تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۹۲۹۵۲

اجرای ۱۲۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

۴
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک‌هزار و ۲۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی در دولت یازدهم در استان اجرا شد.
سید موسی خادمی امروز در جمع خبرنگاران در آستانه سفر هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله دولت یازدهم در استان پرداخت و اظهار کرد: در دولت یازدهم یک هزار و ۲۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال در استان اجرا شده که یک‌هزار و ۲۴۰ طرح افتتاحی و ۲۶ طرح کلنگ‌زنی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از تعداد یک هزار و ۲۴۰ طرح و پروژه بهره‌برداری شده ۲۳۵ طرح اقتصادی بوده که میزان اشتغالزایی این تعداد طرح ۵ هزار و ۷۱۴ نفر است.
وی به مهمترین طرح‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پروژه گاز‌رسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه، اجرای افزایش طول باند فرودگاه یاسوج، احداث پل سوم  و چهارم بشار یاسوج، اجرایی شدن راه‌آهن یاسوج ـ اقلید و اجرای عملیات سد شیو و سد تنگ سرخ از طرح‌های بزرگ عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات استان در سه ساله دولت یازدهم خبر داد و افزود: کل اعتبارات مصوب استان از محل‌های مختلف دو درصد نفت، ملی استانی شده و سایر منابع در سال ۹۲، سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بوده، این در حالی است که اعتبارات استان تنها در سال گذشته بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده، ضمن اینکه سهم استان از میزان اعتبارات متفرقه از یک دهم به حدود ۹ دهم درصد در سال ۹۴ رسیده است.
خادمی با اشاره به اینکه تا قبل از شروع دولت یازدهم ۴۳ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود، گفت: در سه ساله عمر دولت یازدهم بیش از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان ساخته شد و ده‌ها کیلومتر راه و بزرگراه در دست احداث است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پروژه‌های حوزه راه در استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح ملی جاده پاتاوه ـ دهدشت، چهار خطه یاسوج ـ اقلید، یاسوج ـ شیراز و یاسوج ـ اصفهان،احداث پل سوم و چهارم بشار یاسوج، کمربندی یاسوج ـ سی‌سخت، دوگنبدان باشت و دوگنبدان ـ دهدشت از طرح‌های حوزه راه استان است.
وی با اشاره به افزایش تعداد پروازهای هوایی از یک پرواز در هفته به ۶ پرواز و افزایش شاخص راه روستایی به ۴۳ درصد، گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ پروژه بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با پیشرفت ۴۰ درصد در حوزه راه فعال است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان گفت: بیش از ۲۶۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان استان با اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال احداث شده است، ضمن اینکه ۱۷ طرح حوزه بهداشت و درمان امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
خادمی اضافه کرد: طی سه سال اخیر، ۵۳۰ ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی بخش فرهنگی، شامل مصلی‌ها، بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت که ۹ میلیارد ریال آن برای ساخت ۱۳ مصلی و ۱۲۰ میلیارد ریال به بقاع متبرکه و مساجد اختصاص یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه رونق صنعت را از راهبردهای دولت یازدهم برای توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای دستیابی به این راهبرد تاکنون ۱۰۰ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشتند.
وی با اشاره به در دست اجرا بودن ۱۳۰ پروژه صنعتی گفت: این تعداد طرح با اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است که کارخانه سیمان مارگون، آجر و پتروشیمی دهدشت، تصفیه روغن و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی از طرح‌های صنعتی است.

شتاب در اجرای طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد با سفر دولت به استان
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های عمرانی استان با سفر دولت با شتاب بیشتری اجرا می‌شوند.
پژمان نیک‌اقبالی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هفته آینده هیأت دولت به این استان گفت: با سفر هیأت دولت به استان اجرای طرح‌ها و پروژه‌های استان شتاب بیشتری می‌گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طرح توسعه روستاها در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح که با مشارکت دهیاری‌ها و منابع طبیعی اجرا می‌شود به متقاضیان در روستاها زمین واگذار می‌شود.
وی از افزایش هفت برابری اعتبارات طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان خبر داد و افزود: اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و راکد تأمین آب کشاورزی در مناطق امامزاده جعفر(ع)، آبلش و مختار از دستاوردهای دولت در استان است.
این مسؤول احداث خط‌آهن یاسوج- اقلید را از طرح‌های مهم استان دانست و گفت: ۲۲ کیلومتر از این طرح، زیرسازی و آماده ریل‌گذاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هرچه سخنان واقدامات دولتها شفاف تر باشد بهتر است ما باید ببینیم طرحها کی شروع شده چند درصد پیشرفت داشته است .در این سفر قرار است چه کمکی بشود.خوب است آقای خاتمی واقعا خود بر این آمارها نظارت نمایند ولمون باشند.
Iran, Islamic Republic of
به نظرتون استاندار تا چند م...
Iran, Islamic Republic of
از جهنم بی
دولت چخان حرف چخان
نیخوی پول بدی واسه حرف مفت
برنا
Iran, Islamic Republic of
اولین و بهترین استاندار از اوایل انقلاب تا حال فقط وفقط دکتر موسی خادمی و کسانی مثل رحمانی فضلی میتواننددررابطه بادکترخادمی قضاوت کنند نه این .. که قیمت شان بیشتراز این هم نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1