تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۱۹۵۳۳۲

جاده‌ای که برای کهگیلویه و بویراحمد شرم‌آور است

۴
۰
کبنا ؛ 
امام جمعه سوق گفت: بی‌سرانجامی ۹ کیلومتر جاده با گذشت ۱۰ سال شرم‌آور است.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امروز در دیدار مردمی استاندار و هیأت همراه در شهر سوق هفته دولت را یادآور سخت کوشی و مجاهدت شهیدان رجایی و باهنر و دفاع از ارزش‌های نظام و اسلام عنوان و اظهار داشت: قدردان خدمات انقلاب و نظام هستم، مشکلات دولت را می‌پذیریم و تلاش‌های انجام شده در راستای بهبود خدمات را هم می‌بینیم.
امام جمعه سوق با اشاره به حدیثی مبنی بر ازدیاد نعمت در صورت شکرگزاری و یا افول نعمت در ناسپاسی تصریح کرد: صحبت‌هایی که دارم از باب ناشکری و یا قدرناشناسی نیست بلکه توقعات به‌حقی است که مردم شهری در ۱۲ کیلومتری مرکز شهرستان از مسؤولان نظام و دولت دارند.
وی با بیان اینکه بخش سوق به رغم داشتن استعدادهای علمی و نیروی انسانی تأثیرگذار در استان اما محروم و عقب مانده است افزود: در ۳۷ سال گذشته آنطور که باید مورد لطف قرار نگرفته و این بی‌مهری نارضایتی مردم را در پی داشته است.
کیانی‌اصل افزود: مردم سوق خواسته‌های به حقی دارند و با توجه به سفر دولت به این استان امیدواریم این سفر خیر و برکاتی برای سوق داشته باشد.
وی راه ارتباطی سوق به دهدشت را از پروژه‌های شرم‌آور در طولانی شدن اجرا دانست و گفت: در زمانی که تکمیل و بهره‌برداری از اتوبان‌ها کمتر از ۲ سال طول می‌کشد امروز مایه تأسف است ۹ کیلومتر جاده‌ای که ۱۰ سال از شروع آن می‌گذرد هنوز در بلاتکلیفی باشد.
امام جمعه سوق با قتلگاه خواندن این جاده افزود: اگر مسؤولان هر روز ۲٫۵ متر از جاده را زیرسازی و اسفالت می‌کردند تاکنون به اتمام رسیده بود.
وی با اشاره به بهانه‌های به درازا کشاندن این پروژه گفت: اگر پروژه اعتبار ندارد دلیل نداشت همه جاده زخمی شود می‌توانستند به اندازه اعتبارات زیرسازی و عملیات اجرا کنند.
کیانی‌اصل ضعیف بودن عملکرد پیمانکاران را از دیگر دلایل مسؤولان در کندی روند پروژه دانست و ادامه داد: اگر دلیل این است چرا پیمانکار خلع ید نمی‌شود و چرا نظارت به درستی انجام نمی‌شود؟
امام جمعه سوق ارجاع مشکلات به دولت گذشته را هم دلیل منطقی در به سرانجام رساندن پروژه ندانست و بیان کرد: امروز مردم این دولت را می‌بینند و نمی‌توانند یقه دولتمردان سابق را بگیرند کما اینکه اقدامات خوبی که دولت گذشته شروع کرده اگر در دولت فعلی به نتیجه برسند به نام دولت تمام می‌شود.
وی راه ارتباطی روستاهای بخش را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه دهستان راک با دارا بودن جمعیت بالا برای رسیدن به سوق باید از دهدشت عبور کنند گفت: اگر جاده مورد نظر این روستا تکمیل شود ۲۵ کیلومتر در طول مسیر و هزینه دولت صرفه‌جویی می‌شود.
کیانی‌اصل هم‌چنین ظرفیت‌های گردشگری تعدادی از روستاهای بخش سوق را یادآور شد و افزود: روستای دژکوه زادگاه شهید طیب و حسین پناهی راه ارتباطی مناسبی ندارد.
افزایش ۲ برابری اعتبار جاده سوق/ جایگزینی پیمانکار دوم در این پروژه
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره از تغییر پیمانکار دوم پروژه جاده سوق خبر داد و گفت: امسال اعتبار این پروژه به ۲ برابر افزایش و جزء پروژه‌های اصلی قرار می‌گیرد.
موسی خادمی اظهار کرد: امروز در جمع مردم سوق ساده‌زیستی،صداقت و مردمداری را از ویژگی‌های بارز شهیدان رجایی و باهنر برشمرد و اظهار داشت: ما باید تلاش داشته باشیم رفتار خود را به آن شهیدان والا مقام نزدیک کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاریخی خواندن بخشی از مشکلات این استان خدمات انقلاب را انکارناپذیر دانست و گفت: استانی هستیم که دیرتر شروع کردیم و با سرعت کمتری پیش رفتیم .
خادمی با بیان اینکه نسبت به ۲۰ سال پیش اقدامات خوبی انجام شده است افزود: اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیار است،از طرفی باید توقعات خود را نسبت به شرایط دولت و وضعیت منابع مالی تنظیم کنیم.
وی افزود: باید در نظر داشته باشیم دولت در سال‌های اخیر وضعیت دشواری را سپری کرده است،نفت با کاهش شدید قیمت روبرو بوده و پروژه‌هایی روی دست دولت مانده است.
مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه در پیگیری مشکلات کوتاهی نمی‌کنیم ادامه داد: این را هم بپذیریم زمانی که منابع خوب و درآمد نفت کلان بود پروژه‌هایی مانده بودند امروز درآمد نفتی کشور کمتر از ۳۰ میلیارد دلار رسیده و کارهایی انجام شده که هرچند مناسب با انتظارات و توقعات و نیازهای ما نبود اما متناسب با وضعیت کشور بوده است.
خادمی به مشکلات سوق اشاره و تصریح کرد: درباره پیگیری جاده ارتباطی سوق مدارک و مستنداتی وجود دارد که می‌توانید ببینید،این جاده جزء ۲۰ پروژه اصلی تعریف شده در استان است که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
وی با تعریف ردیف منابع مالی پروژه‌های خرد و کلان بیان کرد: پروژه‌هایی که ردیف اعتبارات ملی دارند در پیوست قانون می‌آیند و ردیف ملی دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه‌های کوچکتر از منابع استانی تأمین اعتبار می‌شوند و برای پروژه‌هایی که نه از منابع ملی و نه استانی ردیفی ندارند ماده ۱۸۰ تعریف شده که جاده سوق از این محل تأمین اعتبار می‌شود.
خادمی با بیان اینکه ۶ میلیارد تومان در این پروژه مصوب شده و از اختیارات استانی بوده است افزود: سال ۹۳ اعتباراتی اختصاص و کارهایی هم انجام شد اما سال ۹۴ به دلیل مشکلات خاص کشور با وجود اینکه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون در نظر گرفته شده بود ردیف اختصاص یافته محقق نشد.
وی با بیان اینکه از اختیارات استانی در پیگیری و تمام شدن این جاده استفاده شده است گفت: امسال اعتبار این پروژه به ۲ برابر افزایش و جزء پروژه‌های اصلی قرار می‌گیرد.
خادمی از وقوع تصادفات مرگبار در این محور ابراز نگرانی و همدردی کرد و افزود: پیمانکار دیگری جایگزین پیمانکار دوم پروژه می‌شود و امیدواریم بخشی از جاده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی از آبرسانی به دهدشت غربی به دیگر اولویت‌های استان نام برد و با بیان اینکه امسال ۴۸ میلیارد برای این طرح در نظر گرفته شده است گفت: با وجود عدم تعریف پروژه جدید آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام مصوب شده و در سفر هیأت دولت ۶۰ میلیارد تومان برای ان در نظر گرفته شد که تا پایان سال ۹۴ آبرسانی انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا جمله زیر را اصلاح نمایید

و در سفر هیأت دولت ۶۰ میلیارد تومان برای ان در نظر گرفته شد که تا پایان سال ۹۴ آبرسانی انجام شود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خادمی با بیان اینکه نسبت به ۲۰ سال پیش اقدامات خوبی انجام شده است ...هه
جاده دیشموک به دهدشت
Iran, Islamic Republic of
بخداد به این موقع اذان هرموقع در آن جاده میروم حاضرم ماشینمو با خودم در وسط جاده آتیش بزنم تا یکی بفهمد که درد این مردم محروم از آمریکا وسایر ابرقدرتها نیست .راه وشهرسازی اودر ،کریدر ،بولدوزر وسایر وسایل راه سازی را دارد فارغ از اینکه در این جاده حتی چاله وچوله ها را درست کنند .اگر در این جاده چاله ای را پرکردند بازهم درست کارنکردند وبدتر ز وضعیت قبل شده است .بابا بی انصافی وبی صاحبی تا کی . تا کی میخواهید سرمرذم .. کنید. این مردم ولی نعمتان نظامند وبس . سعی کنید مردمی که باچنگ ودندان انقلاب کردند را از این انقلاب نزنید . خدا را خوش نمیاد .مردم محروم اون منطقه با یارانه زده اند. چقدر دارند که هر روز ماشینهاشون که امید زندگی خود وبچه هاشون هستند هرروز سرویس کنند. خدا بشناسید .آق مردم بی زبان مسئولان شهرستان را میگیرد .جاده بیست سال پیش ساخته شده .همچنان میخواهند مثل بیست سال قبل جبران زحمت کند .نمیشه .
مدیریت سایت خدا قوت اگر درج نکنی نفرنیت میکنم (برنامه خندوانه)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر امام جمعه سوق که حرف دل مردم را بیان کرد.واقعا تا کی میخوان این جاده را به سرانجام برسانن.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1