تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۱۹۵۵۴۴

افتتاح یک طرح ویژه در باشت / بحران بزرگ کهگیلویه / افتتاح و کلنگ زنی ۶۰ طرح عمرانی گچساران / مرگ زنی در پیاده‌رو دهدشت

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

بهره‌برداری از دستگاه جدا کننده برگ گیاهان دارویی در شهرستان باشت


با حضور مسؤولان شهری در باشت، دستگاه جداکننده برگ گیاهان دارویی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.khabar
 امروز اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به همراه مسؤولان شهرستان باشت از مزرعه تولید گیاهان دارویی زرگیاه شهرستان باشت دیدن کرد.

در این بازدید دستگاه جدا کننده برگ گیاهان دارویی که به همت شرکت گیاهان دارویی زرگیاه ساخته شده بود به بهره‌برداری رسید.

محمد صادق پیش‌بین در این آئین بیان داشت: از این دستگاه در ایران سه نمونه ساخته شده که آن دو نمونه قبلی سرشاخه‌ها را نمی‌گیرند ولی این دستگاه سر شاخه‌ها را جدا می‌کند.

وی افزود: از مزایای این دستگاه می‌توان به سرعت در برداشت، بهداشتی بودن محصول، افزایش سطح زیر کشت و کاهش قیمت تمام شده اشاره کرد.

همچنین مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این آیین با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های زیادی برای کار و تولید وجود دارد، اظهار کرد: یکی از این ظرفیت‌ها گیاهان دارویی است.

نورالله‌زاده گفت: استان شما در حوزه گیاهان دارویی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید از این ظرفیت بزرگ برای کمک به رشد اشتغال و تولید و حتی صادرات محصول استفاده کرد.

 


 


 


 

فعالیت ورزشکاران بانوی شرکت نفت گچساران در قالب ۱۴ رشته ورزشی

مسؤول امور بانوان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از فعالیت ورزشکاران بانوی شرکت نفت گچساران در قالب ۱۴ رشته ورزشی خبر داد.
اعظم صمیمی اظهار کرد: ورزشکاران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در قالب ۱۴ رشته در بخش‌های مختلف همگانی، توپی و پایه در رده‌های سنی مختلف ساماندهی شده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت ورزش‌های قهرمانی و همگانی برای نشان دادن استعداد بانوان از سویی و ارتقای سلامت جسمی و روانی از سوی دیگر به لزوم حمایت از ورزش بانوان تاکید کرد.
رئیس اداره امور ورزش بانوان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: ۴ رده سنی به مسابقات قهرمانی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت ملی نفت و وزارت نفت در طول سال اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: امسال اولین سال برگزاری المپیاد شرکت ملی نفت ایران در رده سنی زیر ۲۶ سال بوده است که در شهرستان رامسر استان مازنداران برگزار شد.
صمیمی اذعان داشت: گچساران در رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی و شطرنج صاحب عناوین اول و همچنین در رشته ورزشی بسکتبال و والیبال دارای مقام دوم و در رشته بدمینتون نفرات برتر این مسابقات را دارد.

۶۰ طرح عمرانی درگچساران بهره برداری و کلنگ زنی شد
 ۶۰ طرح عمرانی گچساران در سومین روز هفته دولت با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی بهره برداری و کلنگ زنی شد.


 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در آیین بهره برداری و کلنگ زنی از این طرح ها گفت: ۵۷ طرح بزرگ و کوچک عمرانی افتتاح و سه طرح دیگر در گچساران عملیات اجرایی آنها شروع شده است.
فتاح محمدی ابرازکرد: میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این تعداد طرح بیش از ۱۹۲ میلیارد ریال بوده است.
وی بیان کرد: این طرح ها بیشتر در بخش توسعه و اصلاح برق، خدمات شهری، کشاورزی و طرح های توسعه ای روستایی است.
محمدی تصریح کرد: ساخت کانال های آبیاری، توسعه، اصلاح و بهینه سازی برق در مناطق مختلف، اجرای سیستم آبیاری بارانی، ساماندهی گلزار شهدا، ساخت یک باب کتابخانه، گازرسانی به روستاهای آبتوت، آبچیرک و انجیر سیاه ، زیر سازی و آسفالت روستا و اجرای سنگ فرش از طرحهای افتتاحی در هفته دولت است.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی سه طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان آغاز خواهد شد.
محمدی تصریح کرد: به نمایندگی از اینها طرح گاز رسانی به روستاهای آبتوت، آبچیرک و انجیر سیاه و کتابخانه رودکی به بهره برداری رسید.
وی ابراز کرد: کتابخانه رودکی در راستای ارائه خدمات بهتر به مناطق بافت فرسوده دوگنبدان در منطقه کیامرثی این شهرستان به بهره برداری رسید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار هزینه شده این طرح را چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی مساحت این طرح را ۳۵۰متر مربع عنوان کرد و گفت: این طرح فرهنگی از محل اعتبار ردیف ۳۸ سکونتگاهای غیر رسمی اجرا شد.
محمدی اظهار داشت: طرح گازرسانی به روستاهای آبچیرک، آب توت و انجیر سیاه با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال اجرا شد.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۲۶ هزار و ۱۶۰ متر خط انتقال اجرا شده که با بهره برداری از آن ۱۵۸ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
محمدی ابراز کرد: دولت تدبیر و امید با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی به ایجاد اشتغال بیشتر و حل مشکلات اقتصادی مردم توجه ویژه ای دارد.



بحران بزرگ در کهگیلویه؛ وجود ۳هزار و ۶۰۰ تحصیل کرده بیکار

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه بحران بیکاری شرایط کهگیلویه را خاص کرده است گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از بیکاران این شهرستان دارای تحصیلات آموزش عالی هستند.
علی پوزش  در شورای اداری این شهرستان که با حضور معاون وزیر کار در دهدشت برگزار شده بود اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه از شرایط خاصی در توسعه عقب ماندگی و عدم توسعه برخوردار است.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به منفک شدن سه شهرستان لنده،چرام و بهمیی از کهگیلویه تصریح کرد: این شهرستان نیازمند توجه ویژه برای رشد و شکوفایی است.
وی عقب ماندگی کهگیلویه را تاریخی و مزمن دانست و گفت: امیدواریم سفر وزیر کار که در هفته دولت پیش آمده برای شهرستان حتی در یک مصوبه مثمر ثمر واقع شود.
پوزش با بیان اینکه جمعیت فعال شهرستان ۳۳ هزار نفر برآورد شده است گفت: ۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان بیکار شناسایی شده و نرخ بیکاری بر اساس سرشماری سال ۹۰ به ۱۷ درصد رسیده است.
رئیس شورای اداری کهگیلویه افزود: این رقم با لحاظ بیکاری پنهان قطعاً رشد بالایی دارد.
وی با خاص عنوان کردن شرایط این شهرستان به روند رو به رشد مهاجرت از کهگیلویه اشاره و تصریح کرد: مسؤولان با در نظر گرفتن شرایط بحرانی به فکر چاره و تدبیری برای نجات شهرستان باشند.
مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه از بیکاری ۲ هزار و ۹۰۰ زن،بیکاری بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ جوان تحصیل کرده و ۸۷۱ سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این در حالی است که بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین مستعد تنها یکی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان است.
پوزش افزود: راه‌اندازی صنایع نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است اما به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم کسی انگیزه سرمایه‌گذاری در این شهرستان را ندارد.

کتابخانه‌های گچساران به ۱۴ باب افزایش یافت

فرماندار گچساران گفت: با افتتاح کتابخانه رودکی گچساران تعداد کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان به ۱۴ باب افزایش یافت.
امروز آئین افتتاح یک باب کتابخانه عمومی در گچساران با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.
فرماندار گچساران در این آیین اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌‌های عمومی در گچساران در دستور کار قرار گرفته است.
رحیمی با اشاره به روند ساخت دو کتابخانه پاسارگاد و فارابی در ماه‌های گذشته در گچساران عنوان کرد: این دو باب کتابخانه عمومی در این شهرستان در مدت زمان ۶ ماه احداث شده و امروز نیز کتابخانه رودکی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی هزینه ساخت کتابخانه رودکی را ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با اضافه شدن این کتابخانه سه کتابخانه در این دو سال به این شهرستان اضافه شده است.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: زمین کتابخانه رودکی اهدایی از شهرداری گچساران بوده که در زیربنای ۳۷۰ متر مربع امروز به بهره‌برداری رسید.
رحیمی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های عمومی در گچساران، افزود: با افتتاح این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان به ۱۴ باب افزایش یافت.

کلنگ‌زنی پروژه برق‌رسانی به ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر گچساران
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ‌زنی پروژه برق‌رسانی به ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر گچساران خبر داد.
با حضور معاون وزیر کار، معاون  استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسؤولان استانی و شهرستانی پروژه کلنگ‌زنی برق‌رسانی به واحدهای مسکن مهر گچساران به زمین زده شد.
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: پروژه برق‌رسانی به یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر در گچساران با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.
داود راهزادی در ادامه افزود: این پروژه به نمایندگی از ۴ پروژه برق و روشنایی روستایی اجرا شد که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در کل استان انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه برق‌رسانی به واحدهای مسکونی مهر گچساران در سه ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
وی در تشریح این پروژه عنوان کرد: طول شبکه هوایی و زمینی این پروژه ۴۰۰ متر است که برای ساکنین این منطقه روشنایی را به همراه دارد.
راهزادی در ادامه با بیان اولویت‌هایی که شرکت توزیع نیروی برق استان برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها دارد، گفت: یکی از دغدغه‌های ما برق‌رسانی به روستاها و همچنین روشنایی معابر روستایی است.

دنا زلزله‌خیزترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد است

مدرس دوره آموزشی تربیت مدرس مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کوهستانی بودن این استان گفت: دنا زلزله‌خیزترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد است.
نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس مدیریت بحران با حضور رئیس بانک ژنتیک ایران، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد به همت پزشکی قانونی و با همکاری ستاد مدیریت بحران استان در یاسوج برگزار شد.
احسان عزیزی در این دوره با اشاره به بروز حوادث غیر مترقبه در دنیا، گفت: هر ساله حوادث ناگواری مانند سیل و زلزله در نقاط مختلف دنیا اتفاق می‌افتد که باعث تخریب و نابودی قسمت‌های زیادی از مناطق و مرگ و میر افراد می‌شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با بیان اینکه ایران بر روی کمربند گسل‌ها قرار دارد، گفت: ایران یکی از کشورهای زلزله‌خیز جهان است.
وی به وفور اینگونه حوادث به خصوص زلزله در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: زلزله هرسین، قائم شهر، رشت، ورزقان و بم از جمله نمونه‌های زلزله‌هاست.
این مسوول در ادامه با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد نیز منطقه‌ای کوهستانی بوده و خطر وقوع زلزله در آن بسیار بالاست، گفت: برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که کوه‌ها باعث محکم شدن زمین و جلوگیری از زلزله است در حالی که در واقع چنین نبوده و هر جا که کوه‌ها بیشتر باشد نشان دهنده گسل‌های بیشتر بوده و در نتیجه باید انتظار وقوع زلزله را داشت.
مدرس دوره آموزشی مدیریت بحران با اشاره به شرایط جغرافیایی شهرستان دنا، این منطقه را از جمله پرخطرترین مناطق زلزله‌خیز استان دانست و بیان کرد: این شهرستان رتبه اول پتانسیل زمین لرزه‌ای با شتاب بزرگ استان را دارد.
وی، مناطق امام‌زاده عبدالله(ع)، چشمه نباتی، معصوم‌آباد، سالم‌آباد، راهنمایی، سروک، علی کرمی دمچنار، چشمه چنار، دشت امامزاده جعفر(ع) و شهرستان سی‌سخت را از پر مخاطره‌ترین نقاط استان در داشتن پتانسیل زلزله عنوان کرد.
این مسوول بر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص نقاط بحران و مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود طبق استانداردهای مورد نیاز تاکید کرد و گفت: افزایش دانش عمومی، آشنایی با نقاط بحران، روش‌های مقاوم سازی و آشنایی با نحوه برخورد در چنین حوادثی از جمله ضروریات مهم برگزاری این دوره است.
عزیزی متصل کردن بخشی از اجزاء با کف یا سقف ساختمان، کم کردن دامنه حرکت اجسام، استفاده از اتصالات انعطاف‌پذیر، استفاده از لایه لمینت در پنجره‌ها و چیدمان صحیح و اصولی وسایل و مبلمان منزل و محل کار را از مهم‌ترین روش‌های ایمن‌سازی ساختمان عنوان کرد.
مروری بر بلایا، اهمیت احراز هویت، نحوه جمع‌آوری، انتقال و نگهداری حوادث دسته جمعی، مباحث ایمنی، مروری بر نقاط ضعف و قوت در مدیریت، بیماری‌های عفونی و مدیریت قربانیان حوادث از دیگر مباحث تدریس شده در این دوره بود.

اختتامیه طرح انتظار مهدویت در لنده برگزار شد/ اعزام ۱۵۰ نفر به مشهد مقدس
با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و شرکت کنندگان در طرح انتظار مهدویت، مراسم اختتامیه این طرح پس از ۲ ماه برگزاری کلاس‌های مختلف در لنده برگزار شد.
طرح انتظار مهدویت برای دومین سال پی‌یاپی در شهرستان لنده با حضور اساتید، علما و روحانیون حوزه علمیه قم و شهرستان برگزار شد.
این طرح قریب به دو ماه است که در شهرستان لنده با حضور بیش از ۲۰۰ متربی دختر و پسر در حال برگزاری بوده و کلاس‌های مختلفی در زمینه انتظار، احکام، نماز و ... در این طرح تشکیل شده است.
ظهر امروز با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان مراسم اختتامیه طرح انتظار مهدویت برگزار شد.
حجت‌الاسلام خلیل نظری در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه گفت: زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) از وظایف مهمی است که هر کس به نوبه خود باید برای تحقق آن تلاش کند.
عضو هیأت امنای طرح انتظار مهدویت در لنده تصریح کرد: امروز بیش از گذشته باید فرهنگ انتظار در جامعه ترویج داده شود.
حجت‌الاسلام نظری در ادامه افزود: توفیقی بود که برای دومین سال متوالی توانستیم طرح انتظار مهدویت را در شهرستان دارالمساجد لنده برگزار کنیم.
وی ادامه داد: طرح انتظار با حضور ۵ استاد حوزه علمیه قم و ۶ نفر از روحانیون و طلاب شهرستان و با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از متربیان دختر و پسر  در شهرستان برگزار گردید.
استاد حوزه علمیه قم به تفکیک جنسیتی وسنی متربیان اشاره و گفت: کلاس‌ها با نظم و انضباط خاص و در قالب کلاس‌های آموزش احکام، نماز، روخوانی قرآن و ... برگزار شده است.
حجت‌الاسلام نظری به هزینه‌های برگزاری این طرح اشاره و افزود: بیش از ۵۰ میلیون ریال هزینه اجرای طرح انتظار در لنده شده و قریب به ۱۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان در طرح با توجه به امتحانات و امتیازاتی که مربیان و اساتید به متربیان داده‌اند به مشهد اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: تا کنون هیچگونه حمایت دولتی از طرح نشده و باید بدانیم کار فرهنگی نیازمند اعتبار و هزینه کافی است.

 ۱۵ هزار کارگر در کهگیلویه بیمه هستند
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه گفت: ۱۵ هزار کارگر در این شهرستان بیمه تامین اجتماعی هستند.

یوسف پهناور در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه در فرمانداری افزود: بیشتر این افراد در مشاغل غیر مرتبط و موقت فعالیت می کنند.
وی توجه به کارگران بیمه شده را ضروری دانست و اظهارکرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی نقش مهمی در بهبود معیشت و رفاه اجتماعی جامعه دارد.
پهناور تصریح کرد: این تعداد بیمه شده در سطح شهرستان یک متر فضای ورزشی ندارند.
وی با اشاره به آماده سازی چهار هکتار زمین ورزشی بیان کرد: تامین اعتبار برای راه اندازی این سالن ورزشی ضروری است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه، تعداد تعاونی های شهرستان را ۶۲۰ واحد عنوان کرد و گفت: ۶۰ درصد این تعاونی ها در حال حاضر غیر فعال هستند.
پهناور همکاری نکردن جدی بخش دولتی با تعاونی ها، کمبود اعتبارات منابع مالی و سرمایه در گردش را از مشکلات تعاونی های غیر فعال اعلام کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اداره تعاون شهرستان کهگیلویه جمعیت چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی را پوشش می دهد می طلبد مدیرکل با حضور در سطح شهرستان مشکلات را از نزدیک بررسی و برطرف کند.

 برخورد خودرو با عابر پیاده جان زن کهگیلویه ای را گرفت

 رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه گفت: برخورد یک دستگاه خودرو پیکاب با عابری پیاده در روستای آب کاسه این شهرستان باعث مرگ وی شد.

سید عادل رهبریان با اشاره به وقوع این حادثه در ساعت ۲۰ شب گذشته افزود: نیروهای هلال احمر در کمترین زمان به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهارکرد: فرد حادثه دیده به دلیل شدت جراحات در محل تصادف و قبل از اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داد.
رهبریان تصریح کرد: این تصادف در منطقه آب کاسه پنج کیلومتری پایگاه شهیدرضویان جمعیت هلال احمر فیلگاه و ۲۰ کیلومتری دهدشت اتفاق افتاد.

 عملیات اجرایی پارکینگ مرکزی یاسوج آغازشد
عملیات اجرایی نخستین پارکینگ چند منظوره (توقفگاه) در هسته مرکزی شهر یاسوج همزمان با سومین روز هفته دولت با حضور مسئولان کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد.
شهردار یاسوج گفت: این طرح در ضلع جنوبی استادیوم ورزشی تختی یاسوج در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع اجرا می شود.
محمد علی جاوید با اشاره به اینکه نبود پارکینگ ازمشکلات فرآروی حوزه شهری یاسوج است، اظهار داشت: پارکینگ مذکور به دلیل همجواری با مراکز درمانی و خرید نقش اثرگذاری در تسهیل تردد شهروندان دارد.
وی افزود: بخش عمده ای از مشکلات ترافیک شهری با راه اندازی این پارکینگ حل می شود.
مدیرکل فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وجود پارکینگ درهسته مرکزی شهر یاسوج ازنیازهای مردم است.
سید حسین کاظمی اظهار داشت: زمین این پارکینگ موقوفه ای است که با راه اندازی آن به نیازهای شهروندان درخصوص پارکینگ پاسخ داده می شود.

گاز رسانی سه روستای گچساران با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد
رئیس شرکت گاز گچساران و باشت گفت: پروژه گاز رسانی به سه روستای آبچیرک، آب توت، انجیر سیاه از توابع گچساران با اعتباری بالغ بر۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.
ناصردلفریان در آیین افتتاح گاز رسانی به مجموعه روستاهای گچساران افزود:با تلاش نماینده مردم گچساران و باشت مشکلاتی که بر سر راه این پروزه بود حل شد.
وی بیان کرد: پروژه گاز رسانی به سه روستای آبچیرک، آب توت، انجیر سیاه از توابع گچساران با اعتباری بالغ بر۱۵ میلیارد ریال افتتاح شد.
رئیس شرکت گاز گچساران و باشت تصریح کرد: با اجرای این طرح ۵۹۳ نفر درغالب ۱۵۸ خانواراز گاز خانگی بهره مند می شوند.
دلفریان عنوان کرد: در این طرح ۲۶۱۶۰ متر شبکه گذاری پلی اتیلن انجام شده است.
وی ادامه داد: این پروزه در مدت زمان ۲۱۰ روز به پایان رسیده است.
رئیس شرکت گاز گچساران و باشت خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در بخش گاز رسانی به تمام روستاهای محروم نگاه ویژه ای دارد.
دلفریان اضافه کرد: تاکنون با تلاش نماینده مردم گچساران و باشت کار گازرسانی به روستاهای  دو شهرستان گچساران و باشت به خوبی انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1