تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۹۵۶۸۰

نقشه من برای توسعه راه‌ها مشخص است/جاده «پاتاوه- دهدشت» سال آینده افتتاح می‌شود

۳
۰
کبنا ؛عدل هاشمی پور نماینده مردم شریف کهگیلویه، بهمیی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از بهره‌ ‌برداری محور پاتاوه- دهدشت تا پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: بهره‌برداری این پروژه کهگیلویه را از بن‌بست خارج می‌‌کند.
وی  راه‌سازی را یکی از مهم ترین شاخصه‌های امور زیربنایی عنوان کرد  و افزود: بدون توسعه راه‌ها امکان توسعه یافتگی برای هیچ جامعه ای میسر نخواهد بود.
هاشمی پور  محور پاتاوه- دهدشت را یادآور شد و با بیان اینکه این پروژه مربوط به سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان است و گفت: طی این سالها هنوز کار خاصی برای این محور صورت نگرفته است.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به وعده های انتخاباتی‌ام به مردم، این پروژه تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.
هاشمی پور با بیان اینکه  بهره برداری این پروژه دیشموک، چاروسا و لنده را از بن بست خارج می کند عنوان کرد: پیمانکار فاز اول جاده لنده به تراب در حال تجهیز کارگاه است و هم چنین طبق مذاکره با قرارگاه خاتم تجهیز جاده لنده به تشان از طریق قیام به سرآسیاب و بالعکس در حال انجام است.
وی محور پاتاوه- دهدشت را محور ترانزیتی که جنوب کشور را به مرکز وصل می‌کند عنوان و تصریح کرد: به بهره برداری این پروژه علاوه بر خارج کردن کهگیلویه از بن بست در رفع مشکلات اقتصادی و محرومیت زدایی شهرستان بسیار موثر است.
نماینده کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: این پروژهحدود ۲سال به خاطر مشکلات نقدینگی تعطیل بود و اکنون با همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء ۱۰کیلومتر آن از قلعه دختر تا رودخانه مارون آسفالت شده است.
هاشمی پور پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۰درصد عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به قول ۱۴۰میلیارد تومانی رییس جمهور نسبت به این پروژه تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
عدل هاشمی گفت: برای ورودی های شهر ردهدشت با توجه به اینکه چند سال شهردار بوده ام، فضای سبز و مبلمان شهری آن در آینده با همکاری شورای شهر و شهردار این شهر حتما نقشه راهی را تهیه خواهیم کرد.
من هم از ورودی شهرها و مبلمان شهری شهرها اصلا راضی نیستم .
جاده سوق به دهدشت فعال شده و ماده ۱۸۰ که این پروژه باید از آنجا تامین اعتبار شود به جاهای خوبی رسیدیم و فاز دوم آن با همکاری اداره راه و شهرسازی در حال بررسی هست و فعالیت روزانه آن از طریق بنده رصد میشود.
وی افزود: جاده دیشموک به قله رئیسی و قله رئیسی به قلعه دختر که به جاده پاتاوه اتصال پیدا می کند در دستور کار هست. فاز دوم جاده قلعه رئیسی استارت خورده، طراحی جاده دیشموک هم صورت گرفته، جلسه ای  و بازدید که با حضور معاونت توسعه و ساخت راه  کشور اقای دکتر خادمی در آن منطقه داریم بتوانیم / هم پل اجم را کلنگ زنی کنیم و هم پروژه جاده تنگ چویل را و هم  دیشموک را به خوزستان اتصال پیدا می کند به سرانجام برسانیم.
سردار هاشمی در مورد جاده جایزان به بهمئی گفت: ‌نامه ای به وزیر نفت نوشتم و دستور دادند که این جاده در دستور کار قرار بگیرد که هم برای مردم بهمئی مفید هست هم برای وزارت نفت.
در مورد پروژه ی مهم جاده بهمئی بهبهان و بهمئی به رودتلخی و دهدشت که با ساخت سد مارون این ارتباط قطع شد در دستور کار هست و نامه ای را به اقای چیت چیان نوشتم و همان جا دستورش را گرفتم و حتی مقرر شد  خسارتش را هم  آب و برق خورزستان بدهد.
نماینده کهگیلویه ی بزرگ گفت: جاده چرام به دهدشت هم که به دلیل نقدینگی تعطیل شده بود همچنین  چرام به باشت هم در دستور کار هست.
جاده باغچه سادات که در دوان نماینده اسبق هم کارهایی انجام شده، نیاز به یک واریانت داشت که انجام شده که حدود ۱۰ میلیارد برای آن در نظر گرفته شده که مناقصه ان به زودی انجام می شود.
هاشمی پور گفت: جاده طسوج را وقتی دیدیم پول نیست و پیمانکاران مشکل دارند به پیشنهادی که به اقای استاندار دادیم، با مسئولیت خودشان قرارداد ترک تشریفات اداره راه و شهرسازی با بنیاد مسکن انجام دادند و امروز ۱۲ کیلومتر از این مسیر که ۴ کیلومتر  از آن استارت خورده ولی آسفالت نشده و بقیه را هم در حال آسفالت است.
وی گفت: بهسازی و آسفالت شهرک مسکن مهر چرام که نامه ای به مدیر کل بنیاد مسکن استان که هزینه ۱۶۰ میلیونی آن را با مسئولیت بنده انجام بدهید که آن را از طریق محرومیت زدایی تامین می کنم.
در مورد جاده الگن به لنده به کمک اداره راه و شهرسازی لنده قرار هست با پتانسیل های خود اداره این کار انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جاده یاسوج سمیرم باید اول چهاربانده شود تا بار ترافیکی زیاد به علت کم عرض بودن جاده باعث کشته شدن وتصادفات مردم نشود چون جاده دهدشت به پاتاوه خیلی بارترافیکی این جاده یاسوج به سمیرم را زیاد میکند
ازتراب علیا
Iran, Islamic Republic of
..جاده تراب لنده الان تو زاهدان پروژه برداشته. تاکی ..
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
چ عجب تراب علیا نبودی ی مدت !! خوبه ک هنوز روت میشه نظر بدی ... سردار رو میبینی داره چکار میکنه؟؟؟؟ دیدن چشم بصیرت میخواد ........ موحد دقیقا کجاست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1