوق انجام می‌شود.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد:مردم به صورت رودررو مشکلات خود را با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در میان می‌گذارند.
وی افزود: مدیران دستگاه‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، کمیته امداد، بهزیستی، راه و شهرسازی و معاونان استاندار از جمله اعضای کاروان تدبیر و امید است که امروز به سوق سفر می‌کنند.
پوزش با اشاره به افتتاح پروژه‌های هفته دولت در کهگیلویه یادآور شد: با حضور معاون عمرانی استاندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس بهسازی، آسفالت و طرح هادی روستای دره‌لبک به نمایندگی از ۲۲ روستا به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه ۷۶ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی، زیرسازی و آسفالت این تعداد روستا هزینه شد، گفت: این پروژه‌ها در ۱۶ روستا از بخش مرکزی و هر کدام از بخش‌های سوق، چاروسا و دیشموک ۲ روستا اجرا شده است.
پوزش تصریح کرد: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق روستای دارگنده با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت بود که روز گذشته انجام شد.
به گفته پوزش در هفته دولت ۳۰ پروژه عمرانی کوچک و متوسط با اعتباری قریب به ۱۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.


فراگیری آموزش‌های تخصصی کمک‌های اولیه شهری توسط ۴۰ مدیر و معاون شهرداری یاسوج
مدیر پژوهش و آموزش شهرداری یاسوج از فراگیری آموزش‌های تخصصی اصول کمک‌های اولیه شهری توسط ۴۰ مدیر و معاون شهرداری یاسوج خبر داد.
فرشاد صادقی در کارگاه آموزشی و تخصصی کمک‌های اولیه ویژه شهرداری یاسوج با بیان اینکه شهرداری در همه زمینه‌ها وظایف سنگینی بر عهده دارد، اظهار کرد: در زمینه خدمات‌رسانی و امدادرسانی این وظایف بسیار سنگین است.
وی گفت: از راه‌های مهم برای اثرگذاری مثبت ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف است که شهرداری یاسوج همواره برنامه‌های آموزشی خوبی را سرلوحه کارها و برنامه‌های خود قرار داده است.
این مسؤول افزود: یکی از این آموزش‌ها و برنامه‌های آموزشی مربوط به کارگاه تخصصی کمک‌های اولیه در حوزه شهری است که با استقبال خوب مدیران و معاونان شهرداری روبه‌رو شد.
مدیر آموزش و پژوهش شهرداری یاسوج  گفت: این کارگاه آموزشی در یاسوج و با حضور تعداد ۴۰ نفر از مدیران و معاونان سازمان‌های وابسته به شهرداری یاسوج برگزار شد.
وی به همکاری فوریت‌های پزشکی استان برای برگزاری چنین دوره‌ای خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف ارتقای آگاهی مدیران حوزه شهری و همچنین آشنایی با اصول و فنون کمک‌های اولیه برگزار شده است.
این مسؤول در شهرداری یاسوج به سایر اهداف برگزاری این کارگاه تخصصی اشاره کرد و گفت: در این کارگاه به دنبال ارتقای شاخص‌های آموزشی و نیز کاهش صدمات و تلفات در راستای کمک به امداد‌رسانی سریع و به موقع به شهروندان هستیم.

الزام همه دستگاه‌ها برای کمک به اجرای پروژه مهر گچساران
فرماندار گچساران گفت: همه دستگاه‌های اداری در به ثمر نشستن پروژه مهر ۹۵ همکاری لازم را با آموزش و پرورش این شهرستان داشته باشند.
امروز پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش گچساران با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر دوگنبدان و رئیس آموزش و پرورش در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
عیدالرحیم رحیمی در این نشست ضمن گرامی‌داشت هفته دولت گفت: از آن جایی که جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و کشور بسیار مهم است جلسات آموزش و پرورش و مصوبات این شورا هم از اهمیت خاصی برخوردار است.
فرماندار گچساران در ادامه افزود: آموزش و پرورش زیر بنای یک کشور و جامعه است و باید با برنامه‌ریزی مناسب و با استفاده از نظرات و پیشنهادهای سازنده کارشناسان در راستای بهبود وضع آموزش و پرورش و مرتفع کردن مشکلات جهت آغاز سال تحصیلی جدید گام برداشت.
رحیمی خاطرنشان کرد: اعضای آموزش و پرورش باید بر اساس قانون و شرح وظایف مربوطه در تصمیمات مهم و اساسی در جهت رفع معضلات آموزش و پرورش گام بردارند.
وی عنوان کرد: این جلسه به منظور برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم مناسب در خصوص پروژه مهر سال جاری، مسئله واگذاری مدارس فرسوده و سایر برنامه‌ها برگزار شد.
رحیمی خواستار همکاری نهادهای اداری شهرستان با آموزش و پرورش در اجرای دقیق پروژه مهر و برنامه‌های هفته دفاع مقدس شد.
رحیمی در پایان تصریح کرد: با رعایت ضوابط قانون، مدارس فرسوده در اختیار دیگر نهادهای دولتی قرار گرفته و به فروش برسند و کلیه نهاهای اداری در به ثمر نشستن پروژه مهر ۹۵ همکاری لازم را با آموزش و پرورش را داشته باشند.
پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد از محل ماده ۱۸۰ تأمین اعتبار می‌شوند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه‌های عمرانی سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد از محل ماده ۱۸۰ تأمین اعتبار می‌‌شوند.
سیدموسی خادمی در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تدوین برنامه ششم توسعه در استان باید با دقت و با ارائه آمار صحیح انجام شود، چرا که میزان تخصیص اعتبارات و همچنین وضعیت توسعه استان براساس این برنامه صورت می‌گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمار صحیح و واقعی از وضعیت موجود استان ارائه شود، گفت: اضافه شدن ۲۰ هزار نفر جمعیت جویای کار به جمعیت گذشته در یک سال غیر واقعی است که این آمار اصلاح شود.
وی تصریح کرد: ارائه همین آمار غیر واقعی موجب شده آمار بیکاران افزایش یابد، در صورتی که برای برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد اشتغال باید آمار دقیقی در دست باشد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آمار صحیح از جمعیت بیکاران را استخراج و ارائه دهد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص نحوه توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ افزود: برای سال گذشته از محل ماده ۱۸۰ اعتباراتی برای پروژه‌های عمرانی تعریف کردیم، اما اعتبارات در نظر گرفته شده به استان تخصیص پیدا نکرد که پروژه‌های عمرانی که از گذشته شروع شده بودند، از این محل تأمین اعتبار می‌شوند.
خادمی تصریح کرد: هر میزانی که از اعتبارات ماده ۱۸۰ مازاد بود، آن را به پروژه‌های جدید کمک خواهیم کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اعتبارات سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بخشی از اعتبارات سفر را در پروژه‌های ردیف‌دار قرار می‌دهد، ضمن اینکه استان برای پروژه‌هایی که ردیف‌ بودجه ندارند مانند پروژه آبرسانی به یاسوج، مادوان، آبرسانی به چهار شهرستان گرمسیری و... اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: دستگاه‌ها و ادارات استانی برخی از اعتبارات را باید در قالب اعتبارات سفر از وزارتخانه‌های مربوطه خود جذب کنند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به هفته دولت اشاره کرد و با گرامیداشت این هفته گفت: خدمات دولت بیشتر اطلاع‌رسانی شود.
خادمی بیان کرد: مدیران استانی و شهرستانی این هفته در دیدارهای حضوری با مردم حضور پیدا کنند که در سفر مدیران ارشد استانی به چهار شهرستان سوق، لنده، بهمئی و باشت مدیران در ملاقات‌های عمومی حضور پیدا کنند و علاوه بر اینکه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا می‌شوند، محدودیت‎‌ها را برای مردم شرح دهند.

اختصاص بسته غذایی برای کودکان دارای سوءتغذیه در منطقه دیشموک
رئیس کمیته امداد دیشموک گفت: با هدف کمک به بهبود تغذیه ۲۰۰ نفر از کودکان زیر ۶ سال دارای سوءتغذیه در منطقه دیشموک بیش از ۲۰ میلیون‌تومان بسته غذایی بین آنها توزیع شد.
رضا ایزدی اظهار کرد: یکی از رویکردهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان تحت حمایت است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی دیشموک گفت: سوءتغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها و مددجویان تحت حمایت و اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر با آن مواجه هستند و کمیته امداد تلاش‌های خوبی در جهت رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر این که موضوع سوءتغذیه از مواردی است که نیازی به بررسی و مراقبت دارد اظهار کرد: عدم کنترل سوءتغذیه و حاد شدن آن عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی دیشموک گفت: در همین راستا و با هدف کمک به بهبود تغذیه ۲۰۰ نفر از کودکان زیر ۶ سال دارای سوءتغذیه در منطقه دیشموک طی ۳ ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد بیش از ۲۰ میلیون‌تومان بسته غذایی بین آنها توزیع گردید.
وی متذکر شد: این کودکان از طریق خانه‌بهداشت‌ها در دیشموک شناسایی و به کمیته امداد امام خمینی معرفی و بسته‌های غذایی به آنها داده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مارشال
Iran, Islamic Republic of
بگم این حق هیچ کس نیست که با ثروت فقیر باشه کسی که فرش می بافه نباید رو حصیر باشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1