تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۱۹۵۱۹۴

گزارش خبری جشنواره مدیریت مصرف در یاسوج

۱
۰
کبنا ؛ 
جشنواره خانواده و نقش زنان در مدیریت مصرف در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز جشنواره خانواده و نقش زنان در مدیریت مصرف در یاسوج با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عامل شرکت‌های آب، برق و گاز در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.
 


اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه برای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد طی سفر رییس جمهور
معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه به حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خبر داد و گفت: این امر در توسعه اشتغال استان موثر است.
مجید محنایی  اظهار کرد: خوشبختانه سفر کاروان تدبیر و امید به استان دستاوردهای خوبی در حوزه اقتصادی داشت که در هیچ استانی این گونه نبوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، برداشتن محدودیت تسهیلات بانکی را از مهم‌ترین دستاوردهای این سفر عنوان کرد و افزود: رئیس بانک مرکزی دستور داده است محدودیت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در استان برداشته شود.
این مسئول با بیان اینکه اگر تولیدکننده قصد سرمایه‌گذاری داشته باشد از نظر پرداخت تسهیلات دیگر مشکلی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر می‌توان گفت: تمام موانع اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در استان برداشته شده است.
وی در ادامه از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه به بخش سرمایه‌گذاری استان خبر داد و یادآور شد: این اقدام می‌تواند در توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری بسیار موثر باشد.
محنایی تاسیس صندوق توسعه در استان و برطرف شدن موانع پرداخت وام ازدواج را از دیگر موارد مورد توجه در سفر هیأت دولت به استان بیان کرد و گفت: سعی خواهد شد تا پایان امسال همه کسانی که در نوبت گرفتن وام ازدواج هستند، وام خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه برخی طرح‌ها در حال اجرا هستند، گفت: مشکلات طرح‌های موجود نیز برطرف شد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات نیز افزایش یافته است، اظهار امیدواری کرد این امر گامی مهم و موثر جهت توسعه سرمایه‌گذاری، ارتقای اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به توسعه اقتصادی استان باشد.

به گزارش کبنا، در این نشست؛ حجت الاسلام سیدامان الله حسینی صدر مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از حمل های انرژی بصورت هوشمند و استاندارد در کشور می تواند در صرفه جویی نقش بسزایی داشته باشد.
حسینی صدر افزود: ترویج روزافزون فرهنگ استفاده بهینه از حامل های انرژی بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.
وی بیان کرد: ضرورت صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و پرهیز ار اسراف و هدر روی آنها از سوی روحانیون، ائمه جمعه و مسئولان اجرایی این استان تبلیغ شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اسراف به معنای زیاده‌روی در مصرف و استفاده بی‌رویه است و آیات و روایات متعددی در زمینه اسراف نکردن وجود دارد.
حسینی صدر اضافه کرد: اسراف خلاف شرع، قانون و عقل بوده و در قرآن کریم نیز از اسراف کنندگان به عنوان برادران شیطان تعبیر شده است.
۸۵ درصد مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد در بخش خانگی است
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۵ درصد مصرف برق این استان در بخش خانگی است.
داود راهزادی در جشنواره خانواده و نفش زنان در مدیریت مصرف افزود: متوسط مصرف برق در کشور پنج درصد است که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰درصد است.
وی تاکید کرد: در این استان دو برابر متوسط کشور برق مصرف می‌شود که باید با صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف این میزان کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ۸۵ درصد مصرف برق این استان خانگی است، خاطرنشان کرد: از ۲۲۰ هزار مشترک این استان ۱۸۶ هزار مشترک خانگی است.
راهزادی تصریح کرد: مدیریت مصرف از ارکان اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی به معنای درست مصرف کردن است.
وی ادامه داد: ضرورت آموزش مدیریت مصرف بهینه و آموزش زنان می‌تواند در مصرف بهینه انرژی موثر باشد.
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: زنانی که الگوی مصرف را در زمینه حامل‌های انرژی رعایت می کنند، تشویق شوند.
خانواده می‌تواند در مصرف بهینه آب نقش بسزایی ایفا کند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نهاد خانواده می‌تواند در مصرف بهینه آب و سایر انرژی‌ها نقش بسزایی ایفا کند.
فتاح محمدی نیز ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: نباید  در استفاده از حامل‌های انرژی افراط و تفریط داشته باشیم.
وی بیان کرد: استفاده مناسب و بهینه از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های موجود در ابعاد مختلف بویژه در زمینه حامل‌های انرژی تجلی عینی و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: این مهم نقطه مقابل اقتصاد ریاضتی در غرب است که با تحمیل و فشار بر مردم به دنبال کاهش مصرف منابع و ظرفیت‌ها در جامعه خود هستند.
محمدی با بیان این که دین مبین اسلام در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر دارای برنامه و راهبرد است، تصریح کرد: اسلام، از یک طرف استفاده و بهره‏ مشروع از نعمت های الهی و زیبایی‌های زندگی را جایز دانسته و از سوی دیگر اسراف و زیاده ‏روی و ضایع کردن نعمت‌ها را امری حرام و ناروا می‏‌داند.
وی ادامه داد: وجود سرمایه‌های طبیعی و حیاتی همچون محیط زیست، آب و سایر منابع متعلق به نسل‌های آینده است و اسراف و استفاده خارج از ظرفیت و اعتدال در سرمایه‌ها از نظر اسلام و مبانی اعتقادی و دینی در حکومت اسلامی تضییع حقوق دیگران و جرم محسوب می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: اسلام آن‌چنان بر رعایت الگوی مصرف تاکید دارد و تبذیر را امری مذموم دانسته که حتی در امر مقدس انفاق نیز انسان را به اعتدال و میانه‌روی و دوری از اسراف فراخوانده است. اسلام دینی است که برای همه زوایای زندگی بشر برنامه دارد و تعادل در همه امور را توصیه می‌کند.
محمدی اضافه کرد: چالش امنیتی و بحران آینده جامعه بشری به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی جهان مربوط به جنگ آب و خطرات و بحران‌های زیست محیطی است.
 
زنان مدیران اقتصادی خانواده هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بانوان در زمینه بهیه مصرف کردن آب نقش مهم و اثرگذاری دارند.
علی لدنی‌نژاد در این همایش افزود: این قشر به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در صرفه جویی در مصرف آب نقش بسزایی می‌توانند ایفاء کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت همکاری و مشارکت بیش از پیش خانواده‌ها بویژه زنان به عنوان مدیران اقتصادی و عنصر اصلی خانواده بر رعایت الگوی مصرف در حامل‌های انرژی تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط نامطلوب مصرف آب، اصلاح الگوی مصرف نیاز است.
لدنی‌نژاد خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری و مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان شامل آبفای شهری و روستایی، شرکت توزیع نیروی برق، آب منطقه ای و شرکت گاز استان برگزار شد.
وی اضافه کرد: ۱۱۰ اثر نیز در بخش‌های مختلف کاریکاتور، نقاشی، فیلم کوتاه، شعر و شعار در زمینه مصرف بهینه حامل‌های انرژی (آب، برق و گاز) به دبیرخانه جشنواره ارسال و سرانجام با پایش نهایی داوران ۱۰ اثر نیز به عنوان اثرات برتر در این جشنواره انتخاب شدند.
استفاده از فناوری‌های نوین آبیاری در هدر روی آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بکارگیری فناوری‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی مصرف از راهکارهای جلوگیری از هدر روی آب در این استان است.
فیض الله پاسره در جشنواره خانواده و نقش زنان در مدیریت مصرف افزود: حیات و بقای بشر بدون وجود آب ممکن نیست و همین امر ضرورت مصرف بهینه آن را صد چندان می‌کند.
وی تاکید کرد: بکارگیری فناوری‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی مصرف آب در هر سه بخش خانگی، کشاورزی و صنعت از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از هدر روی این مایه حیات در کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد نظارت هر چه بیشتر متولیان امر بر نحوه مصرف آب و جلوگیری از هدر روی آن در هر سه بخش خانگی، کشاورزی و صنعت در این استان را خواستار شد.
پاسره تصریح کرد: زنان به عنوان مدیران اقتصادی خانواده‌ها می‌توانند در زمینه اصلاح الگوی مصرف حامل‌های انرژی به ویژه آب تاثیرگذار بوده و نقش مهمی ایفا کنند.
 

به گزارش کبنا، در پایان این جشنواره ۱۰ نفر برگزیده که آثاری در رابطه با مصرف بهینه ارسال کرده بودند، تجلیل شدند.

نام شما

آدرس ايميل شما

مهمان
Iran, Islamic Republic of
بدیهیات فرهنگی هم دیگه جشنواره میخواد!؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1