تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۱۹۳۳۷۹

منابع کهگیلویه و بویراحمد مدیریت شود، تا چرخ بچرخد

۹
۰
کبنا ؛یکی از سایت‌های محلی گفت‌وگوی با «وحید محمدی تبار»، از فعالان دانشجویی در دوران تحصیل و مدیران اصلاح‌ح‌طلب در دولت تدبیر و امید انجام داده است که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
mohamadtabar
به نظر شما – به عنوان یکی از چهره های سیاسی و دانشگاهی شناخته شده استان  و همچنین به عنوان کسی که در این دولت مسئولیت داشتید – مهم ترین اولویت دولت برای استان چه خواهد بود؟
محمدی تبار: بنام خدا؛
من حدود  ۱۷ ماه است که مسئولیتی در این دولت ندارم و صرفا یک کارشناس ساده ام. البته عضو شواری نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری استان می باشم.
اینکه مهمترین اولویت دولت برای استان چه باشد بسته به مدیران استان داره که چقد کلان نگر و توسعه گرا باشند که البته مدیریت ارشد استان و برخی دیگر مدیران دستگاههای اجرایی قطعا چنین نگاهی دارند.
یعنی از درون خود استان باید الویت ها را مشخص و ترسیم شود آنهم در طول این ۳ سه سال
بطور کلی باید مسولین استانی نگاه دولت را به فرصت ها و منابع درون استانی سوق دهند.
شما به عنوان یک مسئول سابق استانی و عضوی از طیف فرهیخته این منطقه، انتظار چه دستاوردی برای استان را از سفر دولت  دارید؟
محمدی تبار: اولین اولویتی که در ذهن من بعنوان مدیر کل سابق منابع انسانی استانداری متصور است و دغدغه ذهنی ام می باشد …این است که ۱۴۰۰ مجوز استخدام پیمانی طرح مهر آفرین دولت سابق که به دلایلی در استان اجرا و عملیاتی نشده است و عمر مدیریت من هم امکان احیایش را فراهم ننمود ، در سفر آتی هیات دولت به استان احیا و مجدا ابلاغ و تامین اعتبار و تخصیص ۱۴۰۰ شماره استخدامی جدید به استان محروم که در صدر جدول بیکاری قرار دارد، داده شود. و شخص ریس جمهور محترم این شجاعت را در برقراری عدالت استخدامی در مقیاس سایر استانها از خود نشان دهد.
در بحث تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ، شرکتی و کار معین دولت جناب آقای دکتر روحانی در این سفر مصوب کنند که بنا به شرایط خاص ،محروم و بیکاری بالای استان نیروهایی با سابقه کار بالای حداقل ۵ سال قراردادی به پیمانی و شرکتی بالای ۵ سال به قراردادی تبدیل وضعیت شوند تا هم عدالت در پرداخت ها برقرار شود و هم انگیزه و راندمان کاری پرسنل اداری بالا رفته و هم ظرفیت جدید از طریق ماده ۳۲ قانون لایحه خدمات کشوری برای دستگاههای اجرایی فراهم گردد.
دومین نگرانی و اولویتی که بنده در سفر هیات دولت به استان دارم اینه که حداقل یک دوم منابع آبهای روان این استان که در سد های موجود استان ذخیره می شوند ولی به زمینهای استانهای همجوار میرود را به همین استان اختصاص بدهند. با تخصیص آب به زمینهای دورن استان حداقل بخشی از معضل بیکاری در سایه توسعه کشاورزی و صنایع وابسته حل شود.
برخی معتقدند که قرار گرفتن استان در ردیف استان های آخری بی اهمیتی نسبت به مناطق محروم است و برخی مدعی هستند این تأخیر سفر فرصتی برای استان فراهم می آورد که رئیس جمهور از تجربیات سفر های پیشینش به استان های دیگر در استان ما استفاده کند و خدمات بهتری به مردم استان ارائه دهد. نظر شما در این خصوص چیست؟
زمان سفر ، اول بودن یا آخر بودن اصلا مهم نیست مهم بسته محتوای پیشنهادی مسولین استانی به دولت و نهایتا موافقت و خروجی سفر است که فکر میکنم این سال آخری دولت بهتر باشد.
به نظر شما نمایندگان استان ما در مجلس شورای اسلامی بهتر است در این سفر چه نوع مطالباتی از رئیس جمهور و هیأت دولت داشته باشند و آیا تا کنون  مطالبه گری نمایندگان استان از دولت برای بهبود وضعیت استان، مطالبه گری مطلوبی بود؟
محمدی تبار: تعامل نمایندگان و نماینده عالی دولت بر محور توسعه و محرومیت زدایی استان یک ضرورت انکار ناپذیر است.
به نظر شما  مهم ترین نیاز های استان که در دولت های مختلف مغفول واقع شده و یا به انها کم توجهی شده را چه مواردی می دانید و چه پیشنهادی برای رفع آنها به هیأت دولت دارید؟ و سوال دیگر اینکه به عنوان یک فعال سیاسی اصلاحطلب، به نظر شما آیا نگاه سیاسی دولت ها در خدمات رسانی به مردم مناطق مختلف خصوصا استان های محرومی مثل استان ما، نگاه قابل قبولی است و برای رهایی از این وضعیت که در همه دولت ها با شدت و حدت متفاوت وجود داشت چه پیشنهاد و توصیه ای دارید؟
محمدی تبار: شما توجه کنید که؛
راست و چپ اصفهان در طول دولت های مختلف بر توسعه و رشد استان شان متفق القولند. رمز توسعه و آبادی اصفهان فقط همین نکته است.از تمامی ظرفیتهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شان برای توسعه همه جانبه استان اصفهان فارغ از گرایشات سیاسی و قومی بهره می برند. و حتی اینقد منسجم و تعاملگرا هستند که آب شان را از چهارمحال و مواد اولیه کارخانجات شان را از یزد و کرمان تامین میکنند.
باید برای توسعه برنامه محور بود.
بزرگترین منابع آب و نفت را که گران ترین و ارزشمند ترین منابع دنیا هستند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما باید مدیریت شوند تا چرخه اقتصاد و زندگی مردم با آن بچرخد./ سایت مردم استان
نام شما

آدرس ايميل شما

شاپرک
Iran, Islamic Republic of
کبنا ما با این آقا کار کردیم .خداشاهده این آدم اصلاح طلب نیست بلکه طرفدار جهت باد هست .این آدم بزرگترین استفاده ها رو از جنبش دانشجویی برد .اونقد هم بزرگ نیست که شما باهاش مصاحبه میکنید.
همکارهمکار
Iran, Islamic Republic of
احسنت با این تحلیل و ...................
Iran, Islamic Republic of
ای کاش رییس جمهور میومد روند استخدامت و وامهایی رو که گرفتی بررسی میکرد
دوست قدیمی
Iran, Islamic Republic of
مدیریت به شما چه ربطی داره .شما یه بار امتحان خود را پس دادی به فکر تغییر رفتار و عملکرد خود باشی بهتره.
اگرچه در غنی بودن منابع استان شکی نیست.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
.. دنبال کارت
Iran, Islamic Republic of
خدا شکرت
Iran, Islamic Republic of
خدایا منو بکش
شاهین
Iran, Islamic Republic of
اخی سی مندس، دولت تدبیر و امیدی که .. باشی اوضاش همینه.
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی تبار عزیز لیاقتت مدیر کل شدنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1