تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۱۹۵۳۱۴

آخرین نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

۰
کبنا ؛شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، عصر امروز با حضور وزیر کار، نمایندگان استان در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استانداری و جمعی از مدیران شورای اشتغال و توسعه استان برگزار شد.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۳ هزار بیکار دارد‌
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۳۳ هزار و ۲۵۶ بیکار در این استان وجود دارد.
صابر مظاهری امروز در نشست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بیکاری در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، دنا، بهمئی، باشت، لنده و چرام به ترتیب ۱۶٫۵، ۱۷٫۸، ۲۲٫۵، ۱۱٫۹، ۲۰٫۶، ۱۳٫۶، ۱۷٫۶ و ۱۵٫۲۲ درصد است.
وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت بیکار این استان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید با حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا با هدف افزایش اشتغال‌زایی چاره‌اندیشی کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت با ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری می‌تواند به رفع معضل بیکاری در این استان کمک کند که به طور حتم حمایت از طرح‌های خرد و اشتغال‌زا در این راستا کارآمد است.
مظاهری با اشاره به نرخ بالای مشارکت اقتصادی در این استان، بیان کرد: تقاضای کار در استان افزایش یافته به طوری که تقاضای کار بانوان امروزه به یک موضوع اجتماعی در استان تبدیل شده است.
وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف در زمینه‌های آب، نفت و گاز، گردشگری و کشاورزی و صنعت و معدن می‌تواند مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از جوانان در استان جویای کار هستند و باید فکری به حال آن‌ها کرد.

مظاهری ادامه داد: بیش از ۱۳ هزار نفر بیکار در یاسوج داریم و گچساران بالاترین نرخ بیکاری در استان و دنا کمترین نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

وی گفت: بر اساس آمارها و با میانگینی که گرفتیم درصد بیکاری در کل استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷٫۷ است.

این مسؤول با اشاره به مهاجرت‌های بی‌رویه از روستاها به شهرها گفت: همین امر موجب شده نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد زیاد باشد.

مظاهری بیان کرد: نیمی از جمعیت بیکار کهگیلویه و بویراحمد افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که از مجموع ۳۲ هزار بیکار بیش از ۱۵ هزار نفر آن فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.

دغدغه اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد رفع بیکاری باشد
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد رفع بیکاری باشد.
غلام‌محمد زارعی امروز در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد که با حضور ربیعی وزیر کار برگزار شد با تبریک هفته دولت اظهار کرد: نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در کشور در رتبه اول است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری دغدغه اول مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد است که باید دولت به این موضوع توجه داشته باشد.
وی با درخواست از وزیر کار برای اندیشیدن تدبیر در این زمینه تصریح کرد: از رئیس جمهور و دولت برای در نظر گرفتن مصوبات خوب قدردانی‌ می‌کنیم.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت تقاضا می‌کنیم که بیش از هر چیز به موضوع بیکاری و حل این مشکل در استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1