تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۱۹۴۶۵۴

سنجش سلامت ۳ هزار کودک کهگیلویه و بویراحمدی / شیوه جالب بکارگیری مدیران مدارس بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مرحله نخست طرح سنجش سلامت برای کودکان پیش‌دبستانی کهگیلویه و بویراحمد جمعیتی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار کودک مورد سنجش قرار می‌گیرند.
هادی زارع‌پور امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح سنجش سلامت برای کودکان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کودکان نوپا برای ورود به پیش‌دبستانی و آمادگی برای سال آینده نیاز به سنجش دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله نخست این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و نوآموزان می‌توانند به مراکز اجرای این طرح مراجعه کنند.
وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: سنجش کودکان در بخش‌های شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و آمادگی تحصیلی و برای شناسایی به موقع وضعیت کودکان برای ورود به مدرسه است.
زارع‌پور با بیان این‌که کودکان سنجش شده برای ورود به مدرسه دیگر نیازی به مراجعه مجدد به پایگاه‌های سنجش نیستند، تصریح کرد: این طرح با هدف شناسایی دانش‌آموزان دیرآموز و در طول شهریورماه انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار به‌صورت رسمی برای پیش دبستانی‌ها انجام می‌شود، افزود: در مرحله نخست طرح سنجش سلامت برای کودکان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد جمعیتی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار کودک مورد سنجش قرار می‌گیرند.
زارع‌پور با بیان این که این طرح شامل کودکان مراکز پیش‌دبستانی وابسته به آموزش و پرورش است، عنوان کرد: هزینه انجام سنجش ۱۴ هزار تومان و در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد رایگان است.
وی گفت: اجرای نخستین مرحله طرح شامل کودکان مناطق شهری است و در یاسوج مدرسه شقایق در آموزش و پرورش استثنایی، در گچساران مدرسه یاسمن و در دهدشت در مدرسه نسترن انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای مراجعه به مراکز سنجش شناسنامه نوآموز والدین، دفترچه درمانی، کارت واکسیناسیون و داشتن نوبت اینترنتی از مرکز پیش‌دبستانی از مدارک برای سنجش است.

شهید رجایی الگویی جاودان برای فرهنگیان/ معلمان مدارس چند پایه مظلوم‌ترین قشر فرهنگیان
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد گفت: شهید رجایی الگویی جاودان برای فرهنگیان و معلمان در نظام جمهوری اسلامی است.
سید علی‌اکبر هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس چند پایه شهرستان بویراحمد با تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: در این هفته سالروز شهادت مردی از تبار اخلاص و عمل و فرهنگی دلسوخته‌ای به نام شهید محمدعلی رجایی را داریم.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید والامقام و همچنین نخست‌وزیر شهید دکتر محمدجواد باهنر تصریح کرد: هفته دولت را به پاس خدمات این دو شهید والامقام نام‌گذاری کرده‌اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بیان کرد: شهید رجایی قبل از این که نخست وزیر و یا رئیس‌جمهور باشد معلمی دلسوز و فرهیخته بود که همواره به شغل معلمی خود افتخار می‌کرد.
وی ادامه داد: باید معلمان ما از سرگذشت زندگی این مرد بزرگ درس گرفته و آن شهید را در همه زمینه‌ها از جمله در خدمت به مردم الگوی خود قرار دهند.
هاشمی از شغل معلمی به عنوان مهم‌ترین شغل در جامعه نام برد که پیروزی و سعادت هر جامعه و همچنین نابودی و فنای آن بستگی به نوع فعالیت و کارکرد این قشر در جامعه دارد.
وی همه علما و فرزانگان و فرهیختگان و دانشمندان جامعه را دانش‌آموزان معلمانی دانست که با تدبیر و تدبر و دانش و اخلاصی که در خدمت داشتند این افراد را برای نسل حاضر و کمک به رشد جامعه و تعالی مملکت تربیت کرده و پرورش دادند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که در سطح شهرستان بویراحمد تعداد زیادی مدارس چند پایه وجود دارد، اظهار کرد: سخت‌ترین کار در امر آموزش بر عهده معلمین و مدیران مدارس چند پایه است که با از خود گذشتگی به امر تعلیم و پرورش فرزندان نقاط محروم می‌پردازند.
* پرورش شخصیت‌های بزرگ در مدارس چند پایه
هاشمی گفت: فرهنگیان شاغل در مدارس چند پایه مشغول به آموزش در مدارسی هستند که اگر این آموزش و تعلیم و تربیت به خوبی انجام شود از میان این دانش‌آموزان شخصیت‌هایی پرورش پیدا می‌کنند که در آینده به توسعه استان کمک خواهند کرد.
وی افزود: تجربه نشان داده که دانش‌آموزان مدارس روستایی به درجات بالایی از علم و دانش و همچنین مدیریت‌ها رسیده‌اند و اکنون بسیاری از شخصیت‌های کشور از دل همین مدارس چند پایه رشد کرده‌اند.
هاشمی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برای تعالی آموزشی و کمک به رشد آموزش در این مدارس نظارت‌ها را بیش از گذشته مد نظر قرار خواهد داد.
وی افزود: فرهنگیان با تجربه شهرستان بویراحمد در این مدارس مشغول به خدمت هستند و امسال نیز از وجود چنین نیروهای باتجربه‌ای در مدارس چند پایه بهره می‌بریم.
هاشمی از انتخاب مدیران مدارس چند پایه بر اساس شاخص‌های مختلف خبر داد و گفت: برای انتخاب این همکاران مصاحبه‌هایی صورت گرفت و امسال از نیروهایی با مدرک کارشناسی به بالا در مسند معاون آموزگار در مدارس چند پایه استفاده می‌کنیم.
* کیفیت‌بخشی به آموزش در صدر برنامه‌های آموزش و پرورش بویراحمد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: یکی از اهداف مهم ما در مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان ارتقا بخشی به کیفیت آموزش است و آموزش‌محوری را در کنار برنامه‌های پرورشی به جد در دستور کار قرار داده‌ایم و نسبت به مسائل آموزشی جدیت بیشتری نسبت به گذشته به خرج خواهیم داد.
وی با تقاضا از معاون آموزگارانی که در سال تحصیلی جدید قصد همکاری با آموزش و پرورش را در مدارس چند پایه دارند برای توجه هر چه بیشتر به مقوله کیفیت آموزش گفت: باید نظم و انضباط را در هر زمینه سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و اجازه ندهیم که دانش‌آموزان در مناطق محروم و در مدارس چند پایه از نظر درسی و آموزشی با افت آموزش روبه‌رو شوند.
هاشمی بیان کرد: آموزش و پرورش هر چند در زمینه اعتبارات و منابع با مشکلات زیادی روبه‌رو است اما همه سعی خود را برای رفع مشکلات این مدارس در روستاها از نظر تهیه تجهیزات و دیگر موارد مورد نیاز خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
همه اش دروغه، مدیران و معاونین، حتی برخی معلمین، بر اساس قرابت های فامیلی، دوستی و جناحی انتخاب شدن
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1