تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۱۹۲۹۸۲

آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فرهنگ رضوی در یاسوج(+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛
آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی که با حضور حاملان پرچم مبارک رضوی و کاروان «زیر سایه خورشید» برگزار شد.

 استفاده از ظرفیت جشنواره‌های رضوی برای ترویج سیره ائمه(ع) در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی آیین نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی در یاسوج، بر استفاده از ظرفیت این جشنواره‌ها به منظور ترویج فرهنگ رضوی در استان تأکید کرد.

 رضا دهبانی‌پور  امروز در این آئین، اظهار کرد: امسال پنجمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی و پرده‌خوانی در فرهنگ رضوی در یاسوج برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این جشنواره افزود: حدود ۳۵ اثر از ۱۱ استان از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی آثار رسیده توسط هیأت داوران، هشت کار به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شدند، نمایش‌های برگزیده از ۱۴ تا ۲۰ مرداد ماه به صورت زنده در مکان‌های تفریحی برای مردم به اجرا درآمدند.

این مسئول، پارک ساحلی، میدان معلم، پارک مهرورزی یاسوج و سالن تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را محل‌های برگزاری این نمایش‌ها عنوان کرد.

دهبانی‌پور با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از این نمایش‌ها، گفت: مخاطبین با عشق و علاقه زیادی به دیدن این نمایش‌ها می‌آمدند و آنها را تشویق می‌کردند.

وی بر استفاده از این ظرفیت (برگزاری جشنواره‌های رضوی در استان) جهت تبلیغ و تبیین فرهنگ ائمه (ع) در استان تاکید کرد و گفت: باید از چنین ظرفیت‌هایی برای توسعه فرهنگ رضوی و ائمه اطهار (ع) استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اضافه بر میزبانی پنجمین جشنواره ملی آیین‌های نمایشی و پرده‌خوانی، هشت برنامه موضوعی در هشت شهرستان استان ویژه چهاردهمین جشنواره رضوی برگزار و برگزیدگان استانی آن را معرفی و تجلیل کردیم.

این مسئول در ادامه، مجلس شبیه‌خوانی «شاهچراغ (ع)» به کارگردانی علیرضا جواهری از اصفهان و «هرمز بلخی» به کارگردانی قوام‌الدین قاسمی از تهران را نمایش‌های برگزیده این جشنواره ملی عنوان کرد.

وی، «برکت جزیره» به کارگردانی حبیب‌الله ناصری و باقر رمضانی‌زاده از هرمزگان، «خال گردن» به کارگردانی ابوالفضل طبسی از خراسان رضوی، «نذر رضا» به کارگردانی محمد مظفری از بوشهر، «کاکل» به کارگردانی محمد حسن‌زاده از خراسان رضوی را از دیگر آثار برگزیده این جشنواره بیان کرد.

دهبانی‌پور، نمایش آیینی «راو» به کارگردانی امیر زارع‌زاده از کردستان و «جن» به کارگردانی پروانه شیبانی از کهگیلویه و بویراحمد را دو نمایش دیگر برگزیده پنجمین جشنواره ملی آیین نمایشی و پرده خوانی رضوی اعلام کرد.

تجلیل از ۶۴ برگزیده آئین‌های نمایشی و پرده‌خوانی در فرهنگ رضوی
از ۶۴ برگزیده آئین‌های نمایشی و پرده‌خوانی در فرهنگ رضوی با حضور نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و مسؤولان استانی تجلیل شد.
رضا دهبانی‌پور ظهر امروز در اختتامیه جشنواره ملی آئین‌های نمایشی، تعزیه و پرده‌خوانی در فرهنگ رضوی با بیان اینکه در این ایام دستگاه‌های متفاوتی وظیفه ارج‌گذاری به مقام شامخ امام رضا و دهه کرامت را دارند، اظهار کرد: بر همین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد در سه ساختار این مهم را از طریق بنیاد امام رضا در مشهد واگذار کرده و از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی کتاب‌خوانی رضوی را برگزار و از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری جشن‌های مردمی و ارشاد برنامه‌های موضوعی متفاوتی را برگزار می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سراسر کشور آثاری را در جشنواره پرده‌خوانی و آئین‌خوانی در فرهنگ رضوی نیز مشخص می‌شوند، گفت: برگزیده‌ها در سطح کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور می‌یابند که امسال هشت گروه برتر در استان اجرا داشتند.
این مسؤول هشت اثر برگزیده را شامل تعزیه شاهچراغ از اصفهان، تعزیه خوانی هرمز بلخی از تهران، برکت جزیره از هرمزگان، نمایش خال گردن از خراسان رضوی و نمایش نذر رضا از گناوه، کاکل از خراسان رضوی تربت حیدریه، نمایش آئینی جن از یاسوج عنوان کرد و گفت: این نمایش‌ها از شب چهاردهم تا دیشب به اجرا گذاشته شدند.
دهبانی‌پور از دیگر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در دهه کرامت را برگزاری هشت جشنواره استانی در هشت شهرستان استان عنوان کرد و گفت: شهرستان لنده میزبان جشنواره عکس رضوی بود که هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره در این آئین از آن‌ها تجلیل شدند.
این مسؤول با تاکید بر اینکه در شهرستان بهمئی جشنواره کتابت حدیث سلسله الذهب را برگزار کردیم، گفت: شهرستان کهگیلویه میزبان شعر آئینی فارسی بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از هر جشنواره استانی هشت نفر به عنوان برگزیده شناخته شدند، گفت: شهرستان چرام جشنواره نامه‌ای به امام رضا، گچساران داستان کوتاه در فرهنگ رضوی، باشت شعر محلی در فرهنگ رضوی، یاسوج طراحی دعای باران امام رضا و دنا جشنواره عفاف و حجاب در فرهنگ رضوی میزبان این جشنواره‌ها بودند.
وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی نهادها و دستگاه‌هایی که در برگزاری جشنواره ملی آئین‌های نمایشی، پرده‌خوانی و تعزیه‌خوانی همکاری داشتند، گفت: خوشبختانه صدا و سیما، اداره برق، شهرداری، فرمانداران و ائمه جمعه همکاری خوبی داشتند.
از ۶۴ برگزیده جشنواره ملی آئین‌های نمایشی، تعزیه و پرده‌خوانی در فرهنگ رضوی تجلیل شد.
 از مجموع هشت اثر، ۶ اثر در بخش نمایش و  دو اثر در بخش تعزیه در اماکن تفریحی و گردشگری یاسوج به اجرا درآمدند.

 jsh-razavi (1) jsh-razavi (2) jsh-razavi (3) jsh-razavi (4) jsh-razavi (5) jsh-razavi (6) jsh-razavi (7) jsh-razavi (8) jsh-razavi (9) jsh-razavi (10) jsh-razavi (11) jsh-razavi (12) jsh-razavi (13) jsh-razavi (14) jsh-razavi (15) jsh-razavi (16) jsh-razavi (17) jsh-razavi (18) jsh-razavi (19) jsh-razavi (20) jsh-razavi (21) jsh-razavi (22) jsh-razavi (23) jsh-razavi (24) jsh-razavi (25) jsh-razavi (26) jsh-razavi (27) jsh-razavi (28) jsh-razavi (29) jsh-razavi (30) jsh-razavi (31) jsh-razavi (32) jsh-razavi (33) jsh-razavi (34) jsh-razavi (35) jsh-razavi (36) jsh-razavi (37) jsh-razavi (38) jsh-razavi (39) jsh-razavi (40) jsh-razavi (41) jsh-razavi (42) jsh-razavi (43) jsh-razavi (44) jsh-razavi (45) jsh-razavi (46) jsh-razavi (47) jsh-razavi (48) jsh-razavi (49) jsh-razavi (50) jsh-razavi (51) jsh-razavi (52) jsh-razavi (53) jsh-razavi (54) jsh-razavi (55) jsh-razavi (56) jsh-razavi (57) jsh-razavi (58) jsh-razavi (59) jsh-razavi (60) jsh-razavi (61) jsh-razavi (62) jsh-razavi (63) jsh-razavi (64) jsh-razavi (65) jsh-razavi (66) jsh-razavi (67) jsh-razavi (68) jsh-razavi (69) jsh-razavi (70) jsh-razavi (71) jsh-razavi (72) jsh-razavi (73) jsh-razavi (74) jsh-razavi (75) jsh-razavi (76) jsh-razavi (77) jsh-razavi (78) jsh-razavi (79) jsh-razavi (80) jsh-razavi (81) jsh-razavi (82) jsh-razavi (83) jsh-razavi (84) jsh-razavi (85) jsh-razavi (86) jsh-razavi (87) jsh-razavi (88) jsh-razavi (89) jsh-razavi (90) jsh-razavi (91) jsh-razavi (92) jsh-razavi (93) jsh-razavi (94) jsh-razavi (95) jsh-razavi (96) jsh-razavi (97) jsh-razavi (98) jsh-razavi (99) jsh-razavi (100) jsh-razavi (101) jsh-razavi (102) jsh-razavi (103) jsh-razavi (104) jsh-razavi (105) jsh-razavi (106) jsh-razavi (107) jsh-razavi (108) jsh-razavi (109) jsh-razavi (110) jsh-razavi (111) jsh-razavi (112)

نام شما

آدرس ايميل شما

دبیر
Iran, Islamic Republic of
از دفترداری تا ریاست فرهنگ ازاد خردمند
کتابی در دست تالیف یکی از دبیران ادبیات کهگیلویه
از سرایداری تا ریاست فرهنگ
دبیر
Iran, Islamic Republic of
حداقل از عصر دنا خبرنگاری و خبرنگاشتی یاد بگیرید
یا شاید ..
من دیگه این سایتو نمیخونم
خداوکیل ارزش خوندنو نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1