تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۹۴۶۹۵

اعزام ۴۰۰ مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی به سفرهای زیارتی

۰
کبنا ؛ 

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ نفر از مددجویان به سفرهای زیارتی اعزام شدند.
 ارسلان جلال‌فرد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی اظهار کرد: برنامه‌های اردویی کمیته امداد از این دست برنامه‌ها به شمار می‌روند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از این برنامه‌ها اعزام زنان سرپرست خانوار استان به عتبات عالیات  است.

وی با بیان اینکه این سفر معنوی به مدت ۷ روز برای زنان سرپرست خانوار خواهد بود، اظهار کرد: این سفر با هزینه ۳۰ میلیون تومانی خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری چنین برنامه‌های معنوی در سطح استان گفت: تقویت باورهای دینی از مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین سفرهایی است.

وی با بیان این که تاکنون و در طول مدت سپری شده از سال جاری تعداد بیش از ۴۰۰ نفر به چنین سفرهایی اعزام شده‌اند، افزود: چنین برنامه‌هایی از مهم‌ترین رویکردهای فرهنگی کمیته امداد استان به شمار می‌رود.

جلال‌فرد از تلاش برای کمک گرفتن از توان خیرین برای انجام چنین برنامه‌هایی خبر داد و گفت: خیرین می‌توانند برای شرکت در امور خیرخواهانه با حضور در مراکز نیکوکاری استان و همچنین با مراجعه به مدیریت‌های کمیته امداد در مناطق مختلف خود را در اجر معنوی برنامه‌هایی از این دست شریک کنند.

این مسئول در کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر برنامه‌های کمیته امداد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگ کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت برای موفقیت در تحصیل از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد به شمار می‌رود.

وی افزود: در حوزه معیشتی هم کارهای بسیار خوبی انجام شده اما همه سعی کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان و خانوارهای زیر پوشش است تا بتوانند در راستای اشتغال و تولید گام برداشته و این گونه بتوانیم از توان آن‌ها برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.



۲ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به زوج‌های جوان کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شد
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت بیش از دو میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت در دهه کرامت خبر داد.
محمد نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای حمایت از مددجویان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان بین آنها خدمات متعددی ارائه می‌شود، اظهار داشت: کمیته امداد برای کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت از کمک‌های خیرین بهره گرفته و در این راستا طرح کوثر را اجرایی کرده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در دهه کرامت امسال، ۹۶ کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان و ۹۱ مورد کمک هزینه ازدواج به دامادهای تحت حمایت پرداخت شده، افزود: مبلغ دو میلیارد و ۳۷۵میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.
نظری به برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان اشاره و بیان کرد: دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان در قالب مهارت‌های زندگی برگزار و گواهی حضور در دوره به مددجویان اعطا می‌شود و پس از اعطای مدرک، پرونده برای مددجویان تشکیل و کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به آنها پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه با حمایت‌های این نهاد، در سال جاری ۷۶۶ زوج جوان تحت حمایت با اعتبار بیش از هشت میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال راهی خانه بخت شدند، اظهار کرد: یکی از اهداف و اولویت‌های این نهاد ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در برپائی ازدواج‌های آسان،کم هزینه و پایدار است.
نظری ضمن قدردانی از کمک‌های خیران و نیکوکاران استان برای کمک به ازدواج جوانان نیازمند، بر لزوم جذب مشارکتهای مردمی در انجام این امر خداپسندانه تأکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و مشارکت حامیان نیکوکار بتوانیم زمینه ازدواج جوانان تحت حمایت را فراهم کنیم.
وی ابراز کرد: در حال حاضر یک هزار و ۹۰۰ زوج نیازمند پشت نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه کمیته امداد هستند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشت خانوارها و جبران بخشی از نیازمندی‌های آنان در قالب پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از دیگر برنامه‌های این نهاد است و در این زمینه در دهه کرامت امسال، ۱۹ وام قرض‌الحسنه کارگشائی به مبلغ ۳۷۶ میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.
نظری جمع کل تسهیلات قرض الحسنه پرداختی از ابتدای سال جاری تاکنون را یک هزار و ۳۴۸ مورد با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه برای حل مشکلات مددجویان در بخش‌های درمان، تحصیل، بدهی‌های مالی و کمک معیشت پرداخت می‌شود و در حال حاضر تعداد دو هزار و ۹۳۵ مورد پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1