تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۱۹۴۰۳۰

حاشیه‌ها و نکته‌های سفر رئیس جمهور به یاسوج

۱
۰
کبنا ؛
سی امین سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد به تعبیر دکتر روحانی، در حالی انجام شد که همزمانی ۲ رویداد مهم دیگر نیز منشا برکات فراوان برای مردم این خطه و نقطه عطفی در سفرهای استانی دولت محسوب می شد.



همزمانی سفر دکتر روحانی به دیار آریوبرزن،(سرزمین برف و آفتاب، دیار گل و ریواس و احساس)، استان کهگیلویه و بویراحمد با میلاد امام رئوف حضرت علی ابن الموسی الرضا (ع) در همان نگاه نخست ذهنیت و پیشینه ای مثبت را در اذهان عمومی مردم و مسئولان استانی جاری ساخت.
تقارن دیگر این سفر همزمانی اش با شروع به کار دولت تدبیر و امید در چنین روزی یعنی ۲۴ مرداد سال ۱۳۹۲بود که این مهم نیز تا حدود زیادی در راستای سخنان رئیس جمهوری تاثیر داشت.
البته در کنار این ۲ رویداد میمون و مبارک، صفا و صمیمت و میهمان نوازی که خصلت دیرینه و ویژگی بارز و همیشگی مردم این دیار بود نیز زیبایی و خوش یمن بودن این سفر را دوچندان کرد.

** لحظه ورود روحانی به یاسوج
farhangnews_224905-600553-1471160087 copy
هنگام ورود دکتر روحانی به شهر یاسوج، جمعیت فراوانی از جوانان، مردان و زنان این دیار بویژه عشایر سلحشور ملبس به لباس محلی از کاروان تدبیر و امید استقبال کردند.
اسب سواران عشایری بهمراه رژه های موتوری و دوچرخه سواران با شال های بنفش مسیر پنج کیلومتری فرودگاه تا ورزشگاه تختی را بهمراه رئیس دولت یازدهم طی کردند.
ازدحام جمعیت در ورودی شهر یاسوج پرشور در ۲ سوی بلوار شهید مطهری سبب شد که خودروی حامل رئیس جموری برای دقایقی نتواند به حرکت خود ادامه دهد.
** سخنرانی روحانی در ورزشگاه تختی یاسوج با حضور پرشور مردم
سخنرانی رئیس جمهوری در ورزشگاه تختی یاسوج با اجتماع مردم و با نظم عمومی همراه بود.
روحانی در اجتماع مردمی با بیان برخی ویژگی های منحصر بفرد مردم غیور و سلحشور استان کهگیلویه و بویراحمد، آنان را همراهان و وفاداران صدیق و همیشگی به نظام، انقلاب و امام (ره) توصیف کردند.
** روحانی ما چاکریم
مردم نیز در پاسخ به اظهارات دکتر روحانی با شعار روحانی دوستت داریم، روحانی ماچاکریم، روحانی متشکریم، وفاداری و ارادت خود را نسبت به رئیس جمهوری و دولتمردان ابراز کردند.
IMG_0173
**به برجام خوش بین به آمریکا بدبین
یکی از مهمترین نکته ها در سخنان روز گذشته روحانی در اجتماع مردم یاسوج که علاوه بر پرداختن بسیاری از رسانه های داخلی بازتاب وسیعی نیز در رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی داشت موضوع هسته ای کشورمان بود.
روحانی با تمجید، تقدیر و تحسین کار ارزشمند و پیروزی ملی در مساله هسته ای درنکته ای جالب توجه خطاب به کسانی که همچنان بر طبل مخالفت و انتقادهای بیجا نسبت به این مهم می کوبند، یادآور شد که ما به برجام خوش بین اما به آمریکا بدبین هستیم.
وی از بازگشت ایران به جایگاه پیشین خود در جمع کشورهای صادر کننده نفت با تصویب برجام تا اقدام ها و تصمیم های راهگشا برای بهبود فضای کسب و کار رونق نیز سخن گفت.
این سخنان روحانی نیز با همراهی حاضران در ورزشگاه تختی یاسوج روبه رو شد و تا لحظاتی سخنرانی وی در میان ابراز احساسات پاک مردم قدرشناس کهگیلویه و بویراحمد قطع شد.
عده ای از جوانان مشتاق در این حین نیز شعارهایی در حمایت از دیپلمات های دولت یازدهم و موفقیت برجام سر دادند.
** پلاکاردها و دست نوشته هایی که در مقابل روحانی بالا می آمد
IMG_0102
بسیاری از مردم و جوانان، اعم از کارگران، فرهنگیان، بازاریان، سیاسیون، احزاب و گروه های مختلف به فراخور شرایط، فعالیت و نیاز خود پلاکاردهایی را در پیشگاه رئیس جمهوری اسلامی در اجتماع پرشور مردمی در ورزشگاه تختی یاسوج برای جلب توجه بیشتر بالا می آوردند.
هواداران مشتاق با در دست داشتن باد بادکها و شالبندهای بنفش در حمایت از دستاوردهای دولت شعار می دادند.
در سخنرانی روز گذشته دکتر روحانی در ورزشگاه تختی یاسوج نیز پلاکاردی با مضمون حمایت از جنگل های زاگرس در میان خیل جمعیت خودنمایی می کرد.
یکی از پلاکاردهایی که سوژه بسیاری از خبرنگاران شد، دست نوشته ای باعنوان «با روحانی تا ۱۴۰۰» خواهیم بود.
** قرعه کشی خبرنگاران سئوال کننده از رئیس جمهوری
نشست خبرنگاران دارای کارت ویژه سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی استان نیز با حاشیه های جالبی همراه بود.
در این نشست خبرنگاران و سایت هایی معرفی شدند که تاکنون و بنا به ادعای خودشان توان انجام این کار مهم و حیاتی را نداشتند.
رونمایی از سایتی که حتی در طول یک سال کمتر از ۱۰ خبر بر روی خروجی آن نرفته بود از حاشیه های جالب توجه و حیرت آور در این نشست بود.
** وجود اختلاف نظر و نقد از دولت در کشور ایرادی ندارد
رئیس جمهوری در روز نخست در نشست با علما و ایثارگران تصریح کرد: وجود اختلاف نظر، سلیقه و نقد از دولت در کشور هیچ ایراد و اشکالی ندارد.
وی بیان کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم این است که همواره نقد از دولت و شخص رئیس جمهوری با آزادی و گاهی فراتر از مرز اعتدال و ملاحظات اخلاقی انجام می شود.
دکتر روحانی افزود: نباید به گونه ای سخن گفت که تلاش ها و اقدامات کارگزاران نظام که با زحمت فراوان در بخش های مختلف نظام انجام می شود، نادیده گرفته شود.
** بازدید روحانی از آبشار تشنه یاسوج
حجت الاسلام  روحانی بلافاصله بعد از نشست با علما و ایثارگران بازدید سر زده و کوتاهی از منطقه گردشگری «آبشار تشنه یاسوج» داشت.
** از تمجید و تقدیر از روحانی تا اعتراض به سیاست های ناموفق گذشته
در این نشست برخی افراد و سرمایه گذاران از برخی سیاست های ناموفق گذشته در حوزه سرمایه گذاری و توسعه تجارت در سطح ملی و استانی در کهگیلویه و بویر احمد به شدت انتقاد کردند.
این انتقاد نیز تشویق های ممتد حضار و سرمایه گذاران را به دنبال داشت.
IMG_5317
** من یک روستا زاده ام
جمله زیبای و دلنشین من یک روستا زاده ام و به آن افتخار می کنم شاید زیباترین، با ارج ترین و ظریف ترین سخن و بلکه حاشیه نشست رئیس جمهوری اسلامی ایران با روستائیان و عشایر این استان بود.
این جمله نیز تشویق فراوان روستائیان و عشایر دلاور و سلحشور حاضر در نشست را نیز به دنبال داشت.
دکتر روحانی همچنین زندگی شیرین و با صفا در روستا را یادآور شد و گفت: باید زیرساخت ها، امکانات و شرایط لازم برای آسایش و رفاه این قشر مولد جامعه فراهم شود و دولت در این راستا خود را متعهد و موظف به انجام این مهم می داند.
سرانجام سفر ۲ روزه رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید با پیام ها و برکات فراوانش برای مردم قدرشناس این استان پایان خوشی یافت.
IMG_0448
رئیس جمهوری و هیات همراه در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه ۲۴مرداد ۹۵ وارد یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.
اختصاص ۹هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۴۶ طرح عمرانی و اقتصادی در بخش های مختلف و یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال یارانه تسهیلات بانکی برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار، مهمترین دستاورد سفر ۲ روزه کاروان تدبیر و امید به کهگیلویه و بویراحمد بود.
افتتاح و بهره برداری ۲۳۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر هفت هزارو ۵۶۰میلیارد ریال ، انجام سه تفاهم نامه همکاری اقتصادی با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف نیز از دیگر برکات و دستاوردهای ارزشمند این سفر بود.
دولتمردان یازدهم از ۲۴دی سال ۹۲ تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کرده بود.
------------------------------------
حمید جهان
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
احسنت جالب بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1