تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۹۵۷۲۲

پاسخی به مطلب «چه کسی پیروز سفر هیئت دولت به استان شد؟»

۲۴
۰
کبنا ؛ 
 احسانی
چندی پیش مطلبی خواندم در خصوص تعیین  پیروزی سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد[کلیک کنید]، بنابر این تصمیم گرفتم مطالبی را در این خصوص، به عرض خوانندگان گرامی، برسانم.
برادر عزیز! امروز در حالی از پیروز یک سفر به استان یاد می کنید که پیش از انجام آن سفر، ادبیات مسؤلین اجرایی و نمایندگان استان، به گونه ی دیگری بود. یادمان نرفته که در مصاحبه های پیاپی، مردم را با صفت نیکوی مهمان نوازی و مهمان نواز بودن، خطاب می کردند تا اولاً  تشویق و ترغیب به حضور در استقبال از هیئت دولت شوند، ثانیاً کسی شعاری یا فریادی اعتراضی، بر نیاورد. اما امروز، شما از مصادیق انتخاب و تعیین پیروز، آن سفر، دَم می زنید.
آن روز، آن را حمایت از نظام و رهبری، می نامیدند، امروز آن را عرصه ای  برای تحلیل کنش های جریانات سیاسی در بویر احمد و دنا، نامیده اید.
از حامیان آقای زارعی به جریان اصلاحات- اعتدال، و در جای دیگر به جریان زارعی ها و موسوی ها، یاد کرده ای. این ها نشان از تلاش بیهوده ی شما برای ایجاد یک جریان ساختگی، تهی و بی ریشه و بی پشتوانه، به رهبری آقای نماینده دارد، تلاشی که خود، بهتر به بیهودگی آن، واقف هستید اما به امیدی، دست و پایی می زنید تا سرپوشی باشد بر اسفند سیاهی که نه تنها عزت بویر احمد و دنا را به یغما برد، بلکه شرافت و مردانگی را هم لگدمال منفعت طلبی عده ای قلیل کرد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را استثنایی ترین و خاص ترین انتخابات در تاریخ استان نامیده ای و از آن به عنوان اولین و آخرین وزن کشی جریان های سیاسی، یاد کرده ای. نمیدانم با چه استدلال و منطقی، چنین حرفی را زده ای؟ شاید این حرف شما پرده برداری از نقشه ی شومی دارد که در اسفند ۹۴ اجرا شد و میخواهد که در سال ها و انتخابات آینده، بارها و بارها تکرار شود که این گونه از پایان وزن سیاسیون در انتخابات ها سخن گفته اید. یعنی چه چیزی و چه کسانی قرار است، سرنوشت انتخابات را تعیین کند؟
از حامیان آقایان هدایتخواه و بهرامی، به عنوان منتقدان انتخابات یاد کرده ای. تا جایی که نگارنده اطلاع دارد، آقای هدایت خواه، همیشه حامی و مشوق برگزاری انتخابات در سطوح مختلف بوده و هست. انتقادها هم به اتفاقات سازماندهی شده، پیش، حین و بعد از انتخابات ۷ اسفند ۹۴ بوده و هست.
در جای جای مطلبتان، از قدرت تیم رسانه ای ستاد انتخاباتی آقای زارعی یاد کرده ای که فارغ از وجود تردید در چنین قدرتی، از این واقعیت حکایت دارد که شما، خودتان یکی از آن تیم قَدَر بوده و هستید.(از آش شله قلم کارتان مشخص است که چه تیم رسانه ایه قوی و قدری، ایشان را حمایت می کرده و می کنند).
از برنامه ریزی های خیالی آقای هدایت خواه، جبهه ی پایداری ها و اصول گرایان، برا تضعیف استقبال از رییس جمهور، نوشته ای. برادر عزیز اگر شما توانستید حتی یک کلمه، چه مکتوب چه شفاهی، از این افراد بیاورید که به صورت رسمی، فرد یا افرادی را به عدم حضور در استقبال از هیئت دولت، تشویق و تحریک کرده باشند، سخنتان را می پذیریم اما اگر نتوانستید،(که یقیناً نمی توانید)، برای شما و هرکس که از حمایت او دَم می زنید، تأسف خواهیم خورد.( شاید به برخی پیام ها که عده ای در گروه های شبکه های اجتماعی، منتشر می کردند، استناد کنید اما توجه کنید اینگونه کمپین ها در هر موضوعی، در هر جایی و توسط هر افرادی ممکن است، به صورت شخصی یا گروهی، شکل بگیرد که ارتباطی با هیچ حزب یا جریانی نداشته باشد. چرا که مواضع رسمی آن ها از طریق صدور بیانیه های رسمی و از کانال های رسمی و معتبر اعلام می شود).
جو را احساسی توصیف کرده ای، پس به استناد سخن خود شما، بخشی از مستقبلین، تابع جو احساسی آن روز، در استادیوم تختی حاضر شده بودند.
از کنار رفتن آقای هدایت خواه از رهبری اصول گرایی در بویر احمد و دنا، سخن گفته ای. اولاً چه کسی چنین حرفی را به خورد شما داده که حالا شما می خواهید آن را به دیگران القا کنید؟ چطور آقای روشن فکر موقعیت آقای هدایت خواه را متزلزل کرد؟ با همه ی احترامی که برای آقای روشن فکر و حامیان پر شور ایشان قائل هستیم، اما آراء ایشان هم چون آراء آقای زارع، آرائی قبیله ای و طایفه ای بود. اما آقای هدایتخواه نماینده و نماد تفکری در سطح ملی بوده و هست.
نوشته اید که آقای هدایتخواه و جریان سیاسی - رسانه ایش، با تمام قدرت برای پیروزی در عرصه ی تقابلِ استقبال و عدم استقبال از هیئت دولت، به میدان آمده بودند. واقعاً حرفتان خنده دار و بی پایه و اساس است.( در بالا به آن، اشاره شد).
از فراخوان استقبال از رییس جمهور توسط آقای زارعی، به عنوان یک آزمون سخت و حیاتی، نام برده ای. واقعاً چرا حیات سیاسی یک نماینده مجلس باید به تعداد استقبال کنندگان از هیئت دولت در یک استان، وابسته باشد؟( استاندار، فرماندار و مسؤلین اجرایی باید چنین دغدغه  ای داشته باشند، نه نماینده). این سخن شما، شاعبه های آن روزها به اعمال نفوذ فرماندار و هیئت های اجرایی و انتخابات مهندسی شده ی ۷ اسفند را تقویت و تأیید می کند، چرا که سخن شما یعنی وابستگی حیات سیاسی و موقعیت دو طرفه ی نماینده و دولتی ها به هم و بده بستان های انتخابات و استقبال).
پر شدن سالن جهاد کشاورزی را اعلام قدرت آقای زارعی دانسته ای، واقعاً حضور ۷۰۰ نفر در یک برنامه و فراخوان، یعنی نشان دادن قدرت؟ اگر این طور است، کاش آقای هدایت خواه، بهرامی، روشن فکر یا حتی نیک بخت، به مناسبتی، فراخوان دهند، دولتی ها هم مجوز بدهند تا معلوم شود، وزن هر کس چقدر است.( البته با حضور احتمالی دکتر احمدی نژاد در آینده ای نزدیک در استان، و استقبال عمومی، خود جوش و بدون فراخوان و التماس، وزن همه را مشخص خواهد کرد).
از تیتر یک روزنامه ی کم مخاطب اصلاح طلب که به روزنامه ی خانوادگی یک فرد، معروف است، چنان ذوق زده شده اید که انگار وحیی از آسمان مُنزَل شده. از سوی دیگه به گونه ای سخن گفته اید که گویا این روزنامه، فقط همان روز و تنها برای اعلام این خبر،چاپ و منتشر شده. همچنین تیتر این روزنامه که نوشته: (سنگ تمام یاسوج برای رییس جمهور) را به عنوان سند پیروزی و تثبیت قدرت آقای زارعی، نقل کرده ای. ما که هرچه نگاه و دقت کردیم، ارتباطی با این دوتا پیدا نکردیم، چون اگر افتخاری هم بوده( که نبوده)، برای استاندار و مسؤلین اجرایی بوده، نه نماینده و عضوی از قوه ی مقننه.
نکته دیگر این که چرا چطور این همه از استقبال باشکوه یاد می کنید؟ کدام شکوه؟ برادر عزیز مگر استادیوم تختی یاسوج، چند نفر گنجایش دارد؟ سکو ها که خالی و بسته بود، جایگاه مهمانان ویژه و داربست های مخصوص خبرنگاران و داربست های جدا کننده ی بخش های مختلف را هم که طبیعتاً فضای زیادی اشغال کرده بودند، از فضای کلی چمن ورزشگاه کم کنید، بعد جمعیت حاضر را محاسبه کرده و با به دست آوردن آمار دقیق حاضرین، نسبت آن را با جمعیت یاسوج و روستاهای اطراف، بدست بیاورید، بعد، از استقبال باشکوه و حماسی مردم، بگویید و تازه بعد از این هاست که می توانید جمعیت مستقبلین را به خود نسبت داده و آن را حاصل فراخوان و مایه ی افتخار خود بدانید)، راستی بد نیست مقایسه ای داشته باشید میان این استقبال با شکوهِ حاصل از آن همه تبلیغات و فراخوان، با استقبال از رییس جمهور محبوب و مردمی، دکتر احمدی نژاد در میدان و بولوار بزرگ معلم یاسوج.
در آخر این نکته را عرض کنم که التماس های پیش از سفر، و رجز خوانی های بعد از سفر( که مطلب شما، نمونه ای از آن هاست) ، انسان را یاد این لطیفه می اندازه که: یک تریلی، ژیانی را پشت سر خود دید که روی شیشه ی جلویی اون نوشته بود: میازار موری که دانه کش است، راننده تریلی دلش به حال او سوخت و به خاطر ترحم اجازه ی سبقت به او داد، اما وقتی جلو افتاد، دید که روی شیشه ی عقب ژیان نوشته: فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه.
والسلام
التماس کمی انصاف و تفکر
نام شما

آدرس ايميل شما

خداروزیتو جای دیگه بده
Iran, Islamic Republic of
پایداری وا.. تمام.بای بای
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
بنده از گچساران به اتفاق دوستانمان در مراسم سخنرانی دکتر روحانی در یاسوج شرکت کردیم و خیلی از همشهریان از باشت و گچساران و حتی دهدشت و دیشموک و غیره را دیدیم که هزینه کرده بودند و در این مراسم شرکت کرده بودند، حال که همه چیز به نفع یاسوج تمام شده، در انتخابات نشان خواهیم داد که نباید به گسچارانی بی احترامی بشه
مهمان غریب
Iran, Islamic Republic of
..هههههههههههههههههههههههه.اوف.چقد هم نماد و سمبل تفکره
رسول
Iran, Islamic Republic of
فعلا بسوز تا سال ۹۸
حق گو
Iran, Islamic Republic of
احسنت، خیلی شیوا، متین و مستدل نوشته اید. الحق والانصاف، که باید به بعضی ها گفت التماس کمس انصاف و تدبر
نفت
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش تا صبح دولتت بدمت . از چی اینقدر ناراحتی ؟؟؟؟دلت خیلی پر بود .
مردم
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا و جامع نوشته اید. ما به چنین مطالب منطقی و با استحکام کلامی، نیاز داریم، خدا قوت. کاش عده ای از احساسات مردم، قبل و بعد از سفر رییس جمهور به استان، سوء استفاده نمی کردند.
اميري
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا قوت قهر مان سلام بر تو و بر قلم تو احسن
اميري
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر هدایتخواه مرد عمل و انقلابی ویک رو درود بر اندیشه شما درود بر احمدی نزاد
دکترای برق
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده احساس میشه حرفاتون بیشتر از فشار روحی هست...
اگاه
Iran, Islamic Republic of
تا ۴ سال بسوز بد بیا به میدان دوباره ببین که مردم از کی چه و کسی حمایت میکند ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
منصف
Iran, Islamic Republic of
احسنت خیلی عالی بود
دانشجو پزشكي
Romania
اخ تا قیومت مشخصه هنوز شکست اسفند ٩۴ جاش خش نوابیه
لر
Iran, Islamic Republic of
خ تون هم دونی که.. پنج هزار رای بیشترنیاورد به لط.. رقبول شد اگرچه گردون برگشت........
سجاد.سی سخت
Iran, Islamic Republic of
مسلما استقبال ازاحمدی نژاد در استان چشمگیرخواهدبود ...دوستانی که کامنت حمایتی دولت فعلی گذاشتند دولت دراین سه سال و چهار ماه چه اقدام مفیدی مخصوصا برای استان انجام داد؟؟
محرابی دولت اباد
Iran, Islamic Republic of
بخدا حرف دل همه ما زده شد ،دقیقا و عین واقعیت
بجای اینکه تشکیلات دولت و جناب تاجگردون بنا بدلایلی دغدغه سفر رو داشتن زارع و دوستان محدودش دغدغه داشت ،هر چه فکر کردم که ربط این قضیه به زارع چیه چیزی دستگیرم نشد بجز مثل گذشته هیاهو و سر صدای الکی
درود بر هدایت خواه و حاج دهرابپور
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارع که هدایت خواه را برای همیشه به پایین ترین جای سیاست منتقل کرد تا دیگر رویی نداشته باشد برا حضور در مجامع سیاسی.نویسنده محترم به قول رییس جمهور پاک دستتون آب رو بریز جایی که میسوزه.هر چند اراجیف فقط از سر غرض و فشار هستش.تا چهار سال آینده بسوزید فعلا
ناهيد
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
چقد زیبا بود
واقعیت همیشه زیباست
یکی
Iran, Islamic Republic of
صحیح و غلط را در هم آمیخته ای با احمدی نژاد گفتن هات سوتی دادی و خراب کردی مگه احمدی نژاد چیکار کرده بنده در استقبال همه اینها حضور داشتم با اینکه احمدی نژادی ها چهار برابر هزینه کرده بودند استقبال کمتر بود مخصوصا سال آخر
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
شائبه
سعید
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد اخلاق و متخصص و متعهد هدایتخواه عزیز و درود بر احمدی نژاد . به جان هرچی مرده احمدی برمیگرده
مهم
Iran, Islamic Republic of
بدانید احمدی کشور ایران را به قهقراه برد شما یک چیزتان قوی است تبلیغ کردن که عملش فقط مثل طبل توخالی است استان را به دهه دقیانوس بردید
سجاد
Iran, Islamic Republic of
قیاس استاد برجسته کاردان علمی با درایت دارای شخصیت و منش سیاسی ثابت با انسانهای نان به نرخ روز خور و حزب باد !!!!!!!!!!!!!!!!!! نکنید در مقایسه افراد افرا دارای وزن را با هم مقایسه کنید وزن علمی نه مالی
صالحی سروک
Iran, Islamic Republic of
احسنت.واقعا زیبا و دلنشین و مهمتر از اینها واقعیت را فرمودین
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1